ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.
Оценка 5

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

Оценка 5
Карточки-задания +1
docx
классное руководство
10 кл
30.07.2017
ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.
Предлагаемый материал представляет собор подборку наиболее типичных тренировочных заданий для подготовки к участию в предметной олимпиаде. Задания могут быть также использованы и на урока по предмету для закрепления знаний по соответствующей теме. Для всех заданий даны подробные решения. Также указана система оценки выполненной работы.
английский 10.docx
ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС. Комплект заданий олимпиады включает задания по определению основных языковых компетенций учащихся: лингвистической, коммуникативно­речевой и социокультурной  (уровня Intermediate и Upper­Intermediate) и состоит из трех частей. 1. Reading 2. Use of English 3. Writing Каждая работа состоит из 65 пунктов и письменного задания. Правильное выполнение каждого пункта задания оценивается 20 баллами, включая оценку правописания – 5 баллов, грамматические навыки – 5 баллов, содержание – 5 баллов,   форма   –   5   баллов   (всего   20   баллов).   Максимальное   суммарное количество баллов всей работы составляет 85 баллов. Время выполнения работы – 4 часа (180 минут) Задания   олимпиады   включают   материалы   из   российских   и   зарубежных изданий: 1. Журнал «Мозаика». 2. «Первое сентября» (приложение к «Учительской газете»). 3. Тестовые задания по подготовке к ЕГЭ. 4. “FCE. Practice Tests–2” OUP, by Mark Harrison. 5. “Fast Class” OUP, by Kathy Good. 6. “Grammar and Vocabulary for FCE” Longman. by L. Prodromou. Task I. READIMG. You are going to read a newspaper article about television banking. Seven paragraphs have been removed from the article. Choose from the paragraphs A–H the one which fits each gap (15–20). There is an example at the beginning (0). The 10th form Banks Race to Turn on Television Banking The technological revolution in banking was taken a step further recently with the announcement that one of four big banks is planning to introduce England's first   television­based   banking   services.   Barclays,   the   first   bank   to   introduce automated cash machines in Britain, confirmed that it is involved in talks with several cable TV companies about a plan that could move banking from the high street into the nation's living rooms. 0 D Apart from personal banking, it will also be possible for inyestors to deal in stocks and shares while sitting in front of their boardroom televisions. "Within the next   three   or   four   years,   TV  banking   will   be   a   reality,"   said   Justin  Urquhart Stewart, business development manager at Barclays. 15 A TV banking service is going to be introduced in Orlando, Florida this year, and American banks are investing hundreds of millions of dollars in making full­ scale home banking a reality. Barclays' move is just the latest in a number of developments that have revolutionised banking. In 1989, Midland Bank launched First Direct, the first British telephone banking service. 16 Computer banking, linking customers to special on­screen advisers, and video cash points have since become features of the convenience approach to banking. Even   cash   itself   is   beginning   to   seem   old­fashioned   and   might   eventually   be replaced completely. 17 The Mondex card will go on trial in Swindon next year. If it is successful, it will   be   available   throughout   the   country   soon.   Nat   West   has   also   recently introduced interactive computers in ten of its branches, putting customers in direct contact   with   its   insurance   offices   in   Bristol.   The   use   of   cameras   means   that customer and adviser can meet "face to face" and discuss insurance details. While the advisers' face appears on half of the customer's screen, the other half displays rates and policy details. 18 As far as television banking is concerned, one bank spokesperson pointed out that this type of technology could be used anywhere – in shops, supermarkets and even petrol stations. There is also the possibility of being able to shop from home. 19 The idea of using people's television sets to allow them to communicate with bank   branches   from   home   is   extremely   exciting.   