Цели урока
социокультурный аспект – знакомство с различными взглядами на роль исторической реконструкции в образовательном процессе школ Великобритании, США и России, с преимуществами и недостатками;
развивающий аспект – развитие способностей к анализу, соотнесению, сравнению, обобщению и систематизации, оценке и аргументации; развитие способности к логическому изложению содержания, к формулированию выводов, к оценке чужого мнения и выражению собственного мнения;
воспитательный аспект – формирование потребности и способности к критическому мышлению, пониманию чужой точки зрения на проблемы, связанные с ролью средств массовой информации в жизни человека;
учебный аспект – совершенствование речевых навыков;
сопутствующие задачи: развитие умения читать и прослушивать информацию с полным пониманием содержания; развитие умения понимать основную мысль текста и кратко излагать прочитанное; развитие умения задавать разделительные вопросы.
УМК Комарова Ю.А. Английский язык, 9 класс
2
Historical re-enactments
In Britain many sides of historical interest offer educational programmes that include historical re-enactments to encourage young people to take more of an interest in their history and heritage
3
The new words that you need:
Historical re-enactments- Историческая реконструкция
experience [ɪksˈpɪərɪəns] –испытать,наблюдать, чувствовать
to experience history- получить исторический опыт;
to experience event [ɪˈvent ] – испытать событие, происшествие
to experience the flavours [ˈfleɪvəz] of the medieval kitchen- испытать вкус средневековой кухни
Reenact [riːɪˈnækt] the daily life- воспроизвести, восстанавливать повседневную жизнь
Medieval battlefield [medɪˈiːvəl ˈbætlfiːld] - средневековое поле битвы
Medieval banquet [ˈbæŋkwɪt] –средневековой банкет
Medieval war machinery [məˈʃiːnərɪ] - cредневековое машиностроение
Knights competing for the love of a beautiful princess- Рыцари соревнуются за любовь прекрасной принцессы
Prepare 16th century food- Приготовить еду 16-го века
Educational programmes, sessions [seʃns] - Учебные программы, занятия
Link to the school curriculum - связь со школьной программой
Respond better to this “hands- on” approach studying – программа практического подхода
4
The Top historical re-enactment societies
I. American Revolutionary War Re-enactments Societies
II. War of 1812 Reenactment Societies
III. Seminole War Reenactment Societies
IV. Civil War Reenactment Societies
V. Spanish-American War Reenactment Societies
VI. WWI Reenactment Societies
VII. WWII Reenactment Societies
VIII. Korean War Reenactment Societies
Historical re-enactments as a compulsory part of education
Should historical re-enactments be a compulsory part of education?
How many hours per week can we add to the classes to re-enact historical events?
Should we organise these historical re-enactments during after school activities?
6
Discuss the problem “Should historical re-enactments be a compulsory part of education?”
7
Team 1 agree | Team 2 disagree |
Пример: We learn better when we do things, rather than just read about them. | Пример: Historical re-enactments are just playing; you don't learn any real facts from them, etc. |
I think that it's important to do historical re-enactments once(twice) a year( every month, term), because…. | In my opinion is not very important to our education to know historical re-enactments, because… |
In my opinion, historical re-enactment should be compulsory in education because… | I don't think that historical re-enactment should be a compulsory part of education, |
I think is a good idea that historical re-enactment be a compulsory part of education, because… | I think it is a bad idea that historical re-enactment be a compulsory part of education, because… |
Yes, I think young people should go to historical re-enactments because they are really useful.First, | I think that young people shouldn’t go to historical re-enactments because they are really useless/ boring/ unnecessary… |
In the end, I agree that … | In the end, I disagree that … |
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.