Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс
Оценка 4.7

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Оценка 4.7
Мероприятия
docx
английский язык
6 кл
22.01.2018
Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс
Внеклассное мероприятие может быть использовано в рамках предметной недели английского языка или для занятий в кружках. Задания рассчитаны на учащихся 6 классов. Цель мероприятия: углубить и расширить знания учащихся о творчестве Шекспира, его вкладе в мировую литературу, воспитывать уважение к традициям страны.
викторина.docx
Викторина «Великий Шекспир» Общие цели:  Образовательные: расширить и углубить знания учащихся о творчестве Шекспира, его вкладе в мировую литературу, совершенствовать умения и навыки владения английским языком по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорении, чтению и письму Развивающие:   формировать   умение   вести   монологическую   и   диалогическую   речь,   умение выступать перед аудиторией, развивать творческие способности учащихся, уметь анализировать, обобщать, делать выводы, аргументировать свое мнение Воспитательные: воспитывать на примере изучения общечеловеческих ценностей – литературы, формировать уважение к мнению другого человека, привить интерес и уважение к культуре, традициям страны изучаемого языка; повысить мотивацию к изучению английского языка.  План мероприятия Teacher: Good day.   Our lesson is dedicated to the greatest playwright in world literature William Shakespeare. I hope all of you will take an active part in it. The name of William Shakespeare is known all over the world. The last half of the 16th and the beginning of the 17th centuries are known as the Golden Age of English literature. It was the time of the English Renaissance and sometimes it is called “The Age of Shakespeare” (Слайд: “Портрет У.Шекспира”). People often call Shakespeare “Our National Bard”, “The Immortal Poet of Nature” or “The Great Unknown”. We really know few facts of his life and many of them are doubtful, but some facts are well known and proved by documents. I. Представление команд: название. Биография Шекспира 1. Complete the text by filling the correct words in the gaps. (Заполнить текст следующими словами.) a) writer b) playwrights c) scripts d) performances e) dramas f) comedies g) tragedies h) sonnets i) profits j) member k) middle class l) mayor писатель драматурги  сценарии спектакли драмы комедии трагедии сонеты  прибыль участник средний класс мэр A. William   Shakespeare   was   one   of   the   world’s   greatest   1)_______________.   He   lived   in England during the second half of the 16th  century and the early part of the 17th  century. William grew up in Stratford­upon­Avon, a town where his father had been 2)_________. His family was 3)______________ and young William attended (посещал) a grammar school in Stratford. B. Later on Shakespeare went to London to find a job as an actor and 4)__________. It was very difficult because only the best were able to work there. Between 1592 and 1594, Shakespeare wrote   mainly  (главным  образом)  5)__________     and   poems.   All   theatres   were   closed because of the Black Death (чума), which killed millions of people. C. When theatres opened up again he became a 6)____________ of «Lord Chamberlain’s Men» (название  театральной  группы), the best acting company in the country. The plays were performed in the «Globe», a round theatre without a roof  (крыша). The actors and writers owned  (принадлежали)  theatre.   They   bought   the   costumes   and   wrote   their   own 7)___________. They also shared (делили) their 8)___________. D. Plays started in the early afternoon. People who didn’t have money to buy a seat  (место) were  allowed  (которое  позволяло)  to  stand  in   the  front.   Sometimes  there   were  special 9)___________ for kings and queens. E. Shakespeare wrote three types of plays. 10)__________ show the downfall (гибель) of one of the characters. 11)____________ are funny plays that have happy endings and historical plays are 12)_____________ about the lives of famous English kings. In 1610 William retired (ушёл на пенсию) from the theatre and went back to his home town  Stratford. He died there in 1616. Викторина – ответы на вопросы по темам с тремя вариантами на выбор. 2. Select only one answer. (Выбрать только один вариант ответа.)  1) When was Shakespeare born? a) on the 23rd of April, 1564; b) on the 23rd of April, 1664; c) on the 23rd of April, 1464. 2) What town was he born? a) Stratford­upon­Avon; b) London; c) Oxford. 3) When he was 21 years old where did he go and what for? a) b) c) to London; to Liverpool; to Oxford. 4) How do we call persons who write plays? a) a poet; b) a playwright; c) a dramatist. 5) What is the name of Shakespeare’s Theatre? a) “The Sphere”; b) “The Circle”; c) “The Globe”. 6) The parts of the young women were acted by… a) boys; b) girls; c) men. 7) When did he die? a) on the 23th of April, 1616; b) on the 23th of May, 1716; c) on the 23th of May, 1516. 