Урок по теме «Land Use Planning as an Instrument of the Technical Cooperation»
Оценка 4.9

Урок по теме «Land Use Planning as an Instrument of the Technical Cooperation»

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
11 кл
04.10.2020
Урок по теме «Land Use Planning as an Instrument of the Technical Cooperation»
Разработка практического занятия по специальности "Земельно - имущественные отношения"
Урок 1ЗИО-19 для ЗНАНИО.docx

Планконспект практического занятия: «Land Use Planning as an Instrument of the Technical Cooperation»

Группа 1ЗИО-19.

Цель практического занятия: формировать умения использовать английский язык как средство для получения информации из видео и презентаций на английском языке в образовательных целях; формирование коммуникативной компетенции  по теме

 

Обучающие:

ü учить просмотровому чтению текста;

ü учить навыкам понимания прочитанного;

ü закрепить ЗУН составлять специальные вопросы по тексту.

Развивающие:

ü развивать перцептивно-мыслительную деятельность, связанную с восприятием и аналитико-синтетическими процессами во время работы с текстом «Land Use Planning as an Instrument of the Technical Cooperation» (анализировать и обобщать информацию, формировать и аргументировать собственное мнение);

ü развивать познавательный интерес по теме;

Воспитательные:

ü развивать умение трансформировать получаемую информацию на свой жизненный опыт;

ü  поддерживать уровень мотивации результативного изучения темы, связанную с будущей специальностью;

ü  воспитать бережное отношение к окружающей среде.

УУД:

Личностные:
– формирование познавательных мотивов обучающихся;
– развитие мысленного воспроизведения ситуации.
Регулятивные: владение навыками самоанализа и самооценки своей деятельности.
Коммуникативные:
– продуктивное взаимодействие обучающихся в решении поставленной задачи;
– участие в небольших устных высказываниях, «удерживая» логику повествования и предоставление убедительных доказательств.
Познавательные:
– импровизация, высказывание предположений, обсуждение проблемных вопросов;
– комплексный анализ приобретенных знаний на уроке.

 

Тип практического занятия: урок систематизации знаний

 

 МТБ урока: учебное пособие для ЗИО, презентация на тему «Land Use Planning”. “Earth Song” by Michael Jackson

Индивидуальные задания, индивидуальные упражнения, ноутбук, проектор, экран.

Ход практического занятия.

1.Организационный этап.

1.1.Преподаватель: “Earth's Song” is a big project to save our planet Earth

    https://youtu.be/XAi3VTSdTxU

1.2. Преподаватель:
You've watched Michael Jackson's "Earth Song" video. Tell me if the content of the video touched your soul? What thoughts did the content of the song give you? This song has become a hymn to environmental conservation. Land use specialists play a large role in preserving the environment.

1.2.Сообщение цели занятия. Land use planning is an iterative process based on the dialogue amongst all stockholders aiming at the negotiation and decision for a sustainable form of land use in rural areas as well as initiating and monitoring its implementation. Land use planning provides the prereq­uisites for achieving a sustainable form of land use. This text gives the presentation of the basic principles of land use planning, such as the principle of the iterative nature of the process or the guidance for im­plementation. It also gives a sound and integrated picture of the land use planning process.

 

ll. Основная часть практического занятия

     Актуализация знаний (для сохранения высокого уровня мотивации смотрим презентацию «Land Use Planning Activity»)

     Задание1. (Как речевая зарядка)
Let's remember the lexical units that are needed to understand the content of the presentation: to achieve, desirable, efficient, resources, preserving, the environment, urban sprawl, transport costs, preventing contamination, reducing the impact of environmental pollution, agriculture, pastoralism, forestry, wildlife conser­vation, tourism.

     Задание2. Ответьте на вопросы в ходе просмотра презентации. (Вопросы записаны на доске)

1.     Is Land use planning the process of regulating land use in order to achieve more desirable and ecological results?

2.     List the goals of land use planning.

3.     What is land use in urban land use planning?

4.     What types of activities are involved in rural use planning?

5.     Why is land a limited resource?

6.     Why is it necessary to save the land for future generations?

 

      Задание 3.  Прочитайте следующие слова, обращая внимание на произношение этих лексических единиц (глоссарий к тексту):

         Integrated, dialogue, initiating, conceivable, iterative, appropriate, impose, groundwater, support, pollution, traffic, addition, society, su­perfluous, view, expense, core, designed.


