Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации
по учебному предмету Коми язык (родной)
Составитель: Старцева Эльвира Александровна, учитель коми языка и литературы
МОУ «СОШ» с. Большелуг
8 класс
1.Цель проведения работы. Время выполнения работы.
Цель работы: определение уровня сформированности базовых предметных знаний, умений и навыков учащихся по коми языку за учебный год.
Время выполнения работы – 40 минут.
2. Инструкция для учащихся.
Коми кывйысь уджыс 2 юкöна: 1 юкöнас пыртöма текст, кодöс колö гижны мичаа орфография да пунктуация боксянь торкавтöг. Мöд юкöнас сетöм текст серти теста уджъяс вöчöм да дженьыд вочакывъяс гижöм.
3. Текст контрольной работы.
1 вариант
1. Лыддьöй текстсö да гижöй öшыбкатöг.
1) Карело-финскöй лайкаöс босьтлі кычиöн ор…ча посёлокысь. 2) Друг ним сеті да абу век друг кодь. 3) Дышöдас кö парма-вöрöд котравны, кыдз шуласны, с...н лапниттöг менö вермас эновтны, сиктö кольöм аскоддьöмъяс дорас шутёвтны. 4) Чöс туй вылысь воа гортö, сійö, бöжсö лег…дöмöн, öшинь улысь петö, менö вочаалö, гашкö, весиг дыр ветлöмысь видö. 5) Ме броткышта да сійöн и кольö: ог жö кут чуж…явны ме, беддьöн вачкавны… 6) Оз позь кывтöм пемöстö кедзовтны.
7) Ме ач…м мыжа, мый понйöй татшöм. 8) Кыйс…ыськöд понйыс век вöрын, а ми сыкöд деревняö волам отпуск дырйи сöмын арнас. 9) Бур понйöн лоны сылы дзик некыдз.10) Со и уртö дас пуысь увтö да муртса вö…чыштöм бöрын дозмöртö эновтö.11) Скöрмыла жö эськö, но Друг вылö лёкысь ог горзы ни син водзысь ог вöтлы…
12) Чöс туйтö вöдитны эськö ёна понйыс оз и ков: мый шедас, сійöс чукöрт дай, но ловъя лолыскöд гажаджык. 13) Сылы мыйкö висьтавны позьö, и ош коддьöмтö кö кылас, кöнкö, юöртас.14) Оз эськö шуны варгыль коксö морт вылö воысьöн, да код тöдас. 15) Зато Другöй кужö арт…ставны.16) Кор рытнас пукся ворсны баянöн, сійö дыр оз кöсйы, пыр и босьтчö «сьывны».
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-15 заданиеяс. |
2. Тöдмалöй текстыслысь стильсö.
Вочакыв:________________________________
3. 3 сёрникузяын вайöдöй «шутёвтны » кывлы синоним.
а) лэбыштны б) котöртны в) пышйыны г) мунны
Вочакыв:_________________________________
4 . Кутшöм сёрникузя серти тöдчö, мый понтö колö велöдны вöравны ичöтнас да бурногöн? Вочакывтö гижöй лыдпасöн.
1) Друг ним сеті да абу век друг кодь.
2) Чöс туй вылысь воа гортö,сійö,бöжсö легöдöмöн,öшинь улысь петö,менö вочалö,гашкö,весиг дыр ветлöмысь видö
3) Ме броткышта да сійöн и кольö: ог жö кут чужъявны ме, беддьöн вачкавны…
4) Оз позь кывтöм пемöстö кедзовтны.
Вочакыв:_________________________________
5. Орччöдöй 13 да 14 сёрникузяяс, аддзöй сэтысь öтувтöм (контекста) синоним пара.
Вочакыв:_________________________________
6. Индöй 3-öд сёрникузяын син лапниттöг зумыд кывтэчаслы лöсялана вежöртас:
а) зэв öдйö б) нем думайттöг в ) повтöг г) дыша
Вочакыв:__________________________________
7. 7-öд сёрникузяысь гижöй грамматика подувсö.
