Конспект урока по английскому языку

  • Разработки уроков
  • docx
  • 27.04.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Данный конспект урока составлен для урока английского языка в 7 классе по линии УМК " Счастливый Английский. ру " под редакцией авторов учебника - М. Ю. Кауфман и К. И. Кауфман . Тема представленного здесь плана урока - “Protection of Environment”
Иконка файла материала 25.11.docx
План-конспект урока по английскому языку в 7-м классе по теме “Protection of Environment” Разделы: Иностранные языки  Цели урока: формирование коммуникативной  компетенции учащихся на основе изученных  лексических единиц, речевых и  грамматических структур по теме “Охрана  окружающей среды”. Задачи урока: Образовательные : активизация лексики, закрепление  грамматических навыков говорения с  использованием грамматических структур. Развивающие: развитие личностной  активности учащихся, познавательного  интереса, познавательных способностей  (речь, память, внимание, воображение)  мышления. Воспитательные: формирование  уважительного отношения к природе и  ответственного отношения к экологическим  проблемам, чувства любви к природе и  ответственности за ее сохранение. Тип урока : систематизация и закрепление знаний по  теме. Оборудование: компьютер; мультимедийный проектор. Оснащение урока: презентация “Protection of Environment”; аудиоматериал из  аудиоприложения к учебнику английского  языка “Счастливый английский” для 7  класса; плакаты; портреты художников  Репина, Шишкина. Презентация для урока в приложении 1. Ход урока T.Good morning, children! I am glad to see you! P­s – So we are. T. – Today we are going to discuss the problem of environmental protection. But to begin lesson  I’d like you to recite a poem about Russia. P .:  Oh, Russia, I’m in love with you! Remember, Russia, you are great Not in the field of battles past But in the lush green fields of wheat And forests, gardens, free of dust. I love you deeply, dear land, Your lakes with shores of fine sand, Your rivers, valleys, hills and seas; Your songs and dances; birds in trees; Your sunrise is a splendid sight Which always gives me such delight! T .: Now children, I’d like to ask you the most  important questions of our lesson: Do you like  our town and our district? Do you want to see  our town clean and tidy? P. : Oh, yes, we do. There are many beautiful  cities and towns in the world. I’d like to visit one  of them. But there is no place like home. I love  my Native town. I was born here and Live with  my parents. It’s not the capital, but it is a  wonderful place to live. My town is old and  modern at the same time. It is old because it  was founded in 1863. I live in the main street. It is the widest street in  my town. A lot of cars, buses run fast along it. If you want to see the places of interest in our  town, you can walk along the main street. It  leads to the main square. It will be a short trip  but you can see a lot: a cinema, a park and  museums. There is only one church in our  town. Every morning and evening we can hear  the sound of the bells. And I want to see my  town clean and tidy. A warm Abinsk welcome  you. T .: Thank you. Tell me, please what does the  word “environment” mean to you?P. : To my mind it means – oceans, rivers, seas,  lakes, forests and animals. P.: And I think it means – oceans, rivers, seas,  lakes, forests, animals, cars, plants and cities. P .: But it seems to me it means – oceans, rivers,  seas, lakes, forests, animals, cars, plants and  cities, people and me. T.: Thank you, I agree with you. You know that  people all over the world are worried about our  environment. The issue of ecology is important.  Our district is nice and beautiful. It is large. But  there are some ecological problems in our  district too. P. : I am sorry but not long ago our district was  clean and healthy but now we have the same  ecological problems as all over the world. The  main ones are: (Учащиеся называют основные  экологические проблемы при помощи  метода “ мозгового штурма”) – litter is not reused or recycled; – the air is poisoned by cars; P .: I think that litter is the most complicated  problem. In our district there are not enough  special litter stations to reuse and recycle it. In  our ton there are few litter bins. That is why you can see a lot of litter everywhere. P. : And all the forest visitors should keep to these  rules to protect forests and woods: – don’t cut young trees; – don’t break the branches of trees and bushes; – don’t drop litter or leave it in the forest; – don’t leave the camp­fire burning near a heap of dry leaves. And have you ever seen a forest  destroyed by fire? P .: Oh, yes. That’s an awful thing to see.  