Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Оценка 4.9

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
5 кл
27.05.2017
Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Цели урока: применение активных форм организации учебной деятельности и информационно – коммуникативных технологий с целью здоровьесбережения учащихся. Задачи урока: Образовательные: 1) продолжить формирование знаний учащихся по теме « Магазины»; 2) продолжить формирование словарного запаса учащихся через использование новых лексических единиц в иных ситуациях общения; Развивающие: 1) совершенствование речевых навыков учащихся (диалогическая речь); 2) развитие умения аудировать с целью извлечения детальной информации; 3) развитие памяти, способности к адекватным высказываниям на английском языке; 4) способствовать умению анализировать, обобщать, комбинировать и трансформировать речевые единицы, осуществлять продуктивные речевые действия; 5) продолжить умение учащихся работать в группе с целью формирования социально – коммуникативной компетентности; 6) продолжить формирование устойчивой мотивации учения для достижения стабильного качества знаний учащихся;Данный урок разработан для обучающихся 5 классов, изучающих английский язык по программе углубленного изучения предмета.
разработка урока 5 класс МАГАЗИНЫ Галаган О.Н..doc
Муниципальное общеобразовательное учреждение «Майская гимназия Белгородского района Белгородской области» Разработка открытого урока по английскому языку в 5  классе по теме: «Магазины» Учитель английского языка Галаган Ольга Николаевна 2017 год Разработка открытого урока по теме “Shopping” в 5 «А»  классе по программе углубленного изучения английского языка О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой, Н.В. Языковой. Цели урока:  применение активных форм организации учебной  деятельности и информационно – коммуникативных технологий с целью  здоровьесбережения учащихся. Задачи урока: Образовательные: 1) продолжить формирование знаний учащихся  по теме « Магазины»; 2) продолжить   формирование   словарного   запаса   учащихся   через использование новых лексических единиц в иных ситуациях общения; Развивающие: 1) совершенствование речевых навыков учащихся (диалогическая речь); 2) развитие умения аудировать с целью извлечения детальной информации; 3) развитие   памяти,   способности   к   адекватным   высказываниям   на английском языке; 4) способствовать   умению   анализировать,   обобщать,   комбинировать   и трансформировать   речевые   единицы,   осуществлять   продуктивные речевые действия; 5) продолжить умение учащихся работать в группе с целью формирования социально – коммуникативной компетентности; 6) продолжить   формирование   устойчивой   мотивации   учения   для достижения стабильного качества знаний учащихся; Воспитательные: 1) воспитание у учащихся уважительного отношения друг к другу; 2) воспитание любви к родной культуре; 3) формирование   эмоционально­личностного   отношения   учащихся   к изучаемому материалу. The beginning of the lesson. a) T: Hello, dear children! I am very glad to see you! Are you OK? (the teacher  comes to each student).  Then, let’s start our today’s work. b)  My dear! Today we have many guests in our classroom. What do you think about  them? (The teacher gives the “heart” to any person,  he\she answers the question  and gives it to the neighbor). I think                                               kind                generous        healthy I believe                they are              polite               slim               smart   I suppose                                         serous             nice                beautiful   good      c)  Now look at the pictures on the blackboard. What do you see on them?   (different  food and shops)    Now look at the screen!  Slide 1.  Children! What do think will be the topic of our today’s lesson? Do you have any  ideas? (Children give their variants). Slide 2. T: The topic of the lesson is “Shops and shopping”.                 Also you can see the topic of the lesson on the blackboard. (the topic is  on the list of paper). What are you waiting from our lesson? The blackboard will help you, come to the  blackboard and choose what you like! (children take the necessary card and stick  it on the blackboard) board). Shops and shopping We are going to……. read                    relax write                   sing listen                   play learn                   speak The main part of the lesson. I. (Lexical part) a) T: So, I understand that we have great plans for the lesson. Let’s repeat  types of shops, please!  ­8   .  Slide 3   (pictures with the types of shops). b) T: Where do people usually do shopping? Slide     9  . People sometimes usually often always never do shopping at the butcher’s baker’s greengrocer’s dairy grocer’s supermarket fishmonger’s c) T: Where do you do shopping? (The teacher comes to the students with a  heart). d) T: What foodstuffs can you buy at the……….? (children answer the question) Slide 10­17. (photos with food and shops) e) T: But, children, what is the best place to do shopping and why? (children answer the question) f) Now let’s play and summaries all facts. Some of you will be the chief. All the  rest are customers. The customer will ask where he can    buy  foodstuffs and the  chief must come up to the blackboard and write down  the type of the shop where  you can buy food. ( P1. Where can I buy……?   The chief: At the…..) II. (Relaxation) ( the students sing a song “Bingo”) III. ( Speech practice) Slide 18. Slide 19. T: So my dear, you know many words on the topic “Shops”. I want you to imagine that you  are in the shop now and ask you to make a conversation. Take the cards,  please, we shall see who will be customers and who will be shop assistants. Customer Shop assistant T: Customers take this place, shop assistants sit here. Choose, with whom you  would  like to speak.  Then come up to the blackboard and choose the type of the  shop. (children come up to the blackboard and choose the type of the shop) At the butcher’s At the baker’s At the fishmonger’s At the dairy At the green grocer’s (The students work in pairs) IV. (Listening)  Slide 20. ( the task for listening)  T:  I have prepared for you a very interesting information about shops. Listen to  the story and do the task on the cards. (students get the task on the cards). V. (Reading) T: You know there are many different types of shops and in our Mayskiy either.  Let’s work in groups. We have them already: customers and shop assistants. Slide 21. a) I want you to come up to the blackboard, read the sentence, remind it  and write it down on the list of paper. Do it one by one as quickly as  possible. b) Then make up a story about this or that shop on the poster and be  ready to present it. c) Each group come up to the blackboard and speak about their shop. VI. (Reflection) Slide     22 ( фото магазинов п. Майский). T: What kind of shops do you visit more often “Farmer” or “Food shop”. Take  green cards if you visit “Farmer” and blue  cards if you visit “ Food shop”. Raise  your cards, please.  What shop do we visit more often? P­s: Most of us visit “…..”. T: Then your home task will be to speak about this shop. (The teacher sticks the  photo of the shop on the blackboard). VII. The end of the lesson. a) T:  Thank you very much the work. We planned to read, to write, to listen, to  sing, to play, to speak, to learn, to relax. Have done it? (The teacher turns over the  cards and the word “Thank you” is written). b) T: You marks are….. Good bye!

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
27.05.2017