4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ
Оценка 4.8

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
4 кл
15.05.2018
4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ
Разработанный в соответствии с требованиями по ФГОС подробный поурочный план в классе по английскому языку, УМК Биболетова. Урок предназначен для повторения английского алфавита, согласных звуков (I и II группа), 1-го и 2-го типа чтения гласных в ударных открытых слогах, употребление глагола to have в Present Simple и ознакомление с правилами чтения буквосочетаний: th, tch, ch, ck, sh, qu, gu, who, wr, kn, ght, wh.
MY FAMIly.docx
Дата  Класс 4  Lesson 3 MY FAMIly Цель:  Образовательная: повторение английского алфавита, согласных звуков (I и  II группа), 1­го и 2­го типа  чтения гласных в ударных открытых слогах глагола to have в Present Simple ознакомление с правилами  чтения буквосочетаний: th, tch, ch, ck, sh, qu, gu, who, wr, kn, ght, wh. Развивающая: формирование произносительных навыков, развитие навыков чтения. Воспитательная: мотивировать учащихся к изучению языка. Stages I. Introduction. The objectives of the lesson. II. Warming­up. The game “Snowball”. P1. I have got a cat. P2. I have got a cat and a dog. P3. I have got a cat, a dog and a mouse. P4. I have got a cat, a dog, a mouse and a duck. Pupils play the game and show different toys to their classmates. III. Phonetic exercises. Pupils recite the poem. Kate has a black fat cat. Pat has a white hat. Mark has a smart car. Pete has a white star. IV. English alphabet (review). 1. Letters revision. Teacher. Name the letter, please! Teacher shows the cards with the letters and pupils name them. 2. The letter competition. Teacher. Who will be the best in writing the letter on the blackboard? Teacher pronounces different letters and pupils (one by one) write them on the blackboard. V. Phonetic review. English consonants (I group). Pupils pronounce the following consonant sounds after their teacher: [θ],  [ð],  [w],  [ŋ],  [h]. Pupils give examples on each sound. P1.  [θ] – thin, thick. P2.  [ð] – mother, father. P3.  [w] – why, what. P4.  [ŋ] – sing, ring. P5.  [h] – hear, hat. Pupils read the words with these sounds.  Card 1 [θ] thin thick thing nothing Card 2 [ ]ə mother father brother this that Card 3 [w] white what why when where ʃ ʃ English consonants (II group). Учитель объясняет разницу между английскими согласными звуками и русскими (другая артикуляция языка). Pupils name the following sounds after the teacher. ʒ ʤ [t]  [ ]  [t ]  [n]  [l]  [r]  [d]  [ ]  [ ]. Pupils give examples on each sound. P1. [t]  –   table, ten. P2. [d] –   duck, dirty. P3. [ ] ʃ –   she, ship. P4. [ ]ʒ –   treasure. P5. [t ] ʃ –   chess. P6. [d ]ʒ Pupils read the words with these sounds.. –   jam. 1 [t ]ʃ chess cheese chair 2 [r] rat river right 3 [l] lamp little lion VI. Reading rulers. 1. English reading rules. Teacher. Remember them, please. Remember! ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight 2. The 1 (first) type of syllable (open). Remember! əʊ   a  [eı]     plane, plate, name, Kate, page.   o  [ ]   rose, Tony, phone, go, so.   e  [i:]      we, see, bee, tree, green.   u  [ju:]    tube, pupil, music.   y, i  [aı]  hi, fine, white, fly, nine. Teacher. In this syllable the letters a, o, e, i, y, u are pronounced as in the alphabet, Don’t forget it! 3. The 2 (second) type of syllable (closed). ɒ   a [æ]  –  cat, rat, mat, fat, man   o [ ]  –  hot, not, pot, dog   e [e]  –  hen, ten, pen   y, i [ı]  –  sit, milk, fish, wind   u [ ]  –  cut, run, bus, cup, jump ʌ Teacher. Please, remember this syllable. In this syllable the letters a, o, e, i, y, u are pronounced as short vowel  sounds. Don’t forget it! Pupils read the words in their cards on this syllable. 1 [æ] 2 [ ]ʌ stamp man map fat rat jump bus run cup cut VII. Grammar review. Have = Have got (иметь – обладать).  Remember!  I have got  he  she  it  we  you  they  has got  have got  Have  I        got … ?            he  Has    she    got … ?            it            we  Have  you    got … ?            they Сокращенная форма I’ve got he’s got she’s got it’s got we’ve got you’ve got they’ve got  Do      I       have … ?             he  Does   she   have … ?             it            we  Do      you    have … ?            they 1. Have = Have got: 2. Drilling. Using the chart pupils fill in the gaps with have got or has got. Pupils are divided into 2 groups. Teacher. Let’s see! Who will be the best in this little competition. my family My family is large.  I (1) _________ a father, a mother and a grandmother. I (2) _________ a brother, too. My parents (3) ________ a cat. My brother (4) ________ a computer. Our family (5) ________ a cat and a dog. We (6) ________ many books at home. At the end of this little competition the best pupils may be presented with sweets and toys. 3. Role­playing.  Teacher. Meet Richard. He is from Great Britain. Ask him questions. You should use the construction have got.  You can ask questions about his family / his collections / his things and pets. P1. Have you got a sister? P2. Have you got a cassette recorder? P3. Have you got a collection of stamps? VIII. The conclusion of the lesson. Pupils sing the song (на мотив песни «В траве сидел кузнечик»). I have, I have a monkey (3 раза), A monkey and a dog. I have, I have a lion (3 раза), A lion and a cat. Homework: write a composition about your family. ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why    1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black ʃ   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose ʃ ʃ ʃ   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why   1) th [θ] thin, [ð]  mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ ʃ   11) wr [r] write   12) ght [t] eight ʃ   5) sh [ ] she   6) wh [w] why   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ ʃ ʃ   1) th [θ] thin, [ð] mother   2) ch [t ] chess   3) tch [t ] catch   4) ck [k] black   5) sh [ ] she   6) wh [w] why ʃ   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight   7) qu [kw] quick   8) gu [gw] language   9) kn [n] know   10) wh + o [h] whose   11) wr [r] write   12) ght [t] eight

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ

4 класс Биолетова Конспект урока МОЯ СЕМЬЯ
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.05.2018