8) Where was he buried (похоронен)? a) b) c) in Stratford­upon­Avon; in London; in Oxford. Globe Theatre In the middle, there was a kind of house. There the actors dressed and kept the things which were used in the performance. In front of it there was a platform. This platform together with the balcony over it was the stage on which the actors played. They came out of the house to the stage through two large doors. In front of the stage there was a large yard. Round the Yard there were three balconies, one over the other. Both these balconies and the yard were for the people who came to see the performance. The yard and the greater part of the stage were open to the sky. The actors were often very good. They could play, sing and dance. Women’s parts were played by boys or young men. An actor often played two or three parts in the performance. Music was very important. The performance began at three o’clock. From its beginning till it was over, people could see a flag over the theatre. The people of London loved their theatre very much. Everybody went to the theatre in London both young and old, rich or poor. Those who could not pay much for their tickets stood in the yard. If they were tired they could sit on the ground. Rich men and their wives sat in the balconies and aristocrats were allowed to sit on the stage. People had no newspapers, no radio or television in those days. That’s why the theatre played a great role in their lives. The performance gave them a great enjoyment, but they came to the theatre not only for pleasure, they came to hear the news, to learn something of the history of England or of some other countries. They were taught the great science of life there. 3. Угадать рифму (в двух сонетах Шекспира пропущено последнее слово в нескольких строчках) Шекспир. Сонет 2 Глубокими следами сорок зим, Кто будет помнить царственный наряд, Гнушаясь жалким рубищем _______? И на вопрос: "Где прячутся сейчас Остатки красоты веселых лет?" ­ Что скажешь ты? На дне угасших _____? Но злой насмешкой будет твой _____. Достойней прозвучали бы слова: "Вы посмотрите на моих детей. Моя былая свежесть в них _____, В них оправданье старости _____”. Пускай с годами стынущая _____ В наследнике твоем пылает вновь! Перевод С.Маршака Шекспир. Сонет 19 Ты притупи, о время, когти льва, Клыки из пасти леопарда рви, В прах обрати земные ______ И феникса сожги в его ______ . Зимою, летом, осенью, весной Сменяй улыбок слезы, плачем ­ ____. Что хочешь делай с миром и со ____, ­ Один тебе я запрещаю грех. Чело, ланиты друга моего Не борозди тупым своим резцом. Пускай черты прекрасные ____ Для всех времен послужат _____. А коль тебе не жаль его ланит, Мой стих его прекрасным ______! Перевод С.Маршака   Шекспир. Сонет 2 Глубокими следами сорок зим, Кто будет помнить царственный наряд, Гнушаясь жалким рубищем твоим? И на вопрос: "Где прячутся сейчас Остатки красоты веселых лет?" ­ Что скажешь ты? На дне угасших глаз? Но злой насмешкой будет твой ответ. Достойней прозвучали бы слова: "Вы посмотрите на моих детей. Моя былая свежесть в них жива, В них оправданье старости моей". Пускай с годами стынущая кровь В наследнике твоем пылает вновь! Шекспир. Сонет 19 Ты притупи, о время, когти льва, Клыки из пасти леопарда рви, В прах обрати земные существа И феникса сожги в его крови. Зимою, летом, осенью, весной Сменяй улыбок слезы, плачем ­ смех. Что хочешь делай с миром и со мной, ­ Один тебе я запрещаю грех. Чело, ланиты друга моего Не борозди тупым своим резцом. Пускай черты прекрасные его Для всех времен послужат образцом. А коль тебе не жаль его ланит, Мой стих его прекрасным сохранит! SHAKESPEARE’S PLAYS WORDSEARCH Find Shakespeare’s plays and translate. (Найти названия пьес Шекспира и перевести их). Words can go horizontally, vertically and diagonally in all eight directions.  (Слова   могут   располагаться   горизонтально,   вертикально,   диагонально   во   всех   восьми направлениях).  1) A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM             10) HAMLET 2) OTHELLO                                                        11) TWELFTH NIGHT 3) ANTHONY AND CLEOPATRA                     12) JULIUS CAESAR 4) ROMEO AND JULIET                                    13) WINTER’S TALE 5) AS YOU LIKE IT                                             14) KING LEAR 6) TAMING OF THE SHREW                             15) CORIOLANUS  7) MACBETH                                                        16) THE MERCHANT OF  VENICE 8) CYMBELINE                                                    17) MEASURE FOR MEASURE 9) THE TEMPEST T Z L L E N Y Y J T T O M M G F T N N K Q Y G M N F R M R R E E B N A X T T T I M E L C P V D X C S R J K K D R H T D H I H A F J B V K K R H Q W D M X T R D Y J V H H R P Q N Y T N B D D W R V X X K L K B K G R F M M V R R J Z N T C F S H N N Q R O N E W Y M T W T H F H E Z M N C A R Y L D Q O J P O N K A Q E N R H M L I C Q E O J T R K F A L J W Q P T T K C C A E X C E K N J I R S N B J L Y Z H L G V P U U N W L S B F T E L J Z R P G P U C R T K A N E X I W T N R T S C D K L B T Q T A M I S H R E W M P N N E V F O T N A H C R E M E H T M A E L N Z F O R M E A S U R E E K A R T A P O E L C D N A Y N O H T N A T H G I N R E M M U S D I M A M A E R L R D H P Q K R H Q W K M A C B E L L N D N D K W T N N W Y F T B M U T U N E L L L I L L Y M I E G S X N M N C Q H N V R H C M L N G G G O H T R C D M I L B M E A S U R E N G O F T H E P Y J H L T O H L I C I R D S T J T H F 4. Подведение итогов, награждение команды­победителя и утешительные призы  другой команде.

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Викторина. Великий Шекспир" 6 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
22.01.2018