"Alice in Wonderland"
Оценка 4.7

"Alice in Wonderland"

Оценка 4.7
Мероприятия
docx
английский язык
6 кл
11.02.2017
"Alice in Wonderland"
Конспект открытого мероприятия по английскому языку. В ходе занятия учащиеся знакомятся с произведением Л. Кэролла и его героями, повторяют Present Continuous, знакомятся с пословицами и поговорками о времени. Главная цель урока-это монологическое высказывание на основе составленного плана. На уроке применяютя современные образовательные технологии: презентация Power point, LearningApps, приемы технологии критического мышления. В основу урока положен системно деятельностный подход в обучении.
27_01__Wonderland.docx
Конспект урока английского языка в 6 классе «Alice in Wonderland» к УМК «Spotlight 6» Авторы: учитель английского языка первой квалификационной категории Зайцева Я.С. и учитель английского языка первой квалификационной категории Соловьева З.В. МБОУ «СШ № 17» г. Новый Уренгой Новый Уренгой 2017 Этап урока Организационный  момент Hello, children! We are glad to see you all. Sit down, please.  Today it’s an unusual lesson. We will have a trip. But where will we  go? Guess! Look on the screen.  Do you have some ideas? What will we speak about? What will we learn today? Ход урока Деятельность учащихся Примечания (Видео  падают в  нору) Дети  определяют  тему урока Видео White Rabbit Видео The  Red Queen Музыка бит We’ll go to Wonderland We will speak about L.  Carroll, his books and  their characters. It’s the White Rabbit Встреча с White  Rabbit Yes, you are right! Let’s go! Do you know who it is. Rabbit:  ­ Hello, nice to see you. What holiday do you celebrate today? But we have a problem. The Red Queen stole the time and we can’t  celebrate the birthday. Help me to find it,  please. Are you ready? School’s birthday Yes, we are! ­ Oh, keep silence. The Queen is here.  The Red Queen: ­ Good afternoon! If you want to get Time, go to the  Wonderland and make a fact file. Then tell me about it.  If you  win, you’ll celebrate your school’s birthday.  Teacher: ­ So, let’s start. You can see the map of Wonderland on the  screen.  ­ The first place is “Rabbit’s hole” There is phonetic task for  you. You can see two sentences. Both of them contains  difficult sounds th[ ] \wh [w] Read it in hip­hop style: I think, you think, we think, they think θ Why do you cry, Willy  Why do you cry? Why, Willy, why, Willy, Why, Willy, why? Повторяют за учителем  звуки из  буквосочетанийth[θ] \wh [w]. Правильно  произносят их. Читают и повторяют  предложения: I think, you think, we  think, they think Why do you cry, Willy  Фонетическая  зарядка Why do you cry? Why, Willy, why, Willy, Why, Willy, why? Читают в стиле хип­хоп Получают первый факт  и вносят его в ФАКТ  ФАЙЛ. Работа с пословицами Дети получают по одной пословице, находят  верный эквивалент для  нее. It’s a good job! You get the first fact! Lewis Carroll is the famous English writer of books for  children.   Чтение Teacher:  ­ Now we’ll go to the second place “Tea party” Ch. Cat: Would you like some tea? I like drinking tea and sayings. Find the Russian equivalent for these sayings. Time cures all things. ­        Время лечит. ­ Время заботится обо всем One day is worth two tomorrow. ­ Один день пролетит завтра как два.  ­        Одно сегодня лучше, чем два завтра. Never leave that till tomorrow which you can do today. ­        Не откладывай на завтра то, что можешь сделать сегодня. ­   Все, что сделаешь сегодня, будешь делать и завтра. Better three hours too soon than a minute too late. ­ Лучше три часа, чем одна минута. ­        Лучше три часа прождать, чем на одну минуту опоздать. He that has time has life. ­        У кого есть время, у того есть жизнь. ­   Жизнь меняется со временем. A wise person does at once, what a fool does at last. ­ Сделал дело – гуляй смело. ­        Мудрец делает незамедлительно то, что глупец делает в  последний момент. There is no time like the present. ­ Время как подарок. ­        Куй железо, пока горячо. If you want time, you must make it. ­        Если вам не хватает времени, найдите его, освободите его. ­ Всему свое время. Lost time is never found again. ­        Потерянное время не возвратить. ­   Не тем час дорог, что долог, а тем, что короток. Time tries the truth. ­ Делу время, а потехе час. ­        Правда временем проверяется. Time is money. ­ Время – лучший лекарь. ­ Время – деньги. Times change and me with time.  ­ Порядок время бережет. ­ Время нас меняет. Time goes by quickly. ­        Время проходит быстро. ­   Время идет мимо. Time covers and discovers everything. ­        Время все скрывает и все обнаруживает. ­   Скрытое под завесой времени будет обнаружено. Time flies like an arrow ­ Всему свое время. ­ Время летит как стрела. Teacher: You get the second fact file. Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking  Glass Получают второй факт и вносят его в ФАКТ  ФАЙЛ. Аудирование ­ The next place is “Humpty­Dumpty”. Do you know who he is? Н­D: Hi, my dear friends! Listen to the conversation and put phrases  in the correct order.  ­ Can you act out this dialogue? You get the third fact file. Alice Lidell – was a prototype of the main character. Грамматика The Mad Hatter :  He is an egg with eyes,  nose and mouth. Дети работают  индивидуально в  наушниках Два ученика  разыгрывают диалог Получают третий факт и вносят его в ФАКТ  ФАЙЛ. Карты http://learnin gapps.org/di splay? v=pb2hthm1 n17  Now remember the Present Progressive tense and describe what  Alice is doing. You get the fourth fact file. L. Carroll wrote this book in 1864  The last place is “The Caterpillar”.  Получают четвертый  факт и вносят его в  ФАКТ ФАЙЛ. Работают в группах http   ://   learnin Письмо The Caterpillar: ­ I’m very clever and I think you are too. You want to celebrate  your school’s birthday. I like holidays…find in this crossword  7 names of festivals and celebrations. Teacher: ­ You get the fifth fact file. 125 languages. This story was translated into 125 languages. Заключительный  этап Teacher: ­ Oh, you’ve worked hard. As you can see we completed our  fact file. Can you tell us now about this famous book? ­ Do you hear it? The Red Queen: ­ Oh, you are so good children… It’s your time! Teacher: ­ Congratulations! We brought the Time back. But look! There  is Mad Hatter’s hat! What is inside it? ­ You can read it only looking through the mirror.  /  di  .  org  gapps    ? splay   v  =  pii   3  w   55   i  3 17  Видео  королева  возвращает  время Получают пятый факт и  вносят его в ФАКТ  ФАЙЛ. Рассказывают о книге,  опираясь на факт файл. ­ The sheet of paper  with the words and  a mirror. Читают высказывание  через зеркало ­ Yesterday's the  past, tomorrow's  the future, but  today is a gift.  That's why it's Teacher: ­ If you liked this lesson, let’s give the present to our school.  Sing the song! ­ The lesson is over! Good bye! called the present. Поют песню

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"

"Alice in Wonderland"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.02.2017