Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.
Оценка 4.7

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Оценка 4.7
Разработки уроков
doc
информатика
9 кл
20.06.2017
Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.
Языки программирования – это искусственные языки записи алгоритмов для исполнения их на ЭВМ. Программирование (кодирование) - составление программы по заданному алгоритму. Язык программирования определяется заданием алфавита и точным описанием правил построения предложений (синтаксисом). Основу любого языка составляет алфавит, то есть конечный, фиксированный набор символов, используемых для составления текстов на данном языке (в нашем случае - программ). Алфавит языка Паскаль составляют: 1. буквы латинского алфавита; 2. арабские цифры; 3. специальные знаки.
Языки программированияПрограмма и ее структура.doc
Предмет:информатика       Урок №11               Дата: 21.11.                    Класс: 9 Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура. Цели:   1. 2. 3. Тип урока: узичение нового материала. Обучать основам программирования. Развивать логическое мышление. Воспитывать интерес к предмету. СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ: ПК. Презентация по новой теме. Дидактический материал. Проверка домашнего задания.   Ход урока:        Языки программирования – это искусственные языки записи алгоритмов для  исполнения их на ЭВМ.       Программирование (кодирование) ­ составление программы по заданному алгоритму.       Язык программирования определяется заданием алфавита и точным описанием правил  построения предложений (синтаксисом).      Основу любого языка составляет алфавит, то есть конечный, фиксированный набор  символов, используемых для составления текстов на данном языке (в нашем случае ­  программ).      Алфавит языка Паскаль составляют: 1. 2. 3.     буквы латинского алфавита; арабские цифры; специальные знаки.      Паскаль не чувствителен к регистру, поэтому записи "progRaM" и "PROGram" он будет  считать одинаковыми.      Команды языка должны быть записаны только латинскими буквами. Даже если буквы  похожи («А» русская и «А» латинская) коды у них разные.      Цифры можно использовать не только для записи чисел, их можно использовать и в  других конструкциях языка.      Имена операторов, переменных, констант, типов величин, имя самой программы  назначаются программистом и называются в Паскале идентификаторами (identifier).  Существуют правила, которым должны отвечать все идентификаторы:  Идентификатор должен быть уникальным, то есть одним и тем же именем разные  объекты не могут быть названы. Идентификатор имеет ограничение по длине (в Паскале – 8 символов).  Идентификатор может состоять только из символов латинского алфавита, цифр и  знака подчеркивания ("_").  Идентификатор не может начинаться с цифры. Правила записи алгоритмов Структура программы      Правила языка Паскаль предусматривают единую для всех программ форму основной  структуры:      Program <Имя программы>;        <Раздел описаний>      Begin        <Тело программы>      End.      Здесь слова Program, Begin и End являются служебными. Правильное и уместное  употребление этих слов является обязательным.      Угловые скобки в формате указывают на то, что вместо них при реальном  программировании должно быть подставлено конкретное значение. Сама запись программы в принципе может производиться вообще в одну стоку. При этом ее части должны отделяться друг от друга хотя бы одним  пробелом. Однако, такая запись неудобна для чтения, недостаточно наглядна, поэтому  рекомендуется придерживаться приведенной структуры, а в теле программы по  возможности записывать по одному оператору в строке.      