Встречи в Музее. Караваджо.
Оценка 4.8

Встречи в Музее. Караваджо.

Оценка 4.8
Контроль знаний +2
pptx
английский язык +2
Взрослым
04.03.2019
Встречи в Музее. Караваджо.
Публикация является частью публикации:
Caravaggio (Michelangelo Merisi) (1573 - 1610).pptx

Встречи в Музее. Караваджо.

Встречи в Музее. Караваджо.
Caravaggio (Michelangelo    Merisi) (1573­1610)

Встречи в Музее. Караваджо.

Встречи в Музее. Караваджо.
in  Italy  The  real  giant  of  seventeenth­century  painting  is  Michelangelo  Merisi,  called  Caravaggio  after  his  native  town  in  Lombardy. After studying with an obscure local master, he arrived in  Rome around 1590. Considered a revolutionary painter Caravaggio  was  the  leading  artist  of  the  Naturalistic  School.  He  lived  on  the  fringe of respectable society. His short life was marked by violence  and disaster. Caravaggio was a lifelong rebel against convention. He  shocked  conventional  people  by  representing  religious  scenes  in  terms of daily life. He was in chronic trouble with authority and had  to flee Rome in 1606 after he killed a man in a brawl over a tennis  match. During the next years he wandered around Italy. Caravaggio  died  of  malaria  in  his  thirty­seventh  year  on  his  return  journey  to  Rome,  with  a  papal  pardon  in  sight.  Nevertheless  the  style  of  this  unruly genius revolutionized European art.

Встречи в Музее. Караваджо.

Встречи в Музее. Караваджо.
Calling of Saint Matthew  (1599­1600) The greatest of these is the Calling of Saint  Matthew (Призвание апостола Матфея), painted about 1599­1600, an event often  represented but never in this soul­stirring way.  The background is a wall in a Roman tavern;  a window is the only visible background object.  Matthew is seated «at the receipt of custom»  (Matthew 9:9) with three gaudily  dressed youths at a rough table on which coins  are visible; figures and objects are painted in a  firm style that seems to deny the very existence  of Venetian colourism. Suddenly, Christ appears  at the right, saying, «Follow me». His figure is  almost hidden by that of Peter. Christ shows only  his face and his right hand, illuminated by a  strong  light  from  an  undefined  source  at  the  hard,  upper right.

Встречи в Музее. Караваджо.

Встречи в Музее. Караваджо.
Conversion of  Saint Paul  In  painted  1601  Caravaggio  the  Conversion  of  Saint  Paul.  It  was  a  favourite  subject  during  the  Counter­Reformation.  This  scene  was  usually  shown  with  a  vision  of  Christ descending from heaven, surrounded by  clouds  and  angels.  Against  a  background  of  nowhere Saul has fallen from his horse toward  us,  drastically  foreshortened.  He  hears  the  words; but his servant hears nothing and looks  down  at  his  master  unable  to  account  for  the  light  that  shines  all  around  and  has  blinded  Saul. In this picture climax reaches the stage of  cataclysm.

Встречи в Музее. Караваджо.

Встречи в Музее. Караваджо.
Creation of Adam   Despite  his  oft­expressed  contempt  for  Renaissance  masters,  Caravaggio  often  visually,  as  if  in  a  vernacular  translation,  quoted  Michelangelo  BuonarrotI.  Christ points along the beam of light with a strikingly real hand whose gesture  repeats  that  of  God  the  Father  in  the  Creation  of  Adam  (Сотворение  Адама).  Matthew points to his own breast as if to say, «Who, me?» In this realistic scene  happens the triumph of divine love. Christ instils a new soul in Matthew.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.03.2019