Разработка урока
Оценка 4.7

Разработка урока

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл
16.11.2018
Разработка урока
Date 26.10.2018 Lesson 32 Grade 10 The theme Queen Elizabeth II Silver Jubilees Цель урока: расширение лингвострановедческих знаний и навыков учащихся по теме «Юбилейные события в Англии». Задачи: развивать навыки и умения в реализации речевой деятельности; закрепить лексику по теме «Спорт», «Англоязычные страны», «Британская монархия», генеалогическое древо королевской семьи; развивать способности к сравнению, умозаключению, развитие оперативной памяти, лингвистические способности учащихся; способствовать развитию аналитического, критического и образного мышления через использование творческих заданий; воспитание чувства доброжелательного отношения к окружающим через создание эмоционально-положительной атмосферы на уроке. Тип урока: креативный Форма урока: урок - путешествие Ход урока: Мотивация учебной деятельности Психологический настрой Good morning children and our dear guests. I’m very glad to see you. How are you today? I think everything is OK. Are you ready to start our lesson? I want to draw your attention to the lonely trees on your tables. You know that it’s winter now, and all flowers have already faded, leaves have fallen down. But there are green, red, yellow and blue leaves on your tables. I want you to take one of them and cover your trees with colourful foliage. (Дети украшают веточки деревьев разноцветными листьями) Children with green leaves will be successful at our lesson. Children with red leaves will be communicated. Children with yellow leaves will be very active. Children with orange leaves will be persistent. - Remember that the beauty of your tree depends on you, your activity, your expectation. But today I won’t give you marks, you will be estimating yourselves. Pay attention to your right answers, activity, capacity for getting on with others, pronunciation. At the end of our lesson you will count your marks. 2. Речевая разминка - Look at these photos, please. You can see some people there. Some of them are real persons, some are literary heroes that have never lived in real life. But who are they? What is common in them? (Слайд 1- фотографии реальных и вымышленных путешественников) - Now I want to draw your attention to the blackboard where John Clarke’s quotation is written: “He that travels far knows much”(Слайд 2). - Let’s try to prove that Clarke was really right. What do you think about this quotation? How do you understand these words? What’s your opinion? But I want you to start your replies with the following expressions: I think…,To my mind…, In my opinion…, It seems to me…. (Слайд 3- учащиеся высказывают свое мнение о цитате Дж.Кларка, используя предложенные варианты начала предложений) - How do you think, why did I begin our lesson with this quotation? - Maybe we shall travel today? - Yes, you are quite right. We shall make an imaginary trip to one of the English-speaking countries. By the way, what English-speaking countries do you know? (Great Britain, India, New Zealand, Australia, Canada, the USA, some African countries) 3. Кроссворд «Англо-язычные страны» - As you’ve guessed, today we are going to speak about an English-speaking country. But which one? Look at the blackboard. You can see a crossword puzzle there. (Слайд 4- кроссворд) - смотрите документ Let’s watch video, listen some passages describing different countries. Try to guess what country is spoken about. Write down the answers into the crossword puzzle. If the answers are correct, you’ll find the name of the country we are going to visit today. (учащиеся слушают задания и отгадывают кроссворд, записывая правильные ответы на доске) (Слайды 5, 6- изображения, связанные с музыкальными и поэтическими состязаниями Айстедфод в Ланголене ) This country has always been known as a country of poetry and music. Since the 12th century special competitions have been held to find the best writers, poets, musicians in the country. The national word for such a competition is Eisteddfod. Every year Eisteddfod is held in the town called Llangollen. People from all over the world recite poetry, sing and dance in this colorful competition. What’s the country? (Wales) - What can you say about Wales? (ответы учеников) (Слайд 7- видеоролик пейзажей Шотландии, с музыкальным сопровождением национальной мелодии) This country is the most northern part of Great Britain. The capital of this country Edinburgh is its political and cultural centre as well as the centre of government and commercial life. It’s a country of hills, lakes and swift rivers. What country am I talking about? (Scotland). - What do you know about Scotland? (ответы учеников) (Слайд 8 – изображения стран, флагов, национальных символов-эмблем Объединенного Королевства) The total population of this country is about 60 mln people. It is inhabited by the English, the Scots, the Welsh, the Irish