Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"
Оценка 4.8

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл—11 кл +1
18.04.2018
Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"
Учебное занятие разработано для студентов СПО на основе учебника "Planet of English" (авторы Г.Т. Бескоровайная, Н.И. Соколова и др). Занятие рассчитано на закрепление знаний, умений и навыков устной речи у обучающихся по данной теме, а так же способствует развитию общения на английском языке.
Национальная кухня.docx
ГОСУДАРСТВЕННОЕ  БЮДЖЕТНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ      УЧРЕЖДЕНИЕ «ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ УЧИЛИЩЕ С. ДОМАШКА»       Разработка занятия на английском языке по теме «Национальная кухня России и Англии» (для обучающихся профессий 39.01.01. «Социальный работник»,  35.01.23. «Хозяйка усадьбы») Составитель: преподаватель Павлова С.В. 2018 год Тема: «Национальная кухня России и Англии» Цель: Закрепление знаний, умений, навыков устной речи по данной теме. Задачи:  ­ учить составлять рассказы с фразеологизмами и вести беседу;                 ­ развивать общение на английском языке;                 ­ воспитывать культуру речевого общения и здорового питания. Оборудование:   лексические карточки; рисунки «Meals in Britain»,                                                раздаточный материал (стихотворение «The food I like»,                                тестовые задания к тексту, меню), CD диск с  аудиозаписью                                 «Loraine prepared dinner», презентации в Power Point, ПК,                                    учебник  Planet of English (авт. Бескоровайная Г.Т. и др). План       занятия    : 1. Сообщение темы и цели занятия. Т: The topic of today’s  lesson is “Russian and English traditional cooking”.  We’ll talk about how to order meals and how to cook your favourite dish. 2. Введение в иноязычную атмосферу. a) Pronunciation drill:     casserole sultanas,    to simmer succulent,    flaky short crust,    curry Victoria sandwich. b) What do these words mean? (Объяснение лексики). c) Let’s read the poem “The food I like”.     On Sunday I like meat and chips,     On Monday bread and cheese,     On Tuesday coca­cola and pizza     mmm… Yes, please.     On Wednesday it’s spaghetti     And on Thursday eggs and fish,     On Friday I like sandwiches     And ice­cream on a dish.     But Saturday is my favourite day Oh, yes, it’s very nice     On Saturday it’s chicken… mmm     Salad, bread and rice. 3. Развитие навыков устной речи. Speaking about healthy food. T: Let’s speak about your favourite dish and analyse its qualities. By the  way, what food is considered to be healthy? As far as you know, Russian traditional dishes have vitamins and  carbohydrates to give you energy. Your home task was to prepare reports about your favourite Russian dish.  Fix your recipes on the board so that everyone can see them. S1 – S2 – S3  Situation: Imagine that your English friend has come to your school, and  you want to ask him questions about meals in Britain. He has a number  of  pictures of British dishes.  Gr – S 1. What do English people prefer for dinner? 2. What can you say about the  traditional British breakfast? 3. When do they have lunch? 4. When is a small tea break? 5. What is your favourite dish? 6. Can you give us a recipe of traditional Christmas Pudding? Express your opinion. Use the proverbs “Tastes differ”,  “So many countries so many customs”. 4. Демонстрация презентации в Power Point «Рецепт рождественского  пудинга» 5. Аудирование обучающимися текста “Loraine prepared dinner” a) Introduction of vocabulary: slabs of butter curry rolling pin sultanas a cold joint a cake made in layers b) While­listening activity. Этап собственно слушания текста на CD диске. Text  “Loraine prepared dinner” Taught by her grandmother’s old cook, Loraine had a light hand with pastry, and as there was lard in plenty from a home­killed pig, and slabs of butter on the larder shelf, she was soon busy with a rolling pin. First she prepared puff pastry and set it in its first stage in the larder, then made short crust for a fruit pie for tomorrow’s lunch. Remains of a cold joint were in the larder, so she diced it and prepared a curry with plenty of onions and sultans, to be headed up tomorrow. Ellen excelled at fruit cake and shortbread, but declared that she was “a poor hand at a sponge”, so Loraine made a large Victoria sandwich. c) And now do the test. (Выполнение тестовых заданий к тексту). 1. Ellen had a light hand with… a) pastry;  b) gravy: c) shortbread: d) hot rolls. 2. Curry is a… a) sauce; b) biscuit; c) broth; d) sieve. 3. Loraine diced… a) the lobster; b) a fruit pie; c) sultans; d) a cold joint. 4. … excelled at fruit cake. a) Loraine; b) Ellen; c) Jane; d) Kate. 5. The puff pastry was placed… a) in the larder; b) on the table; c) in the packet; d) in the vase. 5.Тренировка обучающихся в диалогической речи. Т. Have you ever had dinner in a restaurant? T – S1, S2, S3 a) Let’s read the menu (S1, S2, S3). Soup: 1. Vegetable soup. 2. Chicken broth. 3. Beet­root soup served with sour cream. Fish: 1. Stuffed pike with vegetables. 2. Fried salmon with parsley. Salads: 1. Chopped raw tomatoes with oil. 2. Lobster served with vegetables. Meat: 1. Slabs of pork served with green peas. 2. Roasted chicken. Dessert: 1. Pastries. 2. Hot rolls. 3. Cakes. Beverages: 1. Tea. 2. Coffee with cream. 3. Apple juice. b) What would you prefer to order? Situation.    Imagine   that   you   come   to   a   restaurant,   the   waiter comes to you and you make your order. Make up a dialogue using the menu. S1 –S2, S3 –S4 6. Работа с фразеологизмами. T.   And   now   a   lexical   game   based   on   English   idioms.   Guess   the meaning of these idioms and make up sentences with them. Idioms: To have one’s bread buttered on both sides; To be all sugar and honey; Like hot cakes; To pick plums out of the pudding; To have a finger in the pie; A storm in a tea­cup. T – S1, S2, S3, S4 7. Работа с текстом в учебнике. T: Let’s read the text and do the tasks. (Обучающиеся читают текст “British Meals” в учебнике на стр.87 и выполняют упр.8 на стр.88 – Are these statements true or false?) 8. Подведение итогов. Используемые источники: 1. Planet of English: учебник английского языка для учреждений  СПО. Авторы: Г.Т. Бескоровайная, Н.И. Соколова, Е.А.  Койранская, Г.В. Лаврик. М., 2017 2. Нестандартные уроки английского языка. А.С. Любченко и др.  Ростов н/Д. Феникс, 2007. – 301с. 3. Мюллер В.К. и др. Новый англо­русский словарь. М., 1994.

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"

Разработка учебного занятия на тему "Национальная кухня России и Англии"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.04.2018