Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions
Оценка 4.8

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
9 кл
18.12.2017
Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions
Разработка урока по английскому языку в 9 классе к учебнику "Spotlight 9" по модулю 3 по теме "Optical illusions." В разработке подробно описаны все этапы урока, указана деятельность учителя и учеников., а также цели урока, его тип, формы и виды работы.Конспект урока в 9 классе по учебнику " Спотлайт"
Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions.docx
Конспект урока в 9 классе урок 3 d "Optical illusions." Цели урока:   Образовательные: введение новой лексики, учить употреблять тематическую  лексику в беседе и кратких высказываниях; ознакомление с грамматической  структурой «модальные глаголы  Воспитательные: способствовать  эстетическому воспитанию, расширению  кругозора учащихся ,способствовать формированию умения высказывать свое  мнение по поводу прочитанного, высказать предположения, вероятность .   Развивающие: развивать навыки самостоятельной работы с  текстом, самоконтроля. Способствовать развитию памяти, внимания, мышления,  воображения, языковой догадки при помощи средств родного и английского  языков.     Тип урока : Урок сообщения новых знаний Форма и виды работы: Индивидуальная, фронтальная, работа в паре   . Ход урока:       1.Приветствие 2.Сообщение темы и цели урока 3.Усвоение новых знаний 4. Проверка понимания учащимися нового  материала 5.Закрепление нового материала 6.Информация о домашнем задании,  инструктаж по его выполнению Ход урока: Этап   урока   и его   метод. задача   Приветствие Содержание (деятельность учителя) Деятельность учеников Режим работы Good morning, children. I am glad to see you. How are you? Sit down, please. Let’s start our lesson. ­What date is it today?  ­What day of the week is it today?  ­Who is absent today?  ­Fine, thanks. Teacher­Pupil 1 Teacher­Pupil 2 ­ It is .... ­ It is... Сообщение   цели урока и темы Today we are going to talk about very  interesting things which happen around  us but we seldom pay our attention to  them and I won’t tell you about the  subject of our conversation because I  hope you can do it yourselves a little bit later.  Look at the screen (слайд 2) What can you see in this picture? How many whales can you see? Different numbers of whales but the  right answer is 13. Can you explain why? ­Wales What about the colours of the picture? What about the background of this  picture. What m ethods and ways were used by the author to play  such tricks with our eyes? : It allows us to see objects in tree  dimensions even though they are in the  picture is only two dimensional.So  what do you  think is the of our lesson.  You’ll see several variants of it. Choose the best one. ­ ­ ­ The underwater world. Methods of painting. Optical illusions. .... are absent today. Teacher­Pupil 1 Teacher­Pupil 2 The  images are large. ­They are in the  foreground. ­ The images are  accurate and clear, real  and bright. The colours are  mostly white, black, grey with different shades of  grey colour. First it seems that the  background is water,  seaweed and other sea­ plants but  if we look at  this picture with  concentration we begin  to distinguish or even  discover images of other  whales.  We notice  such things but forget about  them very quickly. But there are people among us who watch our world more  attentively, take an interest in these  things. Besides they have bright and  vivid imagination to create images  colours. Representation main images in the foreground. Using contrasting which  make bigger impression on us  and  they show people real objects in  surprising and unusual ways. What are they? Using   different   combinations   of light, shade. ­ Optical illusions.     Artists,   S: photographers, designers and etc Проверка дз Введение нового материала Look at the following slides.4­21 What can you see? How many images? Now look at Ex 1 on p 48. Look at the pictures. In this Ex you are to look at the   optical   illusions   and   answer   the questions. I can say that we meet various mind puzzles in our real life when our eyes don’t always see the world as it really is. 1 fantasy 2 reflection 3 mind 4 brain 4.Illusion   5.Imagination Введение  новой  лексики Введение  граммат.  материала Let us do Ex 2 and answer the question Why do we not always see the things as they really are. We are  to read the text to check. First listen to the text and fill in the gaps using phrases from ex 2b. Look at the following words related to the mind.  Fantasy Imagination Shadow  Reflection Mind Illusion imagination  In Ex 3 you are to choose   the correct words. I give you 3 min. Making assumptions.Слайд 22 Must/can't + infinitive without to   = we are sure  about sth:  This picture must be very old .( I'm  sure it's very old) It can't be an original. (I'm sure  it isn't an original)   May + infinitive without to   = we aren't sure  about sth:  This picture may be expensive. ( I'm  not sure if it's expensive; it's possible) Закрепление Look at ex 4 b. Look at the painting and choose the correct word. Can not  Good and now look at the slide. You can’t/ are to choose the right word (ck 23)  be When describing pictures , describe them as fully as you can. You should mention: ­ ­ ­ ­  style subject location season wea ­ what is in the  colours feelings foreground/background ­ ­ Let`s read the text Ex 5. And answer the  questions. Is the description detailed? What is mentioned about tje people? The place? The colours? The style? And now describing another pictures  (c  5)/ Work in groups. Which picture was more difficult to  describe? Yes, it is They   are   a   group   of field workers collecting grapes. The place is in the open countryside The colours are natural shades   of   green,   red andblue. The picture is realistic. The second one.  Because we can see no  objects, only lines,  spots different colours.  We can only say about  out thoughts,  assuptions,  feelings,   atmosphere and etc. The painting style of  this picture is abstract  art. We didn’t talk  about this style and it  will be your homework to find information   about it on the Net and  prepare a mini­project  for the next lesson. T: Your descriptions  are very interesting and aren’t similar even  though they are about the same paintings. It’s  o key when we have a  different opinion about  something. We are just  seeing things in a  different way. It’s  because  seeing is a  complicated process. We are going to find out   how   this   process happens.   We’ll   read the   text   but   the   text with blanks. Our task is to complete the text and then think of the main idea of this text. Дом зад Уч 8 з 49 Подведение итогов Today we have talked about optical  illusions but in reality we have talked  about the world around us because all  works of arts can not be created  without objects existing around us.  But at times we are really “blind” in  the truest sense of  the world.  We  don’t see what we don’t pay attention  to even when it is in front of our eyes. Open your eyes, open your  mind and  the world pops in it. Look and watch.  It is amazing!

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions

Конспект урока в 9 классе урок 3 d Optical illusions
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.12.2017