Цели урока:
Практическая: совершенствование речевых умений и навыков неподготовленной речи по темам “Путешествие”, “Лондон”.
Задачи урока:
Предметные:
Метапредметные:
Оборудование:
Ход урока
I. Начало урока. Введение в тему.
Учитель предлагает учащимся ознакомиться с содержанием письма от воображаемых корреспондентов, живущих в Лондоне.
T: I’ve got a piece of good
news to you today.
I’ve looked through the school correspondence and found a letter from London’s Henry
Box Comprehensive school with an invitation to visit London (учитель
читает письмо).
Shall we accept or refuse an invitation? (Cлайд 2)
II. Основная часть.
1. Обсуждение с учащимися вопросов по теме “путешествие”.
Т: – Are you fond of
travelling?
– Why do you like to travel, I wonder?
– What way of travelling is preferable for you?
(Учащиеся по модели отвечают на вопросы.)
Р: Pattern – I enjoy
travelling by …
– I find pleasure in travelling by …
– I am fond of travelling by …
– Travelling by … appeals to my.
– There is nothing like travelling by …
– I have a special liking for travelling…
T: I’d like to know how we can get to London. (Слайд 3)
(Учащиеся обсуждают, какой вид путешествия до Лондона будет самым рациональным, используя модель.)
Р: Pattern – I suggest going by… , because …
T: What places of interest would you like to see?
(По модели ,учащиеся составляют свои предложения, используя список достопримечательностей Лондона.) (Слайд 4)
P: Pattern – If I were you I
would visit…
– If I had a chance I would visit…
– I’d like to visit…
– I’m looking forward to visiting…
– I’ve just made up my mind…
– I feel like going to…
– I am simply longing to…
Westminster Abbey, The Houses of Parliament, Trafalgar Square, Nelson Column, Big Ben, White hall, St.Paul’s Cathedral, Tower of London, Hyde Park, Backingham Palace.
2. Разработка маршрутов путешествия (групповая работа).
(Учащимся предлагается разбиться на группы и каждая группа получает задание для разработки маршрута.)
T: I think we’ll visit all the places. But we’ll badly need a certain programme.
I suggest working out your draft programme and give reasons. You’ll be working by threes. Five minutes will be at your disposal.
The following tasks are given to you:
3. Защита проектов маршрутов.
(Учащимся даются модели, при помощи которых они представляют и защищают проекты своих маршрутов.)
T: Now present your draft programme using the following models.
P: Pattern – I think we’d
better (start, go, take)
– I suggest (going, talking)
– Here is the route we want to take.
– We’ve agreed upon the following route.
– We’ve come to the conclusion…
– We’ve decided that we’d better take the following route.
4. Повторение типовых речевых моделей, которые встретятся учащимся при аудировании. (Преподаватель предлагает учащимся представить, что они совершают прогулку пешком по Лондону, как расспросить прохожих добраться до того или иного места.)
T: Imagine that you are wandering about the city. Let’s recollect how you would address passer bys in the streets of London, if you happened to walk across the city.
P: Pattern. (Слайд 9)
1. – Could you tell me the way: |
1. – Certainly. Turn to the left(right). |
5. Аудирование, прослушивание аутентичной звукозаписи. (Учащимся предлагается прослушать диалог носителя языка с последующей имитацией.)
Т: We’ll better listen to a dialogues . You’ll hear people speak in a street. Follow them closely and try to imitate in pauses.
6. Составление собственных диалогов, используя карту Лондона.
T: Now make up your dialogues using the maps. Choose a place to visit and practice similar dialogues.
7. Составление рекламы (учащимся предлагается составить рекламу наиболее интересных достопримечательностей Лондона, предлагается также выбрать победителей, т.е. тех учащихся у которых самая удачная реклама).
Т: I suggest you should make an advertisement of the most popular London’s sights using the following patterns. (Слайд 10)
P: patterns:
8. Просмотр фрагмента видеофильма о Лондоне.
T: You’ll see a part of a film “An Enjoyable Trip to London”. You should answer the question: “What differs London from all other cities?”
You may use the following word combination while answering:
– London can
boasts…
– You can be a witness of spectacular ceremonies of…
– A lot of….add to beauty of London…
– To have its own charm and unique character
– It’s really lovely, amazing, beautiful, fantastic, magnificent, fascinating,
great city. (Слайд 11)
9. Исполнение песни.
Т: As any trip is impossible without a good song.
I suggest singing a lovely song “Yellow Submarine” by the Beetles. It will make our journey more enjoyable.
10. Подведение итогов урока. Оценки.
Учащиеся отвечают на вопросы учителя:
– What was interesting at the lesson?
– Was the lesson useful for use?
11. Домашнее задание.
Т: Write a letter to the pupils of Henry Box Comprehensive School giving thanks for their invitation and inform them of the day of your arrival. Inform about the places you’d like to visit. (Слайд 12)
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.