Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"
Оценка 4.8

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Оценка 4.8
Разработки уроков
doc
английский язык
8 кл
20.07.2017
Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"
Урок 8кл.doc
МБОУ “Идрицкая СОШ” Конспект урока по английскому языку  в 8 классе по теме:  «Условные предложения 2 и 3 типа» Учитель: Н. В. Ермакова Идрица 2016 г. Тема: The subjunctive mood. Conditional II and III. Цель: совершенствование коммуникативной компетенции учащихся Задачи: Образовательная: активизация изученной лексики, введение грамматики (условные  предложения 2 и 3 типа), обучить способу чтения текста с использованием метода  инсерта. Развивающая: развивать умения и навыки  устной  речи, аудирования.  Воспитательная: уважительное отношение к чужому мнению, толерантности. План урока: 1. Организационный момент. 2. Стадия вызова. Постановка целей урока. 3. Лексическая зарядка. 4. Мозговой штурм. Составление кластера. Обучение грамматики. 5. Осмысление. 6. Выполнение грамматического задания. 7. Развитие навыков аудирования. 8. Рефлексия Домашнее задание: упр.20 с.45 (выучить правило), упр. 22 с.46, Р.Т. упр.1 с.26 Ход      урока    : 1.            Hello students! I’m glad to meet you. Sit down please. How are you?  Слайд 1 2.   Слайд 2 Please, read these sentences: If countries had spent more money on scientific research, scientists would have solved some environmental problems. If we didn’t pollute our rivers and lakes, they would be full of fish. Can you tell what will we speak about? What is our topic for today? Do you know what these  sentences are? Of course, you are right. Today we’ll speak about environmental protection and conditional  sentences. 3.       Слайд 3  But at first let’s review our words. Find pairs that have similar meanings: Amazing People Die out Nature around us Make Unhealthy food Forecast To damage Pollute Disappear Predict Environment Create Junk food Human beings Wonderful Key:  Amazing­ Wonderful People­ Human beings Die out­ Disappear Nature around us­ Environment Make­ Create Unhealthy food­ Junk food Forecast­ Predict To damage­ Pollute 4.  Слайд 4 Let’s return to our sentences.  What period of time do the actions belong to? Did the action really happen? What do you know about Conditional?  Read more information about such sentences: ex.20 p.45 then complete the rules. Слайд 5 In Conditional II the action is … .The action belongs to the … or the… In Conditional III the action is … .The action belongs to the … or the… Key: unlikely, present, future, unreal, past. 5.  Слайд 6 Read the sentences and insert: “+”, “­“, “?”, “!”. “+” (I have already known)  “­“(I thought another way) “?”(I have some questions) “!”(It’s new for me) Слайд 7 1. Conditional sentences are used when we speak about unreal actions that would take  place under certain conditions. 2. Conditional has two tenses: the present and the past. 3. Conditional II is formed by auxiliary would and infinitive.  4. Conditional III is formed by auxiliary would and present perfect. 5. Conditional II expresses an action which would take place under certain conditions  in the present or future. 6. Conditional III expresses an action which would have taken place under certain  conditions in the past. 6. If you have some questions on this material we try to answer on them by doing ex. 21 p. 45 Translate the sentences and say which you agree or disagree with. Try to make a table how we form Conditional II  and III. Слайд 8 Conditional II Conditional III If …the past simple (were)…, …would +  infinitive …. If …the past perfect …, …would + the  present perfect …. Say what Conditional II or III these sentences belong to. Слайд 9 You may use next phrases: I disagree with… As for me, I think… I don’t think so. I have another opinion… I absolutely agree with… 7.  Listen the poem ex.23 p.46 and find Conditional sentences: Слайд 10 If all the sea were one sea,  What a great sea that would be! If all the trees were one tree, What e great tree that would be! And if all the axes were one axe, What a great axe that would be! And if all the men were one man, What a great man that would be! And if the great man took the great axe, And cut down the great tree, And let it fall into the great sea, What a splish­splash that would be! 8. Слайд 11 Our lesson is over. You have worked well today. Учитель дает комментарий к уроку, называет оценки, озвучивает домашнее задание.

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"

Конспект урока по английскому языку в 8 классе на тему "Условные предложения"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
20.07.2017