Вочакыв:__________________________________
8. Кутшöм кывлысь гижанногсö колö подулавны правилööн?
а) дышöдас б) эновтны в) кывтöм г) босьтчыны
Вочакыв:___________________________________
9. Кутшöм кыв йитöд 16-öд сёрникузяын оз ло кывтэчасöн?
а) рытнас пукся б) ворсны баянöн в) дыр оз кöсйы г) сійö босьтчö «сьывны»
Вочакыв:___________________________________
10. Индöй, мыйöн лоö 4-öд сёрникузяын бöжсö легöдöмöн кывтэчас.
а) öтсяма юкöдöн б) торйöдöм тöдчöданпасöн в) стöчмöдан юкöдöн г) торйöдöм ногапасöн
Вочакыв: _________________________________
11. Индöй лыдпасöн, кымын прöстöй сёрникузяысь артмöма 16-öд сёрникузя?
Вочакыв:_______________________________________
12. Мыйöн лоö 3-öд сёрникузяас кыдз шуласны тэчасыс?
а) сложнöй сёрникузя юкöнöн б) пыртана сёрникузяöн в) стöчмöдан юкöнöн г) öтсяма юкöдöн
Вочакыв:___________________________________________
13. Мый торйöдö кыкчутаыс (двоеточие) 5-öд сёрникузяын?
Вочакыв:___________________________________________________
14. 12-öд сёрникузяысь инды вуджкыв (метафора).
Вочакыв:_________________________________
15. Тöдмалöй текстыслысь сикассö.
Вочакыв:_______________________________
2 вариант
1 Лыддьöй текстсö да гижöй öшыбкатöг.
1) Аксень унаысь на волывлiс багатыр кодь коз пу дiнас, кодi вöлi тайö пармаас медыджыдöн да быттьö зiлис видзны сiйöс став омöльсьыс.
2) И öнi дыр мысти Аксень бара тэрмасис сылы сэтшöм дона коз пулань. 3) Тыдов…чис нин тöдса мылькйыс. 4) Ёнджыка кутiс тiпкыны Аксеньлöн сьöлöмыс. 5) Сiйö синсö ч…ткыртöмöн видзöдiс водзлань. 6) Но мый нö тайö? 7) Сылы сэтшöм тö…са да дона пуыс эз тыдав. 8) Сöмын матöджык матыстчöм бöрын Аксеньлы син улас уси сэтш…мтор, мыйысь нюкыртлiс сьöлöмсö. 9) Эз нин пык енэжсö пашкыр коз пуыс. 10) Куйлiс бок вылас. 11) Лап…ясыс вежöсь на. 12) Сiдзкö, абу на ёна важöн пöрöма.
13) Мый нö вермис лоны тайö пуыскöд?
14) Збыльысь öмöй ыджыд тöв ныр вермис сiйöс? 15) Дерт, коз пуыд васöдiнджыкын быдмö да сылöн вужъясыс оз ёна пыдö пырöдчыны муас. 16) Ёндж…касö му веркöсланьыс паськöдчöны.
17) Но тайö п…рйö Аксень шензис сы вылö, мый багатыр кодь коз пуыс абу вужнас пöрöма, а дiнтiыс кымын чегöма. 18) Матысяньджык видзöдлiс да вöл…сти гöгöрвоис, мый сыкöд лоöма. 19) Вöлöмкö, коз пусö дiнсяньыс розьöдлöмаöсь пучейяс. 20) Со и эбöстöммöма сiйö да кадысь водз лоöма кувны.
И. Белых серти
Лыддьöй текстсö да вöчöй 2-15 заданиеяс. |
2. Тöдмалöй текстыслысь стильсö.
Вочакыв:________________________________
3. 8-öд сёрникузяысь нюкыртлiс кывлы вайöдöй «Синоним».
