Внедрение трехьязычия в уроках
Оценка 4.6

Внедрение трехьязычия в уроках

Оценка 4.6
Документация
docx
английский язык
5 кл
24.01.2018
Внедрение трехьязычия в уроках
Содержит статью в которой указыватся терминология слов слов по предмптамна трех языках. Для качестаеного использования их на уроках ученикам и учителем. Все слова несут познавательный познавательный оьоьщающий характер направленный на развие лексики ученика и учителя. легко исрользовать. Желаю всем удачи!
Unit 1.docx
Мангистауское областное управление образования Мангистауский областной центр  учебно­ методического и дополнительного образования Сборник грамматических правил  по английскому языку за 5 класс,  по обновленной программе г. Актау, 2018г. «Утверждено» Советом ОЦУМиДО Протокол №______ «_____»_____________2018г. Составила: учитель английского языка КГУ «Общеобразовательная средняя школа №6», г. Актау Дуйсембай Аделия Камилевна «Рекомендовано»  Советом КГУ «АГКЦО» Протокол №_______ 2 «____»____________2018 г. Пояснительная записка. Данный сборник был подготовлен для учителей и учащихся. В  нем содержится полный курс грамматики по английскому языку 5  класса по новому учебнику, обновленной программе. Сборник включает в себя правила в кратком, понятном  исполнении с примерами. Данный сборник может быть предложен  ученикам для повторения и закрепления грамматических оборотов.  Этот сборник базируется на требованиях стандарта основного  общего образования. Он поможет в достижении поставленных целей  образования: автоматизировать грамматические навыки устной и  письменной речи, обобщить ране полученные знания грамматики  полученные на начальном этапе обучения, совершенствовать  грамматические умения.  Для учителя это хороший наглядный способ усовершенствовать знания учеников к проведению итоговой суммативной работе.  Обеспечить их краткими и понятными схемами в грамматическом  строе предложения. 3 Content Unit 1 a/an – the…………………………………………………………………..6 Plural forms of nouns……………………………………………………...6 Unit 2 there is/ there are…………………………………………………………...6 a/an­ some/any …………………………………………………………….6 preposition of places……………………………………………………….7 Unit 3 Present simple. …………………………………………………………….7 Like, love, hate+ ­ing form…………………………………………………8 Unit 4 Subject/ object pronouns…………………………………………………..8 Question words (who, what, where, how old, when, what kind of)…..…....8 Have to /don’t have to…………………………………………………..…9 Unit 5 Was/ were…………………………………………………………………10 Interrogative form of had……………………………………...………….10 Could ………………………………………………………………….….10 Past simple (regular verbs)………………………………………………..10 Past simple (irregular verbs)……………………………………………...11 Unit 6 4 Adjectives…………………………………………………………………12 Linkers (and, but, because, so)……………………………………………12 Unit 7 Adverbs of frequency……………………………………………………..13 Prepositions of time ………………………………………………………13 Comparative/ Superlative adjectives ……………………………………..14 Unit 8 a/an­  some/any………………………………………………………………….14 (how) much/ (how) many­ a lot of………………………………………..14 The –ing form…………………………………………………………….15 The ­zero article…………………………………………………………..15 Can………………………………………………………………………..16 Unit 9 Present continuous………………………………………………………..16 Present Simple or Present Continuous …………………………………...16 Present Continuous with future meaning. ………………………………..17 Exclamation ………………………………………………………………17 5 Unit 1 Article a/an    – the We use a before words that start with a consonant sound. a book, a pen We use an before words that start with a vowel sound. an apple, an  elephant 6 We use a/an for smth. We mention for the first time. We use the for smth,  we have already mentioned. This is a book. The book is Ann’s Plural forms of nouns Most nouns take –s in plural form. A book­ two books Nouns ending on –ch, ­s, ­ss, ­sh, ­x, ­o takes –es in plural form. watch­  watches, bus­buses, class­classes, brush­brushes, box­boxes, tomato­  tomatoes Unit 2 There is/ there are Affirmative There is a living room. There are two rooms singular plural 6 Negative  Interrogative  There isn’t a garden. Is there a kitchen  downstairs? Short answers Yes, there is. No, there isn’t There aren’t any windows. Are there flowers in the  garden? Yes, there are No, there aren’t a/an­ some/any  There’s a sofa. There’s a armchair.                There are some tables. There aren’t any shelves. Are there any posters?  Preposition of  places. The ball is in the box. The ball is on the box. The ball is under  the box. The ball is behind the box. The ball is next to the box. The ball is in front of the box. The ball is between the boxes. Unit 3 Present simple.  Affirmative I /we /you/ they  like fish. He/ She/ it likes fish. 7 Negative  I /you don’t like fish. He/she/it doesn’t like fish. We /you/ they don’t like fish. Interrogative Do I /you  like fish? Does he/she/it like fish? Do we /you/ they  like fish? Yes, I/you/we/they do.  