Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"
Оценка 4.6

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Оценка 4.6
Занимательные материалы +2
doc
английский язык
10 кл—11 кл +1
05.03.2018
Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"
Разработка урока по английскому языку по теме "Travelling" содержит технологическую карту урока, а так же интересные и увлекательные задания по теме. Разработка урока предназначена для студентов 1 курса СПО, либо учащихся 10-11 классов и направлена на закрепление лексических единиц, а также расширение кругозора.
Тех. карта урока travelling.doc
Технологическая карта учебного занятия   Курс, Группа Специальность Учебная дисциплина Раздел учебной  дисциплины Тема учебного  занятия Тип учебного занятия Вид учебного занятия Цели  учебного занятия 1 23.02.06 Техническая эксплуатация подвижного состава железных дорог Иностранный язык Экскурсии и путешествия Экскурсии и путешествия. Занятие совершенствования знаний и умений Практическое занятие Образовательные Развивающая   лексико­ Совершенствование грамматических навыков говорения   по   теме   “Экскурсии   и путешествия”;    Развитие   коммуникативных   умений, логического   мышление,   памяти, внимания; расширение кругозора. Воспитательная Воспитание уважительного отношения  к стране   изучаемого   языка;   воспитание чувства коллективизма, ответственности и исполнительности Результаты освоения Личностные Метапредметные Предметные различных Л1.  Сформированность мировоззрения,   соответствующего современному   уровню   развития науки   и   общественной   практики, основанного на диалоге культур, а   форм также общественного сознания, осознание   своего   места   в поликультурном мире; Л2 Готовность и способность к  образованию, в том числе  самообразованию, на протяжении  всей жизни; сознательное  отношение к непрерывному  образованию как условию  успешной профессиональной и  общественной деятельности;      Умение   использовать МП1  самостоятельно определять   цели   деятельности   и составлять   планы   деятельности; самостоятельно осуществлять, контролировать   и   корректировать деятельность;   все возможные   ресурсы   для   достижения поставленных   целей   и   реализации планов   деятельности;   выбирать успешные   стратегии   в   различных ситуациях; МП5  Умение   использовать   средства информационных и коммуникационных технологий  (далее  – ИКТ) в решении когнитивных,   коммуникативных   и организационных задач с соблюдением   техники требований   эргономики,   безопасности, гигиены, ресурсосбережения,   правовых   и этических норм информационной безопасности; норм,             П1  Сформированность коммуникативной иноязычной компетенции, необходимой   для успешной социализации и самореализации,   как   инструмента межкультурного общения в современном поликультурном мире; П4  умения использовать   иностранный   язык   как средство для получения информации из иноязычных в образовательных и самообразовательных целях. Сформированность источников       Междисциплинарные  связи Предшествующие учебные дисциплины География, русский язык ­ Приемы активизации  студентов  Использование ИКТ;  прием новизны;  практический метод;  игровой метод;  соревновательный момент. Последующие учебные дисциплины/МДК Дидактическая структура учебного занятия Организационный  момент  3 мин. Целеполагание                               2  мин. Актуализация  изученных знаний 5 мин. Порядок выполнения  работы 2 мин. Выполнение  практического  задания 73 мин. Деятельность преподавателя Проверяет готовность  обучающихся к занятию,  проводит перекличку.  Формулирует тему, подводит  обучающихся к   формулировке целей урока. Задает вопросы по изученной теме   с   целью   активизации лексических единиц в речи: 1 What means of transportation do you know? 2 Why do people travel? 3 What  kinds of travelling  do you know? Осуществляет постановку  учебных задач, делит  обучающихся на группы,  инструктирует студентов по  выполнению практической  работы  Осуществляет контроль за  работой групп и каждого  студента, поддерживает  активную познавательную  деятельность студентов во  время выполнения заданий Деятельность обучающихся Формы, методы, приемы обучения и опроса Средства обучения Готовятся к занятию Словесный метод ­ Л, З, ОК ­ Формулируют цели  Словесный метод  Отвечают на вопросы  преподавателя фронтальный опрос;  словесный метод,  наглядный метод Презентация  Power Point Л2, П1 Слушают  преподавателя Словесный метод, наглядный метод МП1 Словесный метод,  наглядный метод,  практический метод;  игровой Презентация  Power Point,  раздаточный  материал, ПК. Л1,Л2, МП1, МП5,  П4, П1, Выполняют задания: 1 читают текст  расшифровывают  аббревиатуры; 2 догадываются о каком  отеле идет речь; 3 называют слова по их  описанию 4 ищут соответствия между  типами туризма, их  дефинициями и примерами; 5 заполняют таблицу с  названиями валюты разных  стран; 6 выполняют тест по  достопримечательностям Подведение итогов  занятия, рефлексия 4 мин. Подсчитывает баллы,  определяет победителя.  