Алгоритм турлари,чизиқли, тармоқланувчи ва такрорланувчи алгоритмлар .
Оценка 4.6

Алгоритм турлари,чизиқли, тармоқланувчи ва такрорланувчи алгоритмлар .

Оценка 4.6
doc
21.02.2020
Алгоритм турлари,чизиқли, тармоқланувчи ва такрорланувчи алгоритмлар .
макола.doc

      Тема: Развитие ребёнка и факторы оказывающие влияние на интеллектуальное развитие малыша.

Раннее детство - важный период в жизни каждого ребёнка и человека. Период до трёх лет, по версии Масару Ибука и ряда других учёных является наиболее важным. Поскольку в этот период ребёном как губкой впитывается всё, что его окружает. Он учится воспринимать мир вокруг себя и именно поэтому необходимо обеспечить надлежащие для его развития условия.

 На первый взгляд, кажется что ребёнок всё забудет, то что происходит с ним до года, двух, трёх лет не повлияет на него как на личность. На самом же деле, несмотря на то что ребёнок, и впрямь скорее всего многое забудет (ввиду детской амнезии), это окажет на него влияние. А именно:

- Психологическая обстановка в семье

- То, каким образом обращаются к ребёнку

- Частота прикосновений

- Контакты с лицами вне дома

 Разумеется это не все факторы оказывающие влияние на интеллектуальное развитие малыша. Однако, выше упомянуты самые основные.

 К примеру, если в семье родители часто бранятся, повышают голос, проявляют агрессию это окажет негативное влияние на психику ребёнка. Он может стать закрытым, у него могут появиться фобии и проблемы с пониманием и продукцией речи. Более того, повторяйся такие ситуации постоянно, чадо вырастет будучи уверенным в том, что подобное поведение не только приемлемо, а даже нормально. И наоборот, при позитивной обстановке, ребёнок будет открытым, жизнерадостным и психически здоровым.

 Многие родители при появлении малыша проявляют к нему беспредельную долю нежности. Что в свою очередь, нередко перерастает в постоянное сюсюканье. На самом же деле, это как раз замедляет развитие его речевого аппарата, а так же мешает ему научиться воспринимать нормальную речь на слух. Поскольку большую часть времени малыш проводит с родителями и нянями, крайне важно уделить внимание тому как те с ним обращаются. Почему к трём годам есть дети которые уже чётко произносят слова и те, кто этого вовсе сделать не может? Суть в том, как с ними обращались дома.

 Разумеется проявлять нежность и ласку к малышам определённо стоит. Именно благодаря ним ребёнок чувствует что его любят, ещё когда не понимает слов. Прикосновения вносят огромный вклад в их социальное, эмоциональное, психическое развитие. При любой возможности следует проявлять к ребёнку заботу тактильно. Объятия, поцелуи, поднятие на руки, проглаживание по голове и плечам, всё это не только позволяет успокоить малыша когда он капризничает, но ещё и снижает риск таких вот капризов и истерик.

 Ребёнок должен проводить время за четырьмя стенами как можно чаще. Прогулки, походы в гости, посещение садика, почемучек, бассейнов и других мест позволяет подпитывать любопытство ребёнка к миру. Более того, малыш так же изучая мир учиться как себя там, вне дома, следует вести. Разумеется к выбору посещаемых мест следует подойти серьёзно. В таких местах должна быть благоприятная обстановка, уровень шума не должен мешать понимать обычную речь.

 Вопреки общепринятому мнению о том что обучение - это процесс начинающийся в школе и что детям следует именно там получать знания, на само деле учиться следует начинать с раннего возраста. Чему же казалось бы можно научить годовалого малыша. Например можно научить его считать, различать цвета и назвать их. Помимо этого, можно говорить с малышом на нескольких языках, чередуя их. Например два дня на английском, два на русском. Таким образом ребёнок станет билингвистом. Казалось бы что это сложно даже для взрослого, но на самом деле детям усваивать языки проще, так как у них нет барьера. Они воспринимают новый язык как должное, естественное, используют его без перевода напрямую. Для них "book" - это "book", а "книга" - это "книга". Таким образом приучая малыша с раннего детства к двум языкам можно добиться большего успеха, чем сделав это в школьном возрасте. Так же, очень полезным является обучение игре в шахматы до трёх лет. Благодаря этой игре развиваются интеллект, стратегическое мышление, усидчивость и внимание. Разумеется обучать этой игре следует в игровой форме. В период до трёх лет ребёнка не только можно, а даже нужно научить читать. Сделать это надо в непринуждённой форме, уделяя этому по несколько часов в неделю. Ни в коем случае нельзя заставлять ребёнка заниматься тем, чего он не хочет. Сначала нужно увлечь малыша процессом. Если с младенчества малыш привыкнет к тому что ему читают, то как только он заговорит,  он обязательно сам попросит что бы его научили читать! Дети ведь от природы любопытны.

