Урок английского языка "Рождество"
Оценка 5

Урок английского языка "Рождество"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
21.01.2018
Урок английского языка "Рождество"
Урок общеметодологической направленности. На данном уроке развивается произносительные навыки диалогической речи, навыки аудирования и чтения с полным пониманием и навыки письма. Доводится до автоматизации употребление в речи лексических единиц по теме «Christmas», овладение всеми видами речевой деятельности: говорением, аудированием, чтением и письмом. Ребята знакомятся с традициями празднования Рождества в Великобритании.развивать навыки работы с текстом, умение выделять основную информацию из прослушанного и прочитанного об основных рождественских традициях в Великобритании,знакомить учащихся с традициями и культурой страны изучаемого языка на основе праздника Christmas.
Урок 7 а класс.Тема Рождество.docx
УМК   Spotlight 7 Предмет: Английский  язык. Класс: 7 Тип урока: Урок общеметодологической направленности Тема:  What do you know about British traditions? Christmas` symbols and  traditions in Britain.  Цель: коммуникативно ­ речевое развитие учащихся через сообщение  знаний о традициях празднования Рождества в Великобритании. Задачи: Речевая компетенция:  развивать произносительные навыки диалогической  речи, навыки аудирования и чтения  с полным пониманием и  письма. Языковая компетенция: доводить до автоматизации употребление в речи  лексических единиц  по теме  «Christmas». Социокультурная компетенция:  познакомить с  традициями празднования  Рождества в Великобритании. Компенсаторная компетенция: развивать  языковые  догадки и  воображения, творческое  мышление, память. Учебно­познавательная компетенция:  развивать навыки работы с текстом,  умение выделять основную информацию из прослушанного и прочитанного об  основных рождественских традициях в Великобритании.    Познавательный аспект: познакомить учащихся с традициями и культурой  страны изучаемого языка на основе праздника Christmas. Развивающий аспект: развивать  психические функции, связанных с речевой  деятельностью (внимание, способность к анализу и синтезу, логическое  мышление, способность к выявлению языковых закономерностей, языковая  догадка, зрительная и слуховая память,  фонематический слух). Учебный аспект: овладевать  всеми видами речевой деятельности:  говорением, аудированием, чтением и письмом. Воспитательный аспект: повышать интерес к изучению английского языка,  воспитывать культуру языкового общения, уважительного отношения друг к  другу, умение  внимательно слушать собеседника.  Языковой материал: слова, речевые образцы, монологические и  диалогические высказывания по теме «Christmas». Оборудование:  презентация,  мультимедиа, рабочие листы,   песня,  мешок с традиционными рождественскими атрибутами. План урока:  1. Самоопределение к деятельности.  2. Постановка учебной проблемы. 3 .«Открытие нового знания».   4. Первичное закрепление 5. Самостоятельная работа 6. Рефлексия деятельности  Ход урока. 1.  Организационный момент. Эмоциональный настрой. Т:    Good morning boys and girls. The motto of our lesson:  we see, hear, speak,  do and all will be OK!   2.  Постановка учебной  проблемы.   T: Children, today I have gone to you with some things. How do you think  what  I have brought? We celebrate Christmas soon and I’ve brought you some traditional Christmas  things. Look at the blackboard and pay attantion  to our lesson’s plan. What is the problem of our  lesson? What should we know about? План урока: 1. What do you know about Christmas in Great Britain? 2. The main Christmas `symbols and  traditions. 3. Popular  Christmas  song “ Let it snow” 3.«Открытие нового знания». And pupils, don`t you forget! I have my magic bag! How do you think, what things are there?  In  my   Christmas  bag  there  are  some magic cards. One  by one you must take  one card,read the word , and find the object in the box.  T: Please, take (choose) something  from my bag. Do you know, what is this?  All of you have the lists with the text about Christmas. Read it and find the  information about the  objects you took from   the box. If  you  need help, show  please this card «HELP». CHRISTMAS DAY Christmas Day, December 25th, is the most exciting day of the year for English  children. On that day they get presents and give presents and Christmas cards  to  their parents and friends. In the evening of the 24th of December children hang stockings at the fireplace or  near their beds on Christmas Eve. A Christmas stocking is not a real stocking. It is  big and beautifully decorated.. Santa Clause  puts presents into them. In the  morning they usually find their stockings filled with small toys and sweets.          On Christmas   people   light  candles  and children in the family often have Christmas crackers. When you pull a cracker it makes a bang and inside there is usually a Christmas hat, a small toy and a piece of paper with a joke on it.         