Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)
Оценка 4.9

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
6 кл
09.06.2017
Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)
Маршрутный лист представляет собой рабочий лист с заданиями по лексике, грамматике, чтению для каждого учащегося по теме "Современные президенты"
конспект урока современные президенты.doc
Тема: Современный президент США Тип урока: комбинированный урок. Цель урока:  Развитие навыка устной речи и поискового чтения по теме «Современный президент США». Задачи :    Образовательные –  ­ расширить знания учащихся по страноведению, ­   познакомить   учащихся   с   биографической   информацией   о   наиболее   известных политических лидерах США; ­  активизировать изученную лексику по теме "Американские президенты" ­   совершенствовать   грамматические   навыки   по   теме   "Артикли   с   географическими названиями", ­ совершенствовать навыки монологического высказывания на основе прочитанного,    Развивающие –  ­ развитие навыков произношения, навыков аудирования ­ развитие навыков поискового чтения и вопросно­ ответной работы по тексту. ­ развитие познавательного интереса у учащихся к истории, культуре, политического строя стран изучаемого языка. ­ развивать навык работы в паре, группе;    Воспитательные­  ­  cспособствовать   формированию   уважения   и   понимания   истории,   традиций   стран изучаемого языка. ­ воспитывать ответственное отношение к важным мировым историческим событиям. Формы работы: фронтальная, парная, групповая.  Оборудование: учебник, интерактивная доска, компьютер, презентация учителя. Этап урока Организационный этап Проверяет готовность к уроку. Приветствует учащихся. Вводит учащихся в языковую среду. Этап целеполагание и мотивация Деятельность учителя ­ Good morning, students! How are you? I’m glad to see you. Take your seats, please. Деятельность учащихся ­ We are glad to see you too.  ­We are …  ­ First, I want you to look at the screen and watch the video (инаугурация Трампа). Try to answer 2  questions: What and who you will see? WATCHING AFTER WATCHING ­Whom have you seen?  ­ (What President?) ­ You are right. ­ What ceremony is shown?  ­ What does Trump want for Americans? ­ Do you know anything about him?  ­ Who was the previous president?  ­ You are right. ­ So, what do you think the topic of our lesson is?  Who are we going to speak about? ­ Good of you. You’re right. The topic of our lesson  is a modern American President. ­Take the worksheets and write down the topic. What are we going to do at the lesson? Are we going to read / speak English listen to each  other/ to write ? Let's write it down in your worksheets. Now I want you to watch one more video and say  what the main idea of it is? (смотрят видео с Трампом).  So, what is the main idea of Trump's words? By the way, Trump wrote the book with the title  "Never Give up!". (слайд ) ­ How can we translate this expression?  ­ How do you understand it?  Let it will be the motto of our lesson, because today  P. It is a president. P. It is a new President of the USA, Donald Trump. P. It's inauguration. P.   They   will   rebuild   the country / jobs / they will be strong. P. No, we don't. P. Barack Obama was. P.   We   are   going   to   speak about American presidents. P.   We   are   going   to   speak about   Barack   Obama   and Donald Trump. We are going to read / speak English   listen   to  each   other/ to write. P. Never give up. P. Никогда не сдавайся.   P. If you want something you  will get it. you’ll learn a lot about the great people in the history –   the American presidents, who never gave up. (следующий слайд №  ____ ) What do you think what traits of character a person  needs to be a good president so that people can trust  him? ­Good. At the end of the lesson we’ll try to answer  this question again. ­ Do you know how many presidents there are  in the  USA?  ­ You are right. Let's read some interesting facts  about them. Этап актуализации знаний фронтальная (презентация Power Point(слайд 3)) Фонетическая разминка.  фронтальная (презентация Power Point (слайд 5)) 1.5 minute Повторение грамматического материала  Индивидуальная    , фронтальная работа (презентация Power Point (слайд 6, 7, 8)) Совершенствова­ ние грамматических навыков по теме "Артикли с Before we begin speaking let's remember how to   pronounce the names of presidents and some  geographical names. Repeat after me, please. Orange Stars read out geographical names and  Yellow Stars read out proper names of people and  universities and colleges.   ­Good of you!  ­ Let's remember some facts about the geographical  position of the country the presidents of which we are discussing today. Look at the map and answer my  questions.  ­ What is the USA washed by? ­ What countries does it border on? ­ What are the main rivers and mountains? ­What rule do we know connected with the  geographical names? ­ Right. Let's remember the rule. What articles can  we use with geographical names?  ­ When do we use "the"? ­ When do we use zero article? ­ Let's practise. In your worksheets find the task on He   should   be   kind,   clever, modest, responsible.     of P. There are 45 Presidents.  P1. читают Did you know  that ...  Out   45   American presidents,   25   have   been lawyers. Eight   American   presidents never   went   to   college, including George Washington,   the   first   US president.    Americans In   February, celebrate   President’s   Day, which   honours   the   birthdays of   George   Washington, Abraham   Lincoln   and   all other   past   presidents   of   the US. Ps учителем.   