Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
5 кл
27.05.2017
Цели урока: применение активных форм организации учебной
деятельности и информационно – коммуникативных технологий с целью здоровьесбережения учащихся.
Задачи урока:
Образовательные:
1) продолжить формирование знаний учащихся по теме « Магазины»;
2) продолжить формирование словарного запаса учащихся через использование новых лексических единиц в иных ситуациях общения;
Развивающие:
1) совершенствование речевых навыков учащихся (диалогическая речь);
2) развитие умения аудировать с целью извлечения детальной информации;
3) развитие памяти, способности к адекватным высказываниям на английском языке;
4) способствовать умению анализировать, обобщать, комбинировать и трансформировать речевые единицы, осуществлять продуктивные речевые действия;
5) продолжить умение учащихся работать в группе с целью формирования социально – коммуникативной компетентности;
6) продолжить формирование устойчивой мотивации учения для достижения стабильного качества знаний учащихся;Данный урок разработан для обучающихся 5 классов, изучающих английский язык по программе углубленного изучения предмета.
разработка урока 5 класс МАГАЗИНЫ Галаган О.Н..doc
Муниципальное общеобразовательное учреждение
«Майская гимназия Белгородского района Белгородской области»
Разработка открытого урока по
английскому языку в 5 классе
по теме:
«Магазины»
Учитель английского языка
Галаган Ольга Николаевна 2017 год
Разработка открытого урока по теме
“Shopping” в 5 «А» классе по программе углубленного изучения
английского языка О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой, Н.В. Языковой.
Цели урока: применение активных форм организации учебной
деятельности и информационно – коммуникативных технологий с целью
здоровьесбережения учащихся.
Задачи урока:
Образовательные:
1) продолжить формирование знаний учащихся по теме « Магазины»;
2) продолжить формирование словарного запаса учащихся через
использование новых лексических единиц в иных ситуациях общения;
Развивающие:
1) совершенствование речевых навыков учащихся (диалогическая речь);
2) развитие умения аудировать с целью извлечения детальной информации;
3) развитие памяти, способности к адекватным высказываниям на
английском языке;
4) способствовать умению анализировать, обобщать, комбинировать и
трансформировать речевые единицы, осуществлять продуктивные
речевые действия;
5) продолжить умение учащихся работать в группе с целью формирования
социально – коммуникативной компетентности;
6) продолжить формирование устойчивой мотивации учения для
достижения стабильного качества знаний учащихся;
Воспитательные:
1) воспитание у учащихся уважительного отношения друг к другу;
2) воспитание любви к родной культуре;
3) формирование эмоциональноличностного отношения учащихся к
изучаемому материалу. The beginning of the lesson.
a)
T: Hello, dear children! I am very glad to see you! Are you OK? (the teacher
comes to each student).
Then, let’s start our today’s work.
b)
My dear! Today we have many guests in our classroom. What do you think about
them? (The teacher gives the “heart” to any person, he\she answers the question
and gives it to the neighbor).
I think kind generous healthy
I believe they are polite slim smart
I suppose serous nice beautiful good
c)
Now look at the pictures on the blackboard. What do you see on them? (different
food and shops)
Now look at the screen!
Slide 1.
Children! What do think will be the topic of our today’s lesson? Do you have any
ideas? (Children give their variants).
Slide 2. T: The topic of the lesson is “Shops and shopping”.
Also you can see the topic of the lesson on the blackboard. (the topic is
on the list of paper).
What are you waiting from our lesson? The blackboard will help you, come to the
blackboard and choose what you like! (children take the necessary card and stick
it on the blackboard)
board).
Shops and shopping
We are going to…….
read relax
write sing
listen play
learn speak The main part of the lesson.
I. (Lexical part)
a) T: So, I understand that we have great plans for the lesson. Let’s repeat
types of shops, please!
8 .
Slide 3
(pictures with the types of shops).
b) T: Where do people usually do shopping?
Slide
9 .
People
sometimes
usually
often
always
never
do shopping
at the
butcher’s
baker’s
greengrocer’s
dairy
grocer’s
supermarket
fishmonger’s
c) T: Where do you do shopping? (The teacher comes to the students with a
heart).
d) T: What foodstuffs can you buy at the……….?
(children answer the question)
Slide 1017.
(photos with food and shops) e) T: But, children, what is the best place to do shopping and why?
(children answer the question)
f) Now let’s play and summaries all facts. Some of you will be the chief. All the
rest are customers. The customer will ask where he can buy foodstuffs and the
chief must come up to the blackboard and write down the type of the shop where
you can buy food.
( P1. Where can I buy……?
The chief: At the…..)
II.
(Relaxation)
( the students sing a song “Bingo”)
III.
( Speech practice)
Slide 18.
Slide 19.
T: So my dear, you know many words on the topic “Shops”. I want you to imagine
that you are in the shop now and ask you to make a conversation. Take the cards,
please, we shall see who will be customers and who will be shop assistants.
Customer
Shop assistant
T: Customers take this place, shop assistants sit here. Choose, with whom you
would like to speak. Then come up to the blackboard and choose the type of the
shop. (children come up to the blackboard and choose the type of the shop) At the butcher’s
At the baker’s
At the fishmonger’s
At the dairy
At the green grocer’s
(The students work in pairs)
IV. (Listening)
Slide 20.
( the task for listening)
T: I have prepared for you a very interesting information about shops. Listen to
the story and do the task on the cards. (students get the task on the cards).
V. (Reading)
T: You know there are many different types of shops and in our Mayskiy either.
Let’s work in groups. We have them already: customers and shop assistants.
Slide 21.
a) I want you to come up to the blackboard, read the sentence, remind it
and write it down on the list of paper. Do it one by one as quickly as
possible.
b) Then make up a story about this or that shop on the poster and be
ready to present it.
c) Each group come up to the blackboard and speak about their shop.
VI. (Reflection) Slide
22 ( фото магазинов п. Майский).
T: What kind of shops do you visit more often “Farmer” or “Food shop”. Take
green cards if you visit “Farmer” and blue cards if you visit “ Food shop”. Raise
your cards, please. What shop do we visit more often?
Ps: Most of us visit “…..”.
T: Then your home task will be to speak about this shop. (The teacher sticks the
photo of the shop on the blackboard).
VII.
The end of the lesson.
a) T: Thank you very much the work. We planned to read, to write, to listen, to
sing, to play, to speak, to learn, to relax. Have done it? (The teacher turns over the
cards and the word “Thank you” is written).
b) T: You marks are….. Good bye!
Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Разработка урока английского языка на тему "Магазины" (5 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.