Разработка урока "Кем ты станешь в будущем?"
Оценка 5

Разработка урока "Кем ты станешь в будущем?"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
15.03.2018
Разработка урока "Кем ты станешь в будущем?"
Данный урок предназначен для учащихся 7-х классов, занимающихся по УМК: “Happy English”, В.П. Кузовлев. В ходе урока у учащихся формируются фонетические навыки, совершенствуется произношение слов по данной теме. Все это нацелено на совершенствование навыков монологической речи. В ходе урока используются игровые моменты.
Конспект урока Профессии.docx
Урок английского языка в 8 классе. Тема урока: «Кем ты станешь в будущем?» Учитель: Павленко В.А.   Цели урока: 1. Совершенствование навыков устной речи. 2. Активизация  аудитивных и лексических  навыков. 3. Контроль знаний орфографии. 4. развитие  умения выразительного чтения стихотворения. Оборудование: презентация, карточки для контроля навыков орфографии; кружочки  зелёного, жёлтого и красного цвета для оценки деятельности учащихся. I. Организационный  момент: Good morning , children. I am glad to see you today. How are you?              We shall have a talk about  your future professions.  Ход урока:  II. Фонетическая зарядка : Let’s remember the sounds and read words: ˄ [ ] – jump, run, loving [i:] – feed, eat, easy [ӕ] – cat, family [w] – want, one, walk [ai] – kind, my, nine [a:] – dancing, farmer, park    III. Речевая разминка: As I know you like to play. I shall think of the adjective. Guess my word, please.             ­Is it intelligent?            ­No, it isn’t.            ­Is it polite?            ­Yes, it is. IV. Активизация навыков устной речи. The next task is “Agree or disagree”. If you agree, you   will repeat my statement. If you disagree, correct the sentence. Утверждения учителя: ­Your sister is very naughty. (I agree with you. My sister is very naughty.) ­Your mother is sociable. (I disagree with you. My mother is not sociable.) ­You are friendly. (I agree with you. I am friendly.) ­Your father is clever. (I agree with you. My father is clever.) ­Your brother is brave. (I agree with you. My brother is brave.) и т.д.     Развитие   blackboard. Your sentence must be true.     орфографии: It’s time to use these words and finish my sentence on the     навыков   My mother is  responsible  and  loving. My friend is  intelligent  and  creative. My sister is  bright  and  sociable. My granny is  kind  and  hospitable. My brother is naughty and talkative.     V.   Активизация лексических навыков.      It is interesting to know what you are going to be in ten years time. You can see  pictures. What professions can you name looking at the pictures? ­ Say what are you going to be in ten yours time. 10 лет) ­Say what characteristics are necessary for   following jobs. ( – Choose, please. Дети: A vet must be kind, friendly and responsible. и т.д. ­Let’s check up.. VI. Динамическая пауза.        навыков   VII. Контроль раздаются разноуровневые карточки) VIII. Работа c интерактивной доской     орфографии: Take the cards/ Fill in the missing letters, words. (Детям  X. Развитие навыков аудирования. T.: It’s time to listen to stories of a man and a woman about their jobs. Guess what they do. Teacher: Are you ready to start? Text 1 ­ How can you guess that Mr. Hopkins is a farmer? ­ Who helped him to take care of animals? ­ Does he like his job? Text 2 ­ What is Mrs. Clifford? ­ How can you prove it? ­ What does she do? XI. Тренировка навыков выразительного чтения стихотворения. ­ ­ I want you to open your books at page 47 Ex 22. Let’s learn the new  poem “What are you going to be?’’  Listen to the poem. Do you like the  poem? What names of the professions can you find in this poem? ( a  teacher, a fireman ) Read the poem.(Дети слушают как диктор читает   стихотворение, отвечают на вопросы учителя, затем сами читают  стихотворение) ­ Can you make up your own poem about your future job? (Дети читают  XIV. Домашнее задание:                        Ex 27 p 97­ выучить стихотворение собственные стихи) XV. Оценка деятельности учащихся On your desks you’ve got three circles: green, yellow, and red.  Choose: ­the green one if you understood everything. ­the yellow one if  you understood almost everything. ­the red one if  you understood little.       урока:  XVI. Итог OK, my friends. You worked really very hard. Thank you for your work. Let’s remember our  poem:                                 Together, together,                                            Together every day.                                            Together, together,                                            We work and play.

Разработка урока "Кем ты станешь в будущем?"

Разработка урока "Кем ты станешь в будущем?"

Разработка урока "Кем ты станешь в будущем?"

Разработка урока "Кем ты станешь в будущем?"

Разработка урока "Кем ты станешь в будущем?"

Разработка урока "Кем ты станешь в будущем?"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.03.2018