The topic of the lessons Review.

  • Разработки уроков
  • docx
  • 13.11.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала Test “Heat phenomena”.docx
Lesson:  7 Date: Grade:  The topic of the  lessons Learning  Objectives Lesson Objectives: By the end of the lesson, the learner will be able to: Test “Heat phenomena” ✓ Solve problems. Teacher’s name:  Number present           Number absent ✓ ALL learners will be able to recall different types of heat transfer ✓ MOST learners will be able to tell examples of heat transfer in daily life and ✓ SOME learners will be able to solve problems industry Language  Objectives: Useful Sets of  Phrases for  Dialogue and  Writing: Cross curricular  links link ICT skills Subject Learning: ✓ Learners can sketch and explain the meaning of  specific heat capacity Language Learning: ✓ Learners can interpret sketch graphs to explain specific heat capacity  (speaking and listening skills OR reading and writing skills) Subject­Specific Vocabulary and Terminology: molecules,  energy,  melting,  freezing, evaporation , condensation solid, liquid,  gas,  radiation,  conduction , convection  (молекулалар, энергия, балқу, мұздату, булану, конденсация қатты, сұйық, газ, радиация, өткізгіш, конвекция) how much heat energy is needed to warm the substance up.  the heat absorbed or released the specific heat of the substance the mass of the sample in grams change in temperature Chemistry  Projector or Smart board for power point presentation Previous Learning: Heat transfer. Application of heat transfer. Planned  timings 0­10min Lesson’s plan Planned Activities I. Organization moment: Greeting.  II. Learning Check: Answer the teacher’s questions: 1) What do the substances consist of? (atoms and molecules) 2) What can you say about particles? (they always move) 3) What is diffusion? 4) How does temperature affect diffusion? 5) What is temperatures? 6) What happens to molecules as you add heat Resources presentatio n sides:11­35 min 7) What do you know about heat transfer? 8) Tell me please about types of heat transfer. II. Test: Test Task 1. Choose a, b or c. 1. A substance with a large specific heat a. heats up quickly b) heats up slowly  2. When ocean water cools, the surrounding air a) cools b) warms c) stays the same 3. Sand in the desert is hot in the day, and coolat night. Sand must  have a a) high specific heat b) low specific heat  Task 2. Complete the sentences: Heat, temperature, solid, atoms and molecules,  interact, gas, liquid  *2.   1. All matter consist of ___________   2. The particles ____ with each other 3. The quantity that tells how hot or cold something is compared with a standard is called _______________________ 4. ______________ is the net energy transferred from one object to  another because of a temperature difference. 5. Evaporation is when a______________ turns into a____________. 6. Freezing is when a _________ turns into a ___________. 7. Write the state of   matter: 8. Molecules move very slowly! They are close together. 9.  __________________  Molecules move faster and are more spread apart.  _________________ 10. Molecules move very fast! They are very spread apart.   __________________________ Task 3. True/false questions  All matter consist of small particles                   The particles aren’t move                                    The particles don’t interact with each other         Heat transfer of thermal energy from a hotter object to a cooler  T/F  T/F T/F one until both  objects are the same temperature.                         T/F   Task 4. Tick the examples of diffusion     a tea bag in a glass of hot water sugar in a glass of tea a glowing lamp in the room coininthewater 35­40 min Task5.Answerthequestion How does temperature affect diffusion? Which direction does heat transfer? ______________ What do you know about MKT? III.  Home task: repeat all topics. Reflection:  Name one thing you would like to know more  Give one thing which you find difficult  Name one thing you liked most