Внеклассное мероприятие по английскому языку Зов джунглей

  • docx
  • 06.12.2022
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Внеклассное мероприятие по английскому языку Зов джунглей.docx

Зов джунглей

Цели: обобщение материала по теме «Любимые сказки»; тренировка лексико-граммэтических навыков.

Оборудование: «бананы»; «кости»; картинки; игрушки; карточки с заданиями.

Ход мероприятия

I- Организационный момент

- Good morning, childrenToday we have a special lesson. It's a game-lesson "Jungle Call". Today you will recite poems, ask and answer questions and solve riddles. I hope the lesson we be interesting for you and you will enjoy it.

- I want you to divide into two groups. One group is "The Beasts of Prey" and the second group is "The Beasts of Grass". "The Beasts of Prey" will have bones for good answers and doing tasks and "The Beasts of Grass" will have bananas. - Well, teams, you have some time to choose the captain and decide how to present your team.

2. Проведение конкурсов

Конкурс 1. «Визитка»

Команды рассказывают о себе и представляют своих капитанов.

Пример: We are "The Beasts of Prey". We are very quick, clever and energetic. In our team we have such animals as A Wolf –Sasha A Fox-Lena, A Crocodile-Petya, A Tiger-Dima, A Bear-Tanya. Our captain is brave and strong Lion-Pasha.

За лучшую визитку команда получает банан (для «Травоядных») или кость (для «Хищников»).

Конкурс 2. "Riddles" («Загадки»)

Учитель вывешивает на доске картинки различных сказочных персонажей и зачитывает рассказы. Ученики должны угадать, кого описывает учитель. Если команда не дает правильного ответа, право ответить получает команда соперников. За каждую разгаданную загадку команда получает кость или банан.

1. She is nice and clever. She can count well She is kind. This girl has a friend. Her friend is a dog. (Malvina.)

2. This man is not kind. He is cruel. He has a lot of dolls. He lives in the theatre. {Karabas-Barabas.)

3. She is kind. This girl has no mother. She is nice. She is not cruel. She is timid. She lives in a poor house. (Cinderella.)

4. He is very brave. He is not very clever. This boy has a lot of friends. He is nice. He has a long nose. (Buratino.)

Конкурс 3. "One and Many" (Юдин - много»)

Учитель вывешивает картинки с изображениями животных,игрушек, людей или предметов. Задание для детей — написать, что они видят на картинках, а затем поставить данное существительное во множественном числе.

Пример: fish - fishes, dog — dogs, cat — cats, fox - foxes, child — children, sheep — sheep, leaf — leaves.

За каждую правильную пару слов команда получает кость или банан.

Конкурс 4. "An actor" («Актер»)

- Children, I know you like to read fairy-tales. Now you can tell us about your favourite character. But you can't use your tongue to do it. You can show us what your fairy-tale character can or can't do.

Ученики из команд-соперниц по очереди должны изобразить какого-либо сказочного персонажа. Задача другой команды   «узнать» персонажа. За каждого угаданного героя команда получает кость или банан.

Конкурс 5. "Sentences" («Предложения»)

Команды получают карточки. Им необходимо составить и записать правильные предложения. За каждое верное предложение команда получает кость (банан).

Примерные предложения:

I usually watch TV on Sunday.

He often cleans his teeth in the evening.

She always plays the piano at home.

He seldom read fairy tales to my sister.

We buy toys to her daughter.

Конкурс чтецов

Каждая команда выставляет трех участников, которые должны рассказать три различных стихотворения. В каждой паре из команд-соперниц выбирается лучший чтец, который приносит кость (банан) своей команде.

I think mice are very nice.

Their tails are long,

Their faces are small,

They haven't any

Chins at all.

Their ears are pink,

Their teeth are white,

They run about

The house at night.

They eat things

They must not touch

And no one seems

To like them much.

But I think mice are nice!

Can you hop like a rabbit?

Can you hop jump like a frog?

Can you walk like a duck?

Can you run like a dog?

Can you fly like a bird?

Can you swim like a fish?

And be still like a good child,

As still as you wish?

Three little monkeys jumping on the bed,

One fell off and bumped his eed.

Mama called the doctor and the doctor said:

"No more little monkeys jumping on that bed".

It's fun to be this,

It's fun to be that:

To leap like a lamb,

To climb like a cat;

To swim like a fish,

To hop like a frog,

To trot like a horse,

To jump like a dog.

My dog is lying on the grass.

He doesn't want to play with us,

To bring the stick and stone.

He is dreaming of a bone!

Конкурс капитанов

It's a competition for our captains. Here you are the cards. Your task is to put missing words. Капитаны вставляют пропущенные слова в стихотворение:

Little mouse, little mouse

Sleeps in the hat. Left her flat for bigger ...

The hat is tall, there are ten rooms in it.

The cat is ....... can the mouse sit?

(Small, house, where.)

III. Подведение итогов

Подсчитывается количество костей и бананов, полученных командами, и определяется команда-победительница.__