Внеклассное мероприятие по английскому языку
Тема: «Christmas Game»
Цели:
1. Развить способности студентов к общению на иностранном языке.
2. Сформировать у студентов положительное отношение к выполняемой деятельности и интерес к изучаемому языку.
3. Познакомить с культурой страны изучаемого языка (традиции празднования Рождества, символы, поздравление).
4. Воспитывать личность ученика через усвоение общечеловеческих ценностей: чувство долга, коллективизм, терпимость, уважение друг к другу, уважение к своей и иноязычной культурам.
Задачи:
- закрепление лексики по теме «Рождество».
- формирование умения различать прошедшее простое и настоящее совершённое время.
- формирование умения составления монологического высказывания.
- развитие навыков диалогического общения.
- развитие навыков аудирования.
Оборудование:
- компьютер,
- карточки с заданиями,
- жетоны (snowflakes),
- грамоты.
Технологическая карта внеклассного занятия:
Этапы занятия |
Ход занятия и деятельность преподавателя |
Деятельность студентов |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Организационный момент. Психологический настрой. |
T.: Good morning, student! I am very happy to see you today, because our party is related to the most beautiful and favourite holiday in the world. Let’s sing one of the most famous English songs “Jingle Bells” to feel the atmosphere of this wonderful holiday. Look at the screen (На экране клип Jingle Bells). Т: Yesterday I got a letter. But I can’t read it. Help me please to decode its. (Каждая команда получает по зашифрованному письму). 3 4 1 10 _7 6 3 11 ! 6 _14 6 11 5_ 15 9 13_ 1_ 8 4 10 10 15_ 2 5 10 6 11 12 8 1 11 ! На доске шифр.
Ответ: Dear kids! I wish you a merry Christmas! T.: So the topic of our lesson is… T.: You are right! This is Christmas |
Good morning, teacher!
Просмотр клипа
Расшифровка письма
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2/ Актуализация знаний о праздновании Рождества в Великобритании. |
-You know the 25th of December is Christmas Day. People celebrate birth of Jesus Christ. It is a great holiday. People buy presents for each other; decorate their houses and Christmas trees with lights. In the afternoon the British watch the King on television as she delivers her traditional Christmas message to the United Kingdom or go to Trafalgar Square where a big Christmas tree stands. At night Santa Claus comes. He has got a big bag of presents for children. Questions: -Do you like Christmas? -Do you like presents? -What presents would you like to get best of all? |
Студенты слушают рассказ преподавателя.
-Yes, we do. -I’d like to get… |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3/Объяснение правил игры. |
-Today we’ll play Christmas Game. We’ll have seven fine tasks. You can see the playing field with seven pictures. Every picture is a task for you. If you fulfill a task you get our snowflakes. After the Game our jury will count your snowflakes and announce the winners. Have a good time! Good luck to you! (Преподаватель представляет Рождественскую игру и объясняет правила игры. Студенты делятся на две группы. На доске игровое поле, на котором картинками обозначено 7 заданий. За каждое выполненное задание группы получают жетоны – кружки картона с нарисованной снежинкой) |
Студенты делятся на 2 группы. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4/ Основная часть занятия – игровая программа.
|
Конкурс 1 “Christmas poems” There are a lot of poems about Christmas. Let’s remind Christmas poems.
|
P1. It’s
Christmas! Merry Christmas P2. I
love Christmas for most of all. P3. Look!
It’s Christmas everywhere! P4. I
love Christmas for many things |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конкурс 2 Put the missing words in the text: Boxing Day, a lot of, mince pie, religious, to share, are held, Santa Claus, are crowded, the birth of Jesus Christ, reindeer, turkey and pudding, Christians, exchange, bright lights, decorations, ornaments Christmas Christmas is a … holiday. It is the day on which … celebrate … … … … …. It is a happy holiday. Families come together … their happiness, attend church, and … presents. In the days before Christmas, parties … … in schools, offices and clubs; homes and stores … … with shoppers. Cities and towns in Great Britain sparkle with … … and … . Churches, homes, schools, shops, and streets are decorated with Christmas trees, coloured lights, … … and his … , and nativity scenes showing the stable where Jesus Christ was born. Families prepare for this holiday weeks before. They make special foods. Traditional Christmas food is … and Christmas … . Another traditional food is … … . There is a Christmas tree in every house and children and their parents decorate it together. They usually decorate it with … and lights . In Britain, the day after Christmas is called … … and is also a public holiday. … sports take place on Boxing Day. |
Студенты работают с текстом |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конкурс 3 “Christmas snowflakes” Let’s look at the snowflakes and find Christmas words. Present, orange, pudding, turkey, table, bag, star, sleigh, stocking, Christmas tree, sweet, toy, wish, card, cake, pen, book, Santa, ruler, reindeer, workbook, elf, angel, flower. |
Студенты работают со словами |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конкурс 4 Answer the questions
|
Команды отвечают на вопросы по очереди.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конкурс 5 Find 12 Christmas words and write down them.
|
Студенты разгадывают сканворд.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конкурс 6 “Christmas cards” From the proposed material, you should make a Christmas card and write congratulations for the opposing team. |
Из предложенного материала учащиеся должны сделать Рождественскую открытку и написать поздравления для команды соперников. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конкурс 7 “Christmas tree” You have to decorate the Christmas trees while the music is playing. The team whose Christmas tree has the most toys will win. |
В этом конкурсе принимает участие вся команда. Звучит весёлая музыка, под которую студенты начинают украшать ёлки. Как только музыка заканчивается, студенты прекращают украшать ёлки. Побеждает та команда, на чьей ёлке больше всего игрушек. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5/Подведение итогов игры. |
-Our game is over, and now it’s time Christmas wishes from Santa Claus and Father Frost |
Студенты смотрят поздравление Деда Мороза и Санта Клауса. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6/Награждение участников игры. |
So the team won… или Friendship won! |
Студенты получают грамоты. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7/ Рефлексия. |
Look at the board. There is a Christmas tree in front of you. Let's decorate it. Each of you has a set of smiley face. With their help, leave your impression of our game. |
Студенты украшают смайликами ёлку на доске. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8/ Итог. |
Thank you for the game. You are very clever and talented! Good bye! |
Good bye! |
филиал ГАПОУ «НГРТ»
Методическая разработка внеклассного мероприятия.
Тема: «Christmas Game»
Подготовила преподаватель английского языка филиала ГАПОУ «НГРТ» Катанова Светлана Юрьевна
Саракташ 2023г.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.