Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"
Оценка 4.9

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл
18.05.2018
Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"
Методическая разработка урока по английскому языку в 10 классе по УМК Гроза О.Л. «Английский нового тысячелетия»/ ”New Millennium English”. Данный урок направлен на развитие самостоятельной, творчески мыслящей личности, активизацию речемыслительной деятельности; развитие всех видов речевой деятельности через технологию критического мышления; формирование умения анализировать и критически оценивать информацию.
Конспект урока Компьютер.docx
Конспект урока  по английскому языку в 10 классе Тема: «Компьютеры в моей жизни» Павленко Валентина Александровна,  Учитель английского языка МАОУ «СОШ № 4» Ялуторовск 2018 Краткая аннотация к уроку. Класс: 10 класс, общеобразовательная школа.  УМК: «New Millenium English». 11 класс. Автор: Гроза Издательство Титул 2009 г. Тема раздела: Unit, “Computers in our life” Тема урока: “Computers: pros and cons” Форма организации работы: работа в парах, группах, индивидуальная, фронтальная. Тип урока: комбинированный Методы обучения: ИКТ, наглядно­иллюстративный, демонстрационный, репродуктивный. Цель урока: развитие коммуникативной и социолингвистической компетенции учащихся.   Задачи урока: Практическая:  совершенствовать   навыки   чтения   и   говорения   на   материале   предлагаемых текстов, активизировать мыслительную деятельность учащихся, направленную на правильное употребление   специальной  терминологии;   практиковать   употребление   словообразовательных моделей. Развивающая:  развивать   языковые   способности   учащихся   делать   сообщения   по   речевой ситуации и готовность к коммуникации; развивать навыки аудирования и поискового чтения, а также умения участвовать в дискуссии. Образовательная:  расширить   лингвистический   кругозор   учащихся   путем   привлечения дополнительного материала, формирование умения использовать и применять компьютерную терминологию. Воспитательная:  воспитание толерантного отношения к мнению других, умение работать в группе;   создание   условий   для   формирования   у   учащихся   умения   безопасного   пользования Интернетом. Предполагаемый   результат:  умение   участвовать   в   коллективном   обсуждении   проблемы, умение слушать и работать с разными видами информации (текст, аудиозапись, тест, газетная статья), высказывание своего мнения в рамках заданной речевой ситуации, умение употреблять в речи словообразовательные модели. Ключевые слова урока: computer, hardware, software, processor, device, keyboard, calculating  machine, computerized economy, computer communication, e­mail, the Internet, «Microsoft». Оборудование: мультимедиа аппаратура. Ход урока: Основные этапы урока 1. Организационный момент. Постановка задач. Разминка ­ речевая зарядка. 2. Работа с текстом. Чтение с целью поиска конкретной информации. 3. Актуализация знаний: активизация знаний на основе текста. 4. Ознакомление с терминологией по теме: «Компьютер в нашей жизни». 5. Аудирование и выполнение заданий по прослушанному. 6. Чтение с полным пониманием содержания и обсуждение прочитанного. 7. Закрепление лексики. Русско­английский перевод. 8. Дискуссия. Работа по индивидуальным заданиям. 9. Тестирование. 10. Заключение. Рефлексия. The procedure of the lesson   1. Warming­up   1. Answer the questions: 2. Are you a PC user? 3. Was it easy or difficult for you to learn how to use it ? 4. What for do you use your computer ? 5. Who taught you to use the computer ? 6. How much time a day do you spend in front of the computer ?   2. As you know Bill Gates created the first software – the programs that help personal computers process different information. As founder of Microsoft Inc., he is now one of the richest men in America. Read the text and find the information about: ­ Bill Gates was active in his teenage years. ­ He and his friend developed disk operating system. ­ Bill Gates foresaw the significance of computers in the future. ­ Binary number system has only two digits. ­ Bill Gates’ predictions came true.   Computers in the Future Microsoft’s Bill Gates and other computer experts saw great things ahead. They said that in the next few years, you would be able to sit at your computer and see high­quality video sent from any place on earth. They predicted you would also have a wallet­size personal computer. With it you would be able to store photographs, pay bills, get the news, send messages, see movies and open locks with digital keys. At home on your TV­size PC you would be able to see and talk with friends in other states, get medical advice, check magazine articles and pictures in a far­off library and order a pizza. A  computerized  control  system  at  home  would  regulate  your  lighting,  temperature  and  security system. Big dreams?  Are these dreams or facts? Perhaps. But engineers have done a lot  to make it reality. To perform – выполнять Troop – отряд Operating system – система функционирования Worth – обладающий Fierce – неистовый To inspire – вдохновлять Solid­state – твердый Security system – система безопасности   3.  Scan the text «The Fundamentals: hardware and software» and find the equivalents of the  following words: клавиатура, принтер, устройство, жёсткий диск, программное обеспечение, процессор, память,  существенный, немедленно.   