«АЗАМАТТЫҚ АВИАЦИЯ
АКАДЕМИЯСЫ» АҚ
АВИАЦИЯ КОЛЛЕДЖІ
АО « АКАДЕМИЯ
ГРАЖДАНСКОЙ АВИАЦИИ»
АВИАЦИОННЫЙ КОЛЛЕДЖ
КЕЛІСІЛДІ
колледж әдіскері:
___________ Жукова Г.В.
«____»________20___ ж.
БЕКІТІЛДІ
директордың оқу ісі
жөніндегі орынбасары
__________Дудкина Б.Н.
«____» _________20___ж..
КЕЛІСІЛДІ
колледж әдіскері:
___________ Н. Тогайбаева
АШЫҚ САБАҚТЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК ТАЛДАМАСЫ
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ВНЕКЛАССНОГО
МЕРОПРИЯТИЯ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
Тема «How do you speak English?»
ТЕКСЕРІЛДІ
ЦӘК төрағасы Мустапина А.Ч._________
(қолы/подпись)(Атыжөні/Ф.И.О)
«____»_____________20___ ж.
____________________________________________________________-
________________________________
ДАЙЫНДАҒАНДАР
______________ Иманбердиева И.С.
(қолы/подпись) (Атыжөні/Ф.И.О)
оқытушылар
(лауазымы/должность)
«____»_____________20___ ж. Тема: “How do you speak English?”
Цель: отработка и закрепление изученного лексического материала.
Задачи:
Образовательные:
закрепить знания по профессиональному английскому языку, закрепить
словарный запас обучающихся по пройденным темам.
Развивающие:
развивать навыки диалогической и монологической речи обучающихся;
развивать артистические и творческих способности обучающихся;
развивать коммуникативные способности обучающихся.
Воспитательные:
способствовать привитию интереса к своей будущей профессии.
Форма: соревнование между специальностями ТОП, ТМХ, ТРД
Межпредметный связь: «Общий курс ВТ», «Английский язык», «Введение в
специальности», «Физика», «Радиооборудование».
Этапы
Организационный момент
Ведущий 1: Good afternoon students and our guests. We are glad to see you in
our class. Today we are going to conduct competition between three specialists
“Mechanics”, “Radio operators” and “Technicians”.
Ведущий 2: We chose the second course because you are learning English during
two years. So, it’s time to check your English knowledge. The name of our
competition is “How do you speak English?”. It consists of seven tours.
I. “Greeting”
Ведущий 1: Now students, the first stage of our competition is “Greeting”. You
should introduce your teammate using only adjectives which begin with the letter
of the name of your team.
e.g.
R responsible
A active
D
I
O – II. «Find the treasure»
Ведущий 2: Next task is called “Find the treasure”. Here
we hidden some treasure, some objects that you will need in
your future job. Your aim is to find it using keys that we
also hidden around this class. First key will be given by me. Total 6 messages. You
have limited time 12 min. This task is prepared to check prepositions of place.
First start “Radio operators”.
FOR RADIOOPERATORS
First key. 1.THE FIRST MESSAGE IS ON THE ROOD OUT OF CLASS
2. THE SECOND MESSAGE IS UNDER THE KOOB WHICH IS ON THE
FIRST SHELF OF BOOKCASE ON THE LEFT OF BOARD.
3. THE THIRD MESSAGE IS BEHIND THE FIRST BATYERT.
4. THE FOURTH MESSAGE IS ON THE TOP OF KOOBCASE NEAR THE
WINDOW.
5. THERE IS ONLY ONE GIRL IN GROUP “AGENTS”. SO THE FIFTH
MESSAGE IS IN COPTEK OF HER JACKET.
6. THE SIXTH MESSAGE IS BEHIND THE METERTHERMO
.
7. THE TREASURE IS BEHIND THE METALLIC ELSHSEV
.
FOR MECHANICS
First key.
1.OPEN THE LEFT WODNIW. THERE IS WRITING (ОСТОРОЖНО
СОСУЛЬКИ). THE FIRST MESSAGE IS ON IT.
2. CLOSE THE RIGHT BOARDKBLAC. THE SECOND MESSAGE IS ON IT.
3. GO TO THE FIRST JURY AND BEHIND HIS OR HER AIRCH
.
4. GO TO THE MAN PRESENTER AND LOOK FOR THE FOURTH
MESSAGE IN HIS COPKET
.
5. THE FIFTH MESSAGE IS REAR OF CLASSROOM BETWEEN TWO GREY
ELECTRIC PIEQUMENT.
6. THE TREASURE IS IN YOUR LOVELY TEACHER’S GAB.
FOR AGENTS
First key1
1The first message is behind the FLWORE, on the window 2. The second message is written in the KOOB of Kairat Amanzholovich on page
12. The KOOB is in front of him.
3.The third message is under the second electrical VEDIEC at the rear of the
classroom.
