Разработка урока
Оценка 4.7

Разработка урока

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
4 кл
02.05.2018
Разработка урока
открытый урок на тему Present Continuous, в этой разработке уроке есть полная обьяснение на тему Present Continuous карточки, картинки и какие методы используется в открытом уроке. И деление учеников на группы, также разные методы и интересные игры с заданием. это может развивать учеников.
Салыбекова Г.К ашык сабак.docx
Form: 4ә Date: 5.02.2018 Theme of the lesson: Present Continuous Teacher: Salybekova Gulnur Kuttybekyzy Aims and objectives to organize the pupils activity in learning English, promote their general education and cultural growth Task: I. Educational To present the grammar and vocabulary To expand the outlook of students I. Educational Time 4 min To bring up pupils to be attentive,  to write nearly and correctly, to  foster their love and the culture of  communication and the need in  practical use of language II. Developing To develop their speaking and  writing To develop attention is the  memory of imagination and also  the ability to linguistic conjecture  to compare observation with  discrimination  III. Practical To enlarge pupil’s vocabulary and  grammar Course of the lesson I Motivation Organization of the class. Greeting Good morning, pupils. How are you? I’m glad to see you at today’s demonstration lesson. Theme of our  demonstration lesson is “Present Continuous”. At first I divide you into  three groups with rainbow stickers. Each groups have got own top  executives.  Ok and now let me explain you method of estimation. For  every correct answer top executives will put by one smile. Before the starting our lesson let’s check your homework. The home  work was “Who am I?” So you need to introduce famous people then  other pupils should find who that person is?  – We use the Present Continuous:  to talk about actions and situations in progress now; to talk about actions and situations in progress around now ^ Time  Expressions used with the Present Continuous  now – қазір, at the moment – қазіргі уақытта, at present – дәл қазір  Play + ing = playing Cook + ing = cooking Sleep + ing = sleeping Drink + ing = drinking Draw + ing = drawing Drive + ing = driving Jump + ing = jumping Eat + ing = eating I am reading now. Я сейчас читаю. At the moment he is watching TV. В данный момент он смотрит телевизор. We are drawing now. Сейчас мы рисуем. She is dancing at the moment. В данный момент она танцует. They are writing now. Они сейчас пишут Expected results: 3 min Warm up:  1. Right usage of new lexis 2. Correct usage of grammar ability  to speak on covered theme 3. Ability to understand spoken  English ­ Ok, let’s sing a song: Naa naa naa               I’m so happy               Oh, so happy               Sing with me Methods of teaching  1. training, explanation, speaking,  2. Grammar translation 3. Writing/ reading 4. Speech exercises 5. Work in groups                Clap, clap, clap your hands                 Stamp, stamp, stamp your feet                 Swing, swing, swing your arms                Dance everybody sing with me                                                     Jump, jump, jump around                   Touch the sky and touch the ground                    Shake, shake, shake your hips                    I know a  song, at it goes like this  ­ Ok, you have hamburger worksheets. In this task you should write the form of Present Continuous 3min        2min      4min ­ You should find some correct answers (Жалған  мәлімет) 2. Nursultan Nazarbayev is living in Paris now. 3. We are swimming at the beach now 4. Pupils are not wearing school uniform in our school 5. You are sleeping at the moment 6. The capital city of Kazakhstan is Shymkent 7. Mr. Wilson is Fiona’s father 8. The next month is December 4min 9. We are having three months in one year ­ Pupils, I have some flowers with sentences but in  the middle there is a main word which you must  find out what kind of words     3min    4min ­ Now in our wonderland country we have river and  there are some fish with sentences of Present  Continuous and Present Simple. So you should put  the fish in the correct buckets  ^ 7. Make up sentences: (climb the mountain) ( swim in the river) (sing a song) (jump)    (play)  (play)  (dance)       3  min Ok, let’s check your answer Self­ assessment: Now let`s check the smiles which group get more Reflection Conclusion      2min smiles. Do all students understand the learned materials?  ­ Reflection: Pupils look at the target if you like the lesson put the  arrows in the middle on the red color. If you do not like the lesson then  the blue Well done. Children, thank you very much for your answers. You have  done many tasks. You know a lot about Present Continuous. I liked  your answers. And now write down your task for the next lesson.  That’s all for today. Good­bye. Your homework will be the following: At home you should write  worksheets of Present Continuous № 23 school of  lyceum named after Z. Kosmodemyanskaya Demonstration lesson Theme: Present Continuous Teacher: Salybekova G. K 2017­2018 years

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
02.05.2018