and many other nationalities. English is the official languages of the country. It consists of four parts and every part has its national emblem. - What’s the country? (The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) - What do you know about it? (ответы учеников) 4. (Слайд 9- видеоролик с музыкальным сопровождением о пейзажах Австралии) This country is situated in the southern hemisphere. It is often called “upside down world”. It is famous for the strangest native animals: the platypus, the echidna, the kangaroo, the koala, the dingo. What country is this? (Australia) What do you know about Australia? (ответы учеников) – I won’t say anything about this country. Just watch the video. (Слайд 10- шуточный мультфильм о герое Б.Обама, спасающем страну) What country is this? (the USA) What can you say about the USA? (ответы учеников) (Слайд 11- изображения достопримечательностей и национальной эмблемы- птицы страны) This country has very few native animals. The national emblem is a bird which lives in the forest and does not fly. It comes out only at night to find food. It has no tail, almost no wings, and its nostrils are situated near the end of its bill. No other bird lays an egg so large in proportion to its size (almost one fifth of its own weight). What is the bird? And what’s the country? (New Zealand) What can you say about New Zealand? (ответы учеников) (Слайд 12- изображения индийских храмов и танцующих девушек с музыкальным сопровождением) Listen to the music. What country is it? (India) Tell me something about this beautiful country. (ответы учеников) (Слайд 4 с ответами) Read the name of the country you have found. (England) Объявление темы урока и заполнение кластера. You are right. It’s England. And today at our lesson we are going to visit England.(Слайд 13- кластер) What do you know about England? How do you think why it is worth seeing? (учащиеся отвечают на вопрос и заполняют пустые рамки кластера на доске ) - But what can you say about the British Queen? (ответы учеников) - Thank you. But I want to add some more information about Elizabeth II. It’s not by accident we are talking about her at our lesson. This year is jubilee for English people. That’s why the theme of our lesson is “Jubilee glimpses of England” (Слайд 14). Englishmen celebrated some important events; the most important one was connected with Elizabeth II. The Queen, whose actual birthday is in April, celebrates her official birthday too. II. Практическая отработка материала «Queen Elisabeth II’s diamond jubilee» - Look at the screen. You can see the date ‘February, 6, 2012’ – it’s the diamond jubilee of Elizabeth II’s reign (Слайд 15). That means that that very day 60 years ago Elizabeth-Alexandra-Mary was proclaimed the Queen of the UK of Great Britain and Northern Ireland. She became Elizabeth II at the age of 25 after her father’s death. - If you look at the photo of this beautiful elegant lady you can say that she is very weak and gentle as all women seem to be. But she is a strong person, very popular and much respected all over the world. Работа в группе с текстом «A typical day in the life of the Queen of England» (учащиеся в группах читают и обсуждают предложенный текст, затем выполняют задания, в это время на экране слайды с изображениями королевы с музыкальным сопровождением – Слайды 15-18) – приложение 1 Выполнение заданий в группе после прочтения текста – приложение 2 Расположить предложения в хронологическом порядке согласно тексту (задание для группы 1) Now after your reading the text, order the Queen’s actions chronologically Задание «Верны/неверны утверждения» (задание для группы 2) Say if the following sentences are true or false. Justify quoting from the text. Задание «Ответь на вопросы» (задание для группы 3) Now answer the questions 1.3. Составление семейного древа королевской семьи. Now I want you to make the British Royal Family Tree. (Слайд 19 – королевское древо – учащиеся с помощью мышки на доске перетаскивают фотографии членов королевской семьи к их именам) Задание для талантливых и одаренных учащихся (3 учащихся выполняют подобное задание, но повышенной сложности с помощью интернета в сотовых телефонах) - приложение 3 - The next task will be only for some of you. You should complete the given sentences with the help of Internet in your mobile phones. III. Домашнее задание Group 1 – test questions “Royal Family” Group 2 – mini project “Olympic Games” Group 3 - crossword “W. Shakespeare” IV. Оценивание Now, when our lesson is almost over, I’d like you to express your attitude and mood to the lesson with the help of colourful flowers on your tables and give your self-assessment. (дети подсчитывают свои баллы в оценочной карте и оценивают свою работу на уроке с помощью критериев оценивания) V. Рефлексия “Букет настроений” (Слайд 63 – классификация цвета - дети составляют букет из разноцветных цветов согласно классификации цветовой гаммы) – приложение 6.