Выставляет и комментирует  оценки. Предлагает  студентам оценить свою  деятельность Я сегодня узнал…. Я испытал трудности… Мне понравилось…. Соотносят   цели   урока   и   его результаты. Проводят самооценку   Словесный метод  (беседа) Мультимедийная презентация Л1, Л2 Выдача домашнего  задания                1  мин. Инструктирует обучающихся  о выполнении домашнего  задания Записывают задание на дом Словесный метод Мультимедийная презентация Ход урока 1  Организационный момент. 2  Целеполагание.  3  Актуализация изученных знаний 1 What means of transportation do you know? 2 Why do people travel? 3 What kinds of traveling do you know? 4 Активизация лексических единиц в речи Exercise 1  Look at this (very confusing) extract from a holiday brochure, and decide what the  abbreviations in bold mean or stand for Fort Guadeloupe Resort Santa Lucia, Camaguey, Cuba All our apts have 2 bedrooms, living room with TV and telephone, small k, large b with wc, and a  priv garden or terrace. All rooms have fans and a/c. The resort is in an excellent locn nr the beach  (5 mins walk). The airport at Camaguey is an est two hrs away by bus. Accommodation is on 3 floors. Please specify GF, 1F or 2F when booking (although unfortunately  we cannot guarantee to provide your choice of room). Also note that there is a min stay period of 7 nts. We must receive bkgs at least two weeks before you wish to leave in order to arrange visas. We accept payment by cash, credit or debit card, or chq. All fits are with King Air and dep twice wkly on Sat at 8.30 a.m. and Wed at 4.45 p.m. The resort  is closed Apr ­ Jul. Exercise 2   Hotels in England are of some categories. There is a description of some  accommodation types. Complete paragraphs 1 ­ 1 0  with the most appropriate word  or expression from the box. • apartment hotel         • boutique hotel             • chalet      • commercial hotel   • guest  house • hotel garni           • luxury hotel           • motel            • villa          • hostel          1. The ___________we stayed at was right by the beach. It had three bedrooms (all en­suite), a beautiful   living  /  dining   room,   a   huge   kitchen,   front,   back  and  roof   gardens   and   its   own swimming pool. large 2. The                      we stayed at when we went skiing in Austria had two double bedrooms, a living room with open fireplace, a small kitchen and terraces at the front and back with fantastic views over the Alps. 3. David and Bud Evans are delighted to invite visitors to spend a long weekend in 'Green Briars', the most delightful__________in Llandudno. Join us for delicious home cooking, traditional comfort and a real Welsh welcome! 4. The 'Ball and Chain' is probably the most exciting and interesting_to open in London this      year. Not only is it set in the former Chingwall prison, with single, twin rooms and double rooms  in the old cells, but all the fascinating artwork has been done by prisoners in real prisons around the country. Outstanding levels of comfort and service are guaranteed. 5. Driving when tired is one of the most common causes of accidents, so why not break your journey at the Crossways______________. Situated on the A542 between Bunnyhutch and Birdiebath, we offer a choice of comfortable rooms, including three large family rooms, two restaurants and a bar. Secure parking is also provided. 6. For people who want hotel comfort without all the hotel facilities, the_is probably the most suitable type of hotel accommodation. No restaurants, no bars, no pools or tennis courts, just simple, comfortable rooms. If you're looking for good, cheap accommodation and don't mind sharing, I'd recommend 7. 'Backpackers'____________on Wytham View Street. There are three  dormitories, each with 12 bunk beds, a cafe that serves hot drinks and good breakfasts, and the hottest showers in town!  8. 'The Moathouse', a_______outside Derringly, has been designed specifically for businessmen and women visiting the area. Accommodation is in small studio rooms which come with all the necessities for the busy business person. These include complete telephone and Internet facilities, mobile charge points, tea and coffee making facilities and fully soundproofed rooms for a good night's rest. 9 In some cities long stay visitors can take advantage of ___________. Each room is with its own kitchen and bathroom. Normal hotel services are provided, but this type of accommodation generally offers more space and flexibility than a standard hotel. 10 For visitors with healthy bank accounts, we recommend the Tam'al Dhobi, a ___________on the bank of the river. All rooms are beautifully appointed with king size beds, full bar facilities and stunning views over the river and surrounding desert. Each room even has its own butler, who will take care of your every need.     Exercise 3 Look at the descriptions of different accommodation types in exercise 2, and find words  which mean: 1. A double bed which is longer and wider than usual. 2. Two beds, one on top of the other. 3. A hotel room with two small beds (to accommodate two people). 