Комарова Ю.А. Английский язык 9 класс, Big Debates Historical re-enactments

  • Занимательные материалы
  • Иллюстрации
  • Культурные мероприятия
  • Мероприятия
  • Работа в классе
  • pptx
  • 25.10.2021
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Big Debates Historical re-enactments презентация к уроку основные термины, понятия, необходимые фразы для поддержания диалога
Иконка файла материала BIG DEBATES znanino.pptx

BIG DEBATES

By Elena Bagnetova

Цели урока

социокультурный аспект – знакомство с различными взглядами на роль исторической реконструкции в образовательном процессе школ Великобритании, США и России, с преимуществами и недостатками;
развивающий аспект – развитие способностей к анализу, соотнесению, сравнению, обобщению и систематизации, оценке и аргументации; развитие способности к логическому изложению содержания, к формулированию выводов, к оценке чужого мнения и выражению собственного мнения;
воспитательный аспект – формирование потребности и способности к критическому мышлению, пониманию чужой точки зрения на проблемы, связанные с ролью средств массовой информации в жизни человека;
учебный аспект – совершенствование речевых навыков;
сопутствующие задачи: развитие умения читать и прослушивать информацию с полным пониманием содержания; развитие умения понимать основную мысль текста и кратко излагать прочитанное; развитие умения задавать разделительные вопросы.
УМК Комарова Ю.А. Английский язык, 9 класс

2

Historical re-enactments

In Britain many sides of historical interest offer educational programmes that include historical re-enactments to encourage young people to take more of an interest in their history and heritage

3

The new words that you need:

Historical re-enactments- Историческая реконструкция
experience [ɪksˈpɪərɪəns] –испытать,наблюдать, чувствовать
to experience history- получить исторический опыт;
to experience event [ɪˈvent ] – испытать событие, происшествие
to experience the flavours [ˈfleɪvəz] of the medieval kitchen- испытать вкус средневековой кухни
Reenact [riːɪˈnækt] the daily life- воспроизвести, восстанавливать повседневную жизнь
Medieval battlefield [medɪˈiːvəl ˈbætlfiːld] - средневековое поле битвы
Medieval banquet [ˈbæŋkwɪt] –средневековой банкет
Medieval war machinery [məˈʃiːnərɪ] - cредневековое машиностроение
Knights competing for the love of a beautiful princess- Рыцари соревнуются за любовь прекрасной принцессы
Prepare 16th century food- Приготовить еду 16-го века
Educational programmes, sessions [seʃns] - Учебные программы, занятия
Link to the school curriculum - связь со школьной программой
Respond better to this “hands- on” approach studying – программа практического подхода

4

The Top historical re-enactment societies


I. American Revolutionary War Re-enactments Societies
II. War of 1812 Reenactment Societies
III. Seminole War Reenactment Societies
IV. Civil War Reenactment Societies
V. Spanish-American War Reenactment Societies
VI. WWI Reenactment Societies
VII. WWII Reenactment Societies
VIII. Korean War Reenactment Societies

Historical re-enactments as a compulsory part of education

Should historical re-enactments be a compulsory part of education?
How many hours per week can we add to the classes to re-enact historical events?
Should we organise these historical re-enactments during after school activities?

6

Discuss the problem “Should historical re-enactments be a compulsory part of education?”

7

Team 1 agree

Team 2 disagree

Пример: We learn better when we do things, rather than just read about them.

Пример: Historical re-enactments are just playing; you don't learn any real facts from them, etc.

I think that it's important to do historical re-enactments once(twice) a year( every month, term), because….

In my opinion is not very important to our education to know historical re-enactments, because…

In my opinion, historical re-enactment should be compulsory in education because…

I don't think that historical re-enactment should be a compulsory part of education,

I think is a good idea that historical re-enactment be a compulsory part of education, because…

I think it is a bad idea that historical re-enactment be a compulsory part of education, because…
 

Yes, I think young people should go to historical re-enactments because they are really useful. First, 
Second,

I think that young people shouldn’t go to historical re-enactments because they are really useless/ boring/ unnecessary…
First , 
Second,

In the end, I agree that …

In the end, I disagree that …

How to express your opinion

8