повторяют  слова  за только  называют  P географические названия. P. Articles with geographical names. P. no article or the. P. называют правило P.   читают   предложения   и объясняют. географическими названиями" Речевая разминка. Повторение. Работают в паре (презентация Power Point слайд 7, раздаточный материал). I. G. Washington  and Abraham  Lincoln. (Работа в группе) Развитие навыков  молонологической  речи  (презентация Power  Point,слайд, 8,   раздаточный  материал). this rule and show it to me. Fill in the gaps using  the necessary articles. You have 1.5 minute for the  task and then we'll check it up. For each right  sentence you will get the point. Start working.  ­ Let's check up. Exchange your worksheets and read the sentences of a partner. ­Now at the screen you can see right answers.  Count the right answers of your partner and put the  result in the star which you can see after the task. ­ We can't speak about modern presidents without  mentioning the previous ones.   ­ Look at the screen and tell me whom you can see. ­ Now,  look at the task on the screen.  What are we going to do? (сначала видят задание,  как скажут задание, оно появляется на экране ) Good of you! Find the task in the worksheets. You are going to work in pairs. Write down as  many true sentences as you can in your worksheets  paying attention to the word order! You have got 2  minutes for the task. For each right sentence you will get the point. Start working.  1) President, The first US, was, to all, George  Washington, known, Americans. 2) knew, that, George Washington, duty, his, was,  his, to, country, serve.  3) The USA, Abraham Lincoln, was, The 16th  President, of. 4) That, Signed, the slaves, Abraham Lincoln, the  document, made, free, in 1863. ­ Let's check up. Read your sentences. Put the total  number into the star.  Основной этап     в     группе  )   (  Работа   ­ Let's continue speaking about these presidents. On your desks you have stars of different colours:  orange and yellow. Students who have yellow cards,  please, speak about G.W, and orange cards ­ about  A.L. At the same time you have to fill in the table.  P. Photos of G.W. and A. L. P. We are going to make up sentences. 1)  The   first   US   president known to all Americans was George Washington.  2)  George Washington  knew that his duty was to serve his country. 3) The 16th President of the USA was Abraham Lincoln. 4) In 1863 Abraham Lincoln signed   the   document   that made the slaves free. G1, G2 the 1st group 1. 2. 3. 4. the first in a rich had private to ride, hunt, shoot,  5. 6. 7. 8. sail, swim took part in the  Revolutionary War soldier courage, honesty,  wisdom he was the 1st  president, was among  the 2nd group 1. 2. 3. 4. the 16th in a poor had no teachers cut trees, care for crops,  do everyth.  in the Indian and Civil  War lawyer  honesty, courage he led the country  5. 6. 7. 8. those who wrote the  constitution through the Civil War, made  all the slaves free ­ Good of you! Thank you very much! Your work is  great, put 8 into the star. But can you tell me why only these presidents were  mentioned in the text? Only the first and the 16th? Let's watch an amusing video and you will try to  answer this question.  (смотрим видео, а если не будет времени, то  просто смотрим и отдыхаем) II. Other American  Presidents.  Парная работа  Индивидуальная  работа Развитие навыков   молонологической  речи  (презентация Power  Point, слайд 11, 12,  раздаточный  материал). ­ But there are other American presidents which  we  have to mention.    ­ Look at the screen. What is the task? ­ You are right, but first, let's pronounce their names.  ­ Now, working in pairs, match the name of the  president and the portrait. You have 1 minute. ­ Check yourself (на доске ответы) and count the  points and put in the results into the star. ­At your desks you can find cards with the  information about one of the presidents from the  screen. Your task is to come out and to present the  president from your card. You have 1  minute for the preparation. ­Good of you. Thank you! Sit down, please. P1.   In   February   the   U.S. honors   two   great   American presidents. They celebrate the Presidents' day. P2. George Washington is the only president to have a state named after him. P3. There are cities , towns, streets,   schools,   bridges   and parks   named   after   both presidents.  P4. President Lincoln and  president Washington have  famous memorials in  Washington D.C. P4. Their portraits also appear on stamps, bills and coins. P. Match. Ps. произносят за учителем P1, P2, P3, ..... III. Donald Trump  (Barack Obama ) Работа в паре,   группе Развитие навыков   чтения. IV. Presidents' traits  of character.     в     паре Работа   Введение новой  лексики,  Развитие навыков   молонологической  речи   ­ Tell me, please, who the American President is  now? ­ And who was the previous one?  P. Donald Trump is. P. Barack Obama was. ­At the table you have got the texts about these  presidents. Group 1 read and fill in the table about  Barack Obama. Group 2 read and fill in the table  about Donald Trump. You have 5­6 minutes for this  task. ­ Now, groups, exchange the cards. Group 1, you will tell about Donald Trump using the card of the 2nd  group. Group 2, you tell us about Barack Obama. ­Who knows when we can elect?  ­Is it important to choose the right person to  be a president? ­Then, let's remember the question that we  had at the beginning of the lesson. ­ So what traits of character does a person  need to be a president?  ­ Here you can find some more words that  can help you to describe a person.