Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Оценка 5
Разработки уроков
doc
английский язык
5 кл
15.03.2018
Данная разработка включает в себя цели и ход урока.Приложены картинки по теме дикие животные .Разработка урока предоставлена на английском языке.Тема урока является актуальной и соответствует календарно- тематическому плану .Прилагается технологическая карта. с описанием затраченного времени на каждый вид деятельности.Разработка выполнена самостоятельно.
otkrytyy_urok_5g.doc
Муниципальное образовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа № 63 г.о.Тольятти
КОНСПЕКТ ОТКРЫГО УРОКА
по теме «Домашние животные»
5Г класс 23.03.2011
учитель: Миронова Снежана Юрьевна
технология: технология критического мышления с использованием метода фишбоун (рыбья кость)
тип урока: систематизация и обобщение изученного материала КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА английского языка по теме»Домашние животные» 5Г класс 23.03.2011 , учитель:
Миронова Снежана Юрьевна, тип урока: систематизация и обобщение изученного материала, технология критического
мышления с использованием метода фишбоун (рыбья кость)
Тольятти 2011
ЦЕЛИ УРОКА:
1. Образовательная: развитие навыков подготовленной монологической речи по теме (описание домашних и диких
животных), развитие навыков аудирования по теме, совершенствование навыков чтения и говорения на основе построения
смысловой схемы с использованием технологии критического мышления.
2. Развивающая: развитие мыслительных операций учащихся, использование связей с предметами «География»,
«Природоведение», «Основы безопасности жизнедеятельности» для развития кругозора учащихся.
3. Воспитывающая: воспитание позитивного отношения к себе и окружающему миру, охрана и укрепление физического и
психического здоровья детей.
Оборудование урока:
1. интерактивная доска
2. компьютерная презентация урока
3. раздаточный учебный материал с текстом для чтения
4. творческие работы учащихся (постеры) по теме
5. раздаточные листы для составления плана для чтения и говорения.
Урок посетили: Директор МОУ СОШ №63 Постнова В.Л., зам.директора по УВР Инкина З.М., руководитель метод.объединения
учителей иностранных языков Щелкунова Н.С., учителя английского языка Войтик Н.В., Выборнова О.В., Феоктистова
Н.И., родители учащихся Алексеева Е.М., Вершинина К.Н., Рахманина Т.П..
Ход урока:
№
п/п
1
Этапы работы
Содержание этапа
Деятельность учителя
Речь учителя и деятельность учащихся
быть
Организационный момент (3 мин):
постановка цели,
которая
должна
достигнута
учащимися на данном этапе урока
( что должно быть сделано
учащимися, чтобы их работа на
уроке была эффективной);
определение целей и задач,
которых учитель хочет достичь на
данном этапе урока;
Учащееся на этом этапе урока
должны
принять
деятельностное участие в
формулировке задач урока и
его конечного результата.
Цель:
привлечь учся к
совместной постановке цели
урока.
Задачи: провести связь с
предыдущими
уроками,
ознакомить
с
содержанием урока на основе
сделанных
ими
самостоятельных выводах по
учся
Teacher: Good morning, children!
Students: Good morning, teacher!
Teacher: Thank you, sit down. What is the date
today?
Student 1: Today is the 23d of March.
Teacher: Very good. And what is the day today?
Student 2: Today is Wednesday.
Teacher: Yes. And who is absent today?
Student 3: Nastya Sychyova is absent today. All
the others are present.
Teacher: Fine. Let’s start our lesson today with
listening to the song “Amazing animals”.
Students: (listening)
Teacher: So, What is the topic of our lesson
today?
Student 4 (looking at slide 1): Pet and animals. описание методов организации
работы учащихся на начальном
этапе урока, настроя учеников на
учебную деятельность, предмет и
тему урока (с учётом реальных
особенностей класса, с которым
работает педагог)
2
Активизация знаний учащихся
(17 мин)
определение целей и задач,
которых учитель хочет достичь на
данном этапе урока;
описание критериев достижения
целей и задач данного этапа
урока.
задачам урока.
метод
–
Основной
фронтальная работа с классом
при помощи беседы по задачам
урока. Учся настраиваются на
учебную деятельность во
время вводной беседы. На
доске представлен слайд с
темой урока.
На этапе активизации знаний
учащиеся должны назвать
животных на основе слайдов и
представить подготовленное
монологическое высказывание
с демонстрацией постеров.