Campers must always remember to put out  their camp­fire and cover the place with earth. Itis the duty of every camper to take the greatest  care not to start a forest fire. P .: I fully agree with you. The forests are in  danger. They are disappearing, fast not only  because of fires. Every day we use paper made from wood.  P .: I am afraid our river has some problems too.  The water is polluted. Some years ago our river Abinka was such a pretty place to sit on its  bank on a hot summer day. P.:But today the situation is quite different, isn’t  it? P .: Yes, people throw tins and waste paper into  it. Did you see what colour the water in Abinka  was? P. :Yes. The water is not clean but brown. Nothing can live or grow in this polluted water. P. : And I want to say that when I went with  parents to the seaside last summer. I was  surprised that the water was not blue but brown with rubbish floating in it. How awful! P .: I’d like to tell you about our park. Our park  was founded in 19 It is laid out to mark the  anniversary of Great Patriotic War by old and  young people of our town. To tell the truth this  park is well looked after by boys and girls of our school. That’s great! T. : Thank you very much. Now, children, tell me,  please briefly the main problems in our town.  What are they? P.: –  Flowers are pulled out. – Litter is left. – The water is polluted. – Fires are started. – Trees are cut down. – Birds and animals are frightened. – The air is polluted. T.: You are right. All these problems are very  important. Please look at the map. The pictures  show some environmental problems of our  district. As these problems are global, I want  you to discuss them. (Учащиеся высказывают свое мнение по  теме, используя карту) P. : I want to be the first. If we don’t recycle paper,  a lot of trees are destroyed. The countryside is  spoiled. People cut down trees. If trees are  destroyed and people pick flowers and grass,  birds and animals may become extinct.  PEOPLE, DON’T HARM PLANTS! P .: We leave litter near the river. The water is  polluted and the fish in the river die. The  cleaning structures don’t work well. PEOPLE,  HELP TO KEEP ALL WATER CLEAN! P .: Many years ago the Abinka was deep and  wide. People used to fish a lot. But some things that they use for fishing kill animals. PEOPLE,  PROTECT ANIMALS AND FISH! P.: We should keep Abinski district tidy. It is our  home. It’s wonderful to drink some spring water  on a hot summer day. PEOPLE, CLEAN  SPRINS! P.: You can see different kinds of trees and flowers in the meadows near our town. But today they  are disappearing. We must protect nature.  PEOPLE, PLANT TREES AND FLOWERS! P .: There are many animals and birds in our  district. We should not make unnecessary  noise. Don’t be as scary as Cruella Devil from  101 Dalmatians. She is a very, very nasty  woman. She hates dogs and makes fur coats  out of them. Do you want to be like her? If you  don’t remember these words. PEOPLE, TAKE CARE OF BIRDS AND  ANIMALS! P .: Every spring I see rubbish near our town. I  think that our people do it. They throw away old  things, paper, clothes, toys and plastic bottles.  Maybe they don’t know the 3R rules: reduce,  re­use and recycle.It’s a pity! PEOPLE, TAKE LITTER HOME! T. : Now, let’s listen and read the text. Rob is  telling about the environment in his country/ Do  you remember Rob?...So try to get as much  information as possible. You have some  minutes. OK. First of all, I want you to find the words with prefix re– (recycle, reuse). Tell me, please, how do people in England protect the environment?  Why do they do it? P. : In England people never forget to turn off  lights and water, because water, heating and  electricity are expensive! P. : People sort their rubbish, because they want  to help the environment. P. : Nobody drops litter, because they have to pay  a fine. P. : Nobody wars fur coats because it is not cold. If you wear a fur coat, sometimes people from  Greenpeace spray your coat with paint. T. : Thank you. And how can you help the  environment? What can you save?  P .: If I sort my rubbish, I can save the  environment. P. : If I reuse my old exercise books, I can save  the forests. P .: If I don’t wear a fur coat, I can save the  animals. P. : If I always turn water off, I can save the  oceans, seas and rivers. T. : We’ve already spoken about ecology and the  importance of keeping the environment clean.  Pollution is getting worse and worse. But there  is always hope. And I think we have to do  something about this. Let us set up our own  “Greenpeace Society for Children”.P. : Oh, I think the idea of starting up a clean up  the countryside society for children is great.  