Интегрированный, диалог, инициирование, мыслимый, итеративный, соответствующий, навязывание, грунтовые воды, поддержка, загрязнение, движение, дополнение, общество, избыточное, представление, расходы, основной, разработанный.

 

Обучаем просмотровому чтению.

1.Быстро просмотрите текст и найдите лексические единицы из глоссария.

2. Прочитайте предложения, содержащие лексические единицы из глоссария. Переведите эти предложения на русский язык.

        

Land Use Planning as an Instrument of the Technical Cooperation

         The basic understanding or model is stated as follows:

         Land use planning is an iterative process based on the dialogue amongst all stockholders aiming at the negotiation and decision for a sustainable form of land use in rural areas as well as initiating and monitoring its implementation. Land use planning provides the prereq­uisites for achieving a sustainable form of land use. This text gives the presentation of the basic principles of land use planning, such as the principle of the iterative nature of the process or the guidance for im­plementation. It also gives a sound and integrated picture of the land use planning process.

         Wherever groups of people use land and its resources, land use is planned, being aware of it or not. Land use does not consider produc­tion only, but also land functions, such as protected areas, land recrea­tion, road building, waste disposal sides and use-restricted areas, such as buffer zones for regeneration groundwater, buffer zones for traffic noise, pollution, etc.

         Land use planning is not only practiced when national authorities intervene or as a result of development cooperation projects. Land use planning happens in every society, even if the term is not used. Land use planning deals with cases in which an intervention occurs in order to  improve land use and to sustain natural resources. In the past, decisions made on land use have resulted in the degradation of land resources, or an imbalance between supply and demand of those resourc­es. Here, land use planning is understood as an instrument of the tech­nical cooperation used in the following types of projects:

         - resources management (forestry, production systems compatible with resources and agroforestry, pasture management, nature protection and erosion control);

         -  rural regional development;

         - community support and village development;

         - government consultation (environmental strategy planning, agricultural sector planning, assessment of land potential).

         These land use planning-guidelines are not intended to standardize and impose compulsory procedures for all conceivable variants. They appear more appropriate to offer support for different situations, taking into consideration the specific conditions of the technical cooperation. In addition, the exact role and scope of land use planning within the technical cooperation has still to be determined according to the context and local conditions by those responsible for planning and imple­mentation of projects.

 

     Задание 4. Для выполнения задания 4 необходимо вспомнить правила образования специальных вопросов. Вспомните вопросительные слова, с помощью которых образуются специальные вопросы. Назовите правило образования специальных вопросов.

Задание 5. Переведите с русского на английский:

 

1. Как утверждается планирование землепользования? 2. На чем основано планирование землепользования? 3. Учитывает ли землепользование только производство? 4. Какие случаи рассматриваются при планировании землепользования?

 

III. Dear students, you have completed the task of translating the questions from Russian into English. Homework: make 10 special questions for the text. Answer the questions you have compiled.

 

IV. Make an analysis of your work in a practical lesson, mentally filling in the table. Rate yourself objectively. (Студенты заполняют таблицу по тому, было ли им интересно на занятии, какие трудности они испытывали в ходе выполнения заданий, смогли ли они получить дополнительную информацию из видеоролика и презентации по заданной теме).

V. Оценивание работы студентов на занятии с комментариями.


 

Скачано с www.znanio.ru

План – конспект практического занятия : «Land

План – конспект практического занятия : «Land

УУД: Личностные : – формирование познавательных мотивов обучающихся; – развитие мысленного воспроизведения ситуации

УУД: Личностные : – формирование познавательных мотивов обучающихся; – развитие мысленного воспроизведения ситуации

Integrated, dialogue, initiating, conceivable, iterative, appropriate, impose, groundwater, support, pollution, traffic, addition, society, su­perfluous, view, expense, core, designed

Integrated, dialogue, initiating, conceivable, iterative, appropriate, impose, groundwater, support, pollution, traffic, addition, society, su­perfluous, view, expense, core, designed

In addition, the exact role and scope of land use planning within the technical cooperation has still to be determined according to the context and…

In addition, the exact role and scope of land use planning within the technical cooperation has still to be determined according to the context and…
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.10.2020