Данный конспект урока составлен для урока английского языка в 4 классе по линии УМК " Счастливый Английский . ру " под редакцией авторов учебника - М. Ю. Кауфман и К. И. Кауфман . Тема представленного здесь плана урока - Моя комната.
my_room_is_the_best.docx
1
Тема урока:
«My room is the best!»
Вид урока: комбинированный
Цели: закрепление знаний ранее изученного материала
Задачи:
Обучающие: 1. Введение фонетического материала: a + ll [o:]; ou в середине
слова [a] + введение интонации при перечислении предметов, комнат;
2. Введение нового лексического материала (научить учащихся
называть предметы, окружающие нас в комнате);
3. Отработка грамматического материала: There is\ There are;
4. Отработка устной речи: обучать высказываться по теме «Моя
комната».
Развивающие: 1. Развитие языковой догадки учащихся (слова английского и
русского языка, сходные по звучанию);
2. Развитие навыков устной речи, чтения и аудирования.
Воспитательная: 1. Формирование умения работать в парах и группах;
2. Формирование умения находить необходимую
информацию в тексте.
Оснащение урока:
Классная доска;
Учебник «Happy English.ru 5» (К. Кауфман 2008)
Магнитофон + аудиокассета;
Карточки с обозначением сочетания букв и транскрипции для их прочтения:
a+ll [o:l], ou [a];
Тематические картинки;
Материал по теме «Моя квартира»
Языковой и речевой материал
Новый материал
Whose, also, so, a wall, a poster, a
window, cosy, small, a picture, a bookcase,
a chair, a bookshelf, a wardrobe, an
armchair, a coffee table, a floor, a carpet,
under, What about?
Материал для повторения
A bed, a table, a room, a living room, a
bathroom, a kitchen, a dining room, a
bedroom, big, small, There is, There are 2
1. Начало урока
(3 мин)
2. Центральная
часть (34 мин)
3. Завершение
урока (3 мин)
Схема плана урока:
Организационный момент (приветствие);
Фонетическая зарядка (How are you?)
Сообщение целей урока;
Речевая зарядка;
Отработка фонетического материала;
Ознакомление с социокультурной информацией;
Работа с карточками в парах;
Введение нового лексического материала;
Физкультминутка;
Работа с текстом (развитие навыков чтения, аудирования,
диалогической речи);
Отработка грамматического материала;
Работа в парах
Домашнее задание;
Подведение итогов, выставление отметок. Ход урока:
Этап урока,
время
1. начало
урока
(3 мин)
СЛАЙД 1
Сообщение
целей
(1 мин)
На доске
картинки
СЛАЙД 2
2. центр
часть урока
Речевая
зарядка
(4 мин)
СЛАЙД 3
3
Речевые действия
учителя
Good morning, dear children,
dear guests. I am glad to see you.
Sit down, please.
Let’s start our lesson
How are you today?
I am good. Thanks.
How are you, Kristina? Answer
me and ask this question to another
pupil in your class.
Речевые действия
учащихся
I am O.K. Thank you. And you?
I am fine. Thanks. And how are
you, Pavel? etc
Well done.
Children! Look at the
blackboard. There are some
pictures. What is it? (указываю на
картинку – называют что
изображено, нр It is a table)
It is a table.
It is a bed.
It is a bin.
It is a TV.
It is a flat (room).
It is a bedroom.
What will we speak about?
We will speak about the flat.
Let’s start with phonetic tasks.
Look at the blackboard, please.
There is a poem. At first you listen
to me attentively and then repeat
after me:
There is a mouse in the house.
There is a cat in the flat.
There is a fox in the box.
There is a bee in the tree.
There is a mouse in the house.
There is a cat in the flat.
There is a fox in the box. 4
There is a bee in the tree.
(хлопают в ладоши)
Let’s refresh our words and play
an interesting game.
TASK: I will tell you words and
you clap your hands when you
hear the word concerning to out
theme «The Flat»
Я буду называть слова, ваша
задача хлопать в ладоши, если
вы услышите слово, относящееся
к нашей теме
An uncle
A mission
A kitchen (+)
Seven
A flat (+)
A bedroom (+)
An office
A boy
A room (+)
A house (+)
A plain
A living room (+)
A pen
An actor
A dining room (+)
A bathroom (+)
СЛАЙД 4
Аня, will you read these words?
A kitchen, a flat, a bedroom, a
room, a house, a living room, a
dining room, a bathroom.
(2 ученика читают слова)
Фонетич.
материал
(3 мин)
СЛАЙД 5
Социокульт
информия
Well done. Let’s continue
Guys! Who can tell me what
sound does A before double L
give?
Let’s practice. Listen to the tape
and repeat (Ex 2 p 102)
How can we read OU in the
middle of the word?([au])
Ex 3 on p 102 – read one by one
Let’s continue our lesson.
Today in «FRIENDS» you will
A kitchen, a flat, a bedroom, a
room, a house, a living room, a
dining room, a bathroom.
a+ll=[o:l] f.ex: small; wall
повторяют за мной упр 2 стр 102
o+u= [au] f.ex: house, mouse
читают по цепочке упр 3 стр 102 (2 мин)
СЛАЙД 6
know the meaning of the words
such as: a computer, comfortable,
a sofa. What do they mean? Read
and translate the sentences of Ex.4
on p. 102 Who will start?
5
There is a computer on the table.