People have lived on our planet for many years. They lived and live on different continents and  in different countries. People depend on their  planet, on the sun, on animals and plants  around them. So we must protect our planet. P. : We would like to join this society. P. : We could design posters telling people about  ecological problems. T .:OK. Children look at these posters and try to  suggest important rules to these posters. I’ll  give you some minutes. P. : Do not pick wild flowers. P. : Do not litter the ground with tins, paper and  bottles. P. : Do not frighten animals. P .: Do not harm plants. P .: Feed birds and help them.  P. : Plant trees and flowers. P.: Recycle used materials such as metal, bottles  and paper. P .: Clean rivers and springs. P. : I could design posters telling people about  ecological problems of the day and put them all  over the countryside and one of them will be  this one. (Показывает плакат) “Abinsk is the garden city of Krasnodar region – keep it clean and green!” P.: We must all strive for the clean environment.P. : I am glad to hear and I think we all agree. But  there is a good saying: you needn’t strive for  cleanliness, you should take a broom and  sweep your street. P. : Well, where is my broom? Am I start sweeping the street just now? P. : Yes, you are. T.: OK! OK! I’ll give you such an opportunity after  our lesson. Children at all times our famous  artists often turned to nature for inspiration.  Look, what a wonderful landscape! Tell me,  please, who painted the picture? P.: To my mind Repin did. P. : No I don’t agree with…It seems to me  Shishkin did. “The Pine­Trees in the Sunlight”. It is a real masterpiece. T.: You are right and I quite agree with you…has  read about this painter. She’ll tell us about him.  P. : As you know Shishkin is one of Russia’s  outstanding landscape painters. He was fond of Russian nature. And I should say, he had an  instinctive feeling for nature. The picture looks  very realistic, doesn’t it? I think I get an  impression that you in this wood yourself. He  shows the moment when the first rays of sun  are breaking through. T. : Well done! Thank you. To my mind the forest  is waking up from its sleep. Well, and who has  seen famous pictures about nature in an  original?  P. : I visited the Tretyakov Gallery last summer. T. : How did you like your visit to the Tretyakov  Gallery? P.: Oh, I enjoyed it. I liked one picture there. It is  called “Before the Rain”. To my mind the  landscape in the picture looks very romantic. T. : Thank you. And can we allow to die such  beauty? P. : No, we can’t. I have learned a very good poem about nature “You and Mine”. Shall I recite? T.: Yes, of course. P. :  The sun, the trees, the grass, the sky, The silver moon that’s sailing by, The rain and dew and snowflakes  white, The flowers sweet and stars of night. The song of birds, wind whispering Such lovely things to bear and see Belong to you belong to me. I agree with the author of this poem. Because  about two hundred years ago man loved in  greater harmony with his environment. But  today the situation is quite different. T. : Thank you, children. Now it is time to make a  Green Tree. I want you to use the tree leaf and  write a promise. Collect all your tree leaves and make a Green Tree. Read your promises. 1. 2. 3. 4. I promise to be nature’s best friend. I promise to be sorry for animals. I promise to take my litter with me. I promise to have a plastic Xmas tree this  year. I promise not to drop in the street. 5. I promise to turn water off. 6. I promise not to harm plants. 7. I promise not to pick wild flowers. 8. 9. I promise to plant trees. 10. I promise to feed birds. T.: Well, children, our discussion is over. I’m sure  that you are real friends of our planet. We allmust do what we can keep the air, water and  land clean. Let’s take care of our town. My bow o Abinsk. For songs of meadows And rain of stars, For snow white and blue My dear ABINSK I love you! I want you to be clean and tidy. Подведение итогов урока. T.: So, thank you for your good work at the lesson! You are hard­working children. Your marks are excellent. You can speak on this topic. You can tell about our town and its  problems. Домашнее задание. Литература.  1. Полат Е.С. Метод проектов на уроках  иностранного языка // Иностранные  языки в школе. 2000. № 2,3.  2. Радина Е.Г. Охрана окружающей  среды//Иностранные языки в школе.  1999. № 6. 3. Лозневая Л.К. Урок экологии //  Иностранные языки в школе. 2001. № 1.  4. Рабкесова В.Я. Защита окружающей  среды // Иностранные языки в школе.  2000. № 6.  5. Королева Л.А.Экология окружающей  среды//Иностранные языки в школе.  2006 № 2. 6. К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман ”Happy  English.ru“ для 7 класса. 7. Денисова Л.Г. Snowball English: Учебное пособие. М.: Просвещение, 1995. 208 с.