Имя программы выбирается программистом самостоятельно в соответствии с  правилами построения идентификаторов.      Все объекты, не являющиеся зарезервированными в Паскале, наличие которых  обусловлено инициативой программиста, перед первым использованием в программе  должны быть описаны. Это производится для того, чтобы компьютер перед выполнением  программы зарезервировал память под соответствующие объекты и поставил в 1. 2. 3. 4. 5. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. соответствие этим участкам памяти идентификаторы. Раздел описаний может состоять из  пяти подразделов: Описание меток (Label). Описание типов (Type). Описание констант (Const). Описание переменных (Var). Описание процедур и функций (Procedure, Function).      При отсутствии необходимости в каком­либо виде объектов, соответствующий  подраздел может быть опущен.   Вопросы и задания Что включает в себя алфавит языка Паскаль? Назовите назначение символов в языке Паскаль. Какова форма основной структуры программы на языке Паскаль? Какова структура программы на языке Паскаль? Какие служебные слова используются в основной структуре программы? Из каких подразделов может состоять раздел описаний? Назовите порядок следования подразделов в разделе описаний. Домашнее задание: тема 2.1, 2.2 прочитать Пән: информатика                 Сабақ №11                 Күні:17.11                  Сынып: 9 Сабақтың тақырыбы: Тармақталу алгоритмдерін программалау Сабақтың мақсаты: Білімділігі: Оқушыларға Паскаль программалау тілінің тармақталу операторлары туралы  түсінік беру; теорияда алған білімдерін практикада пайдалана алуға үйрету. Дамытушылығы: Компьютерлік сауаттылыққа, бірлесе жұмыс жасауға, ұқыптылыққа,  ұйымшылдыққа тәрбиелеу. Тәрбиелігі: Тармақталу операторларын пайдаланып, компьютерде есеп шығару дағдыларын қалыптастыру; логикалық ойлау қабілеттерін дамыту. Сабақтың типі: аралас сабақ Сабақтың көрнекілігі: Электрондық оқулық 9 сынып, интерактивті тақта, тапсырмалар  жазылған карточкалар, слайд. Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру. Оқушылармен амандасу. Сабаққа дайындығын тексеру. ІІ. Білімнің өзектілігі және білімдерін тексеру. «Тест» сұрақтары арқылы еске түсіріп, білімімізді тексеріп өтейік: Паскальда бағдарламаны орындау: а) compile ә) run б) user screen в) file 2. Меншіктеу операторы дұрыс жазылған: а) a:=z+5 ә) a*x3+b:=0 б) z:=z+1, 4 в) a: b ­ sqr(4) 3. «integer» типінің диапазоны неге тең: а) ­ 2147483648... +21474833647 ә) ­ 32768... +32767 б) ­ 127... + 127 в) ­ 1. 7*10308... ­ 1. 7. 10308 4. Қабырғалары a, b, c үш санға тең үшбұрыштың болатындығын тексеретін дұрыс шартты  көрсет: а) a b+c) or (b > a+c) or (c > b+a) б) a > b+c в) дұрыс жауабы жоқ 5. Логикалық тип: а) integer ә) string б) boolean в) byte 6. [F9] Borland Pascal ­ да қандай қызмет атқарады: а) бағдарламаны жабу ә) сақтау б) орындау в) компиляциялау 7. sqr(x) нені есептейді: а) х ­ тің квадратын ә) х ­ тің абсолюттік шамасын б) х ­ ті кубтайды в) х ­ ке, s ­ ті көбейтеді 8. Паскаль тілінде Х санының бүтін бөлігін алу үшін қандай функция қолданылады: а) INT(X) ә) ABS(X) б) ABC(X) в) TRUNC(X) 9. Паскальда нәтиже алу операторын көрсет: а) PRINT ә) WRITE б) OUTPUT в) READ 10. «а» айнымалысын енгізу операторы. а) read(a) ә) write(a) б) input(a) в) print(a) ІІІ. Жаңа сабақ: Тармақталған алгоритмдер – алгоритмде арифметикалық теңсіздік пен теңдік түрінде  берілген логикалық шарт тексеріледі. Логикалық шарт тексеріледі, егер орындалса, онда 1  – жолмен, ал егер орындалмаса, онда 2­ші жолмен жүзеге асады да, соңында екі тармақ  бірігеді. Мұндай алгоритмдерді шарт тексеру, яғни тармақталу алгоритмдері деп атаймыз.  