Учся должны самостоятельно
высказываться по
теме
«Описание животного» в
объёме 810 предложений
(название, место обитания,
размер, цвет, части тела,
питание,
которые
включают структуры: This is a,
умения),
Teacher: Right you are.
The topic of our lesson today is pets and animals.
This is our final lesson on this topic because
you’ve learned a lot about animals and we will
listen to your stories about some wild animals and
your pets. Animals are very important in people’s
life and we must love and protect them. That is
why our special gust Doctor Ay Bolit will tell us
who to take care of them.
Teacher: Well, now look at slide 2. You see that
there are two groups of animals: domestic and
wild. Domestic animals live together with people.
Wild animals don’t. What wild animals do you
know?
Student 1 (looking at the slide): A bear, a tiger, a
lion, a snake, a wolf, a monkey, a panther.
Teacher: And do you know any other wild
animals?
Students (in turn): A frog, a crocodile, a giraffe,
a camel, a rhino, a leopard, a deer, an elephant.
Teacher: Very good. And what animal is this?
Students: A tiger
Teacher: Yes. Sasha Uchaev, tell us what you
know about tigers.
Student 1:Tigers are from Asia. They live in the it is from, it is, it eats, it has
got, it can.
forests. They are big cats. They have got big
heads, small ears and small eyes. They are orange
and black. Tigers have got long legs and a long
body. Tigers can be three meters long. Tigers eat
big animals. They hunt every day. Tigers have
one to three babies. Now tigers are very rare.
Teacher: Thank you. Now look at slide 4. What
animal is this?
Students: A lion
Teacher: Yes. Ivan Pechyonkin wants to tell you
about this animal. Please, Ivan
Student 2:Lions live in Africa. Lions are big.
They have got a big body. Their body is 3 meters
long. Lions can run and jump. Lions are yellow or
brown. Lions hunt big animals: zebras, giraffes,
antelopes. Lions have one to five babies. Lions
are very rare.
Teacher: Thank you. Now look at slide 5. What
animal is this?
Students: An elephant
Teacher: Yes. Listen to Georgiy Shcherbakov
who will tell you about elephants.
Student 3: Elephant is the biggest animal in the
world. Elephants are from Africa and India. They
have got big ears, a big body and a long trunk.
Elephants are very intelligent animals. They can
work and help people. Sometimes they act in the circus. Elephants are very strong animals. They
live 70 years. They have got one baby. Now
elephants are very rare.
Teacher: Ok. Now look at slide 6. What animal
is this?
Students: A giraffe.
Teacher: You are absolutely correct. Bekin Ilia,
what do you know about this animal?
Student 4: This is a giraffe. The giraffes are from
Africa. They are very big and high. They have got
long legs and a long neck. They have got small
head, small ears and small eyes. They are brown
and yellow. Giraffes don’t hunt. They eat grass
and leaves of trees. Giraffes have one baby.
Giraffes live in zoos. I think giraffes are very
friendly.
Teacher: Thank you very much. It was very
interesting to know about these wild animals. So,
some animals live and work like people. That is
why we have proverbs about animals and
compare them to people. For example, in slide 7
you see a lion. People say “As brave as a lion”. It
means “Храбр как лев”. And in slide 8 you can
see a bee. The proverb is “As busy as a bee”. It
means “Трудолюбив как пчела”.But if there is
much in common between people and wild
animals, can people be friendly with wild animals?
Students: Yes, no
Teacher: If there is a disagreement look at the
next slide (9). Whom do you see?
Students: Mowgli and Kipling
Teacher: Right you are. It is a famous writer
Rudyard Kipling and Mowgli, the main character
of his book “The Jungle Book”. Liza, what can
you comment on the slide?
Student 5: Rudyard Kipling (18651936) was a
famous English poet and shortstory writer. He
was born in Bombay and was taken to England
when he was five years old. Kipling is best known
for “The Jungle Book” (1894). The main
character of this book is a boy, Mowgli by name,
who has no family. He lives in the forest among
animals. Mowgli becomes friendly with animals
and they love him because he is brave, strong,
clever and very kind.
Teacher: Thank you, Liza. So, many years ago
people started to live friendly with wild animals
and then some wild animals became pets. And
what are pets? What pets do you know? Georgiy,
can you answer these questions?
