Внеклассное мероприятие по английскому языку Грамматическая карусель. Времена глаголов

  • docx
  • 05.12.2022
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Внеклассное мероприятие по английскому языку Грамматический брейн-ринг. Времена года.docx

Грамматическая карусель

«Времена глагола»

Цели: обобщение материала по теме «Времена английского глагола» (настоящее неопределенное время, прошедшее неопределенное время); закрепление грамматических навыков; тренировка монологической и диалогической речи.

Оборудование: мяч; картинки с изображением различных Действий; игрушечный телефон; шляпа для игры «Любопытный незнайка».

Ход мероприятия

1.  Организационный момент ~

Good morning, children!

~ Get ready for the lesson, please! I am waiting for you to be quiet.

Good morning, good morning!

Good morning to you! Good

morning, dear children! I am

glad to see you!

(Good morning, good morning!

Good morning to you! Good

morning, dear teacher! We are

glad to see you!)

—How are you, Sveta? (I am fine, thanks.)

—How are you, Katya? (lam fine, thanks.) Etc.

Учитель приветствует детей, рассказывает с ними стихотворение для приветствия и сообщает детям цель занятия.

— Today we shall remember the Present Indefinite Tense and the Past Indefinite Tense. We shall play different games, recite poems and do morning exercises.

II. Выполнение заданий

Задание 1

— The first task for you is to remember the irregular English verbs. You can see the first form of these verbs on the blackboard. Read the verb and put it in the past.

Учитель предлагает учащимся прочитать с доски первую форму неправильного глагола и назвать его вторую форму.

Do – did  Go - went Come— came Have —had Say - said See - saw Be - was/were Become - became Write wrote Read — read Build - built Swim — swam Run — ran Leave — left Forget — forgot Get – got Take — took Sit - sat Make - made

Задание 2

— It is time to play the game. Listen to the sentences in Present Indefinite Tense and put them into the past.

Учитель предлагает учащимся прослушать предложения в настоящем времени и поставить их в прошедшее время.

Примерные предложения учителя:

I go to the park every day. (/ went to the park last week.)

I see my friend and his mother. (I saw my friend and his mother.)

We take a beautiful picture. (We took a beautiful picture.)

He gives me a cup of tea. (He gave me a cup of tea.)

Jake gets up at seven o'clock. (Jake got up at seven o'clock yesterday.)

Children can play hockey very well. (Children could play hockey very well.)

I have five classes on Monday. (I had fine classes last Monday.)

The weather is fine today. (The weather was fine last month.)

My sister does her homework every evening. (My sister did her homework yesterday evening.)

They always build beautiful houses. (They built beautiful houses last year.)

Задание 3

— All children like to play. Now we shall play with the pictures. Six pupils will go to the teacher's table and choose the pictures they like. Then they will show the pictures to other pupils and answer our questions.

Учитель проводит игру «Веселая цепочка». Ученики (4-6 человек) выходят к доске и встают в линеечку с картинками, изображающими различные действия, не показывая эти картинки другим ученикам. Оставшиеся ученики спрашивают их: «What did you do yesterday?». Ученики по очереди отвечают на вопрос: «I played (helped, washed, listened)...». Затем Ученики за партами считают до 5: «One, two, three, four, five, Stop!». В это время ученики, стоящие в линеечке, меняются картинками. Им снова задаются вопросы, а они отвечают.

Задание 4

— Now I want you to make a circle and tell me about yourself and your classmates.

Учитель проводит игру «Переводчик». Дети встают в круг. Первый ученик бросает мяч и  рассказывает о себе, второй ученик ловит мяч и рассказывает о первом ученике; затем он бросает мяч следующему и рассказывает осебе и т.д.

(I like to read English poems. She likes to read English poems. I don 't like to spend much time outdoors. He doesn 't like to spend much time outdoors. I went to Tula last month. She went to Tula last month. I am in the fifth form . He is in the fifth form. I am not a teacher. Nick is not a teacher. ... .)

Задание 5

— It's time to ask and answer the questions. One of you will be Neznaika and he/she will ask the questions. The task for you is to answer them.

Из числа детей выбирается Незнайка, который задает всевозможные вопросы. Незнайка выбирается с помощью следующей считалочки:

One, two, three, let me see:

Who likes coffee and who likes tea?

One, two, three. Now I see:

I like coffee and you like tea.

Примерные вопросы:

— What is your name? (My name is Nina.)

— Do you listen to English songs at home? (Yes, I do. I listen to English songs at home.)

— How old are you? (I am nine.)

— Did you play football yesterday? (Yes, I did. I played football yesterday.)

— Do you have a cat? {Yes, I do. I have a cat.)

— Do you like to go for a walk with your pet? (Yes, I do. I like to go for a walk with my pet.)

— Is your pet clever? (Yes, it is. My pet is clever and nice.) Etc.

Если дети задают мало вопросов, учитель помогает им, наталкивает их на новые вопросы.

III. Подведение итогов

— Thank you for your work. That's all for today.

Good-bye, boys and girls!

Sometimes you say "Hello!",

Because the bell has gone, And

every day you say. "Good day, good day, good day".

It's time to say "Good-bye",

Good-bye, my children, bye.

Учитель рассказывает с учениками стихотворение для прощания и благодарит учащихся за работу.