Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс
Оценка 4.7

Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл
31.05.2017
Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс
Урок разработан для учащихся 10 класса, занимающихся по учебнику О.В. Афанасьева, И.В. Михеева. Английский язык.XI класс: учебник для общеобразовательных учреждений и школ с углубленным. изучением англ. яз. Цель урока-развитие иноязычной коммуникативной компетенции учащихся по теме «Музыка». На уроке реализуется личностно-ориентированный подход в обучении.
Kinds of music.docx
Цель: Развитие иноязычной коммуникативной компетенции учащихся по теме «Музыка» Kinds of music. Great composers. Задачи:  Практические:     развивать у учащихся умения монологической и диалогической речи; развивать у учащихся умения понимать иноязычную информацию на слух; развивать умение читать с извлечением  основной информации и с полным пониманием; Воспитательные:  формировать у учащихся уважение и интерес к культуре других стран;  формировать потребность в практическом использовании английского языка в социально­ культурной сфере;  воспитывать культуру общения.   Развивающие Образовательные:     развивать умения  интерпретировать, критически оценивать произведения искусства, выражать свое  мнение. обобщить и расширить знания учащихся о мировом художественном наследии; расширить общий и лингвистический кругозор учащихся.  Оборудование: учебник  О.В. Афанасьева, И.В. Михеева.  Английский язык.XI класс: учебник для  общеобразовательных учреждений  и шк. с углубл. изучением англ. яз.­.:Просвещение,2010.,магнитофон,  аудиодиск к учебному пособию: С.А. Юнева «Открывая мир с английским языком. Говорение.» ­«Интеллект – Центр». М.2013., раздаточный материал с текстом о Генделе и Бахе, аудиодиск с записью произведений.  Ход       урока    : I Greeting the students                                                                                   II. Warming­up activities Teacher: can you think of a day without music? There is music everywhere­at home, in a concert hall, in parks, at the seaside and even in forest. People cannot live without music. They listen to music, dance to music, they learn to play musical instruments.   What does music mean personally for you? You can  use this key words card which I am sure will give you an idea and a good opportunity to practice your language skills. Pleasant combinations of sounds |(not|) The   universal   language   understanding   to everybody To express feelings and emotions To full  energy  To have a healing effect on people Favourite pastime To surf on the waves of rhythm To dive into the sea of sounds To have somebody relax To easy anxiety To change somebody’s mood To increase productivity III. Practice of listening Read the sentences A­H, listen to the dialogue and fill in the gaps with the sentences A­H.  Ron Do you like listening to music, Cindy Cindy I’m fond of listening to music. It plays a very important role in my life. I like listening to music, dancing to it, visiting concert halls, singing and ­­1 ­­­­­. Music gives me aesthetic pleasure and a better understanding of many things. Ron I like  listening to music too. I’m fond of electronically­produced music because it fills me with happiness and excitement. I’ve fond ­­­2 ­­­­­­­.I often use online communities like YouTube and Facebook because they help me connect with other musicians , ­­­­­­­ 3  ­­­­. Cindy That’s great! I like listening to music online too. Ron I think music has ­­­4 ­­­­­­. Many people say that music is a universal language. Cindy  I   can’t   disagree   with   them.   A   composer   speaks   to   us   without   ­­­5­­­­­­­­­.   Music   is   understandable   to everybody no matter what language a person speaks. So I think it has the power­­­­6­­­­­­. Ron |but people have different tastes in music, which may lead to –7­­­­­. Cindy you’re right. Still, I can’t imagine the world without music. It influences our emotions and ­­­­8­­­­ .to my mind, life without music would be less joyful. A. a significant impact on our lives B. playing musical instruments C. misunderstanding between them D. download and listen to MP3s and create my own E. a great source of energy and inspiration in it F. using any words G. makes me happier H. to unite people all over the world IV. Announcing of the objectives of the lesson  There are two major traditions of music, generally known as classical and popular, although the line between them is not always clear. The term classical music is often used to describe the long tradition of serious music from the European Middle Ages to the present. The classics are often associated with orchestral music, but they also include solo music for instruments, opera and choral music. Today we are going to analyze different kinds of classical music, learn more about the  two great composers and have a talk on their  biographies and creative works.                          V.Informative reading (Work with the textbook)           ­Will you take you books and find the exercises 53 on page 52. Look through the text «Kinds of Music», find the  main periods in the development of music and their characteristic features.   (Students scan the text)                                    VI .The use of the new  knowledge So, you’ve finished your research work, you’ve found the characteristic features of different kinds of  classical music, and I’m sure that now you can name the composers connected with different periods in the history of music. Look at the screen and  match the names of the composers with the periods in the history of music . What are the  characteristic features of every period? VII.  