Student 6: (looking at slide 10) Yes. Pets are
animals which we keep at home. They are a cat, a
hamster, a dog, a parrot, a fish, a tortoise, a rabbit, a budgie.
Teacher: Thank you. You know that we all live
in Russia. And it is interesting to know what pets
are popular with Russians. Yuliya, what do you
know about that?
Student 7: Most people in Russia love animals.
A lot of them have got one pet or more. 45% of
Russians have cats at home (slide 11). People like
cats. In Moscow there is the famous Cat Theatre
(slide12) and it is always full.
Student 8 (Bekin Ilya): Dogs are popular too.
(slide 13) 36% of Russians have dogs and there
are dog shows all over the country. The shows
have prizes for different types of dogs. There is
also a dog show programme on TV (slide 14).
Student 9 (Alekseeva Nastya): Now only 12 %
have birds as pets. These are mostly budgies
(slide 15). Goldfish are less popular too – only 4
% of Russians have them as pets (slide 16). And
10% of animal lovers have other pets. Some of
these are small, friendly animals such as hamsters
(slide 17) and rabbits (slide 18). Others are
dangerous or rare pets like the spider (slide 19).
Teacher: Thank you, children. And who has got a
pet at home? Raise your hands. (Students raising
hands). I see. You are so many. Tell us a few
words about your pets and show your posters. 7 students telling about their pets according to a
plan:
My name is
I am years old
I’ve got a pet
It is a
Its name is
It is
It has got
It can
It does
I love my pet
Teacher: Very good. All pets have got names.
And now let’s see what are popular names for
pets in Great Britain. Look at slide 20. There you
will read popular names for cats, parrots,
hamsters and tortoises in Great Britain.(4 students
are reading aloud). Have pets in Russia such
English names? Which ones?
Student 9: Yes, they have. They are Kitty, Lucky
and Tommy.
Teacher: Thank you. Now it’s time to have a
short rest. Let’s do our physical exercises.
(физпауза). Ok. Many famous people have pets
too. Look at slides 21, 22 and 23 and answer the
questions:
Who can you see? What is he/she?
What pet has he/she got?
Student 1: (slide 21) This is Mr Putin. He is the
Prime Minister of Russia. He has got a dog.
Student 2: (slide 22) This is Queen Elizabeth II.
She is the Queen of the UK. She has got dogs.
Student 3: (slide 23) This is Mr O’Bama. He is
the president of the USA. He has got a dog.
Teacher: Yes. Right you are. So we see that
famous people also have got pets and they love
them. Dear Doctor Ay Bolit, how to take care of
pets? What advice can you give us all today?
Student 10: Yes, good morning, boys and girls.
I’m Doctor Ay Bolit. I know a lot about pets. So
my advice is:
1. Give your pet water and food
every day.
2. Keep your pet clean.
3. Walk with your pet.
4. Train your pet.
5. Play with your pet.
6. Buy your pet safe toys.
7. Some pets need special homes.
Keep them clean.
8. If your pet looks sick, take it to a
vet.
9. Love your pet. 3
Развитие навыков чтения (15 мин)
постановка конкретной учебной
цели перед учащимися (какой
результат должен быть достигнут
учащимися на данном этапе)
определение целей и задач,
которые ставит перед собой
учитель на данном этапе урока
10.Remember: all pets need love and
care!
Teacher: Thank you, Doctor Ay Bolit. I think
your advice is very interesting and important. We
must love our pets.
Teacher: Many people today don’t keep cats or
dogs as pets. They keep unusual or exotic pets.
What exotic pets do you know?
Student 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8: pigs, crocodiles,
lions, tigers, monkeys, iguanas, snakes, spiders.
Teacher: That’s right. Now look at slide 24 and
answer the questions.
What unusual pet do you want to have?
Is it easy or difficult to have an exotic pet?
Is it good or bad to have an exotic pet?
Student 1: I want to have a snake.
Student 2: I want to have a spider.
Student 3: I want to have a monkey.
Student 4: It is easy to have an exotic pet.
Student 5: It is difficult to have an exotic pet.
Student 6: It is good to have an exotic pet.
Student 7: It is bad to have an exotic pet.
