The topic of the lessons First law of thermodynamics
Оценка 4.8

The topic of the lessons First law of thermodynamics

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
физика
8 кл
13.11.2018
The topic of the lessons	First law of thermodynamics
Subject Learning: Learners can characterize electric charge Language Learning: ✓ Learners can interpret sketch graphs to explain force between charges (speaking and listening skills OR reading and writing skills)
Публикация является частью публикации:
First law of thermodynamics.docx
Lesson:  11 Date: Grade:  The topic of the  lessons Learning  Objectives Lesson Objectives: By the end of the lesson, the learner will be able to: First law of thermodynamics ✓   Explain the first law of thermodynamics. Teacher’s name:  Number present           Number absent ✓ ALL learners will be able to recall the first law of thermodynamics ✓ MOST learners will be able to Explain the first law of thermodynamics ✓ SOME learners will be able to salve the problems. Language  Objectives: Useful Sets of  Phrases for  Dialogue and  Writing: Cross curricular  links link ICT skills Subject Learning: Learners can sketch and explain the meaning of  Explain the first law of  thermodynamics Language Learning: ✓ Learners   can   interpret   sketch   graphs   to   explain   Explain   the   first   law   of thermodynamics (speaking and listening skills OR reading and writing skills) Subject­Specific Vocabulary and Terminology: thermodynamic systems , thermally isolated system ,  heat reservoir , processes,  energy,  transfer                                              (термодинамикалықжүйелер, термиялықоқшауланғанжүйе, жылурезервуары,  процестер,  энергия,  трансфер,) • The study of processes in which energy is transferred as heat and as work. • The First Law of Thermodynamics is a statement of energy conservation  for thermodynamic systems. Chemistry  Projector or Smart board for power point presentation Previous Learning: Heat Planned  timings  1­2 min 3­25 min Lesson’s plan Planned Activities I. Organization moment: Greeting.  II. Introduction new topic: Conservation laws are the cornerstones of physics. When we say a  quantity is conserved, we mean that the sum total of that quantity in a  system never changes. Quantities that are known to be conserved  include momentum, energy, angular momentum, and electric charge.  Each has its own conservation law. Solve this anagram to identify one of the conservation laws in physics. thermodynamicsdeals with the transfer or the actions (dynamics) of  heat. Resources presentatio n sides: 1­2 3 4­5 6 7 ­ the study grew out of efforts to develop a engine that could  convert heat to mechanical work (such as the steam engine.) system ­ a definate quantity of matter enclosed by boundaries or  surfaces. ex: a real boundary, such a the gas contained in a piston­ cylinder of an engine. ex: an imaginary boundary, such as a cubic meter of air in  this  room. thermally isolated system                                 ­ no heat transfer into or  out of the system. heat reservoir                    ­ a system with unlimited heat capacity so that the addition or removal of heat causes no change in its temperature. an uncommon, softer motive Thermodynamics • The study of processes in which energy is transferred as heat and as work. Important to define the system that we are dealing with; • • Everything other than the system shall be referred to as the  “environment” or “surroundings”.  First law of thermodynamics The change in internal  energyΔU of a closed system will be equal to  the energy Q added to the system minus the work W done by the system  on the surroundings. ΔU = Q + W The First Law of Thermodynamics is a statement of energy conservation for thermodynamic systems. ∆U = Q + W Q :    heat ∆U : change in internal energy W:     work Sign Convention (Very Important!) The system is the gas, fluid, etc. you are analyzing. +Q  means heat added to the system ­Q means heat removed from the system +W means work done on the system (compression) ­W means work done by the system (expansion) 26­35 min III.  Problem solves 1) A gas is kept in a cylinder that can be compressed by pushing  down on a piston. You add 2500 J of heat to the system, and then you push the piston 1.0 m down with a constant force of 1800 N. What is the change in the gas’s internal energy? 2) 2500 J of heat is added to a system, and 1800 J of work is done  on the system. What is the change in internal energy of the  system?  IV. Home task: Find 1 problem of  The First Law of Thermodynamics. Reflection:  8­9 35­40 min Name one thing you would like to know more  Give one thing which you find difficult  Name one thing you liked most

The topic of the lessons First law of thermodynamics

The topic of the lessons	First law of thermodynamics

The topic of the lessons First law of thermodynamics

The topic of the lessons	First law of thermodynamics

The topic of the lessons First law of thermodynamics

The topic of the lessons	First law of thermodynamics
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.11.2018