Блок схемасында шарт тексеру блогы – ромб қолданылады. Тармақталу операторы көрсетілген шартқа тәуелді құрамына кіретін операторлардың  орындалуын немесе орындалмауын қамтамасыз етеді. Тармақталған алгоритмдерді  бағдарланған кезде мынадай қызметші сөздер қолданылады: if(иф) ­ егер, then(зен) – онда,  else(элс) ­ әйтпесе. Турбо Паскальда екі шартты оператор бар IF және CASE. Толық оператордың жазылу түрі:  {егер шарт онда 1 оператор әйтпесе 2 оператор орындалады.} IF <шартты өрнек>  THEN <1 оператор>  ELSE <2 оператор>;  ІІ топ   Егер шарттың мәні «ақиқат» болса, THEN сөзінен кейінгі оператор, ал мән  «жалған» болса, ELSE сөзінен кейінгі оператор орындалады. Қысқа оператордың жазылу  түрі:  IF <шартты өрнек>  THEN <1 оператор> ;  IF шартты операторы: IF(егер) операторы программадағы іс­әрекеттердің орындалу  реттілігін  өзгертетін  мүмкіндіктің ең кең тараған  тәсілі болып табылады.  Оның синтаксистік диаграммасы: IF сөзінен соң  жазылатын өрнек түрінде  берілген шарт алдын ала есептеледі, оның  нәтижесі логикалық (boolean­ бульдік)  типте болады. Егер ол шарттың мәні  TRUE  ақиқат болса, онда THEN (онда)   ELSE (әйтпесе)  сөзінен кейінгі  2­оператор атқарылмайды.  Екінші жағдайда шарт мәні FALSE(жалған) болса, онда  ELSE сөзінен кейінгі   2­ оператор  орындалып, 1­оператор  орындалмайды. IF  операторы бірінің ішіне бірі кіріп, қабаттасып  та орындала береді. Тармақталу командасы Алгоритмдік тіл Блок­схема 1­серия 2­серия шарт иә жоқ егер <шарт> онда     <1­серия> әйтпесе <2­серия> бітті Паскаль тілі IF <шарт> THEN <1­серия> ELSE <2­серия> Алгоритмдік тіл Блок­схема IV. Практикалық жұмыс: = Тең > Үлкен < Кіші >= Үлкен немесе тең <= Кіші немесе тең <> Тең емес Қадамдардың тізбектеп орындалуы кейбір шарттарға байланысты болатын  алгоритмдерді тармақталған алгоритмдер деп атайды. Шарт өрнегін жазу үшін мынадай салыстыру белгілерін пайдаланамыз: №1 тапсырма. Берілген сан х нақты саны х>0 ­ ге тең болса, онда х ­ ті екіге арттыр,  әйтпесе х ­ ті екі еселе. Есептің программасы: Program esep_1; Var x, y: real; Begin Readln(x); If x>0 then y:=x+2 else y:=2*x; Writeln(‘y=’, y); End. № 2 тапсырма.  Пернетақтадан  трамвай  билетінің  нөмірі  (1 орынды 6 сан) е нгізіледі.  Билеттің  «бақытты» нөмір  екенін    анықтайтын программа құру керек. Бақытты билеттің алғашқы 3 цифрының қосындысы  соңғы 3  цифрының  қосындысына тең. Program esep_2; Uses crt; Var x, y, z, a, b, c, S, S1: real; Begin Clrscr; Writeln(‘bilet nomerin engiz…’); Readln(x, y, z, a, b, c); S:=x+y+z; S1:=a+b+c; If S=S1 then writeln(‘bakitty nomer’) else writeln(‘bakitty nomer emes’); End. № 3 тапсырма. Екі санның үлкенін табатын бағдарлама құру Program esep_3; Uses crt; Var x, y, max: integer; Begin Clrscr; Writeln(‘Eki sandy engiz…’); Readln(x,y); If x>y then max:=x else max:=y; Writeln(‘Eki sannyn ulkeni = ’, max); End. № 4 тапсырма. N натурал саны берілген. Егер n саны тақ және оны екі еселегенде алынған  сан 32767 ­ ден кем болса, онда ол санды 2 ­ ге көбейтіңдер. Басқа жағдайда санды  өзгеріссіз қалдырыңдар. Program esep_4; Uses crt; Var n: integer; Begin Clrscr; Write(‘n ­ ді енгізіңдер: ’); Readln(n); If (n mod 2=1) and (n<32767) then n:=2*n; Writeln(‘n=’, n); Readln End. V. Сабақты қорытындылау. VІ. Бағалау. VІІ. Үй тапсырмасы: тақырып 3.5 , 104 бет оқу

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.

Тема урока: Языки программирования. Программа и её структура.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
20.06.2017