Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"
Оценка 4.7

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
9 кл
18.05.2018
Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"
Методическая разработка интегрированного урока по английскому языку с литературой в 9 классе по УМК Кузовлев В.П. Данный урок направлен на развитие самостоятельной, творчески мыслящей личности, активизацию речемыслительной деятельности; развитие всех видов речевой деятельности; формирование умения вести разговор о литературе, писателе, о своих предпочтениях
Вильям Шекспир.docx
Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение  «Средняя общеобразовательная школа № 4» ИНТЕГРИРОВАННЫЙ УРОК ПО ТЕМЕ «ТВОРЧЕСТВО ВИЛЬЯМА ШЕКСПИРА»  9­А КЛАСС Учитель английского языка Павленко Валентина Александровна Тема урока. Творчество Вильяма Шекспира. 2018 Ялуторовск Цель: Развивать иноязычную коммуникативную компетенцию по теме Задачи урока:  1. Ознакомить учащихся с культурой и историческим наследием страны  изучаемого языка. 2. Развивать стремление к овладению основами мировой культуры  средствами иностранного языка. 3. Развивать навыки во всех видах речевой деятельности. 4. Учить вести разговор о литературе, писателе, о своих предпочтениях. Оборудование: компьютер, раздаточный материал, проектор. Презентация.  Аудиозапись. Ход урока 1. Организационный момент, введение темы. Целеполагание. Hello, girls and boys! I am glad to see you. Are you fine? Are you  ready to start? 2. Warming up T: Before we start answer the questions. T: Who is it? Ss: It is William Shakespeare.  T: Right! What is he? Ss: He is a poet (a dramatist, a writer).  T: Thank you! What language did William Shakespeare speak?  P: He spoke English.  T: Is he an English or American poet?  Ss: He is an English poet.  T: Good. Shakespeare was a great English dramatist. Now tell me, please,  “What is the theme of our lesson?” Ss. William Shakespeare.  Right you are. Today we are going to speak about the greatest English  writer W. Shakespeare, about his life, love and work. You will get to know  some interesting facts from W. Shakespeare's biography. Everyone I think  has a favourite Shakespeare's play in his memory: "Othello", "King Lear", "Romeo and Juliet".  W. Shakespeare wrote 37 plays, 154 sonnets, 2 long  poems, 10 tragedies (Hamlet, King Lear, Othello), 17 comedies (The  Twelfth Night, Much Ado about nothing), 10 historical plays (Henry the 4th, Richard the 3d). 3. Активизация лексических единиц в речи учащихся  a) author – автор, писатель  acknowledge – признавать bury – хоронить description – описание influence – влияние play – пьеса grasp – схватывать, понимать  perform – исполнять, совершать  disease – болезнь include – включать b) Now it is the next task. «Guess the Words». You can see some English  words there. But the letters are not in the right order. Will you make up the  words using these letters? enstno (sonnet)                                                  ygertda (tragedy) heasrpeakhs(Shakespeare)                               yeodmc (comedy) tlhmea (Hamlet)                                                ololhet (Othello) ttooiqnsua (quotations)eolbg(Globe) rhteeat (theatre)                                                   4.  Развитие навыков диалогической речи. Учащиеся составляют диалог  используя вопросы к слайдам. Now you’ll work in pairs, using the  questions to the presentation. What did Shakespeare write? What were his plays about? Where were his plays performed and who went to see them? 5. Развитие навыков аудирования. Проверка понимания текста в группах. Questions for the first group What were his father and mother? Where did he study? Was he married?  How many children did he have? Questions for the second group What was William’sfirst occupation in London? What company did Shakespeare play with? Where did they play? What didWilliam write for the theatre? Questions for the third group What were his famous works? How many sonnets did he write?  Did he write only about love? When did he die? 6. Развитие навыков монологической речи. Работа в группах. The next part of our lesson is devoted to Shakespeare's sonnets. W.  Shakespeare described his beloved women in the sonnets very often. "To be or not to be, that is the question". This statement knows everyone.  Do you know other Shakespeare's statements?  Translate them: Учащиеся работают в группе, переводят крылатые выражения. 1“Something is rotten in the state of  Denmark”  2“To be or not to be”. 3“Sweets to the sweet”  4“Life is not all cakes and ale”  5“Love is blind”  6“The beginning of the end.” 7“All is well that ends well. 8“Brevity is the soul of wit”  9“Much ado about nothing.” 10“The whirling of time” 11“Cowardsdiemanytimesbefore theirdeath”  1“Не все в порядке в Датском  королевстве” 2“Быть или не быть” 3 “Прекрасное – прекрасной”  4 “ Жизнь прожить ­ не поле  перейти”  5 “Любовь слепа” 6 “Начало конца”  7 “Все хорошо, что хорошо  кончается” 8 “Краткость ­ сестра таланта”  9 “Много шума из ничего” 10 “Превратности судьбы”  11 Трус умирает много раз до  смерти 7. Монологические высказывания учащихся по текстам. 8. Аудирование.  Our guest was born on April 23, 1564 and he died also this date, April23, 1616.(T)  His father, John Shakespeare, couldn’t write. (T)  His mother was a daughter of the farmer. (T)  Shakespeare married when he was 18 years old. (T)  He had 3 children: a daughter and twin sons. (T)   Globe Theatre was situated on the bank of the River Thames. (T)  Nowadays Shakespeare’s Globe Theatre is opened all year round. (F) In the 16th century there were many theatres in Britain. (F)  Shakespeare wrote 37 plays.  (T) 9. Итоги урока (рефлексия). Dearfriends.   Our   lesson   is   over.   We   have   known   some   facts   from   William Shakespeare's life. You have listened to some of his sonnets. The language of W. Shakespeare's plays is difficult. But the problems, subjects of the sonnets and plays remain topical. That's why I think W. Shakespeare is an immortal poet of nature. Let’s make a short quiz to sum up you knowledge. Thank you for you answers, for taking an active part in the lesson. Your marks  are… Good bye!

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"

Разработка урока "Творчество Вильяма Шекспира"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.05.2018