Things I like: I like I don’t like
Оценка 5

Things I like: I like I don’t like

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
28.01.2019
Things I like: I like I don’t like
1 сыныпқа арналған Things I like: I like I don’t like тақырыбына берілген сабақ жоспары. бұл сабақта оқушыыларыға нені жақсы көретіндері мен нені ұнатпайтыны туралы структура үйретіледі. Оқушылар топпен жеке жұппен жұмыстар жасайды. бір бірлерінің жұмыстары бағалайды. Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары беріледі.
Things I like and don't like.docx
Unit of a long term plan Unit 7.  Theme Food and drink Date:  School:  Teacher:   CLASS: 1 Lesson title Number present: Things I like: I like I don’t like Learning objectives(s) that this  lesson is contributing to (link to  the Subject programme) 1.R1 recognise, sound and name the letters of the alphabet 1.S1 make basic personal statements about people, objects and classroom routines  1.S2 ask questions in basic exchanges about people, objects and classroom routines  1.S5 use words in short exchanges  1.R4 use the alphabet to place the first letters of word in  alphabetical order All learners will be able to :    Learners can pronounce  and recognize letters of the alphabet  in accordance with given theme . Most learners will be able to : Learners can make up short questions in accordance  with given theme   Some learners will be able to :   Learners can distinct and make up short sentences . For example : I like ,I don’t like and use given knowledge in  reality . In result of self –appreciation pupils learn to express their  thoughts in accordance with theme , to develop competitiveness of pupils in a free way and correctly . Identify and say letters of the alphabet A learner  reads the words; segmenting the words correctly. Labour and creativity,  In result of self –appreciation pupils learn to express their  thoughts in accordance with theme , to develop competitiveness of pupils in a free way Art  Lesson objectives Assessment criteria Values links  Cross­curricular links Previous learning Plan Planned timings Start 3 min 10 min In   previous   themes   learners   learn   themes   ,   which   are connecting with theme , that what l like , what l don’t like. (for example colors) Programme    provides  “ Spiral curriculum”  learning , that’s why deeper learning on given theme will be learn by pupils in next classes. Planned activities (replace the notes below with Greetings your planned activities) Resources Pictures Warm­up activity. Revise English alphabet by  singing  a song. T.S. Pairing work:  watching –video . Auding.   Repeat letters of the alphabet and find  letters in  new words. Collective activization . Cards Answer the questions. 1.What can we see? 2. Why do you think so? Substitute your answer Cards 3 .Do you want to add something? 4. Do you want to express your opinion? 5. How  clever of you. Great job.  Appreciation: Smiles. Middle 25  min Pupils divide into small subgroups in  accordance with pictures, which are given  by  teacher. ( pizza ,sandwich, cake)   Instructions: 1 group.  With the help of   colored papers and thread  pupils  glue on paper the first and second letters   of   six   basic   words   which   are   learning during  the lesson . After that, how  learners  glue letters on paper, teacher suggests prepared  poster with pictures and without  two   first letters new words which are not matching to given pictures.    Learners   glue   letters   and   add   following   letters next to each picture and make up whole words and read words in turn with whole   class in chorus several times.  2­group.  With the help of   colored papers and thread   pupils   glue on paper other letters of six basic words of the lesson. After   that,how     learners     glue   letters   on   paper teacher     suggests   prepared   poster   with   pictures with other letters of given new words which are not matching with pictures. Learners glue letters and add following letters next to each picture and make up whole words and read words in turn with whole  class in chorus  several times.  3­group. Learners glue pictures, words on poster and sign   capital letters of the given words and learn other children to pronounce given basic 6 words correctly. A list of appreciation. ( Pupils  appreciate each other) ­ If   learners   are     pronounce     letters   and words incorrectly. If   learners   are   pronounce   letters,   words correctly but if they make 1­2­mistakes in pronunciation. If   learners   are   pronounce   all   6   words correctly. Pupils observers from each group assess pupils of group   in   accordance   with     suggesting appreciation list.  Names of  pupils                       3 min 7 min Reflection Working with book. Making the task. Listen, trace, color and say. Task  Look at the pictures. Read and    segmenting  the  words. Example: Milk – M­i­l­k.   Bread – B­r­e­a­d   Pasta –P­a­s­t­a  Beans –B­e­a­n­s  Cheese­C­h­e­e­s­e   Café –C­a­f­e  Bank –B­a­n­k  House­H­o­u­s­e    Descriptor:  A learner  ­  reads the words;   ­ spells the words correctly. Assessment – how are you planning to  check learners’ learning? Health and  safety check In   order   to   understand   how   pupils pronounce  new words,   teacher with  the help   of     auding,     appreciate       pupils’ answer   by   smiles.   In   order   to   develop pupils’ knowledge , comprehension  skills on   given   theme   teacher   uses   criterial appreciation during lesson with the help of appreciation list and reflection.    uses Observing   saving rules   while   using informative communicative technologies. Teacher   methodological techniques in accordance   with subject programme   for English   primary school (grades 1­ 4)     Use the space below to reflect on your lesson. Answer the  most relevant questions from the box on the left about your  lesson.   Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support? How do you plan to challenge the  more able learners? Pupils   learn   to   pronounce   and recognize   letters   of   the   alphabet   in accordance   on   theme   from   6   basic words,   in   result       methodological techniques:  watching   and   auding video in group.     questions in accordance on theme  In result of group work of the second subgroup, pupils   learn to recognize and make short sentences correctly. For example:  I like, I don’t like and learn to use given   knowledge   in   reality.   Here pupils   by   learning   each   other   in accordance with Vygotsky’s  method discover this theme.  Reflection       Pupils   learn   to   make   short Were the lesson  objectives/learning objectives  realistic?  Did all the learners achieve  thelesson objectives/ learning  objectives? If not, why? Did my planned differentiation  work well?  Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2:

Things I like: I like I don’t like

Things I like: I like I don’t like

Things I like: I like I don’t like

Things I like: I like I don’t like

Things I like: I like I don’t like

Things I like: I like I don’t like

Things I like: I like I don’t like

Things I like: I like I don’t like

Things I like: I like I don’t like

Things I like: I like I don’t like
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
28.01.2019