Greetings and names
Оценка 5

Greetings and names

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
16.02.2018
Greetings and names
это план урока и как его провести. Разработка урока по английскому языку. Цели урока и цель для ученика. Упражнения для ученика и новые слова по тему. Виды оценивания и физ минутка . Ученики научится на английском говорить как их зовут.разработка урока
ПЛАН 1 КЛАСС Greetings and names 1.docx
Lesson: 1  Unit 1 All about me.  Greetings and names Date:  Short term plan School:  Teacher:  Number present:  absent: Class:  Learning  objectives: Lesson  objectives: Previous  learning Planned  timings Beginning 2 min 1.L3 recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words 1.S1 make basic personal statements and simple statements about  objects 1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly 1.UE6 use demonstrative pronouns this/these to indicate things 1.S6 exchange simple greetings and say please, sorry and thank  you All learners will be able to: Introduce  themselves  Say simple greeting “Hello”   Understand questions: What is your name? How are you?  Use  answers correctly: I am fine, thank you Most learners will be able to:  Listen and repeat, follow simple greeting  Understand simple songs. Some learners will be able to:  Recognise and say the names  of each other  Ask and answer the questions Some Ss could know greeting phrases: Hello, Hi, How are you?  What is your name? Nice to meet you, I’m fine, My name is … Planned activities Resources Plan Warm­up activity: (W) Ask Ss what they say when they see  someone they know. Elicit “Hello”, “Hi” and ask Ss what other  greetings they know. 5 min (W)Teacher and learners stand in circle.  Teacher models/ gestures Hello. I’m … 1 min 10 min 1 min Middle 5 min 8 min Teacher indicates learners in turn to say  Hello, I’m… This is… Start up activity: (W) Ss listen to the song and sing along. (W) Play a game “Names”. Ask the Ss to  stand in a circle. Take the ball in your hand  and say “My name is ______.” Then throw  the ball to a strong S. and encourage him/her  to say “My name is ______.” This S. then  throws the ball to another S who does the  same. T. adds one more phrase “What is your  name?” and gives the ball to the next S. who  is standing next to the T. Ss should answer  the question saying “My name is ______.”   and give the ball to the next S. asking the  question  “What is your name?” (W) Energizer: “Penguin dance”.  (W) Teacher shows on active board. Micky  Mouse, Tom and Jerry, Shrek , Sponge Bob.  Using instruction this is… Then say in jumble word (individual) Is this Micky Mouse?  ­ Yes Is this Jerry?  ­ No, this is Tom. Is this Shrek?  ­ Yes   (W)  T. divides Ss into two groups and  makes two circles. One is big the second is  smaller and inside the first circle. Ss who are  inside do not move while Ss who are outside  move around and say and ask “Hello, How  are you? What is your name? Nice to meet  you” Ss who are inside say and answer  “Hello, I’m fine, My name is … Nice to meet  you” Then Ss change, inside circle should ask “Hello, How are you? What is your name?  Nice to meet you” outside circle should  answer “Hello, I’m fine, My name is … Nice  https://www.youtube. com/watch? v=hqx2phxn_cM  A ball https://www.youtube. com/watch? v=zeGxwG6vqt4 flashcards Written phrases  Hello, How are  you?  What is your  name?  Nice to meet you I’m fine,  My name is … End 1 min 2 min to meet you” (W) Ss listen to the song again and sing  along. https://www.youtube. com/watch? v=hqx2phxn_cM  Wrap­up.   (W) There smiley faces are on the board.  (happy and sad) T. suggests choosing any  smiley face. Ss will choose one and put on  their desks. smiles

Greetings and names

Greetings and names

Greetings and names

Greetings and names

Greetings and names

Greetings and names
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
16.02.2018