А) кусыньтiс Б) дойдiс В) сьöктöдiс Г) нюмдiс
Вочакыв ______________________
4. Кутшöм сёрникузя медбура тöдчöдö коз пу дорö Аксеньлысь сьöлöмкылöмсö.
1) И öнi дыр мысти Аксень бара тэрмасис сылы сэтшöм дона коз пулань.
2) Аксень унаысь на волывлiс багатыр кодь коз пу дiнас, кодi вöлi тайö пармаас медыджыдöн да быттьö зiлис видзны сiйöс став омöльсьыс.
3) Сöмын матöджык матыстчöм бöрын Аксеньлы син улас уси сэтшöмтор, мыйысь нюкыртлiс сьöлöмсö.
4) Эз нин пык енэжсö пашкыр коз пуыс.
Вочакыв:_________________________________
5. Медводдза сёрникузя вылö мыджсьöмöн, индöй, кутшöм вежöртасын петкöдчö дона кывйыс 2 сёрникузяын.
А) сьöма Б) радейтана В) уна шайта Г) видзана
Вочакыв:___________________________________
6. 17-öд сёрникузяын паныдасьлысь дiнтiыс кывлы вайöдöй антоним.
а) йывтiыс б) дортiыс в ) увтiыс г) вужтiыс
Вочакыв:__________________________________
7. 8-öд сёрникузяысь гижöй грамматика подувсö.
Вочакыв:__________________________________
8. Кутшöм кывлысь гижанногсö колö подулавны правилööн.
а) волывлiс б) паськöдчöны в) вермис г) пöрöма
Вочакыв:___________________________________
9. Кутшöм кыв йитöд 7-öд сёрникузяын оз ло кывтэчасöн?
а) пуыс эз тыдав б) сылы тöдса в) сэтшöм тöдса г) сылы дона
10. 17-öд сёрникузясьыс индöй грамматика подув лыдсö.
Вочакыв: _________________________________
11. Мый торйöдö воддза чутiкыс 15-öд сёрникузяас.
Вочакыв:_______________________________________
12. Индöй, мыйöн сьöктöдöма 19 сёрникузя?
Вочакыв:___________________________________________
13. Кутшöм правилö серти пуктöма 8-öд сёрникузяын чутiк?
а) торйöдöма öтсяма юкöдъяс
б) торйöдöма шыöдчана сёрникузя
в) торйöдöма пыртана сёрникузя
г) сложноподчинённöй сёрникузяын юкöнъяс торйöдöм
Вочакыв:___________________________________________________
14. Кутшöм изобразительнöй средствоöн лоö 1-öд сёрникузяын багатыр кодь коз пу кывтэчас.
Вочакыв:_________________________________
15. Тöдмалöй текстыслысь сикассö.
Вочакыв:_________________________________
4. Кодификаторы проверяемых элементов содержания и требований к уровню подготовки
№ задания |
Проверяемые элементы содержания (предметное содержание или блоки из РПУП) |
Планируемый результат из РПУП (уметь, знать, назвать, понимать определять и т.д.) |
Тип задания (с выбором ответа, краткий ответ, развернутый ответ) |
уровень |
Оценочный балл |
1 |
тöдны гижöд сёрниын орфография правилöяслысь системасö; öшыбкатöг гижны кывъяс
|
Орфография правилöяс |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
8 |
2 |
кужны тöдмавны стиль боксянь гижöд: сёрнитан, публицистика, научнöй, делöвöй, художественнöй |
Сёрни стильяс |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
1 |
3 |
кужны вöдитчыны гижöда сёрниын синонимъясöн |
Лексика: синоним |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
1 |
4 |
кужны уджавны текстöн: аддзыны сюрöссö, тэчассö, опорнöй кывъяс |
Текст гöгöрвоöм |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
1 |
5 |
кужны вöдитчыны гижöда сёрниын контекстуальнöй синонимъясöн |
