Разработка урока "Friendship"
Оценка 5

Разработка урока "Friendship"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
04.03.2018
Разработка урока "Friendship"
Краткосрочный план урока в 5 классе на тему " Friendship " составлен в соответствии с программой по английскому языку и будет полезен для учителей английского языка, преподающих в 5 классе по обновленному содержанию образования. В разработке предусмотрено применение активных методов обучения и современных информационных технологий.разработка урока
Friendship 2.docx
Lesson plan Unit of a long term plan   Unit 3. Values. School: Altynsarin Date: CLASS: 5 Lesson title Friendship 2. Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to (link to  the Subject programme) Lesson objectives Assessment criteria Language objective    Teacher name: Orinbayeva M. Number present:  absent: 5.L8  understand supported narratives, including some  extended talk, on an increasing range of  general and  curricular topics .5.S6  communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges 5.C9  use imagination to express thoughts, ideas, experiences and  feelings 5.R2  understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular  topics   All learners will be able to: Name and use adjectives describing qualities in a friend in the  sentences Most learners will be able to: Listen and read to find the specific information Express ideas building simple sentences Some learners will be able to: Answer the questions about their friends Express ideas building extended sentences ­Use  adjectives describing qualities in a friend in the sentences ­ read the text and find the specific information ­ answer the questions about friends Values links  National unity, peace and harmony in our society Cross­curricular links Self­cognition Previous learning Friendship 1 Plan Planned timings Start 10 min Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Warm – up: Teacher asks students to think of three animals they like e.g. tiger, bear and rabbit and to write three adjectives to describe each animal. Teacher gives some examples:  Resources Excell 5 Student’s  Book  p.38 10 min Animal   Adjective Tiger     aggressive, strong, fast Bear     big, furry, hungry Rabbit   shy, cute, cuddly They should read out their adjective lists. Then teacher puts students in groups of four or five and  has them read out their adjectives. But instead of saying the animal names  they must use phrases “I think I am”  + 3 adjectives, ”My friends think I am” + 3 adjectives, “I  am really “+ 3 adjectives. Teacher explains that the  adjectives represent how they see themselves, how their friends see them and how they really are. Teacher asks: ­ Do you get on well with your friends?   ­ Do you visit each other? ­ Do you often go to the cinema with your friends? ­ How do we call these relations? Learners answer the questions and find out the  theme of the lesson “Friendship”. Teacher introduces the lesson objectives. Students listen to the words describing qualities of a  friend and repeat them. Fun  Kind Friendly Honest Helpful Loyal.  Teacher shows the pictures and students name the  words. Then they must make some sentences using  these words. e.g. My friend is  helpful. Her friend is kind. ­ Is your friend honest? ­ Yes, he is. ­ Is he helpful? ­ Yes, he is. Descriptors: A learner: ­ ­ ­ Names 5­6 adjectives describing qualities in a  friend. Uses these words in the sentences correctly Answers the questions about their friends Middle 10 min          12 min correctly. Peer assessment “Thumbs up­side­down”.  Teacher asks students to look at Inkar’s blog entry.  They listen to the text attentively and find out what are  her best  friends like. “Turn and talk”.  Teacher asks students to turn to someone next to them  and discuss their responses to the following question.  Then teacher tells  them to take two minutes to discuss  this with their partner with each person getting some  time to talk. Descriptors: A learner: ­ ­ ­ Answers the questions about Inkar’s friends. Finds out the necessary information correctly Uses adjectives describing qualities in a friend  correctly Read the text again and mark the sentences T(true),  F(false) or DS(doesn’t say). Inkar has lots of friends on Facebook. Inkar doesn’t like to share her problems. 1. 2. 3. Amir lives on the same street as Nursultan. 4. Nursultan and Amir never argue. 5. Alina sometimes gossips about Darya. 6. Darya trusts Alina. Questions + ­ True(T) False(F) Doesn’t  say(DS) T F DS T F T 1. 2. 3. 4. 5. 6. Formative assessment: Learners fill in the table and tick the right  answer. Then they count the answers and  assess each other. Summary task. Learners make dialogue using adjectives  describing qualities of a friend and role­ play it in pairs. Descriptors: A learner: ­ Makes 5­6 questions and sentences using  adjectives describing qualities of a friend  correctly Pronounces  new words correctly  ­ Assessment By asking concept checking questions  learners will assess each other. Teacher will hand out questions written on the  worksheets. Learners will ask and answer  the questions. They’ll draw smiles next to  the questions according to their answers.  E.g. If they understand the question and  answer it, they’ll draw happy smile. If they  don’t understand, they’ll draw sad smile.    End 3 min Reflection: “3­2­1” .3 things you found out 2 interesting things 1 question you still have. Learners should write 3 new things they found out, 2  interesting things and 1 question they still have. Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Health and safety check • Assess the learners by the help of descriptors for the  tasks Links to the L1: Can  • learners describe their friends  in L1?  More support can be  Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support?  How do you plan to  challenge the more able  • given at the start and in the  middle of lesson by providing  less­able learners with  vocabulary in a word list so  they can read examples of  words seen or heard. • confident at making up  sentences, can be given  copies of parts of the  sentences to read aloud.  Learners who are less More­able learners  • can be encouraged to use the  full range of language from the short texts Reflection Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most  relevant questions from the box on the left about your lesson.   Were the lesson  objectives/learning  objectives  realistic?  Did all the learners  achieve the lesson  objectives/ learning objectives? If not,  why? Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to  timings? What changes did I Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

Разработка урока "Friendship"

Разработка урока "Friendship"

Разработка урока "Friendship"

Разработка урока "Friendship"

Разработка урока "Friendship"

Разработка урока "Friendship"

Разработка урока "Friendship"

Разработка урока "Friendship"

Разработка урока "Friendship"

Разработка урока "Friendship"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.03.2018