Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации
по учебному предмету Коми язык (родной)
Составитель: Старцева Эльвира Александровна, учитель коми языка и литературы
МОУ «СОШ» с. Большелуг
6 класс
1.Цель проведения работы. Время выполнения работы.
Цель работы: определение уровня сформированности базовых предметных знаний, умений и навыков учащихся по коми языку (родному) за учебный год.
Время выполнения работы – 40 минут.
2. Инструкция для учащихся.
Коми кывйысь уджыс 2 юкöна: 1 юкöнас пыртöма текст, кодöс колö гижны мичаа орфография да пунктуация боксянь торкавтöг. Мöд юкöнас сетöм текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм.
3. Текст контрольной работы.
1 вариант
1. Лыддьöй текстсö да гижöй öшыбкатöг.
1) Ляпкыдик мыр вылö пуксис ичöтик лэбач, пемыдвиж королёк, да сíсьмöм мыр пытшкысь тэрыба кутíс кокавны гагъясöс. 2) Миян вöръясын олысь лэбачьяс пиысь королёк медся ичöт, некымын сьöкта и эм, дарöм тай ичöтик, а сёйнысö ён 3) Во чöжöн вöръясысь сíйö бырöдö миллионысь унджык гагöс да пучöйöс.4) Королёк позъялö пожöм да коз пуяс вылö.5) Ассьыс резина мач кодь гöгрöс позсö öшöдö пу лапъяс костö.6) Колькъясыс анькытш тусь кодь посниöсь.7)Тайö ичöтик лэбачсö аддзывлан зэв шоча, сíйö олö ылí вöръясын. 8) Őтлаавны кö коми пармаса медся ыджыд пöткакöд-чукчикöд, королёк кажитчас «лилипутöн». 9) Пöрысь чукчи сьöкыдджык королёкысь матö сюрс пöв.
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
2. Тöдмалöй текстыслысь стильсö.
Вочакыв:________________________________
3. 2 сёрникузяын вайöдöй «ён» кывлы антоним.
Вочакыв:_________________________________
4.Индöй лöсявтöм сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1) Миян вöръясын королёк медся ичöт.
2) Сылöн колькъясыс кизь кодь посниöсь.
3) Позйыс резина мач кодь гöгрöс.
4) Королёк-пемыдвиж юра лэбач.
Вочакыв:_________________________________
5.1 да 6 сёрникузяясысь аддзöй öткодь вежöртаса кывъяс-синонимъяс.
Вочакыв:_________________________________
6. Медводдза да 2 сёрникузяысь вайöдöй качество петкöдлысь кывбердъяс, кодъяс артмöмаöсь форма артмöдан суффиксъяс отсöгöн да петкöдлöны ичöтмöдан вежöртас.
Вочакыв:__________________________________
7. 4 сёрникузяысь гижöй грамматика подувсö.
Вочакыв:__________________________________
8.4-7 сёрникузяяс пиысь аддзöй сложнöй сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
Вочакыв:___________________________________
Содтöд вöчöй 9-14 заданиеяс. |
9. Лыддьöй кывъяссö. Орччöдöй шуанногсö да гижанногсö. Квадратнöй скобкаясö гижöй сíйö согласнöй шыяссö, кутшöм кылö кывъяссö шуигас.
быДтыны- [ ]
иЗтор - [ ]
соДтыны- [ ]
тöДтöм- [ ]
Помалöй сёрникузясö,чут местаö пуктöй колана кыв.
Гора согласнöй шысö аскодялö бöръя гортöмыс и лоö…
Вочакыв:___________________________________
10. Сетöм кывъясысь аддзöй да гижöй сöмын нимвежтасъяссö.
Татшöм, коркö, няньтор, кыкöн, миян, некод, наян, öти.
11. Гижöй эмакывъяссö правилöяс серти:
пуысь (пуö)
ведра (джын)
сус (пу)
гын (сапöг)
ю (сай)
Вочакыв:_______________________________________
12.Сетöм кывбердъясысь гижöй сöмын относительнöй кывбердъяссö. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1.Сиктса 2.Гожся 3. Вöрса 4. Пашкыр 5. Асъя 6. Кодзула
Вочакыв:___________________________________________
13. Бöрйöй зумыд кывтэчасъяслы лöсялана вежöртассö мöд столбиксьыс. Вочакывтö гижöй лыдпасъясöн.
1.Унмöй локтö |
1.Нинöм оз вöч |
2. Гуга жель оз бергöд |
2.Дыр кад мысти |
3.Бать кок пöв |
3. Дзик öткодьöсь |
4.Уна ва визувтас |
4.Видны |
5.Пуж петкöдлыны |
5. Узьны окота |
Вочакыв:___________________________________________________
14. Лыддьöй текст заводитчöмсö, индöй сикассö.
