Разработка урока в 5 классе по теме "Здоровый образ жизни"
Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
5 кл
14.06.2017
Разработка открытого урока по теме
“Healthy way of life” в 5 классе по программе углубленного изучения английского языка О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой, Н.В. Языковой.
Цели урока: применение активных форм организации учебной
деятельности и информационно – коммуникативных технологий с целью здоровьесбережения учащихся.
Задачи урока:
Образовательные:
1) продолжить формирование знаний учащихся по темам « Спорт» и «Здоровье»;
2) продолжить формирование словарного запаса учащихся через использование новых лексических единиц в иных ситуациях общения;
Развивающие:
1) совершенствование речевых навыков учащихся (диалогическая речь);
2) развитие умения аудировать с целью извлечения детальной информации;
3) развитие памяти, способности к адекватным высказываниям на английском языке;
4) способствовать умению анализировать, обобщать, комбинировать и трансформировать речевые единицы, осуществлять продуктивные речевые действия;
5) продолжить умение учащихся работать в группе с целью формирования социально – коммуникативной компетентности;
6) продолжить формирование устойчивой мотивации учения для достижения стабильного качества знаний учащихся;
Воспитательные:
1) воспитание у учащихся уважительного отношения друг к другу;
2) воспитание любви к родной культуре;
3) формирование эмоционально-личностного отношения учащихся к изучаемому материалу.Данный урок разработан для учеников 5 класса, изучающих английский язык по программе углубленного изучения.
Разработка урока 5 класс Здоровый образ жизни Галаган О.Н..doc
Муниципальное общеобразовательное учреждение
«Майская гимназия Белгородского района Белгородской области»
Разработка открытого урока по
английскому языку в 5 «А» классе
по теме:
«Здоровый образ жизни»
Учитель английского языка
Галаган Ольга Николаевна Разработка открытого урока по теме
“Healthy way of life” в 5 «А» классе по программе углубленного изучения
английского языка О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой, Н.В. Языковой.
Цели урока: применение активных форм организации учебной
деятельности и информационно – коммуникативных технологий с целью
здоровьесбережения учащихся.
Задачи урока:
Образовательные:
1) продолжить формирование знаний учащихся по темам « Спорт» и
«Здоровье»;
2) продолжить формирование словарного запаса учащихся через
использование новых лексических единиц в иных ситуациях общения;
Развивающие:
1) совершенствование речевых навыков учащихся (диалогическая речь);
2) развитие умения аудировать с целью извлечения детальной информации;
3) развитие памяти, способности к адекватным высказываниям на
английском языке;
4) способствовать умению анализировать, обобщать, комбинировать и
трансформировать речевые единицы, осуществлять продуктивные
речевые действия;
5) продолжить умение учащихся работать в группе с целью формирования
социально – коммуникативной компетентности;
6) продолжить формирование устойчивой мотивации учения для
достижения стабильного качества знаний учащихся;
Воспитательные:
1) воспитание у учащихся уважительного отношения друг к другу;
2) воспитание любви к родной культуре;
3) формирование эмоциональноличностного отношения учащихся к
изучаемому материалу. The beginning of the lesson.
a)
T: Hello, dear children! I am very glad to see you! Are you OK? (the teacher
comes to each student).
Then, let’s start our today’s work.
b)
My dear! Today we have many guests in our classroom. What do you think about
them? (The teacher gives the “heart” to any person, he\she answers the question
and gives it to the neighbor).
I think kind generous healthy
I believe they are polite slim smart
I suppose serous nice beautiful good
c)
Now look at the pictures on the blackboard. What do you see on them? (Different
kinds of sport)
Now look at the screen!
Slide 1.
Children! What do think will be the topic of our today’s lesson? Do you have any
ideas? (Children give their variants).
Slide 2. T: The topic of the lesson is “Healthy way of life”.
Also you can see the topic of the lesson on the blackboard. (the topic is
on the list of paper).
What are you waiting from our lesson? The blackboard will help you, come to the
blackboard and choose what you like! (children take the necessary card and stick
it on the blackboard). The main part of the lesson.
I. (Lexical part)
a) T: So, I understand that we have great plans for the lesson. But I am sure that
first you must know the words and expressions. Let’s remind them!
Read the words from the screen, please!
Slide 3.
Slide 4.
Health medicine skating
Cycle racing to go boating skiing
To be on a diet rowing swimming
Competition horse riding figure skating
b) Now try to form the noun from the verb!
Slide 5.
To boat To row To ski To ride
To swim To compete To skate To race
с) T: Just now we shall see whether you know how to write the words. You will
come up to our computer, chose the word and fill in the missing latter.
Slide 6.
h.alth bic.cle swim.ing
ski.ng ro.ing sk.ting
d.et comp.tition f.g.re skating Slide 7. “Bingo”.
II.
The physical training part.
III.
Listening comprehension.
T: I understand that you are very sporty children. I am sure that sport helps you to
be healthy. But some people are professional sportsmen. I have prepared for a very
interesting story about famous Russian sportsmen. Listen to the story and do the
task.
Slide 8 (Click on Russia).
The task:
1. Try to guess to whom the emails are written ( Anna
Kournikova, Irina Slutskaya, Pavel Bure).
IV.
Reading and doing the project.
T: All people like to be healthy. But what must we do to be healthy and fit.
Here we can see texts about health. ( the texts are on the walls) Let’s make two
groups “Doctors” and “Patients”. This text is for your group, this text is for your
group. Your task is to come up to the text, read the sentence, remind it and write
down on the list of paper. But the time is limited (3 min only). Let’s start. (the
pupils do the task).
Slide 9. Music
T: How many sentences do you have “Doctors”? And you “ Patients”? It was well
done. Now I’ll give you coloured lists of paper and markers. You are to work in
groups and try to write down from your notes what should people do to be healthy.
(The teacher gives them coloured lists of paper and markers). Slide 10. Music
T: And now come up to the blackboard and make a pyramid paying attention to
what is very important and what is less important. (children come up to the
blackboard and make the pyramid). But two children will be the chives. P1 take
place at the computer and P2 summaries the information.
T: Now the representative from each group come up to your pyramid and describe
it.
Slide 11. The final pyramid.
VI.
The end of the lesson.
a) T: Thank you very much the work. We planned to read, to write, to listen, to
sing, to play, to speak, to learn, to relax. Have done it? (The teacher turn over the
cards and the word “Thank you” is written).
b) T: You marks are…..
c) T: the home task is to make your own project “Healthy way of life”.
Разработка урока в 5 классе по теме "Здоровый образ жизни"
Разработка урока в 5 классе по теме "Здоровый образ жизни"
Разработка урока в 5 классе по теме "Здоровый образ жизни"
Разработка урока в 5 классе по теме "Здоровый образ жизни"
Разработка урока в 5 классе по теме "Здоровый образ жизни"
Разработка урока в 5 классе по теме "Здоровый образ жизни"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.