Speaking practice Listen to two pieces of music and say what feelings this music arouses. Use this key words card to make your speech  more emotional. Can  you guess  the names of these works, their genres and the composers who created them? ( students listen to two oratories by Handel and Bach,  express their feelings, try to guess the names of composers) to conquer ( our hearts and feelings) to inspire to appeal to to give  somebody creeps to make happy (sad) to bring memory to picture in ones mind to provoke the picture to impress to sound IX. Reading for discussing  divine expressive harmonic serious dramatic daring complex imaginative lively mystical During the celebrations music critics once more turned to the biographies of Handel and Bach and compared their music careers. The critics thought that such comparison was possible  and  permissible as Bach and Handel had been compatriots and contemporaries and both had turned to the same music genres. Analyzing their  music careers, the critics pointed out how different their lives had been.  Will you read a text about their musical career and find if these sentences are true or false ­Handel’s most successful works were oratorios ­His operas were appreciated in England ­Handel’s oratorios were the greatest contribution to European music ­Handel’s musical career was much more successful than Bach’s career ­Bach’s music was highly  appreciated by his contemporaries ­Bach was a great organist           ­His music is highly emotional and truly romantic.           ­Both of them were great improvisators                                          THE GREAT TWO OF THE 18TH CENTURY Handel was born in Germany in 1685. He had a long and successful career of a composer first in Italy, then in Britain. He composed operas and oratorios making the chorus his main instrument. Handel's first oratorio in English — "Esther" — began the tradition of oratorio­singing in England. However Handel's ambition was to write operas. For 20 long years he kept on composing and staging operas though none of them was a success with the public. 11 is creative principles were too unconventional. Handel took his failure very much to heart, but he hoped that future music­lovers would appreciate them. Only when Handel gave up writing operas  and  devoted himself to oratorios, he finally won general acclaim. His contemporaries realized that Handel had found a perfectly new type of  music epic. Music critics wrote that oratorio form, which combined the elements of a musical drama and choral singing, was   Handel’s   greatest   contribution   to   European   music.   In   1742   Handel   composed   his   most   inspired   oratorio "Messiah" which was warmly received  at the Covent Garden Theatre in London. It was a real triumph.                    Johann  Sebastian Bach was also born in 1685. But his life and    music   careerг  were  much less triumphant. Handel was already a celebrated  composer  when Bach was only a modest violinist in the Weimar orchestra. When Handel was applauded to in Italy and in England Bach was an organist in a small German town. Handel  used to live at the English Court, having the best chorus, orchestra and soloists,  while Bach was a school teacher, teaching children to   music.  In his   lifetime Bach was recognized mainly as a virtuoso organist, and his music was appreciated only after his death. Bach was a well­educated man of versatile  interests. He had a rare gift for languages, he could speak  a number of them and even taught Latin at school. He was fond  of children and had a large family. He was very good at poetry as well.. Although nobody had ever taught him to play either the harpsichord  or the organ and he had had a teacher neither in harmony nor  composition, Bach could play different instruments  very well. It always took him a long time  to compose a piece of music as he used to  perfect it over and over again. His music is highly emotional and truly romantic. Both Handel and Bach were brilliant improvisators and used to take part in musical competitions of virtuosos. The music of   Handel and Bach    constituted a whole epoch in polyphonic styles, the main representatives of which they both were. X. Speaking practice Now it’s time for a role­play. Present the new information about two great composers in the form of a dialogue between two classic music fans. XI. Reflection on personal experience  Do you think you’ve got any new knowledge at the lesson? Can you use it? So, you can match the names of the  composers with the periods in the history of music now and  can’t you?                                     XII. Summing up  ­ Your homework for the next lesson is to prepare a presentation about one of the famous composer of the past. You  marks today…(giving  marks) Have you any questions? So, I wish you good luck!

Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс

Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс

Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс

Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс

Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс

Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс

Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс

Разработка урока английского языка " Kinds of music" 10 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.05.2017