Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс
Оценка 4.9

Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
3 кл
02.06.2018
Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс
Тема урока: Теперь я знаю Цель: развивать коммуникативные, грамматические и фонетические навыки учащихся по пройденным темам. Задачи: - Обучение и закрепление лексики по темам: «Цвета», «Как тебя зовут?», «Школьные принадлежности», «Счет от 1 до 20». - Развитие навыков говорения. - Воспитание уважительного отношения к одноклассникам, повышение интереса к изучению английского языка, умения работать в команде (группе).конспект
конспект.docx
УМК: Spotlight  3 Учебник: Английский язык. 3 класс: учеб. для общеобразоват. организаций с прил. на электрон.  носителе/ [Н.И. Быкова, Д. Дули, М.Д. Поспелова, В. Эванс]. – 2 изд. – М.: Express Publishing:  Просвещение, 2013. – 178 с.: ил. – (Английский в фокусе). – ISBN 978­5­09­030771­0. Тема урока: Теперь я знаю Цель: развивать коммуникативные, грамматические и фонетические навыки учащихся по пройденным  темам. Задачи:  ­ Обучение и закрепление лексики по темам:  «Цвета», «Как тебя зовут?», «Школьные  принадлежности», «Счет от 1 до 20». ­ Развитие навыков говорения. ­ Воспитание уважительного отношения  к одноклассникам, повышение  интереса к изучению  английского языка, умения работать в команде (группе). Оборудование:  ­ учебник Английский язык 3 класс (Spotlight). Ход урока: Этап урока Организационный  момент «Диалог  дежурных» Учитель Good morning, students! Nice to meet you! Who is on duty today? Ученики Good morning, Елена Юрьевна! Nice to meet you too! (двое учеников встают) We are on duty today. Ученик 1: What’s the weather  like today? Ученик 2: It is rainy and windy  today. У1: .Who is absent today? У2: Ivan Atamanets and Bogdan  Vashurin are absent today. Фонетическая  зарядка Викторина Thank you, sit down, please! Peter Piper picked a peck of  picked peppers.  Sasha, tell me the tongue  twister, please. Thanks. Dear children, how are you  today? I am fine too. You see, we we’ll have a little competition today. Сегодня у нас будет викторина. So, task one. Divide into two  teams. Разделитесь на две  команды. The first variant is  team one. The second variant  is team 2. Think over the title  Peter Piper picked a peck of  picked peppers We are fine, thanks and you? of your team. Придумайте  название вашей команде. Good of you. Task two. Name as ,any colours as you can.  One colour is for one pupil.  Назови как можно больше  цветов. Один цвет для  одного члена команды. We  will do it in chain. In chain –  это как? Well done! Both teams get  one point for this contest! Task 2. Ask another team  “Как тебя зовут?» (in  English). Another team  answers this question (другая  команда отвечает на этот  вопрос). Excellent! Happy pupils and  happy children get one point  for this contest too! Task 3. Ask another team  “What is this?” (показывая на школьную принадлежность), another team says “This is..”   и называет школьную  принадлежность (карандаш,  ручку, пенал и т.д.).   Team1: We are happy pupils. Team 2: We are happy children. По цепочке! (хором) Учащиеся перечисляют (по  цепочке, один цвет – члену  команды 1, затем один цвет –  члену команды 2 и так далее):  black, pink, yellow, white, red,  blue, green, brown, orange, grey. What's your name? My name is Sasha. What is your  name? My name is Kate. What’s your  name? (и так далее пока  учащиеся­члены команд не  опросят друг друга). - What is this? - This is a pencil. What is this? this? - This is a pen. What is  - This is a school bag. What is this? (и так далее пока  все члены команд не  опросят друг друга по  очереди, работают в  минидиалогах). Ok!!! One­two Three­four Five­six Seven­eight Nine­ten Eleven –twelve Thirteen­fourteen Fifteen­sixteen Seventeen­eighteen Nineteen­twenty! Good. So for this task happy  children and happy pupils get  one point also! Task 4. Count from one to  twenty. One number is for one member of the team, ok? Good kids! One point for each team! Now it’s time for a  crossword, my dear! Время  для кроссворда¸мои  хорошие!!! You have to unjumble the  vertical word! Ваша задача разгадать  вертикальное слово! Which team tells me first, this team gets the point!!! 1. 16 2. карандаш 3. 13 4. книга, учебник 5. 14 6. линейка Brilliant! Happy children get  one point! The route word is –  SCHOOL!!! And now let’s count the  points of each team. One, two, three. One, two, three, FOUR! So, team happy children wins! My congratulations! And now we will sing along  our song! (exercise one page twelve) One, two, three, four Time to go to school once  more! Five, six, seven, eight, Get your school bag, don’t be late! Nine, ten, get your pen. Come with ,me, it’s school  again! Подведение  итогов урока Thank you both teams for  your participation in this  competition! And for your  excellent work at the lesson  all of you will get excellent  marks!!! And don’t forget  about your hometask. It will  be exercise one at page  fourteen. Put down the new  words into your vocabularies  and find the translation to  these words. And the next  lesson we will discuss the  words and put down their  transcription. The lesson is  over, goodbye!   Goodbye, Елена Юрьевна.  Thank you!

Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс

Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс

Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс

Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс

Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс

Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс

Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс

Конспект урока "Теперь я знаю" 3 класс
Скачать файл