The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules
Оценка 4.6

The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
физика
8 кл
13.11.2018
The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules
✓ Determine heat lost and heat given during heat transfer; ✓ Explain physical meaning of specific heat capacity.
Публикация является частью публикации:
Specific Heat Capacity.docx
Lesson:  4 Date: Grade:  The topic of the  lessons Teacher’s name:  Number present           Number absent Specific Heat Capacity Learning  Objectives Lesson Objectives: By the end of the lesson, the learner will be able to: ✓  Determine heat lost and heat given during heat transfer; ✓   Explain physical meaning of specific heat capacity. ✓ ALL learners will be able to recall the definitions of specific heat capacity. ✓ MOST  learners  will be able to  use  explain  the meaning of specific  heat ✓ SOME  learners will be able to solve problems using  Equation of   specific capacity. Language  Objectives: Useful Sets of  Phrases for  Dialogue and  Writing: Cross curricular  links link ICT skills heat capacity. Subject Learning: ✓ Learners can sketch and explain the meaning of  specific heat capacity Language Learning: ✓ Learners can interpret sketch graphs to explain specific heat capacity  (speaking and listening skills OR reading and writing skills) Subject­Specific Vocabulary and Terminology: heat, temperature, specific heat capacity,  heat up,  amount,  substance,  mass,   copper  (жылу, температура, арнайыжылуқуаты, жылу, мөлшер, зат, масса, мыс) how much heat energy is needed to warm the substance up.  the heat absorbed or released the specific heat of the substance the mass of the sample in grams change in temperature Chemistry  Projector or Smart board for power point presentation Previous Learning: Heat transfer. Application of heat transfer. Planned  timings 0­8 min Lesson’s plan Planned Activities I. Organization moment: Greeting.  II. Learning Check: 1) When you touch ice, heat is transferred from:  а) your hand to the ice b) the ice to your hand 2 ) When you drink a hot cup of coffee, heat is transferred from a) your mouth to the coffee b) the coffee to your mouth  Resources presentatio n sides: 1 9­20 min II. Introduction of new topic: Have you ever noticed that on a hot summer day the pool is cooler than the hot cement? OR maybe that the ocean is cooler than the  hot sand? Why?..  (Students answer) Today we will talk about Specific Heat Capacity  Specific Heat Capacity can be thought of as a measure of how  much heat energy is needed to warm the substance up.   You will possibly have noticed that it is easier to warm up a  saucepan full of oil than it is to warm up one full of water. Write down the definition: Specific Heat:    gram of a substance 1 degree Celsius.   The amount of heat required to raise the temperature of 1 ˖ Let’s read the definition together.  Equation: ˖ Q = c   m   ΔT ΔT = Tfinal – Tinitial Q = the heat absorbed or released c = the specific heat of the substance m = the mass of the sample in grams ΔT = change in temperature The next table shows how much energy it takes to heat up some  different substances. III.  Review. Learning Check 1. A substance with a large specific heat a) heats up quickly b) heats up slowly  2. When ocean water cools, the surrounding air a) cools b) warms c) stays the same 3. Sand in the desert is hot in the day, and cool at night. Sand must have a a) high specific heat b) low specific heat  Problem solves. (explain) 1) How much energy would be needed to heat 450 grams of copper  metal from a temperature of 25.0ºC to a temperature of 75.0ºC?  2­3 4­5 6 7 8 20­35 min (The specific heat of copper at 25.0ºC is 0.385 J/g ºC.) 9­11 Explanation: The change in temperature (ΔT) is: 75ºC ­ 25ºC = 50ºC Given mass, two temperatures, and a specific heat capacity, you have  enough values to plug into the specific heat equation q = m x C x ΔT  . and plugging in your values you get q  = (450 g) x (0.385 J/g ºC)  x (50.0ºC)= 8700 J Problem solves 2.) Copper metal has a specific heat (Cp) of 0.385 J/g⁰C. Calculate the  amount of heat (J) required to raise the temperature of 22.8 g of copper  from 20.0⁰C to 875⁰C. IV. Home task: Will be test. Preparing to test.  Reflection:  Name one thing you would like to know more  Give one thing which you find difficult  Name one thing you liked most 35­40 min 13

The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules

The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules

The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules

The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules

The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules

The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules
Скачать файл
Бесплатно для учителей.
Свидетельство СМИ.
Приз 150 000 руб.
10 документов.