A computer consists of a screen, a keyboard and a boxlike case with the “brains” of the system. For  most tasks you’ll also need a printer and, perhaps, a pointing device called a mouse. This equipment  is called hardware. By itself, hardware is like a cassette player without tapes. A computer needs programms, or software,  which usually includes one or more computer discs and a printed instruction manual.   4. Put each of the  following  words  in its  place in the  passage  below.  software      computers      peripherals      calculator     ports  monitor        keyboard      configuration    hardware     printer   So  you  only  have  a  pocket (1)_____to do  addition, multiplication and so  on, you  want  to  know  about  real (2)_____? Right. Well,  the  machines  themselves are  called  the (3)_____  and  the  programs that  you  feed into  them  are  called the (4)_____.  If  you  want  to  see   the  results  of  what  you  are  doing,  you’ll  need a (5)____or  you’ll  have  to  plug  into  a  television  set.  You’ll  operate  your  machine  like  a  typewriter  by  pressing   keys  on  the  (6)______. If  you  want  to  record  on  the  paper of what  you  are  doing, you’ll  need   a  (7)______. On  the  rear  panel of  the  computer there  several (8)_______into  which  you can  plug  a  wide  range  of  (9)______­­  modems,  fax  machines  and  scanners.  The  main  physical  units  of  a  computer  system   are  gene rally  known  as  the  (10)______.   The key: 1 calculator, 2 computers, 3 hardware, 4 software, 5 monitor, 6 keyboard, 7 printer, 8 ports,  9 peripherals, 10 configuration.     5.  Audition.  Exercise 1. Listen  to  the  texts  and  answer the question «What is the computer  of the future like as scientists predict?»                                                                                         Wearable  Computers If you are hooked* on the computer and can’t tear* yourself from it, don’t worry. Soon you’ll be able  to wear it on your wrist,* in your glasses and even in your earings. The first wearable computers are  already on sale though they are probably a bit bulgy* right now. Don’t be surprised if in a few years  you’ll be putting on your socks and your computer each morning  before going  to work. Of course,  you might not even have to leave the house. Scientists predict that in the future most of us will work  from home.   wearable ­    пригодный для носки, носимый на себе be  hooked on ­ быть привязанным к чему­либо, не представлять себе жизни без чего­либо tear – оторваться, отвлечься wrist – запястье bulgy – громоздкий   6.       Read  the  text  and  do  the  tasks. 6.1  Is  there  any  information  in  the  text? ­ concerning rules of sending e­mail? ­ how  Gwen  learned  to use the computer? ­ showing that Gwen had a right to brag? ­ that Gwen learned a little terminology? ­ about the family of Gwen and Tim? ­ about their age? ­ about their town? ­ about computer games?    6.2 Find word combinations in the text which mean the following: их дочь оставила им компьютер, взрослые дети, они не проявили никакого интереса, основы компьютерной   коммуникации,   исследует   новые   способы   получения   информации   через компьютер,  регулярно  общаться  с   сыном,   отправлять   и   получать  послания   в   любое   время, немного терминологии, общественные события. 6.2  Retell  the  text  using  the  following  constructions: ­ The daughter of Gwen gave them…. ­ At that time Gwen was… and Tim was… ­ First Gwen and Tim… ­ In spite of their protest their daughter… ­ She told them… ­ Some  time later… ­ She learned… ­ Now…     6.4 Find the words in the text which have the following meaning:   1. useless or unwanted 2. find the answer 3. feeling certain 4. examine in order to test 5. boast 6. surprised 7. science or art   6.5 Match  the  words  on  the  left  with  their  definitions  on  the  right.   1)      modem          a) a system that allows messages to be sent from one computer to another                          2)      software          b) feeling certain   3)      e­mail              c) a piece of electronic equipment that allows information                                to be sent from one computer to another   4)      confident         d) a piece of news   5)      hard disk          e) the study or use of computers and other electronic equipment   6)      information       f) a part inside a computer that can store technology, information                                     7)      message             g) the programmes that you put into computer to make them do the job they want   6.6  Join  these  split  sentences.   1.      Knowing how               a) an electronic machine which is used to store     to use the computer                 and organize information/ 2. The term “virtual reality”     b) when your computer crashes 3. A computer is                       c) describes computer images which appear  4. Customers’ names and        d) you should invite a specialist      addresses are stored    5. More and more schools        e) your computer can become obsolete     are using multimedia 6. In only a few years              f) as a teaching aid 7. It is very annoying               g) is a useful skill 8. If you can’t fix                     h) on our database     your computer   7.      