Teacher: I see that you have different opinions. If
some of you want to have an unusual pet then we
знакомятся с
Учащиеся
«необычные,
понятием
экзотические
домашние
животные», читают текст по
заданной теме и составляют
смысловую таблицу (фиш
боун)
Цель:
научить учащихся
строить смысловую таблицу
(фишбоун)
основе
прочитанного текста
Задачи: подготовить учащихся
к чтению текста по теме
домашние
«необычные
на путём
животные»
с
ознакомления
лексикой,
дополнительной
ответами на предтекстовые
вопросы,
сформулировать
проблемный вопрос, прочитать
текст с целью получения
ответа на проблемный вопрос.
описание основных форм и
методов
организации
индивидуальной и групповой
деятельности учащихся с учётом
особенностей класса, в котором
работает педагог;
Форма работы фронтальная,
индивидуальная, парная.
описание
критериев
определения уровня внимания и
интереса учащихся к излагаемому
педагогом учебному материалу;
Внимание и интерес учащихся
к излагаемому материалу
поддерживается
на
достаточном уровне при
помощи
межпредметных
связей с природоведением,
ОБЖ, а также зоологией и
географией,
изучаемыми в
средних классах. Все учащиеся
have a problem “Is it good to have an unusual
pet?” We shall find the answer in the text
“Unusual pets”. Take the handouts and read the
text to yourselves. The time limit is 5 minutes.
Students: (reading the text)
Unusual Pets
Today, dogs, cats, birds are the most popular pets. But some
people keep unusual animals as pets. For example, they keep pigs,
crocodiles, lions, tigers, monkeys, iguanas and even snakes and
spiders. The tradition to keep exotic pets is not new. 2,000 years ago
there lived a Roman senator. His name was Crassus. And he loved his
pet moray. Moray is a dangerous fish with sharp teeth. It has no fur,
no purr, no beauty. But the senator loved it, gave it some presents and
the moray could eat out of his hand.
To have an exotic pet is very funny. You can have lots of
fun to play with animal babies. Exotic pets can also cost much money.
So when your friends visit you and see an exotic pet they say: “Wow!
It’s fantastic” and you feel very proud. But just think of some of the
problems in keeping such pets. For example, monkeys are often ill
and can sometimes be very bad. Lions become large and powerful,
and can be very dangerous. If you're thinking of keeping a wild
animal, you may be in surprised. Cute wild animal babies, that can be
wonderful house pets, often become unmanageable and dangerous as
they get older. People who choose unusual pets are often sorry about
it.
Most countries have laws that forbid people to keep wild
animals as pets. Wild animals are much better in their natural homes.
There they have right climate, food, and exercise.
Fortunately, most people stick with the big five: cats, dogs,
fish, birds and small rodents, such as mice and hamsters.
Vocabulary:
Roman senator – Римский сенатор
moray – мурена
sharp – острый
purr – мурлыканье
proud – гордый включены в работу.
powerful – мощный, сильный
unmanageable – неуправляемый
laws – законы
forbid – запрещать
rodents – грызуны
Teacher: Ok. So is it good to have an unusual
pet?
Students: No.
Teacher: Yes. It is not good to have unusual pets
at home. But what are your arguments or reasons?
To give arguments we will learn to make a fish
bone today. Look at slide 25. This is a fishbone.
In its head there is a problem, in its tail there is an
answer to the problem. And in the body there are
up bones or arguments FOR and down bones or
arguments AGAINST. First you should copy this
fishbone on the lists of paper. I think 3 minutes
will be quite enough for this activity.
Ok. Now let’s fill in this fishbone. Our problem
is “Is it good to keep unusual pets?” Write this
question in the head. Then next to the first up
bone write the keyword “Pets”. What pets is the
text about?
Student1:Unusual,
Teacher: Yes, and why do people keep them?
Student 2: Because they are exotic and funny.
Teacher: Right you are. So write the words “exotic, funny” along the first up bone. This is
your first argument For. Now let’s think about
people who have unusual pets. What do they feel?
Why do they think it is good to keep unusual
pets?
Student 3: They are happy and proud.
Teacher: Yes. That’s correct. So, write the key
word “People” next to the second up bone and the
words “happy, proud” along it. This is your
second argument FOR. Very good. Now let’s
think about arguments against. Write the same
keywords “Pets” and “People” next to the first
and the second down bones. And in 2 minutes
write arguments AGAINST by yourselves. So,
what is your first argument AGAINST under the
keyword “Pets”?
Student 4:
unmanageable.