Азизхуджаева Л.В.»Педагогические технологии» Т.2003

Голиш Л.В, Файзуллаева Д.М. «Педагогические технолгии» Т.201

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Алгоритм турлари,чизиқли, тармоқланувчи ва такрорланувчи алгоритмлар .

Алгоритм — информатика ва математиканинг асосий тушунчаларидан ҳисобланади.

Алгоритм сўзи  ва тушинчаси алгоритҳми сўзидан олинган бўлиб, у ИХ (783 йилда тўғилган) асрда яшаб ижод этган буюк бобоколонимиз Мухаммад ал-Хоразмий номи билан узвий боғлиқ бўлиб, унинг арифметикага бағишланган «Ал жабр ва ал муқабала» номли асарининг дастлабки сахифасидаги «Дихит Алгоритмиc» («Дедики Ад-Хоразмий» нинг лотинча ифодаси) деган сўзлардан келиб чиққан.Ал-Хоразмий биринчи бўлиб унлик саноқ тизимининг принципларини ва унда турли амаллар бажариш қоидаларини асослаб берди. Бу эса ҳисоблаш ишларини ихчамлаштириш ва осонлаштириш имконини яратди. Чунки бу билан уша даврда қулланиб келинган Рим рақамлари ва сонларни сўз оркали ёзиб бажаришдаги ноқулайликлар бартараф этилди.

Алгоритм нима? Дастлаб алгоритм дейилганда унлик саноқ тизимидаги сонлар устида турли арифметик амаллар бажариш қоидалари тушиниб келинган. Умуман олганда, уни аниқ таърифлаш мушкул. Алгоритм деганда бирор мақсадга эришишга ёки қандайдир масалани ечишга қаратилган буйруқларнинг аниқ, тушинарли, чекли ҳамда тўлиқ тизими, аниқ натижага олиб келадиган амалларнинг чекланган кетма-кетлиги тушинилади.

Алгоритимнинг хизмати нимадан иборат? Айтайлик, кимдир қандайдир масалани ечишни ўйлаб топиб ва уни бошқаларга айтмоқчи бўлса, у ҳолда у ўйлаб топган ечимни шундай тасвирлаши керакки, натижада бошқалар ҳам масалани тўғри ечишсин. Шунинг учун тасвир бир неча талабларга бўйсуниши керак. Агар ечимнинг тасвири аниқ бўлмаса, яъни мужмал бўлса, у ҳолда шу тасвирга асосан бошқа жавобни олиш мумкин. Чунки ҳар ким масала ечимнинг тасвирини ноаниқ жойини ўзича аниқлаштириши мумкин. Бундай тасвирни алгоритим деб бўлмайди.

Ҳар куни неча марталаб бажарадиган ишимиз алгоритмга мисол бўла олади. Алгоритмни ишлаб чиқиш учун аввало масаланинг ечиш йўлини яхши тасаввур қилиб олиш, кейин эса уни формаллаштириш, яъни аниқ қоидалар кетма-кетлиги кўринишида ёзиш керак.

Бу мисоллардан битта умумий томонни кузатишимиз мумкин. Бу алгоритмдан қандай мақсад кўзланганлигини билмасдан туриб ҳам уни муваффақият билан бажариш мумкин. Демак, ҳаётда учрайдиган мураккаб жараёнларни бошқаришни ёки амалга оширишни роботлар, компьютерлар ва бошқа машиналар зиммасига юклашимиз мумкин экан. Бу алгоритмнинг жуда муҳим афзаллигидир. Шунга кура, ҳар бир инсон ўз олдига қуйилган масаланинг ечиш алгоритимини тўғри тузиб бера олса, у ўз ақлий ва жисмоний меҳнатини енгилаштирибгина қолмай, бу ишларни автоматик тарзда бажаришни машиналарга топшириши мумкин.