No, I/you  don’t Yes, he/she/it does.  No, he/ she/it doesn’t Short  answers Use:  Repeated actions­ He plays tennis on Mondays. Permanent states­ He lives in London. Habits­ I have milk in the morning. For timetables­ Lessons start  at 8:00  Spelling: 3rd person singular Verb+s I eat­ he eats, I like­ he likes Verb –ss, ­sh, ­сh, ­x, ­o +es I go­ he goes, I wash­she washes Verb ending in consonant + ­y ­y ­ies   BUT vowel + ­y I play­ he plays I cry­he cries → Time expressions: every day, on Mondays, etc. Like, love, hate+ ­ing form Jane loves swimming.  She likes playing tennis.  8 She doesn’t like getting up early. She hates singing.  Unit 4 Subject/ object pronouns. Subject  pronouns. Object  pronouns. I me you your he/she/it him/her/it we us Question words (who, what, where, how old, when, what kind of) Who: asks about a person­ Who’s he? Nurlan. What: asks about a thing­What’s this? It’s a book. Where: asks about a place – Where’re you from? Aktau. How old: asks about age­ How old are you? 12. When: asks about time­ When’s your birthday? In September What kind of: asks about description/ type­ What kind of job does your  mom do? She’s a doctor. Have to /don’t have to Affirmative I /you/we/they have to wear uniform at school He/she/it has to work at the weekend. 9 I /you/we/they don’t have to wear uniform at school He/she/it doesn’t have to work at the weekend. Do I /you/we/they have to wear uniform at school? Does he/she/it have to work at the weekend? Yes, I/you/we/they do.  No, I/you  don’t Yes, he/she/it does.  No, he/ she/it doesn’t We  use have/has to to show obligation. I have to wear a tie at work. She  has to start work at 9:00 (It’s the rule.) We use don’t /doesn’t have to to show lack of necessity. You don’t have  to finish the report today. (It’s the necessary.) Negative  Interrogative  Short answers Use: Unit 5 Was/ were Affirmative Negative  I/ he/she/ it was late. We/you/they were late. I/ he/she/ it  wasn’t late. We/you/they weren’t late. Interrogative  Was  I/ he/she/ it late? Were we/you/they late? Yes, I was./ No, I wasn’t. Yes, you were./ No, you weren’t. Short  answers 10 Interrogative form of     had I /you/ he/ she/ it/ we/ you/ they had… I /you/ he/ she/ it/ we/ you/ they didn’t have… Affirmative Negative  Interrogative Did I /you/ he/ she/ it/ we/ you/ they have? Short  answers Yes, I did. / No, I didn’t . Could  Affirmative Negative  Interrogative  Short answers I /you/ he/ she/ it/ we/ you/ they could… I /you/ he/ she/ it/ we/ you/ they  couldn’t… Could  I /you/ he/ she/ it/ we/ you/ they…? Yes, I could. / No, I couldn’t. Past simple (regular verbs) Affirmative Negative  Interrogative  Short answers I/you/ he/ she/ it/ we/ you/ they played tennis yesterday. I/you/ he/ she/ it/ we/ you/ they didn’t play tennis yesterday. Did I/you/ he/ she/ it/ we/ you/ they  play tennis yesterday? Yes, I did. / No, I didn’t . Form: verb+… We use the past simple for action which happened at a certain time in the  past. He watched TV last night. (When? Last night.) Spelling:  Verbs ending in –e+ ­d like­ liked Verbs ending in consonant +y ­ied→  try­tried Verbs ending in vowel + ­y + ­ed play­played Verbs ending in one stressed vowel between  two consonants, double the  11 last consonant + ­ed stop­ stopped Verbs ending in –l, double the –l+ ­ed travel­ travelled Time expressions; yesterday, afternoon/morning, last night/ week/  month, two days/ weeks ago, etc. Past simple (irregular verbs) I/you/ he/ she/ it/ we/ you/ they went to the cinema yesterday. I/you/ he/ she/ it/ we/ you/ they didn’t go to the cinema yesterday. Did I/you/ he/ she/ it/ we/ you/ they go to the cinema yesterday ? Yes, I did. / No, I didn’t . Irregular verbs have irregular past forms. We ate pizza last night. She met  friends yesterday.  Affirmative Negative  Interrogative  Short answers Unit 6 Adjectives Adjectives are words that describe people, places and things. They  make a story more interesting. Read the examples. An old man, a shiny  bucket, a beautiful house, a pretty princes etc. Linkers (and, but, because, so) Linkers join sentences and make stories easier to read. We use and to join two sentences together. We use but to introduce a different idea. We use because to show the reason for something. We use so to show the reason for something. 12 Read the examples. I live in Kazakhstan and I enjoy dombra music. I play the dombra but I don’t know the myth about it. He wants to buy a dombra because he wants to have lessons. Dombra music makes me happy so I listen to it when I feel sad.  