Конспект урока по биологии на английском языке " Движущие силы эволюции " 9 класс
Оценка 4.7
Разработки уроков
doc
биология
9 кл
25.08.2019
Предлагается конспект урока по биологии на английском языке " Движущие силы эволюции " 9 класс. Урок составлен в соответствиеCLIL с требованиями урока в формате CLIL. На уроке отрабатываются 4 навыка: говорение, письмо, чтение и слушание. Отработка терминов урока, контроль знаний производится с использованием авторского модуля на сайте Quizlet. Урок составлен на основе билингвального учебника по биологии для 9 класса.
9кл Движ.силы.doc
Topic of the Lesson
Driving forces of evolution.
Date
CLASS: 9
Learning objectives that
this lesson is contributing to
Lesson objectives
Language objectives
Previous learning
Pavlodar
Teachers: Khamitova G.K.
Number present:
Absent :
characterize the driving forces of evolution
All: смогут назвать движущие силы эволюции.
Most: смогут установить взаимосвязи между движущими
силами эволюции, приведут примеры.
Some: смогут оценить важность действия движущих сил
эволюции и их влияние на развитие жизни.
Language of learning:
Population. Adaptation. Diversity Variation.
Struggle for existence. Natural selection. Offspring.
Evolution. Karl Linney. Lamarck. Species in nature.
Ship "Beagle". Gradation .Charles Darwin.
Student
Student thing
and tell
Resources and
equipment
Slaid 1 ppt
Slaid 2ppt
Slaid 3 ppt
Slaid 4 ppt
Student thing
and tell the
answer
Student listen
Students
listen, repeat
and write
words in
Russia and
transcription.
Planned
timings
Start:
Introduction
Activating
prior
knowledge:
Driving
question
Introduction
Teacher
Good morning everyone.
Sit down please. I'm glad to see you.
How are you?
Please complement each other and smile.
Who is absent?
What was your home task?
Please repeat your homework:
terms and their definitions;
theories of evolution and scientists explaining
evolution
Game "guess the word"
Why was the theory of Charles Darwin recognized
by scientists of the world?
Answer: he gave evidence of evolution
These questions are answered by Charles Darwin.
He identified the driving forces of evolution.
Please open copybooks and write down the topic of
our lesson.
Driving forces of evolution.
Aim: characterize the driving forces of evolution.
Teacher tells the topic and aims of the lesson.
Today we will learn new words.
On your desks are sheets with new words.
You need to write a translation.
The teacher opens the Quizlet website.
Students repeat for the teacher. Middle
Now we will work in groups.
Each group will take sheets with tasks.
You must use the text of the textbook.
Prepare an answer and make a question for your topic.
You will ask this question to other groups.
Explanation
Presentation. Ask questions to each other
Practice
(Activity
)
Task 1
These insects are mostly found on trees, imagine these
conditions and answer to the questions:
1. Trees are white. Explain how and why
population will change?
Black insects will die in the population, because they are
visible.
2. Then trees become black. How and why population
changes now?
Now the opposite. White insects will die in the population,
because they are visible.
3. The trees become white again. How will the
population change?
And again black insects will die in the population, because
they are visible.
students do the
job
Slaid 5 ppt
Slaid 68 ppt
Slaid 913 ppt
Students are
doing the
task1 and
write down
correct answer
in copybook.
Students are
doing the
task2
Students are
doing the
task3
Task 2
Reflection
Quiz
Slaid 16 ppt
Students talk
about their
work at the
lesson
I worked…
The class worked…
The lesson was…
very well
actively
excellent
hard
not hard
interesting
badly
bad
good
Homework
•
•
§16.3 §36 read.
Learn new words and their definitions.
https://quizlet.com/361651990/drivingforcesof
Students write
down
homework in
Slaid 18 ppt •
evolutionflashcards
/
Prepare 2 examples of the driving forces of
evolution. Writing
copybook.
II Тесты:
1.Какой уровень организации живой природы представляет собой совокупность популяций
разных видов, связанных между собой и окружающей неживой природой
А) организменный
Б) популяционно видовой
В) биогеоценотический
Г) биосферный
2. Главный признак живого
А) движение
Б) увеличение массы
В) обмен веществ
Г) распад на молекулы
3.Круговорот веществ и превращение энергии на Земле происходит на уровне организации
живого
А) биосферном
Б) организменном
В) клеточном
Г) популяционно видовом
4.Строение и функции молекул белка изучают на уровне организации живого
А) организменном
Б) тканевом
В) молекулярном
Г) популяционном
5. Образование новых видов организмов происходит на уровне организации живого
А) организменном
Б) популяционно видовом В) биогеоценотическом
Г) биосферном
6. Стая волков в тайге представляет собой уровень жизни
А) биосферный
Б) популяционно видовой
В) организменный
Г) биоценотический
7. Круговорот воды в природе наблюдается на уровне организации жизни
А) популяционно видовом
Б) биосферном
В) экосистемном
Г) организменном
8. раздражимость характерна:
А. только для растений
В. только для животных
С. для всех живых организмов
9. Какое основное свойство характерно для всех живых организмов?
А. рост
В. движение
С. обмен веществ
Д. размножение.
10. Какое свойство характерно для живых организмов, в отличие от объектов неживой
природы?
А. рост
В. движение
С. ритмичность
Д. раздражимость
Конспект урока по биологии на английском языке " Движущие силы эволюции " 9 класс
Конспект урока по биологии на английском языке " Движущие силы эволюции " 9 класс
Конспект урока по биологии на английском языке " Движущие силы эволюции " 9 класс
Конспект урока по биологии на английском языке " Движущие силы эволюции " 9 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.