Светофордан фойдаланиш алгоритими.

1)     светофор чироғига қаралсин;

2)     қизил чироқ ёнган бўлса тўхталсин;

3)     сариқ чироқ ёнган бўлса, юришга ёки тўхташга тайёрлансин;

4)     яшил чироқ ёнган бўлса юрилсин.

2. Алгоритм ижрочиси.

Алгоритмларга хос хусусиятлар:

оддий харакатлар;

буйруқлар тизими.

Буйруқлар тизими. Ҳар бир ижрочи фақатгина ушбу ижрочи тушунадиган буйруқларни (яъни, ижрочи бажарадиган буйруқлар рўйхатига мансубларни) бажара олади.

Ижрочи буйрукларни бажариш жараёнида оддий ҳаракатларни бажаради.

Информатикада алгоритмларнинг универсал ижрочиси, компьютерлар ҳисобланади.

Алгоритмларнинг асосий ҳоссалари қуйидагилардан иборат:

1.Тушунарлилик. Алгоритм ижрочиси буйруклар кетма-кетлигини қандай бажаришни аниқ билиши керак. Алгоритмнинг ижрочиси ҳамма вақт ҳам инсон бўлавермайди. Ижрочига тавсия этилаётган кўрсатмалар унинг учун тушинарли бўлиши керак, акс ҳолда ижрочи ҳар қандай амални ҳам бажара олмайди.

2.Дискпетлик. Алгопитм ижрочиси масалани ечиш жараёнини алоҳида ва содда қадамлар кетма-кетлигини бажариш деб тушуниши керак. Бу хоссанинг мазмуни – алгоритмларни доимо чекли қадамлардан иборат қилиб булаклаш имконияти мавжудлигидадир. Бошқача айтганда, уни чекли сондаги оддий кўрсатмалар кетма-кетлиги шаклида ифодалаш мумкин. Алгоритмнинг бу ҳоссаси юқорида келтирилган мисолларда яққол кўриниб турибди. Агар кўзатилаётган жараёнларни чекли қадамлардан иборат қилиб булаклай олмасак, у ҳолда уни алгоритм деб булмайди.

3.Аниқлик. Алгоритмнинг хар бир қоидаси, ундаги амаллар ва буйруқлар бир маъноли бўлиши керак. Шу ҳоссага асосан алгоритм ижрочиси буйруқлар кетма-кетлигини механик бажариш имкониятига эга бўлади. Ижрочига берилаётган кўрсатмалар аниқ мазмунда булиши керак. Чунки, кўрсатмадаги ноаниқликлар мулжалдаги мақсадга эришишга олиб келмайди.

4.Натижавийлик. Бу ҳоссанинг мазмуни шундан иборатки, ҳар қандай алгоритмнинг ижроси охир-оқибат маълум бир ечимга келиши керак. Ҳар бир алгоритм чекли сондаги қадамлардан кейин, албатта, натижа бериши шарт. Бажариладиган амаллар кўп бўлса ҳам, барибир натижага олиб келиши керак. Чекли қадамдан кейин қўйилган масала ечимга эга эмаслигини аниқлаш ҳам натижа ҳисобланади. Агар кўрилаётган жараён чексиз давом этиб, натижа бермаса, уни алгоритм деб айта олмаймиз.

5.Оммавийлик. Масалани ечиш алгоритми умумий ҳоллар учун яратилади, яъни фақатгина бошланғич қийматлари билан фарқланувчи бир турдаги масалалар синфи учун тузилади. Бунда бошланғич қийматлар алгоритмнинг қийматлар қабул қилиши мумкин бўлган соҳадан олинади. Ҳар бир алгоритм мазмунига кўра бир турдаги масалаларнинг барчаси учун ҳам уринли бўлиши керак, яъни масаланинг бошланғич маълумотлари қандай бўлишидан қатъий назар алгоритм шу хилдаги ҳар қандай масалани ечишга яроқлидир.

 Алгоритмни тасвирлаш усуллари.