Документ Microsoft Word (10).docx
Date  26.10.2018 Lesson  32 Grade 10 The theme  Queen Elizabeth II Silver Jubilees Цель урока: расширение лингвострановедческих знаний и навыков учащихся по теме «Юбилейные  события в Англии». Задачи: развивать навыки и умения в реализации речевой деятельности; закрепить лексику по теме «Спорт», «Англоязычные страны», «Британская монархия», генеалогическое древо королевской семьи; развивать способности к сравнению, умозаключению, развитие оперативной памяти, лингвистические  способности учащихся; способствовать развитию аналитического, критического и образного мышления через использование  творческих заданий; воспитание чувства доброжелательного отношения к окружающим через создание эмоционально­ положительной атмосферы на уроке. Тип урока: креативный Форма урока: урок ­ путешествие Ход урока: Мотивация учебной деятельности Психологический настрой Good morning children and our dear guests. I’m very glad to see you. How are you today? I think everything is  OK. Are you ready to start our lesson? I want to draw your attention to the lonely trees on your tables. You know that it’s winter now, and all flowers  have already faded, leaves have fallen down. But there are green, red, yellow and blue leaves on your tables. I  want you to take one of them and cover your trees with colourful foliage. (Дети украшают веточки  деревьев разноцветными листьями) Children with green leaves will be successful at our lesson. Children with red leaves will be communicated. Children with yellow leaves will be very active. Children with orange leaves will be persistent. ­  Remember that the beauty of your tree depends on you, your activity, your expectation. But today I won’t give you marks, you will be estimating yourselves. Pay attention to your right answers,  activity, capacity for getting on with others, pronunciation. At the end of our lesson you will count your marks. 2. Речевая разминка ­ Look at these photos, please. You can see some people there. Some of them are real persons, some are literary heroes that have never lived in real life. But who are they? What is common in them? (Слайд 1­ фотографии  реальных и вымышленных путешественников) ­  Now I want to draw your attention to the blackboard where John Clarke’s quotation is written: “He that  travels far knows much”(Слайд 2). ­ Let’s try to prove that Clarke was really right. What do you think about this quotation? How do you  understand these words? What’s your opinion? But I want you to start your replies with the following  expressions: I think…,To my mind…, In my opinion…, It seems to me…. (Слайд 3­ учащиеся  высказывают свое мнение о цитате Дж.Кларка, используя предложенные варианты начала  предложений) ­ How do you think, why did I begin our lesson with this quotation? ­ Maybe we shall travel today? ­ Yes, you are quite right. We shall make an imaginary trip to one of the English­speaking countries. By the  way, what English­speaking countries do you know? (Great Britain, India, New Zealand, Australia, Canada,  the USA, some African countries) 3. Кроссворд «Англо­язычные страны» ­ As you’ve guessed, today we are going to speak about an English­speaking country. But which one? Look at  the blackboard. You can see a crossword puzzle there. (Слайд 4­ кроссворд)  ­ смотрите документ Let’s watch video, listen some passages describing different countries. Try to guess what country is spoken  about. Write down the answers into the crossword puzzle. If the answers are correct, you’ll find the name of the country we are going to visit today. (учащиеся слушают задания и отгадывают кроссворд, записывая  правильные ответы на доске) (Слайды 5, 6­ изображения, связанные с музыкальными и поэтическими состязаниями Айстедфод в  Ланголене ) This country has always been known as a country of poetry and music. Since the 12th century  special competitions have been held to find the best writers, poets, musicians in the country. The national word  for such a competition is Eisteddfod. Every year Eisteddfod is held in the town called Llangollen. People from  all over the world recite poetry, sing and dance in this colorful competition. What’s the country? (Wales) ­ What can you say about Wales? (ответы учеников)  (Слайд 7­ видеоролик пейзажей Шотландии, с музыкальным сопровождением национальной  мелодии) This country is the most northern part of Great Britain. The capital of this country Edinburgh is its  political and cultural centre as well as the centre of government and commercial life. It’s a country of hills,  lakes and swift rivers. What country am I talking about? (Scotland).  ­ What do you know about Scotland? (ответы учеников)  (Слайд 8 – изображения стран, флагов, национальных символов­эмблем Объединенного  Королевства) The total population of this country is about 60 mln people. It is inhabited by the English, the  Scots, the Welsh, the Irish and many other nationalities. English is the official languages of the country. It  consists of four parts and every part has its national emblem.           ­ What’s the country? (The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) ­ What do you know about it? (ответы учеников) 4. (Слайд 9­ видеоролик с музыкальным сопровождением  о пейзажах Австралии) This country is  situated in the southern hemisphere. It is often called “upside down world”. It is famous for the strangest native  animals: the platypus, the echidna, the kangaroo, the koala, the dingo. What country is this? (Australia) What do you know about Australia? (ответы учеников) – I won’t say anything about this country. Just watch the video. (Слайд 10­ шуточный мультфильм о герое  Б.Обама, спасающем страну) What country is this? (the USA) What can you say about the USA? (ответы учеников)  (Слайд 11­ изображения достопримечательностей и национальной эмблемы­ птицы страны) This  country has very few native animals. The national emblem is a bird which lives in the forest and does not fly. It comes out only at night to find food. It has no tail, almost no wings, and its nostrils are situated near the end of  its bill. No other bird lays an egg so large in proportion to its size (almost  one fifth of its own weight). What is the bird? And what’s the country? (New Zealand) What can you say about New Zealand? (ответы учеников)  (Слайд 12­ изображения индийских храмов и танцующих девушек с музыкальным сопровождением)  Listen to the music. What country is it? (India) Tell me something about this beautiful country. (ответы учеников)  (Слайд 4 с ответами) Read the name of the country you have found. (England) Объявление темы урока и заполнение кластера. You are right. It’s England. And today at our lesson we are going to visit England.(Слайд 13­ кластер) What do you know about England? How do you think why it is worth seeing? (учащиеся отвечают на вопрос и заполняют пустые рамки кластера на доске ) ­ But what can you say about the British Queen? (ответы учеников) ­ Thank you. But I want to add some more information about Elizabeth II. It’s not by accident we are talking about her at our lesson. This year is jubilee for English people. That’s why  the theme of our lesson is “Jubilee glimpses of England” (Слайд 14). Englishmen celebrated some important  events; the most important one was connected with Elizabeth II. The Queen, whose actual birthday is in April,  celebrates her official birthday too. II.      Практическая отработка материала «Queen Elisabeth II’s diamond jubilee»  ­ Look at the screen. You can see the date ‘February, 6, 2012’ – it’s the diamond jubilee of Elizabeth II’s reign (Слайд 15).  That means that that very day 60 years ago Elizabeth­Alexandra­Mary was proclaimed the Queen  of the UK of Great Britain and Northern Ireland. She became Elizabeth II at the age of 25 after her father’s  death. ­ If you look at the photo of this beautiful elegant lady you can say that she is very weak and gentle as all  women seem to be. But she is a strong person, very popular and much respected all over the world.  Работа в группе с текстом «A typical day in the life of the Queen of England» (учащиеся  в группах  читают и обсуждают предложенный текст, затем выполняют задания, в это время на экране  слайды с изображениями королевы с музыкальным сопровождением – Слайды 15­18) – приложение  1 Выполнение заданий в группе после прочтения текста – приложение 2 Расположить предложения в хронологическом порядке согласно тексту (задание для группы 1) Now after your reading the text, order the Queen’s actions chronologically Задание  «Верны/неверны утверждения» (задание для группы 2) Say if the following sentences are true or false. Justify quoting from the text. Задание «Ответь на вопросы» (задание для группы 3) Now answer the questions 1.3.        Составление семейного древа королевской семьи. Now I want you to make the British Royal Family Tree. (Слайд 19 – королевское древо – учащиеся с  помощью мышки на доске перетаскивают фотографии членов королевской семьи к их именам) Задание для талантливых и одаренных учащихся (3 учащихся выполняют подобное задание, но   повышенной сложности с помощью интернета в сотовых телефонах) ­   приложение 3 ­ The next task will be only for some of you. You should complete the given sentences with the help of Internet in your mobile phones. III. Домашнее задание Group 1 – test questions “Royal Family” Group 2 – mini project “Olympic Games” Group 3 ­  crossword “W. Shakespeare” IV. Оценивание Now, when our lesson is almost over, I’d like you to express your attitude and mood to the lesson with the help  of colourful flowers on your tables and give your self­assessment. (дети подсчитывают свои баллы в  оценочной карте и оценивают свою работу на уроке с помощью критериев оценивания) V. Рефлексия “Букет настроений” (Слайд 63 – классификация цвета ­ дети составляют букет из  разноцветных цветов согласно классификации цветовой гаммы) – приложение 6.

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока

Разработка урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
16.11.2018