Исседовательская работа по английскому языку "The Gentle Art of Persuasion"
Оценка 4.6

Исседовательская работа по английскому языку "The Gentle Art of Persuasion"

Оценка 4.6
doc
29.12.2021
Исседовательская работа по английскому языку "The Gentle Art of Persuasion"
РЕКЛАМА Исаев ДорошЕНКо.doc

V District Research Conference of pupils "Same age - the same age"

author: Kikina А. А.,  teacher: Mikhailova E.V.

Siverskaya school №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The Gentle Art of Persuasion

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gatchina city

2013г.

 

 

The Gentle Art of Persuasion

Автор: _____________________________________

Научный руководитель Михайлова Елена Владимировна

МБОУ «Сиверская СОШ №3»

Topic:

 Nowadays it’s quite clear that advertising is an essential part of our life. You run into it everywhere: in the street, in magazines and newspapers, on radio and TV.  Most of us won’t admit that we easily fall for this kind of persuasion. But adverts get to us whatever we may think.

Purpose  of the project: To make some research how advert usually influence on adults and children; why we buy one brand rather than another; to study the problems, which advertising create.

We make some research, surveys and opinion poll.

Some words about advertising in the street, in magazines and newspapers, on radio and TV:

As our research show

 Advertisers work on our most common fears and aspirations:

Ø The desire to be attractive to the opposite sex.

Ø The wish to be better than other people .

Ø The desire to be one of the elite.

Ø Greed - wanting something for nothing or as cheep as possible.

Ø The need for security – as a family, in old age, etc.

Ø The fear of being a social misfit.

Persuasion as an art.

Persuasion is very subtle. Supermarkets and stores are cleverly designed to make you pass by as many products as possible.

We have visited 10 different supermarkets (Leto, Magnit, Ok, Raduga, Lenta, Pyatyerochka  and others) and found out:

Ø The most expensive brands are on the right side of the shelves. That’s because most people are right-handed and tend to pick up things with that hand.

Ø Special red display lighting makes the meat look redder and juicier.

Ø Vegetables look greener with special green display lighting.

Ø You are not in the “buying mood” until you are ten metres inside the store. Items, which you know you need are at the back of the store or near the exit.

Ø Escalators usually positioned so that you must walk through a great deal of the shop first – and pass all the tempting products for sale.

Moreover, we should admit that Children are easy victims  of  TV advertising. Adverts shouldn’t encourage children to make themselves a nuisance to their parents to persuade them to buy a product.

So, adverts shouldn’t make it clear for children to judge the true size of a product and the price should always be visible.

Advertising create a little problem:

ž street near metro station are often covered with leaflets, and walls - with posters.

ž A lot of people get irritated when their favourite film or program is interrupted by commercial.

ž We are often misinformed about a product or service, its quality and price.

 

In conclusion, I want to say we all need to buy some things, but we should try to make it clear to ourselves why we buy things which aren’t really essential, and why we buy one brand rather than another.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V-ая муниципальная  научно-исследовательская конференция старшеклассникоа ОУ Гатчинского муниципального района «Ровесник – ровеснику»

автор: Кикина А.А.,  научный руководитель Михайлова Е.В.

МБОУ «Сиверская СОШ №3»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мягкий способ убеждения

 

 

 

 

 

 

 

 

 

г. Гатчина

2013г.

 

Мягкий способ убеждения

Автор: Кикина Анастасия Анатольевна,

Научный руководитель Михайлова Елена Владимировна

МБОУ «Сиверская СОШ №3»

Тема:

 Сегодня становиться совершенно очевидно, что реклама является неотъемлемой частью нашей жизни. Вы встречаете ее повсюду: на улицах, в журналах, газетах, радио и телевидении. Большинство из нас боятся признать , что мы легко попадаемся на уловки рекламы и такой способ убеждения. Но реклама достигнет нас, чтобы мы не думали.

Цель проекта: Провести исследования как реклама оказывает влияние на взрослых и детей, почему мы предпочитаем одну вещь другой, изучить проблемы, которые создает реклама.