Пармаын олö сöмын öти сикас ош-руд ош. Тушаыс сылöн кыз яя да ыджыд. Юрыс паськыд, синмыс ичöтик, голяыс дженьыд да кыз.Кокыс вит чуня, гырысь гыжъяса.
Вочакыв:_________________________________
2 вариант
1. Лыддьöй текстсö да гижöй öшыбкатöг.
1) Кыдзи вöчны гербарий? 2)Косьтöм быдмöг тí йитанныд кабала лист бердö, улíас вöчанныд гижöд быдмöг йывсьыс. 3)Лист бердас быдмöгсö позьö вурыштны сунисöн. 4) А позьö и клеитны векньыдик кабала лентаöн. 5) Косьтöм быдмöгъясыс зэв жугласьысьöсь, сы вöсна накöд колö вöдитчыны видзчысьöмöн. 6) Тí вöчинныд гербарнöй лист. 7) Найöс эн кольöй дыр кежлö югыдíнö: вермас вежны рöмсö-бледöдны. 8) Дась гербарий листъяссö пуктöй папкаö. 9) Вот и лои гербарий. 10) Сíйöн позьö пöльзуйтчыны биология урок вылын
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-8 заданиеяс. |
2. Тöдмалöй текстыслысь стильсö.
Вочакыв:________________________________
3. 7 сёрникузяын вайöдöй «югыдíнö» кывлы антоним.
Вочакыв:_________________________________
4.Индöй лöсявтöм сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1) Косьтöм быдмöгъясыс зэв ёнöсь.
2) Лист бердас быдмöгсö позьö вурыштны сунисöн, а позьö клеитны.
3)Быдмöг йывсьыс позьö вöчны гижöд .
4) Дась гербарий листъяссö пуктыны папкаö.
Вочакыв:_________________________________
5.3 да 4 сёрникузяясысь аддзöй öткодь вежöртаса кывъяс-синонимъяс.
Вочакыв:_________________________________
6. 4 сёрникузяысь вайöдöй качество петкöдлысь кывберд, кодí артмöма форма артмöдан суффикс отсöгöн да петкöдлö ичöтмöдан вежöртас.
Вочакыв:__________________________________
7. 8 сёрникузяысь гижöй грамматика подувсö.
Вочакыв:__________________________________
8.3-6 сёрникузяяс пиысь аддзöй сложнöй сёрникузя. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
Вочакыв:___________________________________
Содтöд вöчöй 9-14 заданиеяс. |
9. Лыддьöй кывъяссö. Орччöдöй шуанногсö да гижанногсö. Квадратнöй скобкаясö гижöй сíйö согласнöй шыяссö, кутшöм кылö кывъяссö шуигас.
тулыСбыд- [ ]
öТдортны - [ ]
лёКгаг- [ ]
пöСЬджык - [ ]
Помалöй сёрникузясö,чут местаö пуктöй колана кыв.
Гортöм согласнöй шысö аскодялö бöръя гораыс и лоö…
Вочакыв:___________________________________
10. Сетöм кывъясысь аддзöй да гижöй сöмын нимвежтасъяссö.
Ті, талун, няньтор, накöд, кыкöн, сэтшöм, сё, понпи
Вочакыв:_________________________________
11.Гиж эмакывъяссö правилöяс серти:
петук (моз)
сьылан (кыв)
ниа (пу)
турун (юр)
пызан (выв)
Вочакыв:_______________________________________
12.Сетöм кывбердъясысь гижöй сöмын относительнöй кывбердъяссö. Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1.Карса 2. Тöвся 3. Тэрыб 4. Кöрт 5. Шоныд 6. Тöлыся
Вочакыв:____________________________________________
13. Бöрйöй зумыд кывтэчасъяслы лöсялана вежöртассö мöд столбиксьыс. Вочакывтö гижöй лыдпасъясöн.
1.Пожйöн ва новлыны |
1.Гусясьысь |
2. Кык бана шаньга |
2.Дöзмыны |
3.Квайт чуня |
3. Сьöкыд удж вöчны |
4.Чуш нюжöдны |
4.Ковтöм удж вöчны |
5.Мыр бертны |
5. Őтарö- мöдарö сёрнитысь |
Вочакыв:___________________________________________________
14. Текстлысь индöй сикассö.
Со öтка кыдз. Улысса вожсö кодкö чегöма. Чегöм вож местаас артмöма неыджыд розь, а сэтысь тюрöбöн петö зарава да кыдзлöн кок кузя исковтö муас.