Then comes lunch, traditionally with the turkey as the main dish and Christmas  pudding for dessert. Children often put a coin  into the pudding. It brings good   luck to a person who finds it.      Before Christmas people place the evergreen tree (Christmas tree) in their homes. Children decorate the Christmas tree with bells, toys, shining balls and flags.      The whole family tries to come together on Christmas Day to say "Merry  Christmas" to each other. T:   Are   you   ready?   Let`s   begin   to   check.  (Учащиеся   называют   предмет   и называют   традицию).   Во   время   ответов   учитель   организует   перекрестный взаимоконтроль между группами на понимание текста. 4.Первичное закрепление   What  have  you  remembered about Cristmas traditions in England? T. And now we have a small word quiz. Read the sentences and find only one  correct answer from   the variants. Look at the activboard. People send Christmas…. to greet each other.      letters  cards  faxes  presents  They wish “ …Christmas and Happy New Year”      Funny  Brilliant  Merry  Busy  Father Christmas “comes” to every house through….     the door  the window  the chimney The traditional food for Christmas is….     chicken  turkey  an apple pie  Santa Claus puts the presents….  under children’s beds  into children’s shoes     into children’s stockings  5. Самостоятельная работа We’ve  spoken about  almost  all Christmas traditions, but forgot to remember  about  carols­ traditional Christmas songs. And  today I want you  to sing the song  “ Let it snow” . You have the lists  with the text  of this wonderful song.But not all  words are in. The task is  ­  Listen to the  song  twice , put on the missing  words.  Then we’ll check the answers  and try to sing. Текст песни Dean Martin ­ Let it Snow!  Oh the weather outside is frightful But the fire is so delightful And since we've no place to go Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!   Man, it doesn't show signs of stopping And I've brought some corn for popping The lights are turned way down low Let It Snow! Let It Snow!   When we finally kiss goodnight  How I'll hate going out in the storm!  But if you'll really hold me tight All the way home I'll be warm   And the fire is slowly dying And, my dear, we're still good­byeing But as long as you'd love me so  Let It Snow! Let It Snow! And Snow!   When we finally kiss goodnight How I'll hate going out in the storm! But if you'll really grab me tight  All the way home I'll be warm   Oh, the fire is slowly dying  And, my dear, we're still good­byeing  But as long as you'd love me so Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! And now  let’s check the words.  Find their meanings matching the English word with its Russian equivalent. 1.outside – [a t sa d] ʊ ˈ 2.frightful – [fra tf l] ɪ  – снаружи ɪ ə  – ужасный ɪˈ 3.delightful – [d la tf l] ɪ ə  – очаровательный, восхитительный ɪ  – с тех пор 4.since – [s ns] 5.place – [ple s]ɪ  – место 6.signs – [sa nz] ɪ  –признаки  – приносить 7.bring (brought) – [br ŋ (br :t)] 8.corn – [k :n]ɔ ɪ ɔ  – кукуруза ɒ ɪ 9.popping – [p p ŋ]  – хлопок 10.light – [la t]ɪ  – свет, лампа 11.go out – [  a t] ɡəʊ ʊ  – выходить əʊ  – обнимать ld] 12.hold – [h 13.tight – [ta t]ɪ  – крепко 14.grab – [ ræb] ɡ  – схватить, ухватить 15.slowly – [sl li]əʊ  – медленно And  now  let’s  sing a song.    6.Рефлексия деятельности What should you do to celebrate New Year and Christmas well and fun? As for me I should prepare presents for my daughter and relatives.(раздать каждому  варианты высказываний) Pupils:  I should (We should, you should)… ­ decorate the Christmas tree with toys and colored lights. ­ decorate my room and prepare gifts for my relatives and friends. ­ cook many tasty dishes and cover the table very nice. ­ prepare some funny surprises and jokes. I can (We can, you can)… ­ make a noisy firework with my friends and relatives. ­ put on different masks and costumes and make a carnival. ­ go out and sledge and play in the ice­town. ­ sing and dance, and play jokes all the night. ­ play snowballs or skate around the Christmas tree. Ребята,наше знакомство с тродициями празднования Рождества в   Великобритании  подошло к концу. И мне хотелось бы узнать понравился вам  урок или нет. У меня две коробки с шарами.Выбираете шары  красный­  понравился,синий­нет,и вешайте их на елку. T: You have done a great job today! Thank you very much! You marks are:….. Your home task will be  creative – translation of the poem  “ It’s Christmas” It's Christmas! It's Christmas! Merry Christmas! Yes, it's merry, merry Christmas, It's time for hanging stockings, It's time for riding sleighs, It's time for jolly greeting, Snow and holly, overeating, Oh, I love you merry Christmas, You're the best of holidays Good luck! Merry  Christmas!

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"

Урок английского языка "Рождество"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.01.2018