What we value 2
Оценка 4.6

What we value 2

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
28.01.2019
What we value 2
5 сыныпқа арналған What we value 2 тақырыбы. Оқушылар бұл тақырыпта өздерінің ең жақын достары кім екенін және де сол достарының бойынан ұандай қаситтер табылатынын айтуды үйренетін болады. тақырып аясында оқушылар жақсы дос пен жаман досты ажырататын болады. және достары туралы эссе жазады.
What we value 2.docx
Unit 3: Values Lesson title : What we value 2 Date:  Grade 5 Learning objectives  Lesson objectives Assessment criteria Cross curricular  Links Previous learning Level of thinking  skills  School: 278 Teacher name:  Kulmyrzayeva A Number present:  12 absent: 5.S3   give an opinion at sentence level on a limited  range of general and curricular topics 5.W4  write   with   support   a   sequence   of   extended   sentences   in   a paragraph to give basic personal information 5.L8 understand supported narratives ,including some extendedtalk, on an increasing range of general and curricular topics   All students will be able to Identify the meaning of values Learn topical vocabulary    Write the description of a good person Most students will be able to  Discuss the meaning of values   Write the description of a good person using at least 5 new Learn topical vocabulary with opposites words Some students will be able to  Discuss the meaning of values and create their own list of  values Learn topical vocabulary and use them in their speech   Write the description of a good person using at least 5 new  words Provide a point of view in connected sentences Recognise the meaning of a story and extended talk with some support Psychology, Self cognition  Friendship Knowledge and comprehension  Application Plan Planned activities  Resources Planned timings Start  10 min Lead ­in: T:  Hello my children! You see a box on my table . There are tasks inside it. You should  pick out sheet of paper out of the box.  Now come to the blackboard.Pass around a box filled with questions connected  to the topic of the lesson.   (music will be  played, then the teacher will stop the music and  pupil with the box must pick out a paper , read question and answer.  ) Suggested questions ( Pupils will answer the questions )  ­Do you have a best friend? ­Do you like your friend? ­Why do you like him?  ­ How often does he   help  you? ­What is he like ? Handout 1 Pictures T: Pupils look at the  pictures on the blackboard  ­What can you see in the picture? ­What kind of friends are they ? ­ Why do you think so ? ­What do you value in your friend ? ­How do you think why we are speaking about friends ? Introduction of the new theme T: Well, today we are going to speak  about close things  to  our hearts . So the name of our  lesson is“ What we value. ________________________________________________ I. Introduction of  topical vocabulary T: Before speaking on this topic , I would like you to be  introduced with the new words. They will help you to speak  and express your own opinions . Look at the interactive  board. Be attentive when pronouncing them . ( pupils read  new words in chorus  after teacher then  individually ) Interactiveboard To help To support To stand up for To share To believe True To hurt To betray To leave To deceive To hide False     Middle      30 min             II.Group work T: Let`s  identify the different quality of good and not good  friends by Venn Diagram . Work in groups . Today`s new  words will help you to find out . good friend not good friend Handout 1 Positive feedback MLP: Friendship i s Magic ­  Rainbow Lessons  of Friendship #1 youtube.com Handout 2 III. Learn and use topical vocabulary Differentiation by task T: Now you have introduced  with new words . I would like you to work at these words in order to remember and use in practice . So you should make up word combinations from each word. Then you should make up sentences from word combinations .Then you may make up a short story from word combinations. All students : use new words and make word combinations Most students: make  up sentences from word combinations Some students: make up  a short story using new words Specific feedback IV.Listening to the text “ Friendship is magic” T: Now , look at the screen. We are going to watch a video.  Be attentive in listening  to the video. Try to understand. ( Pupils will watch video two times) V.Task True False T: Now you have watched and listened to the video. I want to  check how well you `ve understood the context, so there is a  task to identify. If the statement is  True , tick it with letter T.  If it doesn`t appropriate ,tick it with letter   F. 1.Apple Jack is in the field….. 2.His friend Twile needs Apple Jack`s help. … 3.They are good friends. …. 4.Apple Jack  likes apple. … 5.There are few apple trees in the forest. … 6. Apple Jack is a big horse . …. Peer assessment Descriptor Good 5­6 Average 4­3 Poor 2­1 VI.Make up a dialogue using the characters from the video “ Friendship is magic” T: Prepare for the dialoge according to the video. I want to know how well you have understood the conversation between ponies .  What they have talked about. Divide the roles between yourselves. Pony Apple Jack :……….. Pony Twile :  ……… Positive feedback VII.Writing  an essay about afriend T: Today we have spoken about the importance of having  friends. Friends are different. They are true and false friends.  So you must write an essay using these words for help. good = helps a friend; takes turns when playing a game; is a good loser; helps family at home; keeps bedroom tidy; doesn’t take people’s things without permission; puts rubbish in a bin not good = not speaking to a friend; fights when playing; gets angry when loses; doesn’t help at home; takes people’s things; throws rubbish on floor descriptor 1.Spelling and grammar accuracy 2.Use less than 5 words 3.Time management ( 3 minute) Feedback Learners give feedback about what they have learned today. For Homework   Write a "Good person Recipe" telling someone else how to be  a good person. Include the "ingredients" of good values and  the steps for being a good person. Descriptor : A pupil  Uses new words in writing task Describes his / her ideal friend  End 5 min Additional information: Differentiation – how do you plan  to give more support? How do you  plan to challenge the more able  learners? o Differentiation by task in using  topical vocabulary  Assessment – how are you  planning to check students’  learning? Health and safety check ICT links o Giving  the feedback o By descriptor  after   listening the text o By descriptor  after  writing an essay Reflection Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most  relevant questions from the box on the left about your lesson. Were the lesson  objectives/learning objectives realistic? What did the  learners learn today? What  was the learning atmosphere  like? Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings? What  changes did I make from my  plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next  lesson?

What we value 2

What we value 2

What we value 2

What we value 2

What we value 2

What we value 2

What we value 2

What we value 2

What we value 2

What we value 2
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
28.01.2019