Амалиётда алгоритмларни тасвирлашнинг кенг тарқалган усуллари қуйидагилар:

1.             Сўзлар ёрдамидағзаки нутқда ишлатиладиган сўзлар) Алгоритмнинг сўз орқали берилиши. Бунда ижрочи учун бериладиган ҳар бир кўрсатма сўзлар орқали буйруқ мазмунида берилади;

2.             Алгоритмларнинг формулалар ёрдамида берилиши. Алгоритмнинг формулалар билан берилиш усулидан математика, физика, кимё ва бошқа аниқ фанларни урганишда купроқ фойдаланилади. Масалан, учбурчакнинг юзини унинг асоси ва баландлиги бўйича ҳисоблаш формуласи:   С=(ҳ*а)/2

 Алгоритмларнинг жадвал кўринишида берилиши. Алгоритмни бу кўринишида тасвирланишидан ҳам куп фойдаланилади.

3.             График усулда (график символлар ёрдамида) Алгоритмнинг график (блок-схема) шаклида тасвирланиши. Алгоритмнинг блок-схема кўринишдаги тасвирида геометрик фигуралар шаклидаги оддий элементлардан фойдаланилади.

4.             Дастур кўринишида (дастурлаш тилларига оид хизматчи сўзлар, оператор ва функциялар ёрдамида). Алгоритмларнинг дастур шаклида ифодаланиши. Миллионлаб компьютерларнинг кенг тарқалиб кетиши алгоритмларнинг дастур тарзида тасвирнинг кенг оммалашиб кетишига катта туртки берди. Сабаби шундаки, компьютерлар доимо дастур орқали бошқарилади.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шахсий компьютер тузилиши. Шахсий компьютер тузилишининг ахборий-мантиқий асослари .

Ҳозирги вақтда инсон ҳаётига компьютер жадал кириб келмоқда. Компьютер иш юритишни осонлаштиради, янги ҳужжатлар ва ҳар хил матнларни тез ва сифатли тайёрлаш ва таҳлил қилиш, телефон алоқа орқали ахборотлар билан алмашиш, мураккаб ҳисоб китобларни тез бажариш ва ишлаб чиқариш жараёнини осонлаштиради. Яқин келажакда компьютерсиз ҳаётимизни тасаввур қилиб бўлмайди. Шунинг учун ҳар бир кишига тушунарли бўлган кичик ҳажмдаги билимлар жуда керак бўлади.

Ҳисоблаш техникасининг ривожланиш тарихига назар ташлайдиган бўлсак, унинг қуйидаги бир неча муҳим даврларни ўз ичига олишини кўриш мумкин:

-         ибтидоий ҳисоблаш воситалари ва ҳисоб чўтлар даври;

-         механик машиналар даври;

-         электро-механик машиналар даври;

-         электрон ҳисоблаш машиналари даври.

Механик машиналаргача бўлган давр. Ҳисоблаш ишларининг тарихи одамзод пайдо бўлишидан бошланади. Ер юзидаги энг биринчи ҳисоблаш воситаси сифатида ибтидоий одамлар томонидан қўл бармоқлари фойдаланилган .

Қўл ва оёқ бармоқлари ибтидоий "ҳисоблаш воситаси" вазифасининг ўтаган. Бинобарин, ўша қадим замонлардаёқ ҳисоблашнинг энг биринчи ва энг оддий усули-бармоқ ҳисоби пайдо бўлган. У қадимий қабилаларда ҳисобни 20 гача олиб боришни таъминлаган. Ҳисоблашнинг бу усулида бир қўл бармоқлари "беш" ни, икки қўл бармоқлари "ўн" ни, қўл ва оёқ бармоқлари биргаликда "йигирма" ни билдирган.

Дастлабки ва энг содда сунъий ҳисоб асбобларидан бири биркадир. Бирка 10 ёки 12 та таёқчадан иборат бўлиб, таёқчалар турли-туман шакллар билан ўйилган. Кишилар бирка ёрдамида подадаги моллар сонини, йиғиб олинган ҳосил миқдорини, қарз ва ҳоказоларни ҳисоблашган.