4. A hotel room with one small bed (to accommodate one person). 5. A bed that can be used as a sofa during the day. 6. A bed that folds into a cupboard or the wall during the day. 7. A hotel room with one large bed (for two persons). 8. A large room with several beds. Exercise 4 Read the text. Match the type of tourism with its definition and an example. People travel for lots of reasons. They make journeys to and from school or work every day; visit friends and family; take day trips shopping or to football matches; go out for evening entertainment such as the cinema; and they go away on business or study trips. So when does travel become tourism? When people travel to and stay in a place which is not where they live. For example there is recreational tourism if you want to relax and have fun, maybe at the beach. There’s cultural tourism: sightseeing or visiting museums to learn about history, art and people’s lifestyles.   With   adventure   tourism   you   explore   distant   places   or   do   extreme   activities. Ecotourism is about ethical and responsible trips to natural environments such as rainforests. Winter tourism is usually holidays in resorts where there is snow and people go skiing or snowboarding. Sport tourism is to play or watch different sporting events like the Olympics. Educational tourism is to learn something, possibly a foreign language, abroad. Nowadays there is also health tourism to look after your body and mind by visiting places like spa resorts; religious tourism to celebrate religious events or visit important religious places such as Mecca for Muslims; and gap­year tourism when young people go backpacking or do voluntary work between school and university.      Type of tourism            Definition    Example Adventure tourism holidays to resorts where there is snow a foreign language Cultural tourism to celebrate religious event or visit important  religious places any of the other kinds of  tourism Educational tourism Gap year tourism Health tourism Recreational tourism Religious tourism Sport tourism Winter tourism Ecotourism to   learn   about   history,   art   and   people’s lifestyles  to look after your body and mind to play or watch different sporting events to   take   ethical   and   responsible   trips   to natural environments to relax and have fun to   explore   distant extreme activities when young people go backpacking or do voluntary   work   between   school   and university to learn something   places   or   do monuments or museums rainforests skiing or snowboarding spa resorts the beach the Olympics Games trekking  Mecca for Muslims Exercise 5 Look at the national currency below, and complete the table with the name of the  currency and the name of the country it is used in.  Name of country: Russia, Thailand, Switzerland, United States of America, United Kingdom,  Brazil, India, China,  Currency:            Franc   Pound Sterling            Dollar Yuan Baht                 Real      Rupee                        Ruble                                     Currency Name of currency Name of country code ₣ £ $ ₹ ฿ R$ ¥ ? Exercise 5 Now let’s check your knowledge about London’s sights 1. It is a place where the queen lives when she is in London. a) the Tower of London  b)Westminster Abbey  c)Buckingham Palace d)the Houses of Parliament 2. It is a famous bridge across the Thames. a)Tower Bridge  b)London Bridge c)Westminster Bridge d) London Millenium Footbridge 3. It is the central square of London. a) Piccadilly b)Strand  c)Trafalgar Square d)Leicester Square 4. It was a very old fortress,  prison, and now it is a famous museum. a)The Tower of London b)Westminster Abbey  c)Buckingham Palace d)the Houses of Parliament 5.  The royal church is, where the coronation of all British kings and queens took place, and where a lot of famous people are buried. a)The Tower of London  b)Westminster Abbey  c)Buckingham Palace d)the Houses of Parliament 6. It is a place where the British Government sits a)The Tower of London  b)Westminster Abbey  c)Buckingham Palace d)the Houses of Parliament 7.It is the biggest church in London. a)the Tower of London  b)Westminster Abbey c)St. Paul’s Cathedral  d)Big Ben 8. This park is famous for its outdoor entertainments and Speaker’s Corner a) Hyde Park  c)Regent’s Park b)St.James’s Park  d)Green Park 9. It’s the famous waxworks museum which has one of the largest collections of wax models in the  world. a)MOMI  c)Madam Tussaud’s b)Natural History Museum  d)Tate Gallery 10. It is Europe's tallest Ferris wheel a) Whitehall  b) The Tower of London c) Big Ben d) London Eye 11. A theatre in London associated with William Shakespeare  a) The Globe Theatre b) National Theatre c) Love Theatre d) Queen's Theatre            12. You can see the column with a statue of Nelson in… a) Piccadilly Circus  b) Hyde Park  c) Trafalgar Square d) Kensington Gardens

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"

Разработка урока по иностранному языку по теме "Путешествие"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
05.03.2018