The topic of the lessons Review.
Оценка 4.8

The topic of the lessons Review.

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
физика
8 кл
13.11.2018
The topic of the lessons	Review.
Публикация является частью публикации:
Test “States of matter”.....docx
Lesson:  10 Date: Grade:  The topic of the lessons Learning Objectives Lesson Objectives: Language Objectives: Useful Sets of Phrases for  Dialogue and Writing: Cross curricular links link Teacher’s name:  Number present           Number absent Test “States of matter” ✓  check the knowledge of students By the end of the lesson, the learner will be able to: ✓ ALL learners will be able to do task 1, 2 ✓ MOST learners will be able to do task 3 ✓ SOME learners will be able to do task 4 Subject Learning:  Learners can sketch and explain the meaning of  evaporation  and condensation. Language Learning: ✓ Learners  can  interpret  sketch  graphs  to  explain  evaporation  and condensation. (speaking and listening skills OR reading and writing skills) Subject­Specific Vocabulary and Terminology: molecules,  energy,  melting,  freezing, phase changes, solid, liquid,   gas. (молекулалар, энергия, балқу, мұздату, фазалықөзгерістер, қатты,  сұйық, газ) Evaporation is the process in which the more energetic  particles from  the surface of the water turns into vapor Condensation is a change of state from gas to liquid. Chemistry  ICT skills Projector or Smart board for power point presentation Previous Learning: Heat transfer. Application of heat transfer. Planned  timings 0­5min 6­35 min Resources presentation test Lesson’s plan Planned Activities Organization moment: Test Test I. Greeting.  II. Task 1 1. Which of the following is the temperature at  which ice melts? A. 0o Kelvin B. 0o Fahrenheit C. 0o Celsius D. 0o Gram 2. If you are camping at sea level and want to  boil water so it will be safe to drink, what temperature will it need to reach? A. 15 K B. 100o C C. 100o F D. 150 g 3. Students were doing a lab to find the melting point of ice. Which thermometer would  show the temperature in o Celsius at which  ice would begin to melt? A. Thermometer 1         C. Thermometer 3 B. Thermometer 2 Thermometer 4       D.  Task 2 True/False questions  →  melting point 1. The temperature at which a solid becomes a  liquid  2. (chemistry) a change directly from the solid  to the gaseous state without becoming liquid → evaporation 3. the change of state from a gas directly to a  solid  →  evaporation 35­40 min Task 3 Write the words that fit the definitions 1. The temperature at which a liquid changes to a gas ________________________________ 2. a temperature of 0 kelvins  ______________________________________ ____ 3. the transfer of energy in the form of  electromagnetic waves  __________________________ 4. the temperature at which the water vapor in  the air becomes saturated and condensation  begins  __________________________________ 5. Freezing is when ___________turns to  ____________. Task 4.  A student drew this illustration in their journal. Discuss all of the information about the boiling  point, freezing and melting point of water that  is shown in this drawing.  • Boiling point is ______° • Freezing and melting point is • _____________° Freezing and  ____________ is  the same. • Boiling point  changes liquid  water to a  _______________ • Melting point  changes solid water to a  ________________ • Freezing point changes liquid water to a  ________________  Home task. Review all phase  changes. Reflection:  III. IV. 1 Name one thing you would li 2 3 4 ke to know more  Give one thing which you find difficult  Name one thing you liked most

The topic of the lessons Review.

The topic of the lessons	Review.

The topic of the lessons Review.

The topic of the lessons	Review.

The topic of the lessons Review.

The topic of the lessons	Review.

The topic of the lessons Review.

The topic of the lessons	Review.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.11.2018