Лексика: синоним |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
повышеннöй тшупöда
|
3 |
6 |
кужны вöдитчыны зумыд кывтэчасъясöн |
Зумыд кывтэчасъяс
|
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
2 |
7 |
кужны аддзыны сёрникузяысь сюрöса юкöдъяс |
Сёрникузя: грамматика подув |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
4 |
8 |
тöдны кадакыв гижанног правилöяс, кужны вöдитчыны правилöясöн гижигöн |
Форма артмöдан суффиксъяс; гöгöрвоöдны кывлысь артманногсö: кыввужъясысь, кывдінысь да кыв- вужйысь, кывдінъясысь |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
1 |
9 |
кужны торйöдны сёрникузяысь кывтэчасъяс,тöдмавны кывъяс костын йитöдсö |
Кывтэчас да прöстöй сёрникузя |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
повышеннöй тшупöда
|
2 |
10 |
Кужны аддзыны сёрникузяын торйöдöм юкöд |
Синтаксис |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
1 |
11 |
Кужны аддзыны грамматика подув |
Прöстöй сёрникузя |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
1 |
12 |
Аддзыны-индыны сёрникузяысь пыртана сёрникузя. |
Морфология боксянь видлалöм |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
1 |
13 |
Кужны гöгöрвоöдны ССС-ын пасъяс тэчöм |
Сложнöй серникузя |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
повышеннöй тшупöда
|
2 |
14 |
Кужны индыны текстысь коми кывлысь озырлун петкöдлысь художественнöй средствояс |
Зумыд кывтэчасъяс |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
повышеннöй тшупöда
|
2 |
15 |
тöдны текст сикасъяс: юöртöм, серпас, мöвпалöм, тöдны тэкстлысь тэчассö |
Текст сикасъяс |
дженьыд вочакывъяс гижöм |
базöвöй тшупöда |
1 |
5. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом.
Медводдза уджысь- 8 балл (1 балл быд правильнöй вочакывйысь), мöд, коймöд, нёльöд, кöкъямысöд, дасöд, дас öтикöд, дас кыкöд, дас витöдысь - 1 баллöн, витöдысь- 3 балл, сизимöдысь- 4 балл, квайтöд, öкмысöд, дас коймöд да дас нёльöдысь- 2 баллöн.
Ставыс 31 балл.
Рекомендуемая шкала перевода первичных баллов в школьные отметки
Школьная отметка |
5 |
4 |
3 |
2 |
Первичный балл |
28-31 |
22-27 |
11-21 |
0-10 |
«2» - 0-45%
«3»- 46% - 69%
«4» - 70% - 89%
«5» - 90 % и более
6. Ключи к работе (правильные ответы)
№ вопроса |
1 вариант |
2 вариант |
1 |
Орчча, син, легöдöмöн, чужъявны, ачым, кыйсьыськöд, вöтчыштöм, артиставны |
Тыдовтчис, читкыртöмöн, сэтшöмтор, лапъясыс, ёнджыкасö, тöдса, пöрйö, вöлисти |
2 |
художественнöй |
художественнöй |
3 |
котöртны |
дойдiс |
4 |
3 |
2 |
5 |
Ош - варгыль кок |
видзана |
6 |
Нем думайттöг |
йывтiыс |
7 |
Ме ачым мыжа, понйöй татшöм |
Сэтшöмтор уси, нюкыртліс |
8 |
босьтчыны |
паськöдчöны |
9 |
Г) Сійö босьтчö «сьывны» |
А) Пуыс эз тыдав |
10 |
Торйöдöм ногапас |
2 Аксень шензис, коз пуыс абу пöрöма, а чегöма. |
11 |
2 |
Пыртана кыв |
12 |
Пыртана сёрникузя |
Пыртана кывйöн (вöлöмкö) |
13 |
Сложнöй сёрникузя |
сложноподчинённöй сёрникузяын юкöнъяс торйöдöм |
14 |
Чöс туй вöдитны |
орччöдöм |
15 |
юöртöм |
юöртöм |
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.