Интегрированный урок английского языка и литературы на тему"Around school" 2 класс
Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
2 кл
02.12.2018
Интегрированный урок английского языка и литературы на тему"Around school" 2 класс. В уроке прослеживается трехязычие, учащиеся разыгрывают диалог о школе, читают стихи на русском и английском языках о школе, выполняют формативное оценивание с критериями оценки, а также песни и игры о школе
анг+лит.docx
Longterm plan unit:
Интегрированный урок
литературное чтение и английский
язык
Date: 17.11.17г
CLASS: 2
Theme of the lesson: Around school
Lesson plan
School: FОSOSH1
Teacher name: Alimova I.I.
Number
present: 13
absent:
Learning objectives(s)
that this lesson is
contributing to
2.L3 recognise with
support common names and names of places and the spoken
form of a limited range of everyday and classroom words
2.UE14 use basic prepositions of location and position e.g. in, at,
next to, near, on, to describe where people and things are use
basic prepositions of time: on, in to talk about days and time use
with to indicate accompaniment
2.S3 ask questions in basic exchanges about people, objects and
classroom routines
2.W3 write familiar words to identify people, places and objects
Lesson objectives
Success criteria
Learners will be able to:
recognize, match and write words and pictures
recognise basic prepositions of location and position
answer the question Where is..?
Learners have met this learning objective 2.W.3, if they can
write familiar words to identify 45 objects
Labor and creativity
Value links
Cross curricular links The world around us, Handicraft
ICT skills
Previous learning
Classroom objects
Smart board
Plan
Planned
timings
Begining
Planned activities (replace the notes below with
Resources
your planned activities)
ORGANIZATIONAL MOMENT
Teacher: Сәлемет сіз бе
Здравствуйте ребята Good afternoon children
Good afternoon teacher
Good afternoon(3) to you
Good afternoon(2)we are glad to see you
How are you?
Learners answer the question How are you?,
looking at the picture.
Today we shall speak about school
Look how many guests an our lesson
Now let’s start.
Translate in Russian the word school (школа)
Представьте , что к вам пришел в класс новый
ученик.
Act out the dialogue .
Cards
I’m…
Hello
Hello
What is your name?
My name is…
How old are you?
Where are you from?
I’m from Kazakhstan/
What is your favourite colour?
My favourite colour is…
What is you favourite subject?
My favourite subject is…
Good bye!
Good bye!
Ребята ответьте на такой вопрос : Что
означает для вас школа? (ответы детей)
Знаете ли вы стихи о школе?
Да.
Кто хочет из вас рассказать?
Poems Школа
Школа – это там, где парты.
Доски где, линейки, карты.
Где шпаргалки и указки,
Одноклассников подсказки.
Школа – это перемены,
С поведением проблемы,
И тетрадки, и дневник.
И, конечно ученик!
Молодцы!
Для чего мы ходим в школу?
Какие предметы мы здесь изучаем?
Что вы можете рассказать о школе?
Прочитайте рассказ Виктора
Владимировича Голявкина «Тетрадки
под дождем» и ответьте на вопросы.
(ФО)
ФО
Задание
Прочитай рассказ В. Голявкина «Тетрадки
под дождём»и ответь на вопросы.
На перемене Марик мне говорит:
— Давай убежим с урока. Смотри, как на улице
хорошо!
— А вдруг тётя Даша задержит с портфелями?
— Нужно портфели в окно побросать.
Глянули мы в окно: возле самой стены сухо, а
чуть подальше — огромная лужа. Не кидать
же портфели в лужу! Мы сняли ремни с брюк,
связали их вместе и осторожно спустили на
них портфели. В это время звонок зазвенел.
Учитель вошёл. Пришлось сесть на место.
Урок начался. Дождь за окном полил. Марик
записку мне пишет:
Пропали наши тетрадки Я ему отвечаю:
Пропали наши тетрадки
Он мне пишет:
Что делать будем?