Unit 7 Adverbs of frequency They are always friendly to people. They usually eat crabs, small fish and turtles. They often hunt for food alone. They sometimes go very pink when they are surprised. They never have babies in the summer. Prepositions of time  at + time (at 2 o’clock), at noon/ midnight/ night, the weekend 13 in + months (in June) seasons (in the summer), times of day (in the  morning/ afternoon/ evening) on + days (on Monday), dates (on August 2nd) Comparative/ Superlative adjectives  Adjective Comparative Short  adjectives Longer  adjectives Irregular  adjectives long wide big heavy beautiful good  bad  little  many  far  old  longer (than) wider (than) bigger (than) heavier (than) more beautiful  (than) better worse  less  more  farther/further  older/elder  Superlative the longest of/ in the widest of/ in  the biggest of/ in the heaviest of/  in The most  beautiful of/in the best  the worst the least the most the farthest /furthest the oldest/eldest Adverb of manner Adverbs of manner tell us how someone or something does  something. Koala bears slowly. (How do they move? Slowly.) Unit 8 14 a/an­ some/any We use a/an with countable singular nouns (nouns we can count) to prefer to someone for the first time. He’s an athlete.  We use some in the affirmative with countable nouns in the plural  and with uncountable nouns (nouns we cannot count). There are some  balls. There is some equipment. We use any in the negative and interrogative with countable nouns  in the plural and with uncountable nouns. There aren’t any tennis balls. Is  there any water? (how) much/ (how) many­ a lot of How much time have we got before the competition? There isn’t much  time. How many tickets are there for the match? There aren’t many tickets. How much water do athletes drink? They drink a lot of water.  How many students are there at the sports school? There are a lot of  students. The –ing form We use the –ing form as a noun. Cycling is my favourite sport. 15 The ­zero article We use the with countable and uncountable nouns when we  mention the noun for a second time or the noun is already known. I have a dog. The dog’s name is Spike. He likes running in the park. We don’t use an article [zero article] with nouns in the plural and  uncountable nouns. I have cats. They drink milk. The or­ We use the with names of families (the Smiths)­nouns that are  unique (the Eiffel Towel) –rivers (the Seine)­nationalities (the Spanish) (We refer to all the people in Spain.) ­musical instruments (the guitar). We don’t use the with first names (Ulan)­towns/cities (Astana) – countries (Kazakhstan) (BUT: the UK, the USA), continents (Asia) – meals (dinner) I /you/ he/ she/ it/ we/ you/ they can… I /you/ he/ she/ it/ we/ you/ they  cannot Can I /you/ he/ she/ it/ we/ you/ they…? Yes, I can. / No, I cannot. Can Affirmative Negative  Interrogative  Short answers Unit 9 16 Present continuous Affirmative Negative  Interrogative  Short answers I am reading now. He/she/it is reading now.  We/you/they are reading now. I am not reading now. He/she/it is not reading now.  We/you/they are not reading now. Am I  reading now? Is he/she/it reading now? Are we/you/they reading now? Yes, I am/ No, I am not.  Form: subject pronoun/ noun + am/are/is + main verb+ ­ing We use the present cont. for actions happening now. Spelling rules: Most verbs take –ing after the base form of the main verb. eat­eating Verbs ending in consonant + ­e drop the –e and add –ing. write­ writing Verbs ending in one stressed vowel between two consonants last consonants and take –ing. stop­stopping  BUT: open­opening  Verbs ending in –l double the –l +­ed. travel­ travelling Time expressions: now, at the moment Present Simple or Present Continuous  We use the present simple for habits or routines. I watch TV in  the evening. We use the present continuous for actions heppening now. We are  having an English lesson at the moment. 17 Present Continuous with future meaning.  We can use the present continuous to talk about the future fixed  arrangment. I’m meeting Ann tomorrow. Exclamations  We use exclamations to express admiration, surprise, etc. They are formed  by: what a/an (+adjective)+ singular countable noun. What a hot day! What an amazing place! what (+adjective)+plural/ uncountable noun. What high mountains! What  interesting wildlife! Список литературы: 1. Учебник английского языка за 5 класс Excel for students,  авторы: V.Evans, J.Dooley, B. Obee   2. Практическая грамматика английского языка  Н.В. Маслова 3. Интернет ресурсы 18 19

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках

Внедрение трехьязычия в уроках
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.01.2018