Story time "The little engine that could" (1grand,English)
Оценка 4.9

Story time "The little engine that could" (1grand,English)

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
1 кл
03.12.2017
Story time "The little engine that could" (1grand,English)
Бұл сабақ жоспар 1 сыныптарға арналған, Яғни бұнда ертегі бар. Бұл ертегіде жануарлар санап уйренеді, Бірақ барлық аңдар дұрыс санамағандықтан тәжді маймыл алады. Яғни бұл сабақ жоспарда балалар санауды қайталайды, әріптерді қайталайды. және аяғына қарай балалар гуд бай өленін айтады
Count To ten Storytime.doc
Long­term plan unit: My family and friends Date: 04.12.17  Grade: 1 “а,ә” School: №58 Teacher name: Beisembekkyzy A. Number present:  absent:0 Theme of the lesson: Story time  "The little engine that could"   Learning objectives(s) that this lesson is contributing  to Lesson objectives 1.L1  recognize short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly  1.L9  recognize the names of letters of the alphabet 1.S1 make basic personal statements about people, objects and classroom routines  1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly  1.UE2 use cardinal numbers 1 ­ 10 to count  All learners will be able to: listen and repeat the names of transports and toys   Most learners will be able to: recognise and name all of transports and toys Some learners will be able to:  say expressions and act out the story Success criteria to name of transports and toys correctly and understanding of story  Previous learning School subjects ,colours and numbers  Plan Planned timings Beginning 2 minutes 3 minutes Planned activities  Resources Visual aids: a  book, a pen, a  bag, a rubber, a  ruler. Procedure of the lesson: I. Organization moment  ­ Good morning children! ­ Good morning , good morning!   Good morning to you!   Good morning, good morning ,   We are glad to see you! T; Today we have unusual lesson, how do you think what we`ll do? Yes we we`ll travel to the to storyland , to jungle by train. Children stands in a circle  say hello to each  other and play.  Double, double this, this, Double, double, that ,that Double this, Double that, Double, double this, that. Ok ,take your seats. II. Warm up Now let`s revise our poem ­Get your pencil Get your pen Get your book It`s school again Get your rubber Your schoolbag too Get your things And go to school! Middle              2 minutes          4 minutes             7 min    5 minutes III. Now let`s go to jungle by train. The next station is Letters  Let`s say the letters are  travelling by train too. Let`s name it, repeat. ABC train  And look  please  what letter stayed ? Yes, children. And where we  can find it?  How do you think ? Oh! We get to jungle . Look, a magic book! And what has  in it!  Let`s open it!  Come here and if  we will touch the box with  magically  stick it  will be opened.  Children help us,   count to three 1 2 3 Oh! Letter Yy and Zz Let`s read  Yy is for yo­yo .  Zz is for Zebra  Say after me.Yy    Yy     Yy   Yy is for yo­yo Zz       Zz        Zz                       Zz is for Zebra Now open  your  train books  and trace,   write  and draw  letters.  Yy Yy Zz Zz IV. Phonetic drill  Now we know all letters let1s sing The ABC song  Singing a song  Yy Zz Yy Zz Yy Zz Yy Zz The  ABC  song      A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z    Now we know the alphabet V. Story time «Count to ten» Presentation Now let`s continue  our travel. III station   we are all relax now stand up and let`s count                         Teacher: in first let`s count t from 1 up to 10 and back down:   Good! , stand up and let`s do the exercise  Writing letters with our heads.                                                             We will go to the a kingdom of Jungle king. Who is the jungle  king? Yes, tiger.  Open your   Charley`s  books at page 30 Showing presentation and saying the story. Video of story.  Story about king tiger and animals. T: Let`s repeat new words  Get Ss to say the words  after  Teacher. Repeat this a few times.        ­  Throw it!                                                                                           ­ Count to ten. Let`s name the animals  tiger, elephant, bear, monkey, antelope VI. Story card Put the story cards in random order. Work in pairs. 1. Put the pictures in right order.  Ask  the pupils come and put the cards in the right order.  T: Please come and  put the cards in the right order. ­Is it right? ­ Yes/ No  (showing by  gesture )    Let`s say bravo to our pupils . ­ yes      ×­ no Ѵ 7 minutes End 5 minutes VII. Making a poster Put the pictures at the posters and glue. VIII. Act out the story . To practice the words: Children act out  the story. T: One day The King of jungle wants to choose other young king.  he gather  animals and says  Tiger: Throw it! Count to ten . Elephant :1.2.3.4.5  Oh, No! Bear: 1.2.3.4.5.6.7  Oh, no! Monkey : 1.2.3.4.5.6.7.8.9.  Oh,  no ­ he says to  The last is antelope  :  5 and 5  is 10 The antelope is new king of  jungle!  IX. Conclusion.  Now children it`s time to go back to our school, to our classroom  Let`s  go by train again . Let`s sing, count and dance.  Good. I think you liked our lesson ­Do you lke the lesson? Now you are so nice! Thank you very much, children! I promised you surprise . and these are your presents , your marks. Now let`s say well done to ourselves  WELLDONE! Goodbye!

Story time "The little engine that could" (1grand,English)

Story time "The little engine that could" (1grand,English)

Story time "The little engine that could" (1grand,English)

Story time "The little engine that could" (1grand,English)

Story time "The little engine that could" (1grand,English)

Story time "The little engine that could" (1grand,English)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
03.12.2017