Я ему отвечаю:
Что делать будем?
Вдруг вызывают меня к доске.
— Не могу, — говорю, — я к доске идти.
«Как же, — думаю, — без ремня идти?»
— Иди, иди, я тебе помогу, — говорит учитель.
— Не надо мне помогать.
— Ты не заболел ли случайно?
— Заболел, — говорю.
— Ас домашним заданием как?
— Хорошо с домашним заданием.
Учитель подходит ко мне.
— А ну, покажи тетрадку.
Я молчу.
— Что с тобой происходит?
Я молчу.
— Придётся тебе поставить двойку.
Он открывает журнал и ставит мне двойку, а я
думаю о своей тетрадке, которая мокнет
сейчас под дождём.
Поставил учитель мне двойку и спокойно так
говорит:
— Какойто сегодня ты странный...
Вопросы и задания:
• Кто является главным героем рассказа?
• Опиши его. Какими можно его
охарактеризовать?
• Почему мальчик получил двойку? Оцени
поступок мальчика.
• Какой совет ты бы ему дал?
Дескриптор Обучающийся
называет главного героя рассказа;
описывает главного героя рассказа , анализируя
его
поступки;
оценивает поступки мальчика;
советует, как можно исправить ситуацию
А что вы можете сказать на английском
языке о школе.( Ответы учащихся) Какие школьные принадлежности
необходимы учащимся в школе?
Middle
REVISION
Listen to a song “What's This?”
Game: Learners hide one picture of school rooms.
Each learner asks the rest “What's this?” and the
rest guess and answer “It’s a...”
For these activities, have initial letters of words.
Learners match words and letters.
Song “What's This?”
https://www.youtube.
com/watch?v=
TARreOtrWUg
Cards
PPT
ASSESSMENT
Colour objects according to Teacher’s instructions
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Colour the book red
Colour the pen blue
Colour the bag yellow
Colour the ruler orange
Colour the pencil purple
Colour the rubber green
BREAK
Physical training
PRACTICE
1)
How many? Look, count and write.
EX12p38
2) Look again read and circle/ Ex13p38
3) Circle yesno
PRESENTATION
1) New words
Worksheets 2) Complete the words
3) Ex1p44 Track43 CD1
4) FA
End
Well what did we do in our lesson?
Evaluation of the lesson
Give the home task Learn the words
Children sing a Good bye song
Track43 CD1
Worksheets
Good bye song
https://www.youtube.
com/watch?v=
Xcws7UWWDEs
Additional information
Differentiation – how
do you plan to give
more support? How
do you plan to
challenge the more
able learners?
More support will be
given to weaker
learners by giving
them a modified
worksheets in some
tasks with greater
support
Assessment – how are
you planning to check
learners’ learning?
Health and safety check
ICT links
Through formative
assessment
Through observation
of the stage of
revision
Health promoting techniques
Breaks and physical activities used.
Points from Safety rules used at this
lesson.
Use video 10 minutes
Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most
relevant questions from the box on the left about your lesson.
Reflection
Were the lesson
objectives/learnin
g objectives
realistic?
What did the
learners learn
today?
What was the
learning
atmosphere like?
Did my planned
differentiation
work well? Summary evaluation
What two things went really well (consider both teaching and learning)?
1:
2:
What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?
1:
2:
What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next
lesson?
Интегрированный урок английского языка и литературы на тему"Around school" 2 класс
Интегрированный урок английского языка и литературы на тему"Around school" 2 класс
Интегрированный урок английского языка и литературы на тему"Around school" 2 класс
Интегрированный урок английского языка и литературы на тему"Around school" 2 класс
Интегрированный урок английского языка и литературы на тему"Around school" 2 класс
Интегрированный урок английского языка и литературы на тему"Around school" 2 класс
Интегрированный урок английского языка и литературы на тему"Around school" 2 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.