(На столе компьютер)
The sofa is comfortable. (Софа
удобная)
There is a TV and a video in his
room. (В его комнате есть ТВ и
видео)
There is a PlayStation under his bed
(Под его кроватью находится
ПлэйСтэйшн)
Упр по
карточкам
(3 мин)
(Карт 1)
На доске
Введение
нового
лексич
материала
(5 мин)
СЛАЙД 7
План
квартиры
There are some cards on your
tables. Take the card number 1.
Your task: solve a crossword, read
the main word and make a
sentence with it
(картинки с изображением слов)
M u g
Y e l
l
b e d R o o m
o w
b a t h r O o m
h O u s
M o p
e
Guys! Look at the blackboard.
There is the plan of the flat. Name
each room.
Model: There is a living room in
this flat.
(слайд с планом квартиры)
Children! You know the names
of the rooms. There are many
things in every room. Try to name
in Russian as many things as you
can.
A kitchen and a dining room
A living room
A bedroom
A bathroom
There is a kitchen in this flat.
There are 3 bedrooms in this flat.
и т д
A kitchen and a dining room:
плита, раковина, стол, стул
A living room: телевизор, диван
A bedroom: кровать, палас
A bathroom: ванна, раковина
СЛАЙД 8
План кВ со
Very good. And today you’ll
know: a picture, a window, an
armchair, a carpet, etc. 6
whose, also, wall, poster, window,
bed, table, cosy, so, under, What
about, small, picture, bookcase,
bookshelf, wardrobe, chair, armchair,
coffee table, floor, carpet
(читают по одному слова и
переводят)
whose, also, wall, poster, window,
bed, table, cosy, so, under, What
about, small
picture, bookcase, bookshelf,
wardrobe, chair, armchair, coffee
table, floor, carpet
a carpet и т.д.
Hands up! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake!
Hands on hops! Jump! Jump!
Hop! Hop! Stand still.
And faster (3 раза)
Hop! Hop! Hop! Sit down.
словами
(указывать на все слова,
написанные на плане квартиры)
Let’s listen to Ex 5 on p 102.
There are new our words. Some
words are not translated. Pictures
will help you.
(слушают диктора и повторяют)
СЛАЙД 9
read them one by one and
translate
(имя) will you read the first
column of these words?
(имя) read the second column of
the words
name next words
(показываю картинки
называют)
I think you are tired. Let’s have a
rest. Please, stand up and repeat
after me.
Hands up! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake!
Shake!
Hands on hops! Jump! Jump!
Jump!
Hop! Hop! Hop! Stand still.
And faster (3 раза)
Hop! Hop! Hop! Sit down.
Let’s continue our lesson.
And now we’ll speak about the
Inin’s flat.
We are going to listen to the
(картинки с
изображ
нов слов)
Физкульт
минутка
(1 мин)
СЛАЙД
10
Работа с
текстом +
работа в
парах 7
The Inin’s living room is very cosy
for Robin.
Masha’s room is very nice and
comfortable.
Misha’s room is the best for Robin.
(читают диалог в парах)
There is a big table, an old
bookcase, a sofa, four chairs and two
armchairs in Inin’s living room.
Yes, it is.
No, there isn’t.
Yes, it is.
No, there isn’t.
Yes, there is.
Yes, there is.
dialogue «The best room». Read it
after the speaker and choose the
sentence which is the main idea of
this dialogue. But at first let’s read
them and translate.
(67 мин)
СЛАЙД
11
Let’s listen to the text.
(слушают текст)
I give you 2 minutes to read this
dialogue in pairs.
Let’s read it.
There is a card on your table with
the questions to our dialogue.
Answer them.
I will read the first question tell
who’ll answer that pupil who
answers ask another pupil.
(CARD
1. What is there in Inin’s living
room?
2. Is there a TV and a video at the
window?
3. Is there a computer in Masha’s
room?
4. Is there a big bed in Masha’s
room?
5. Is there one bed in Misha’s
room?
6. Are there two funny posters on
the walls in Misha’s room?
7. Is there a PlayStation under
Misha’s bed?)
СЛАЙД
12
Работа в
парах (разв
диалогич
Well done.
Children! Look at the
blackboard. There is a Mickey 8
(слушают описание комнаты
Микки )
речи)
(7 мин)
СЛАЙД
13
Mouse. Listen what he says about
his room.
«Hi! My name is Mickey Mouse
and this is my room. There is a big
window in my room. There is a
carpet on the floor and 3 funny
posters on the walls. There is a
bed, a bookcase, a chair and a
wardrobe in my room. There is a
computer on the table. My room is
comfortable. I like my room. »
СЛАЙД
14
There is a plan of the bedroom on
your desk. Describe it as it is your
room. I give you 2 minutes.
(самостоятельно пытаются
описать предложенную им
комнату)
(выходят к доске и пытаются
описать свою комнату)
(отвечают на вопросы на русском,
а новые слова на англ языке)
Заверш
урока
СЛАЙД
15
Дом работа
(1 мин)
Ребята! О чем мы сегодня с
вами говорили?
что мы сегодня делали?
какие слова сегодня узнали?
open your dairies and write down
your homework: p.105 Ex B,
prepare your bedroom plan and
description, приготовьте план и
описание своей комнаты
Your marks for today:
…… five;
……. – four.
The lesson is over and you may
be free. Goodbye.
Goodbye!
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.