Вочакыв:_________________________________
4. Кодификаторы проверяемых элементов содержания и требований к уровню подготовки
№ задания |
Проверяемые элементы содержания (предметное содержание или блоки из РПУП) |
Планируемый результат из РПУП (уметь, знать, назвать, понимать определять и т.д.) |
Тип задания (с выбором ответа, краткий ответ, развернутый ответ) |
уровень |
Оценочный балл |
1 |
тöдны гижöд сёрниын пунктуация пасъяслысь коланлунсö, тöдчанлунсö; пунктуация правилöяслысь системасö; öшыбкатöг гижны кывъяс: öтлаын, торйöн, визьтор пыр;
|
Орфография да пунктуация правилöяс |
Текст орфография да пунктуация боксянь торкавтöг гижöм |
Базöвöй |
2 |
2 |
кужны тöдмавны стиль боксянь гижöд: сёрнитан, публицистика, научнöй, делöвöй, художественнöй |
Сёрни стильяс |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
3 |
кужны вöдитчыны гижöда сёрниын антонимъясöн |
Лексика: антоним |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
4 |
кужны уджавны текстöн: аддзыны сюрöссö, тэчассö, опорнöй кывъяс |
Текст гöгöрвоöм |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
5 |
кужны вöдитчыны гижöда сёрниын синонимъясöн |
Лексика: синоним |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
6 |
кужны торйöдны форма артмöдан, кыв артмöдан, кыв вежлалан суффиксъяс. гöгöрвоöдны кывлысь артманногсö: кыввужъясысь, кывдінысь да кыв- вужйысь, кывдінъясысь |
Форма артмöдан суффиксъяс; гöгöрвоöдны кывлысь артманногсö: кыввужъясысь, кывдінысь да кыв- вужйысь, кывдінъясысь |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
7 |
кужны аддзыны сёрникузяысь сюрöса юкöдъяс |
Сёрникузя: грамматика подув |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
8 |
кужны торйöдны прöстöй сёрникузя сложнöй сёрникузяысь |
Сложнöй серникузя |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
9 |
кужны колана ногöн шуавны да гижны аффрикатаяс, аскодясьысь согласнöй шыяса кывъяс |
Фонетика боксянь видлалöм |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Повышеннöй |
2 |
10 |
нимвежтаслысь тöдны сикасъяс, кужны аддзыны |
Морфология боксянь видлалöм |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
11 |
тöдны эмакыв гижанног правилöяс, кужны вöдитчыны правилöясöн гижигöн |
Эмакывъяс гижанног |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
12 |
кужны торйöдны кывбердлысь морфология признакъяс: качественнöй да относительнöй кывбердъяс. |
Морфология боксянь видлалöм |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
13 |
кужны гöгöрвоöдны фразеологизмъяслысь вежöртассö |
Зумыд кывтэчасъяс |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Повышеннöй |
5 |
14 |
тöдны текст сикасъясс: юöртöм, серпас, мöвпалöм, тöдны тэкстлысь тэчассö. |
Текст сикасъяс |
текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм |
Базöвöй |
1 |
5. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом.
Рекомендуемая шкала перевода первичных баллов в школьные отметки
Школьная отметка |
5 |
4 |
3 |
2 |
Первичный балл |
18-20 |
14-17 |
10-13 |
10-ысь этшаджык |
«2» - 0-45%
«3»- 46% - 69%
«4» - 70% - 89%
«5» - 90 % и более
6. Ключи к работе (правильные ответы)
№ вопроса |
1 вариант |
2 вариант |
1 |
Текст гижöм |
Текст гижöм |
2 |
научнöй |
публицистика |
3 |
Омöль, жеб |
пемыдíнö |
4 |
2 |
1 |
5 |
Ичöтик-посниöсь |
Лист-кабала |
6 |
Ляпкыдик, ичöтик |
векньыдик |
7 |
Королёк позъялö |
пуктöй |
8 |
7 |
5 |
9 |
[ т ], [с ], [т ] ,[ т]-гортöммöм, оглушение
|
[ з], [д ], [г ] ,[ з ʾ]-гораммöм, озвончение
|
10 |
Татшöм, миян, некод |
Тí, накöд, сэтшöм |
11 |
Пуысь пуö, ведра джын, сус пу, гын сапöг, ю сай |
Петук моз, сьыланкыв, ниа пу, турун юр, пызан выв. |
12 |
12356 |
1246 |
13 |
1-5, 2-1,3-3, 4-2, 5-4 |
1-4,2-5,3-1,4-2,5-3. |
14 |
Серпасалöм |
Юöртöм |
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.