Translate  into  English.   1. Удобно пользоваться электронной почтой, чтобы контактировать с друзьями. 2. Благодаря компьютеру я могу получать и отправлять сообщения в любое время. 3. Компьютерная терминология не очень трудная. Многие слова пришли из английского языка. 4.   Он   интересуется   компьютерами,   знает,   как   ими   пользоваться   и   владеет   основами компьютерного общения. 5. Когда работаешь с компьютером, возникают проблемы, которые необходимо решить.   6. Мы купили компьютер только два года назад, и он уже устарел. 7. Интересно, он пользуется компьютером сейчас или пишет книги ручкой? 8.   «Майкрософт»   стала   крупнейшей   фирмой   в   мире,   разрабатывающей   программное обеспечение для компьютеров.   8.     Discussion.     Work in groups.   Group 1. «Advantages of computers» 1. Computers give access to a lot of information. 2. Computers let you communicate very quickly by e­mail or using the Internet 3. Computers can do some tasks very quickly, for example, send off large number of letters or bills. 4. Computers make it possible to work at home. 5. Word processors make it easier to write letters and reports, and to do work for school or college. 6. Children enjoy using computers, and multimedia, interactive software and virtual reality make learning more exciting. Many books are now available on CD­ROMs. 7. Large amounts of information can be stored in a database.   Group 2. «Disadvantages of computers» 1. Many people do not like using computers, and would prefer to deal with a person instead. 2. Computers can get viruses and damage  software. 3. Software often have bugs, and sometimes computers fail and people lose all the work they had done. 4. Some children spend too much time playing computer games which can be very violent. 5. Anyone can put information on the Internet, so it can easily be used by criminals. There are no laws to stop this yet, and it is extremely difficult to control the Internet. 6. Computers quickly become obsolete, so they soon need to be replaced or updated. 7. If a computer is not working properly, most people do not know how to fix it, and this be very annoying.   Group 3. Internet Safety Basics DON’T CHAT WITH STRANGERS! Your parents are RIGHT when they say “DON’T  TALK  TO STRANGERS”. You really don’t know who the person is that you are chatting with. It can be very easy to mislead you. ASK YOUR PARENTS AND SURE. Only surf where your parents have given your permission. If a website looks suspicious or has a warning page about you being underage , leave immediately. Some sites are not for kids. Do not go exploring. If you come across a site that you aren’t sure about, ask your parents. Don’t download any applications from the Internet that are from questionable sites. Some sites have viruses which come free with the downloads PASSWORDS. Passwords are secret so don’t give out your passwords to anyone. Do not fill any online forms without asking your parents. Never put your e­mail password on any website while registering. E­MAIL SAFETY. Never open up any email or attachment that you receive from people you don’t know. Ask your parents to look at it first. Sometimes email can contain viruses which could harm your computer. Ask your parents to install the latest anti­virus programmes. KEEP A WATCH. Never reply to emails from strangers. If you have got an email attachment even from a known person, do a virus scan before opening. CHILD­SAFE BROWSERS. Ask your parents to install child­safe browsers meant for children. These browsers are colorful and fun. These browsers help and guide you to visit good and safe sites and automatically protect you from the bad ones. SET YOUR TIME. Don’t spend all your time online. Set a time limit on your computer use. Keep your parents informed about sites you visit.              9.  Testing. What Can Computers Do? Преобразуйте,   если   необходимо,   слова   так,   чтобы   они   грамматически   соответствовали содержанию текста. Computers and microchips  (1) ____ (become) part of our everyday lives. We read magazines which (2) ____ (produce) on computer, we buy things with the help of computer; we pay bills prepared by computers. Just (3) ____ (dial) a phone number involves the use of a sophisticated computer system. In the past, life without computers was much (4) ____ (difficult) than it is today. The first computers were able to multiply long numbers, but they (5) ____ (not can) do anything else. Nobody (6) ___ (believe) stories about robots and space travel, but now computers are able to do almost all difficult jobs. What makes your computer such a miraculous device? It is a personal communicator that (7) ____ (enable) you to interact with other computers and with people around the world. And you can even use your PC to relax with computer games.   The key:  1 have become, 2 have been produced, 3 dialling, 4 more difficult, 5 could not,  6 believed, 7 enables . 10. Conclusion.   Reflection

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"

Разработка урока "Компьютеры в нашей жизни"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.05.2018