Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"
Оценка 4.7

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
Взрослым
14.12.2017
Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"
краткосрочный план урока по английскому языку для 7 класса по обновленному содержанию обучения в РК. Разработаны критерии оценивания, для рефлексии использовано дерево успеха. Учащиеся в конце урока прикрепляют яблоки, цветочки, листочки. Яблоки - все было понятно, я усвоил, цветочки _ надо еще поработать, листочки_ у меня есть вопросы.краткосрочный план по английскому языку для 7 класса " My ideal home"
LESSON PLAN My ideal home.docx
LESSON PLAN Unit of a long term plan:  Holidays and travel. DATE: 30.11.17 School : # 17 Teacher name: Garova Zeynep Rakhievna Number present CLASS: 7th grade Theme of the lesson: My ideal home. Learning objectives that  this lesson  is   contributing to Lesson objectives 5 .L 2­understand a limited range of short basic questions relating to general and some curricular topics 5.C7­ develop and sustain a consistent argument when speaking or writing 5.W2 write with support a sequence of short sentences in a paragraph on a limited range of familiar  general topics  All learners  will be able to use new words and phrases on the topic of the lesson; Most  learners  will be able to  answer the questions using The Present Continuous Tense.  Some learners will be able  to write a description of an ideal home. Assessment criteria ­ identify the main idea in extended talks with little support; ­ ­ to write a description of an ideal home. Descriptors (a learner): ­ ­ ­ ­ ­ ­ Uses the new words on the topic; Makes  short sentences; Asks and answers the questions; Listens and fills in the gaps,  Uses present continuous verbs, of  and , but            because. Writes a description of an ideal home. Previous learning Cross –curricular links Value links Resource  PLAN Planned timings Beginning 3 min Middle 4  min 5 min Learners know key phrases for  describing a place and they are familiar with some vocabulary related to  everyday objects we use. They know how to use present simple. Humanities. Peace and harmony in our society.  ICT, CD, course book. Planned activities Warm up (D)Teacher suggest learners to watch a video..  What might the topic of the lesson be? Students guess the topic and say what they are going to learn  today. Pre­Teach (D)Learners match the words with their translations then rank these  words into categories “Rooms” and “Furniture” and form two groups.:  wardrobe, cupboard, chest of drawers, living room, bathroom, kitchen… 4 min 5 min 4 min ,  Pre­listening  Teacher suggests to listen to a conversation  and fill in the gaps with  missing words while listening.   They change the words in the dialogue  then practice the new dialogue  with partner. Listening  for main idea Teacher  suggests to answer the questions: Do you help in the house? Language focus. Complete the sentences with but, and, because,  present continuous verbs. I. Complete the sentences with and, but or because 1)It’s quite small _______________ it’s got everything. 2) It’s got a big sofa ___________ a modern TV. 3) I like being in this room _____________ it is relaxing. II. Complete the sentences with the appropriate form of to be. My mum and dad ______________ sitting outside on the balcony. They __________ reading. My sister _______- making lunch. I _____ buying some games on the internet. Complete the rules with and, but, because., present continuous.  Make it right (P.)  Teacher  suggests  to  work in pairs  and  asks to find  the mistake,  underline it and write the correct word  (P.F) Presentation. Read the model text and match topics 1­3 with paragraphs A­C.   1 Description. 2 What’s happening now. 7 min End  8 min 3 min 2 min 3 Favourite room. Reading for details. Answer the questions.   Plenary:  Teacher suggests to listen to a poem about home. A confident  learner reads the poem.  Discussion: what English proverbs about home do you know? Teacher divides learners into groups and suggests to prepare some  posters “My ideal home”. Write more ideas. Feedback:  Learners stick: Leaves­  if they have some questions Flowers –  if it was difficult but they coped Apples­  if everything was successful   Wrap up. Project work “My ideal home” Additional information Differentiation   By outcome and support on tasks . I used  different task on levels  Assessment I used formative assessment on the  stages “Listening for details”. Noting  which learners can remember many  words. Monitoring learners as they  circle words on worksheet: can they identify topic vocabulary, Health and safety check ICT links Using interactive board about 10 minutes on the lesson (for first  listening and  matching work) Assessment sheet to the lesson “My ideal home” 1.Completing the dialogue 2.Vocabulary (Муравейник) 1-3 words 1 smile Finding correctly 1 smile 4-5 words 2 smiles Finding incorrectly 0 smiles 3.Complete the sentences 1 -3 sentences 4. Assessment .Presentation of groups s 1 smile Excellent usage of topical vocabulary, linking words continuous. ,present 4-6 sentences 2 smiles Less topical vocabulary were used. 5.Answering interview questions Summary smiles 3 smiles 7 answers 5-6 1 smile answers 4 smiles 10 smiles – 1 smile 6 smiles- Under 6 smiles “An apple”- everything was successful. “A flower”- it was difficult but coped. “A leaf – I have some questions. Student’s name:

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"

Разработка урока по английскому языку для 7 класса "My ideal home"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
14.12.2017