The topic of the lessons First law of thermodynamics

  • Разработки уроков
  • docx
  • 13.11.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала Test “Thermodynamics”.docx
Lesson:  13 Date: Grade:  The topic of the  lessons Learning  Objectives Lesson Objectives: By the end of the lesson, the learner will be able to: Test “Thermodynamics” ✓  check the knowledge of students Teacher’s name:  Number present           Number absent ✓ MOST learners will be able to do task 1 ✓ SOME learners will be able to do task 2 Subject Learning:  Learners can sketch and explain the meaning of  thermodimnamics Language Learning: ✓ Learners can interpret sketch graphs to explain thermodimnamics (speaking and listening skills OR reading and writing skills) Subject­Specific Vocabulary and Terminology: thermodynamic systems , thermally isolated system ,  heat reservoir , processes,  energy,  transfer                                              (термодинамикалықжүйелер, термиялықоқшауланғанжүйе, жылурезервуары,  процестер,  энергия,  трансфер,) heat engine  ­ any cyclic device that converts heat to work Heat does not flow spontaneously from a colder body to a warmer body. Kevin­Planck Statement Chemistry  Projector or Smart board for power point presentation Language  Objectives: Useful Sets of  Phrases for  Dialogue and  Writing: Cross curricular  links link ICT skills Previous Learning: Heat engine The first law of thermodynamics Planned  timings 0­5min 6­35 min Lesson’s plan Planned Activities I. Organization moment: Greeting.  II. Task 1.  Test 1) The term which can differentiate thermodynamics from other  sciences is ____. Test. a. Pressure b. Temperature c. Mass d. none of the above 2)  The thermodynamic work done by the system on the  Resources presentatio n testsurrounding is considered as ____. a. positive b. negative c. neutral d. none of the above  3) When the heat transfer into a system is more than the work  transfer out of the system, then a. the internal energy of the system remains constant b. the internal energy of the system decreases c. the internal energy of the system increases  d. none of the above 4)  First law of thermodynamics provides a. a statement that energy balance occurs when a system undergoes the  change of state or the process b. a statement about whether the change of state or the process is at all  feasible or not c. both a. and b. d. none of the above 5) The thermodynamic cycle in which net heat is transferred to the  system and a net work is transferred from the system is called as a. refrigeration cycle  b. heat engine cycle c. both a. and b. d. none of the above 6)  Thermodynamics is the study of a. energy b. equilibrium c. entropy d. none of the above Task 2.  Complete the sentences            ___              deals with the transfer or the actions (dynamics) of  heat.         ___________   ­ a definate quantity of matter enclosed by  boundaries or surfaces. 35­40 min ________________­ no heat transfer into or out of the system. _________                    ­ a system with unlimited heat capacity so that  the addition or removal of heat causes no change in its temperature. III. IV. Home task. Review thermodinamics. Reflection:Name one thing you would like to know more  Give one thing which you find difficult  Name one thing you liked most