However,   there   is   a   major problem, namely the unwillingness of customers to use new high­tech services. 20 Nevertheless, so much of the new technology is already in place that, willing or not, people of all ages will simply have to learn to use it. А "The  cable network  will  be  available  to everyone  before  long", he continues, "so the foundations for the new service are already there." He believes that the technology already in use in the United  States is a good indication of what will happen in England. Television   shopping   is   already   very   popular   in   the   United   States. Shoppers can see the items they 't may be interested in buying, compare prices and then order the items by phone, fax or even by computer. They can even access their bank accounts in order to transfer money to pay for the goods they want to buy. One possible replacement  is something that  Nat West and Midland banks have been working on for years: the Mondex card. This is a plastic card that resembles a pocket calculator and can be charged, either at cash machines or specially adapted telephones, with electronic "money units" which can be used instead of cash. The   service   would   allow   customers   to   check   the   balance   in   their accounts, transfer money and f­^ change standing orders and direct debits. And all these could be done by using a TV remote control. As is the case with all technological advances, people need time to get used to them. Elderly people – many of whom have never used a cash point – will be especially hard to convince. This means that customers can study their policies and ask questions at the same time. This will eliminate the problem of forgetting what you wanted to ask before you even get to the insurance office. Problems   with   cash   points   have   made   some   banks   have   second thoughts about experimenting with other forms of technology. "We'd be foolish to spend so much time and money on advances which may not make banking easier at all," one spokesperson said. Other   banks   severely   criticised   the   new   system.   However,   when telephone   banking   proved   to   be   successful,   the   system   was   soon introduced by all major banks. В С D E F G H II. ENGLISH IN USE 1. In most lines of the following text, there is one unnecessary word. It is either grammatically incorrect or it doesn't fit in with the sense of the text. For each numbered line 1–14, write the unnecessary word in the space. Some lines are correct. Indicate these with a tick (v). The exercise begins with two examples. ...v... 0 George came round to see me yesterday because he said he 00 wanted to discuss about the problems he was having at work.  He 1 explained that because he had been only recently started to  work 2 in the office everybody was taking advantage of him. He 3 complained that they kept up asking him to do things which he 4 says are not his job to do it. Senior members of staff 5 asked him to make a coffee and one of them even told him 6 to buy him a newspaper. The assistant director asked of him 7 whether he would mind to getting him some cigarettes. 8 I asked George how long had this had been going on and he  said 9 it had started on his first day in the office. I advised him to go  and ..about.. … … … … … … … … … 10 talk to his boss. He replied that he has had already had a … 11 word with the manager but he refused to get involved and even … … 12 suggested whether it was George's fault if there was tension at 13 work. I wondered whether we should to persuade George to  … apply 14 for a job with us but I don't know about whether he would  agree to work on a much lower salary that he's getting at the  moment. … 2. For questions 1–15, read the text below and decide which answers A, B, C or 0 A guiet B guite D guietly D best fits each space. There is an example at the beginning. C mor guiet Example: She put the key in the key hole as … (0) as she could but she found it ... (1) as the door was old and rusty. As she ... (2) opened the door, it squeaked ... (3) on its old hinges. 