4 The fourth message in the XOB with the chalks, on the first desk of jury near the
door.
5 The fifth message is in on the second SHEFL of bookcase, next to the window
6.The sixth message is under the NIB
7 Treasure is behind the left BLAKCBOADR
Ведущий 1
III. Speaking “My future profession”
There are 4 questions on the slides, answer them one by one.
1. Why did you choose this specialty?
2. What are your future plans?
3. What are your future responsibilities?
4. Do you need English in your profession? Why?
Ведущий 2
IV. Advertisement.
Each team must advertise one subject. Time isn’t limited. Subjects: Shampoo,
Doshirak, mobile. Presenter decides what subject to give 1,2,3 team.
Ведущий 2: While teams are preparing to advertise, let’s work with the jury and
the guests.
Игра с жюри
Всем жюри предлагается оценить своё эмоциональное состояние по 10
балльной шкале. Затем попросите каждого члена жюри сделать комплимент
своему соседу, например так:
А (обращаясь к В): You've got beautiful eyes!
В (обращаясь к С): Your smile is charming! и т.д.
После того, как каждый участник эксперимента получит свой комплимент,
предложите ему снова оценить своё эмоциональное состояние и сравнить
результат.
Игра со зрителями (закончите предложения)
Живём мы в ней уж десять лет, Тесна нам стала наша ... (flat)
Денежки все в магазин я отнёс, Сразу стал худеньким кожаный ... (purse
кошелёк) Мы по магазинам Устроили пробег Кошелёк стал лёгким, Тяжёлой стала ...
(bag сумка)
Сломался лифт, какое горе! Пешком идти на верхний ... (storey)
Чтоб покрасить нам гараж, Краска нам нужна и ... (brush кисть)
Починить чтоб шкаф иль стул, Подходящий нужен ... (tool инструмент)
Помыть его не тяжело, Покрыт линолеумом ... (floor)
Готов обед у миссис Эйбл, Гостям накрыт уж круглый ... (table)
Просил её повесить шеф, Для книг она, зовётся ... (shelf)
Стоят в нем в ряд Джек Лондон, Чейз, Вернее, книги их, А он ... (bookcase)
Сижу на нем я прямо, Чтоб не болела шея. Он с удобной спинкой И зовётся ...
(chair)
“Customs”
Для примера один студент в роли таможенника, вы загадываете критерий, по
которому он будет "пропускать вещи через границу", (вызвать 5 студетов)
например название предмета должно содержать букву К. Ваш дальнейший
диалог с участниками игры может выглядеть так:
Вы (обращаясь в Игроку А): What do you have in your luggage?
Игрок А: A camera.
Вы: Sorry! I'm afraid you can't cross the border.
Вы (обращаясь в Игроку В): What do you have in your luggage?
Игрок В: A skirt.
Вы: Well, you can pass. Enjoy your trip!
Игрок В: Thank you.
(содержат буквы 'А' ('L', 'О' и т.д.) начинаются на букву R, S
V. “Describe the picture”. Look at the pictures and describe them, using
definitions. e. g. On the first picture there is a hangar, it’s the part of aerodrome
here technicians repair aircraft. It’s tail unit if Airbus.
VI. “Understand me”
Presenter 1. Each team has 5 cards and limited time 2 min. Fist student must
explain one card without naming this word, without using the words with the same
root. e.g. Radio – a) the wireless transmission and reception of electric impulses or
signals by means of electromagnetic waves;
b) the use of these waves for the wireless transmission of electric impulses into
which sound is converted.
Receiver a device for converting signals (such as electromagnetic waves)
into audio or visual form:
such as(1): a device in a telephone for converting electric impulses or
varying current into sound;
(2): a radio receiver with a tuner and amplifier on one chassis.
Antenna : a usually metallic device (such as a rod or wire) for radiating or
receiving radio waves
Battery – a combination of two or more cell electrically connected to work
together to produce electric energy.
Radio wave an electromagnetic wave with radio frequency.
VII. “Creative work”
Each group presents their work concerning with profession or they sing a song and
dance.
Ведущий 1
Well, our competition is finished. Now we want jury will comment each team and
say the winner.
Ведущий 2
We congratulate the winner, our best wishes for you. Please, don’t leave learning
English. Always improve it, because it will help in your future.
Разработка открытого урока по английскому языку
Разработка открытого урока по английскому языку
Разработка открытого урока по английскому языку
Разработка открытого урока по английскому языку
Разработка открытого урока по английскому языку
Разработка открытого урока по английскому языку
Разработка открытого урока по английскому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.