Teacher: Yes. And what about the second
argument AGAINST? I mean people.
Student 5: Sorry
Teacher: OK. And there is one more argument
AGAINST given in the text. The keyword is
“Laws”. What do laws do?
Student 6: They forbid to keep unusual pets.
Teacher: Fine. So write the keyword “Laws”
next to the third down bone and the word
dangerous,
Ill,
bad,
large, “forbid”. This is your third argument AGAINST.
Now let’s count the arguments. We have 2
arguments FOR and 3 arguments AGAINST. So,
how will you solve the problem? Is it good to
keep unusual pets?
Students: No.
Teacher: Yes, write “No” in the tails. So, making
this fishbone all together we all understand that it
is not good to keep unusual pets at home.
Teacher: OK. Now let’s talk on the problem
using the fish bone. So, our problem is “Is it good
to keep unusual pets?” Unusual pets are exotic
and funny. But unusual pets are often large, ill,
bad and dangerous. People are proud to keep
unusual pets. But people are sorry to keep them
too because they have many problems. In some
countries laws forbid to keep wild animals as
pets. So, it is not good to keep unusual pets at
home.
Now, students, discuss this problem in pairs,
using the fish bone.
Учащиеся пересказывают текст в парах с
использованием смысловой схемы «фиш боун»
4
Закрепление учебного материала
(7 минут)
постановка конкретной учебной
цели перед учащимися (какой
результат должен быть достигнут
учащимися на данном этапе)
определение целей и задач,
которые ставит перед собой
учитель на данном этапе урока
Задача учащихся пересказать
прочитанный ими текст с
опорой на составленную ими
схему «фиш боун»
Цель: закрепить использование
дополнительной лексики по
теме «необычные домашние
животные» в устной речи в
форме
монологического
высказывания с элементами
рассуждения
Задачи:
практиковать
учащихся в составлении описание основных форм и
методов
достижения
поставленных целей в ходе
закрепления учебного материала
5
итогов урока.
Подведение
Задание на дом (3 минуты)
определение целей и задач,
которых учитель хочет достичь на
данном этапе урока (какой
результат должен быть достигнут
учащимися);
образца
предложений по опорным
словам
Основная форма работы –
работа в парах. Сначала в
качестве
текст
пересказывает учитель, затем
по очереди сильный и слабый
учащийся в каждой паре. В
заключении
текст
пересказывается
12
учащимися для внимания всего
класса.
Цель: при подведении итогов
урока учащиеся возвращаются
к поставленной в начале урока
цели, определяют, достигнута
ли она или нет.
Задачи:
самостоятельное
определение учащимися могут
ли
рассказать
подготовленный ими дома
рассказ о животном (диком
или домашнем) на основе
постера, научились ли они
составлять смысловую схему
они
Teacher: Итак, а теперь подведём итоги урока.
О чём мы сегодня узнали? Чему мы сегодня
научились?
Учащиеся говорят о том, смогли ли они
выступить с рассказом о своём домашнем или
диком животном, используя постер, научились
ли они строить смысловую таблицу «фиш
боун» при чтении текста и пересказывать текст
по этой таблице. Оценивание учащихся.
Teacher: Well, your home task is to tell about the
problem “Is it good to keep unusual pets” using
the fish bone. You may add your ideas too.
с
«фиш боун» и пересказывать
текст о необычных домашних
животных
помощью
составленной
схемы.
Оценивание работы учащихся
на уроке.
В качестве домашнего задания
учащимся
предлагается
составить развернутый ответ
по проблеме урока, а именно
«Хорошо ли иметь необычное
домашнее животное?» с
использованием
смысловой
таблицы «фиш боун»
Развёрнутый
по
проблеме с использованием
схемы задаётся с целью
развития навыков устной речи
и закрепления изученного
материала,
использование
смысловой схемы «фиш боун»
развивает
критическое
мышление при выражении
своего мнения по проблемному
вопросу.
При успешном выполнении
домашнего задания учащиеся
ответ
постановка
целей
самостоятельной работы для
учащихся (что должны сделать
учащиеся в ходе выполнения
домашнего задания)
Определение
целей,
которых хочет достичь
учитель, задавая задание на
дом;
определение и разъяснение
критериев успешного выполнения домашнего задания.
осознанно и правильно
составляют пересказ текста
проблемного характера.
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Разработка урока по английскому языку по теме Wild Animals
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.