'I wish they'd oil the thing a bit more …(4),' she muttered to herself … (5). She closed the door ... (6) behind her and then tiptoed ... (7) across the room. Unfortunately, this time it was the floorboards that betrayed her as they creaked ... (8) with every step she took. It had been so … (9) since the old house had been built – it had … (10) been about two hundred years before and for all Helen knew they had … (11) replaced the original floorboards. Helen's heart began to beat … (12). It was one o'clock. Helen's parents must have gone to bed ... (13). This was most unusual. Rarely … (14) to bed before she got home. No sooner had she put her foot on the first stair … (15) she heard a muffled voice call out. "Who's there? Is that you, Helen?" 1. A hardly B easy C hard D easily 2. A slowly 3. A lightly 4. A frequent 5. A with angry 6. A shyly 7. A softly 8. A aloud 9. A along 10. A probably 11. A rarely 12. A fastly 13. A early 14. A they went 15. A then B loudly B noisily B oftener B angry B efficiently B gentle B loud B long time B certainly B scarcely B more faster B more earlier  B they did go B than C careful C softly C sooner C angrily C carefully C finely C loudly C long C definitely C never C more fast C the earliest C they have gone C that D noisy D gently D frequently D from anger D fast D shortly D allowed D a long time D may not D occasionally D faster D more early D did they go D there 3. Read the sentences below and decide which answer A, B, C or D best fits each blank. 1) …police on the opposite side of the street? A. It is B. There is C. Is it D. Are there 2) Would you mind not ... on the radio until I ... with this phone call? A. to turn/finish C. turn/finish B. to turn/ will finish D. turning/finish 3) The sky was cloudy. … , we went to the beach. A. consequently  C. in spite of B. nevertheless D. even though 4) If you cannot do it …, you can always … your parents. A. your self/consult to B. by your own/turn to C. by yourself/turn for D. on your own/consult 5) Don't forget … me as soon as you … home. A. calling, come C. calling, will come B. to call, come D. to call, will come 6) I'd like to ask you … questions. I need … more information. A. few, little C. a few, a few 7) I expected … today. B. a few, a little D. few, a few A. them come C. they come B. they came D. them to come 8) If it … raining yesterday, we … the game. A. hadn't been, would have finished B. wasn't, will finish C. weren't, would have finished D. wasn 't would finish 9) Have you ever ... across the Atlantic? A. fly B. flowed C.flew D. flown 10) I can't help ... economical. A. to be B. being C. my being D. be 11) I ... to become an English teacher. A. have wanted C. had always wanted D. have been wanted B. have always wanted 12) This flower smells … A. such strange C. so strange B. so strangely D. such strangely 13) He has made such … great progress. A. the B. a C. – D. that 14) The children were often made … after classes. C. be staying D. staying B. to stay A. stay 15) … nothing you can do about it. A. It is B. There is C. There are D. This is 4. Phrasal verbs. Choose the correct preposition in each sentence. 1) I enjoyed London, but it didn't really live up to/with/for my expectations. 2) I'm going crazy! I can't put off/up/down with so much confusion. 3) It's difficult to keep along/by/up with changes in bio­technology. 4) My car needs a service – the engine needs seeing in/to/at. 5) Our teacher doesn't stand for/up/with any bad behaviour in class. 5. Word formation. Complete each sentence with the correct form of the word given in the box. As you do the exercise think about the kind of word that is needed in the sentence – verb, noun, or adjective. Be careful, because in some cases you will need a negative form. 1. You may laugh, but I don't find anything ...  about finding a snake in your tent in the middle  of the night. 2. Gardening may be hard work but it can also be  …  I think it's a wonderful way to spend one's  time. 3. I was … of having lied to my mother. I  shouldn't have done it. 4. When I speak English I sometimes feel a bit … , especially when I make mistakes. 5. The violent way he treated his children in  public was ... 6. She has made invaluable … to our efforts. 7. He is normally very … , so you'll be lucky if  you get any information out of him. COMMUNICATE CONTRIBUTE EMBARRASS SHAME AMUSE TIRE SHAME 8. We have still received no … of our booking. 9. Every evening you hear … noise of motor­ cycles revving up in the town square. 