Мы сделали ряд исследований и опросов общественного мнения

 Рассмотрим сначала рекламу на улицах, в журналах, газетах, радио и телевидении:

Как наши исследования показывают: Рекламодатели играют на наших общих страхах и желаниях:

Ø На Желании быть привлекательным для противоположного пола.

Ø На Желании быть лучше, чем другие .

Ø Причислять себя к элите общества.

Ø Жадность – иметь все за бесплатно или по самой низкой цене.

Ø На Необходимости быть в безопасности и жить в с комфортом.

Ø На Страхе быть не таким как все общество

Убеждение - неуловимо

Оно очень незаметно. Расположение продукции в супермаркетах и магазинах очень продумано. Все сделано так, чтобы ты прошел как можно больше рядов и купил как можно больше продукции.

Мы посетили 10 различных крупных магазинов и супермаркетов (таких как Лента, Лето, Магнит, Радуга, Пятерочка, Окей и другие) и обнаружили, что:

1.     Самые дорогие  вещи располагаются на правой стороне полок. Это потому, что большинство покупателей -правши, и имеют склонность брать все правой рукой.

2.     Специальная красная подсветка делает мясо краснее,  сочнее  и привлекательнее.

3.      Овощи выглядят зеленее со специальной зеленой подсветкой.

4.     Даже если вы не настроены на то, чтобы потратить много денег на покупки, Пока вы пройдете все ряды до желаемой вещи в конец магазина, в вашей корзине окажется много ненужных вещей.

5.     Эскалаторы расположены также с целью, чтобы вы прошли как можно больше торговых площадей.

Более того, следует признать, что дети легко становятся жертвами телевизионной рекламы. Реклама не должна провоцировать детей просить  у родителей купить тот или иной продукт.

Таким образом, реклама должна отображать правду о продукции- реальный размер, качество или цену.

Следует отметить, что реклама создает ряд проблем:

ž Улицы рядом с метро покрыты листовками, а стены оклеены постерами.

ž Большинство людей раздражает, когда их любимые  фильмы прерывает реклама.

ž Мы часто дезинформированы о продукции, обслуживании, качестве или цене.

В заключении, хочется сказать, что мы все являемся покупателями, но  каждый раз нам следует четко осознавать, покупаем ли мы  вещи, которые нам действительно необходимы, или почему мы предпочитаем одну вещь другой.

 

 

 

 

 

 

 ТЕКСТ РАБОТЫ

The Gentle Art of Persuasion

Автор: Кикина Анастасия Анатольевна

Научный руководитель Михайлова Елена Владимировна

МБОУ «Сиверская СОШ №3»

INTRODUCTION.

Nowadays it’s quite clear that advertising is an essential part of our life. You run into it everywhere: in the street, in magazines and newspapers, on radio and TV.  Most of us won’t admit that we easily fall for this kind of persuasion. But adverts get to us whatever we may think. We decided to make some research to make it clear – how advertising influence on us, find advantages and disadvantages of using advertising, find out why people prefer one brand rather than another.

MAIN BODY

When you go out of the underground you can always see people delivering handbills, you can also find a lot of leaflets in your mailbox (especially during election campaigns). Usually we don’t read them and throw away, but after a while we may need them and we won’t be able to find them.

 Obviously advertising is not useless at all. First, it provides us with information about novelties on the market. Sometimes we can choose and have a product delivered without leaving home or even our comfortable armchair. There is another way of shopping – through the Internet, but it can be more expensive. If you want to compare prices, take some advertising newspaper.

 On the other hand, business can’t do without advertising: it helps producers and trade companies to promote their products and services on the market and increase their profits.

 Surely advertising has a lot of drawbacks. First of all it often gets on the nerves, especially of old people who can’t afford to buy expensive goods.hen, advertising create a litter problems: streets in public places are often covered with a leaflets, and walls - with posters. A lot of people get irritated when their favourite film or program is interrupted by a commercial. Of course, they can go and make some tea or coffee during a break or make a phone call, but it’s not a great argument. The worst thing, to my mind, is that we are often misinformed about the product or service, it’s quality and price.