Инсон ҳисоблай бошлашидаги дастлабки ҳисоблаш воситаси бўлиб одамларнинг бармоқлари хизмат қилган. Аммо улар ёрдамида фақат санаш ишларни бажарган (сабаб бармоқлар сони чекланган). Шунинг учун аста секин сунъий ҳисоблаш воситалари вужудга кела бошлаган. Улардан биринчилари бўлиб тошлар ва таёқчалар бўлган. Сўнгра абак (грек, мисрлик, римлик, хитойлик суан-пан ва японлик соробан), Непер таёқчалари, рус счётлари вужудга келган.

Ҳисоблаш ишларининг мураккаблашуви эса янги ҳисоблаш асбоблари ва усулларини излашни тақозо этарди. Ана шундай эҳтиёж туфайли вужудга келган ва кўринишидан хозирги чўтни эслатувчи абак асбоби ҳисоблаш ишларини бирмунча осонлаштирди. Дастлабки ҳисоб асбобларидан яна бири рақамлар ёзилган бир қанча таёқчалардан иборат бўлиб, шотландиялик математик Жон Непер номи билан аталган. Непер таёқчалари ёрдамида қўшиш, айириш ва кўпайтириш амаллари бажарилган. Кейинроқ бу асбоб анча такомиллаштирилади ва ниҳоят логарифмик чизғич яратилишига асос бўлди.

Механик давр. Аммо одамзод, ўзига ўхшаш механик машинани - ёрдамчини (роботни) яратиш орзуси билан яшаб келган эди. 1623 йилда немис олими Вилгелм Шикард (1592-1636) томонидан ихтиро қилинган механик мослама механик ҳисоблаш машиналар даврини бошлади.

Ҳисоблаш техникасида механик мосламалар даврини бошлаб берган машиналардан бири немис олими Вильгельм Шиккард томонидан 1623 йили ихтиро қилинди. Бироқ, бу ҳисоблаш машинаси жуда тор доирадаги кишиларгагина маълум бўлганлиги сабабли узоқ вақтларгача бу борадаги биринчи ихтирочи 1645 йили арифмометр ясаган француз математиги Блез Паскал деб ҳисобланиб келинган. Лекин, 1958 йили Штутгарт шаҳри кутубхонасида И. Кеплернинг қўлёзма ва ҳужжатлари орасидан топилган ҳисоблаш машинаси чизмаси бу борадаги биринчи ихтирочи Шиккард эканлигини узил-кесил тасдиқлади.

Лекин, Шиккарднинг машинаси ҳам биринчи эмас эди. 1967 йили Мадриддаги миллий кутубхонада Леонардо да Винчининг нашр қилинмаган икки жилдли қўлёзмаси топилди. Қўлёзманинг биринчи жилди механикага бағишланган бўлиб, ундаги чизмалар орасида ҳисоблаш қурилмасининг чизмаси ҳам чиққан. Шу чизма асосида машина яратилганда, у қўшиш ва айириш амалларини бажарувчи қурилма эканлиги маълум бўлди. Шунга қарамай, Леонардо да Винчи ХВ-ХВИ асрларда ясалган ҳисоблаш машиналарининг номаълум ихтирочиларидан бири деб ҳисобланиб келинмоқда. Механик ҳисоблаш машиналарининг тарихи эса, юқорида айтиб ўтилганидек, Паскал машинасидан бошланади. Блез Паскалнинг отаси Этьен Паскал молия ишларига боғлиқ турли вазифаларда хизмат қилар эди ва табиийки ҳисоб-китоб унинг кўп вақтини оларди. Ёш Паскал отасининг меҳнатини енгиллаштиришга уринди ва ҳисоблаш машинасини яратишга муваффақ бўлди. Паскал соат механизмини ҳисоблаш машинасига айлантиради. Ўртадаги тафовут шунда эдики, қўзғалмас циферблат қўзғалувчан, ҳаракатланувчи соат мили эса, аксинча қўзғалмайдиган бўлди.

Циферблат дастлаб ҳисоб дискига, кейинроқ эса, ҳисоб ғилдирагига айланди. Паскалниинг машинаси бўйи 30-40 см эни 15 см баландлиги 10 см бўлган жез қутичадан иборат эди.

Паскалнинг машинаси немис математиги, механиги ва файласуфи Готфрид Лейбницни ҳам ихтирочиликка ундади. Аммо у фақат қўшиш ва айиришнинг ўзинигина эмас, балки тўртта арифметик амални бажара оладиган машина яратишни истарди. Лейбниц 1673 йили шундай машинани яратди (Лейбниц ҳисоблаш машинаси) ва уни Париж академиясига тақдим қилди. Лейбницнинг ҳисоблаш машиналаридан бири ҳозир Ганновер шаҳри музейида сақланмоқда.