10. It was an extremely … experience, which I  never want to go through again. CONFIRM DEAF PLEASE Task III. WRITING. You are looking for a holiday course which combines English lessons with some leisure activities and the chance to practise your favourite sports. You see this advertisement in an English language magazine, and want to find out more about what is offered. Read carefully the advertisement and the notes you have made. Then write your letter to Summer Study Holidays, explaining what you want, and including all your questions. Improve vour English and tnjoy a holiday at the same time with how big? SUMMER STUDY HOLIDAYS We offer daily English classes at a level to suit your  needs.  And  a  full  programme  of  sports and leisure events. – 1–3 week courses throughout the summer – cetres in beautiful country areas in the north of England and Scotland –  basic  but  comfortable  accommodation  in forest cabins – excellent value for money FOR FULL DETAILS PLEAST CONTACT: cost? how many hours a day? Which sports? I want to be with: mixed nationalities people my age people at my level of English Write a letter of 140–180 words in an appropriate style. Task I. READING За каждый правильный ответ 1 балл. Всего 6 баллов. K e y: 15. A; 16. H; 17. C; 18. F; 19. B; 20. E. Task II. VOCABULARY IN USE 1. По 1 баллу за каждый правильный ответ. Всего 14 баллов. 1. been 2. v 3. up 4. it 2. По 1 баллу за каждый правильный ответ. Всего 15 баллов. 1C; 2A; 3B; 4D; 5C; 6C; 7A; 8C; 9C; 10A; 11C; 12D; 13A; 14D; 15B. 9. v 10. has 11. v 12. whether 5. a 6. of 7. to 8. had 13. to 14. about 3. По 1 баллу за каждый правильный ответ. Всего 15 баллов. 1.D; 2.D; 3.B; 4.D; 5. B; 6. B; 7.D; 8.A; 9.D; 10.B; 11.B; 12.C; 13.C; 14.B; 15.B. 4. По 1 баллу за каждый правильный ответ. Всего 10 баллов. Ошибка в правописании считается неправильным ответом и заслуживает – 0 баллов. 1. to; 2. up; 3. up; 4. to; 5. for. 5. По 1 баллу за каждый правильный ответ. Всего 5 баллов. 1. amusing 2. tiresome 3. ashamed 4. embarrassed 5. shameful 6. contribution 7. incommunicative 8. confirmation 9. deafening 10. unpleasant Task III. WRITING Всего 20 баллов. Spelling – 5 Grammar – 5 Content – 5 Form – 5 Общая сумма баллов работы – 85. Требования к оцениванию письменной части задания Содержание, Кол­во баллов решение коммуникативной 1 задачи 2 20–17 Коммуникативная  задача решена,  немногочисленные  языковые  погрешности не  препятствуют  пониманию текста Грамматика Лексика Форма 4 Показано хорошее  знание и применение  уровневого запаса  лексики. Хорошее  знание связующих слов и выражений 3 Ошибки практически отсутствуют,  соблюдается  правильный порядок  слов. Допускается  незначительное  количество ошибок в  сложных  конструкциях.  Отсутствие  орфографических  ошибок 5 Соблюдается деление  текста на  предложения .  Четко  обозначены  параграфы  логических  связей Окончание табл. 1 2 3 4 5 16–12 Коммуникативная  задача решена, но  лексико­ грамматические  погрешности при  использовании  языковых средств,  выходящих за  базовый уровень,  затрудняют  понимание текста 10–8 Коммуникативная  задача почти  решена, но лексико­ грамматические  погрешности, в том  числе при  использовании  языковых средств,  составляющих  базовый уровень  затрудняют  понимание текста 7–0 Коммуникативная  задача не решена,  понимание сильно  затруднено Эффективно и  правильно  использовано  достаточное  количество лексики  при отдельных  неточностях в  употреблении слов Использован  ограниченный запас  слов, недостаточно  соблюдаются  нормы языка В работе имеется ряд грамматических  ошибок, не  препятствующих  пониманию текста.  Допустимо  несколько  орфографических  ошибок, которые не  затрудняют  понимание Часто встречаются  грамматические и  орфографические  ошибки  элементарного  уровня, которые  порой затрудняют  понимание текста Соблюдается деление  текста на  предложения , но деление  на  параграфы  не всегда  правильно  обозначены Логические  связи не  соблюдены.  Вступление и концовка не  четко  обозначены Большое количество  грамматических и  орфографических  ошибок Форма  высказывани я не  соблюдена Отсутствие  необходимого запаса  лексики, неумение  выразить свои мысли  при помощи языковых  средств базового  уровня

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ДЛЯ ШКОЛЬНОГО ТУРА ПРЕДМЕТНОЙ ОЛИМПИАДЫ. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 10 КЛАСС.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.07.2017