 

We make some research, surveys and opinion polls.

As our research show, advertisers work on our most common fears and aspirations:

Ø The desire to be attractive to the opposite sex.

Ø The wish to be better than other people .

Ø The desire to be one of the elite.

Ø Greed - wanting something for nothing or as cheep as possible.

Ø The need for security – as a family, in old age, etc.

Ø The fear of being a social misfit.

Persuasion as an art.

Persuasion is very subtle. Supermarkets and stores are cleverly designed to make you pass by as many products as possible.

We have visited 10 different supermarkets (Leto, Magnit, Ok, Raduga, Lenta, Pyatyorochka  and others) and found out:

Ø The most expensive brands are on the right side of the shelves. That’s because most people are right-handed and tend to pick up things with that hand.

Ø Special red display lighting makes the meat look redder and juicier.

Ø Vegetables look greener with special green display lighting.

Ø You are not in the “buying mood” until you are ten metres inside the store. Items, which you know you need are at the back of the store or near the exit.

Ø Escalators usually positioned so that you must walk through a great deal of the shop first – and pass all the tempting products for sale.

Moreover, we should admit that children are easy victims  of  TV advertising. Adverts shouldn’t encourage children to make themselves a nuisance to their parents to persuade them to buy a product.

So, adverts shouldn’t make it clear for children to judge the true size of a product and the price should always be visible.

Advertising create some problems:

ž street near metro station are often covered with leaflets, and walls - with posters.

ž A lot of people get irritated when their favourite film or program is interrupted by commercial.

ž We are often misinformed about a product or service, its quality and price.

 

CONCLUSION

In conclusion, I want to say we all need to buy some things, but we should try to make it clear to ourselves why we buy things which aren’t really essential, and why we buy one brand rather than another.

 

BIBLIOGRAPHY:

 

1.     Jane Myles “The Gentle Art of Persuasion”, 2005.

2.     Jane Myles “Advertising: Pros and Cons”, 2007

3.     В.В. Маяковский, статья "Агитация и реклама", Полн. собр. соч. Т. 12. М., 1959. с. 57-58

4.     Рррррррр

RESURS:

1.    Гридина Оксана Статья «Использование цвета в рекламе» http://www.pr-consultant.ru/ispolzovanie_cveta_v_reklame.htm

2.      Джое Пулицци (Joe Pulizzi)  «О вреде рекламы» http://www.facmag.ru/2007/06/26/razmyishleniya-o-vrede-reklamyi-v-korporativnyih-smi/

3.     Вовчук О.Н. « Реклама – что это такое?» http://www.advertology.ru/article8070.htm

4.    Тимофей Веретяхин «Реклама с точки зрения теории управления» http://www.timofey.ru/delo/reklama_chto_eto_takoe.html

 

 


Скачано с www.znanio.ru

V District Research Conference of pupils "

V District Research Conference of pupils "

The Gentle Art of Persuasion

The Gentle Art of Persuasion

Special red display lighting makes the meat look redder and juicier

Special red display lighting makes the meat look redder and juicier

V -ая муниципальная научно-исследовательская конференция старшеклассникоа

V -ая муниципальная научно-исследовательская конференция старшеклассникоа

Мягкий способ убеждения Автор:

Мягкий способ убеждения Автор:

Самые дорогие вещи располагаются на правой стороне полок

Самые дорогие вещи располагаются на правой стороне полок

ТЕКСТ РАБОТЫ The Gentle Art of

ТЕКСТ РАБОТЫ The Gentle Art of

The worst thing, to my mind, is that we are often misinformed about the product or service, it’s quality and price

The worst thing, to my mind, is that we are often misinformed about the product or service, it’s quality and price

So, adverts shouldn’t make it clear for children to judge the true size of a product and the price should always be visible

So, adverts shouldn’t make it clear for children to judge the true size of a product and the price should always be visible

Исседовательская работа по английскому языку "The Gentle Art of Persuasion"

Исседовательская работа по английскому языку "The Gentle Art of Persuasion"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
29.12.2021