(слайд    ) ­ Let's pronounce them together ­ You are working in pairs in your worksheets try to guess and match the words and their    translation. You have 1 minute for this task.  Now check it up. Count points and put the  result into the star.  P. We can elect when we  are 18. P. Yes, it is. P. what traits of character a  does person need to be a good president? P1­ The person should be an excellent politician,  lawyer and economist.  P2­ He should be married and have children.  It  helps him to understand  problems of people. Этап обобщения и систематизации изученного (презентация Power  Point слайд   ,  раздаточный  материал). So now try to answer the question again.  What should a president be? What traits of character have you got? Can you be a president? Are you wise? Are you ... ?   P. The president should  be sporty and without bad habits: smoking and  drinking.  P. His promises must be  real not from fairy­tale,  he is not a magician. He  must be responsible for  his promises ­ What have we spoken about today? ­ What did we do at the lesson? ­ What did you learn today? P. About American  Presidents.  P. We read, we spoke, we did  exercises.  P We learnt about American  presidents. P. We learnt about Donald  Trump and Barack Obama. P. We spoke about traits of  character which a president  should have. Подведение итогов. ­ Well, it's time to sum everything up. Заключительный этап Рефлексия Домашнее задание First, I’d like to thank you for participation in our  lesson, our discussion. Today you were very active  and I hope that the topic of our lesson was interesting and useful for you.  Now, count the total number of points and write them down into the flag.    On your tables you have got squares of different  colours. If you think that you worked well and  understood everything, raise green square. If you didn't understand anything, but you tried to do  all the tasks, raise yellow. If it was difficult, and you understood nothing, raise a red square.  Your home task is to make up the table about Bush,  the 43rd president of the USA, as we did it today. See you tomorrow. All the best! 1. Popular  2. Strong­willed  3. Hard­working  4. Honest  5. Courageous  6. Patriotic  7. Devoted  8. Responsible  9. Self­confident  10. Successful  11. Charismatic  12. Wise  13. Clever  a. Трудолюбивый  b. Честный  с. Патриотичный  d. Популярный  e. Общительный  f. Преданный  g. Ответственный  h. Харизматичный  i. Волевой  j. Мудрый  k. Самоуверенный  l. Успешный  m. Храбрый 14. Sociable  n.  Умный  1 d 2 i 3 a 4 b 5 m 6 c 7 f 8 g 9 k 10 l 11 h 12 j 13 n 14 e I ­ Now answer my questions. 1) Who was the first American President? 2) When was he born? 3) Where was he born? 4) Why did people respect him? 5) When did Washington become the first president? 6) Who was the 16th president?  7) When and where was he born?  8) Why did people like him? 9) Why only these presidents were mentioned in the text? Only the  first and the 16th? 1. George Washington was. 2. He was born in 1732 3. He was born in Virginia in a  planter’s family. 4. They respected him for his  courage, honesty and wisdom. 5. –He became the 1st president of the US on the 30th of April, 1789. 6. Abraham Lincoln was. 7. He was born in 1809 in the  family of poor pioneers in the  Middle West 8. He was honest. My friends, look at the screen and complete the information about  the two American presidents  Lincoln P1.   In   February   the   U.S.   honors two   great   American   presidents: Abraham   on the 12th of February and George Washington   on   the   22   nd   of February. These two dates are combined into one   legal   holiday   on   the   third   called Monday   in   February, President’s day.     P2. George Washington is the only president   to   have   a   state   named after him.   President P3. There are cities , towns, streets, schools, bridges and parks named after both presidents.  P4.   Lincoln   and president Washington have famous memorials   in   Washington   D.C. P4. Their portraits also appear on stamps,   and   coins.   bills Make up sentences 1) born, in a planter’s family. Was George in Virginia. 2) President, The first US, was, to all, George Washington, known, Americans. 3)those, was, one, Philadelphia, of, he, the Constitution, wrote, people, who. 4) knew, that, he, duty, his, was, his, to, country, serve. 5) The USA, Abraham Lincoln, was, The 16th President, of, was. 6) Moved, when, to Indiana, His, parents, Kentucky, Abe, from, was, 7. Fill in table. Born: Occupation: Important event in his term: Interesting facts: Traits of character (adjectives): The .... American president. Born: Occupation: Interesting facts: Traits of character (adjectives): The .... American president. Born: Occupation: Born: Occupation: Important event in his term: Interesting facts: Interesting facts: Traits of character (adjectives): Traits of character (adjectives): The .... American president. The .... American president. 2. Popular  2. Strong­willed  3. Hard­working  4. Honest  5. Courageous  6. Patriotic  7. Devoted  8. Responsible  9. Self­confident  10. Successful  11. Charismatic  12. Wise  13. Clever  14. Sociable  b. Трудолюбивый  b. Честный  с. Патриотичный  d. Популярный  e. Общительный  f. Преданный  g. Ответственный  h. Харизматичный  ii. Волевой  j. Мудрый  k. Самоуверенный  l. Успешный  m. Храбрый  n.  Умный  1 d 2 i 3 a 4 b 5 m 6 c 7 f 8 g 9 k 10 l 11 h 12 j 13 n 14 e

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)

Конспект урока по английскому языку по теме "Современные президенты" (6 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
09.06.2017