Механик ҳисоблаш машиналарининг яратилишида рус олимлари З. Слонимский (тўрт арифметик амал бажарадиган ва илдиз чиқарадиган машина, 1845 йил); В. Буняковский (12 хонагача бўлган сонларни қўшиш ва айириш имкониятига эга бўлган ҳисоблаш машинаси, 1867 йил), В.Однер (ғилдиракдаги тишлар сони ўзгарувчи бўлган мосламали ҳисоблаш машинаси, 1889 йил) ва бошқаларнинг ҳиссаси каттадир.

Аммо Шикард машинаси ҳам аслида биринчи бўлмаган, чунки буюк италиялик рассом, олим ва математики Леонардо да Винчининг нашр этилмаган қўлёзмасида 13-та рақамли сонларни қўшиш ва айириш амалларни бажарувчи механик мосламанинг чизмаси топилган. Шуни айтиш лозимки Леонардо да Винчи ҳамда Вилгелм Шикард мосламалари ҳаётда қўлланилмаган бўлиб қолган. Механик ҳисоблаш машиналарни яратилиш тарихининг дастлабки саҳифаларидан бири франсуз файласуфи, ёзувчиси, математики ва физики Блейз Паскал (1623-1662) номи билан боғлик. У 1642 йилда биринчи жамловчи (қўшиш ва айириш) машинани яратди. 1673 йилда эса бошқа олим немис Готфрид Вилгелм Лейбниц (1646-1716) 4-арифметик амални бажарувчи машинани яратди. ХИХ асрдан бошлаб бу машиналарга ўхшаш машиналар жуда кўп қўлланар эди. 1820 йилда Шарл де Колмар томонидан биринчи калкулятор - АРИФМОМЕТР яратилди.

 

 


Скачано с www.znanio.ru

Тема: Развитие ребёнка и факторы оказывающие влияние на интеллектуальное развитие малыша

Тема: Развитие ребёнка и факторы оказывающие влияние на интеллектуальное развитие малыша

Почему к трём годам есть дети которые уже чётко произносят слова и те, кто этого вовсе сделать не может?

Почему к трём годам есть дети которые уже чётко произносят слова и те, кто этого вовсе сделать не может?

В период до трёх лет ребёнка не только можно, а даже нужно научить читать

В период до трёх лет ребёнка не только можно, а даже нужно научить читать

Алгоритм турлари,чизиқли, тармоқланувчи ва такрорланувчи алгоритмлар

Алгоритм турлари,чизиқли, тармоқланувчи ва такрорланувчи алгоритмлар

Алгоритмни ишлаб чи қ иш учун аввало масаланинг ечиш й ў лини яхши тасаввур қ илиб олиш, кейин эса уни формаллаштириш, яъни ани қ қ…

Алгоритмни ишлаб чи қ иш учун аввало масаланинг ечиш й ў лини яхши тасаввур қ илиб олиш, кейин эса уни формаллаштириш, яъни ани қ қ…

Алгоритмларнинг асосий ҳ оссалари қуйидагилардан иборат: 1

Алгоритмларнинг асосий ҳ оссалари қуйидагилардан иборат: 1

Алгоритмни тасвирлаш усуллари.

Алгоритмни тасвирлаш усуллари.

Шахсий компьютер тузилиши. Шахсий компьютер тузилишининг ахборий-мантиқий асослари

Шахсий компьютер тузилиши. Шахсий компьютер тузилишининг ахборий-мантиқий асослари

Инсон ҳисоблай бошлашидаги дастлабки ҳисоблаш воситаси бўлиб одамларнинг бармоқлари хизмат қилган

Инсон ҳисоблай бошлашидаги дастлабки ҳисоблаш воситаси бўлиб одамларнинг бармоқлари хизмат қилган

Шиккард эканлигини узил-кесил тасдиқ л ади

Шиккард эканлигини узил-кесил тасдиқ л ади

Механик ҳисоблаш машиналарининг яратилишида рус олимлари

Механик ҳисоблаш машиналарининг яратилишида рус олимлари
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.02.2020