Контрольные работы для 4 класса к УМК "Spotlight-4"
Оценка 4.7

Контрольные работы для 4 класса к УМК "Spotlight-4"

Оценка 4.7
docx
16.04.2022
Контрольные работы для 4 класса к УМК "Spotlight-4"
Документ Microsoft Word (14).docx

Test 1

  1. Расшифруй число и запиши его в тетрадь.

isyxt, ftyfi, egtyhi, tihtry, eninyt.



  1. Запиши предложения, в соответствии c целью высказывания, используя Present Continuous.



you / watch a video (?)

the boys / play soccer (x)

the children / sing a song (v)

he / talk on the phone (?)

I / play computer games (x)



  1. Прочитай текст, перепиши текст, выбрав подходящие слова из рамочки.

dark slim funny g green fishing piano

aunt

Look at the picture. This is my ____________ Dasha. She’s thirty-two years old. She’s tall and _____________ with _____________ hair and ____________ eyes. She always makes me laugh because she’s very ______________. She can play the ____________ very well. She lives near the sea. She likes swimming and _______________ in summer.



  1. Переведи слова на английский язык и запиши их в тетрадь.

Добрый

Невысокий

Стройный

Дружелюбный

Test 2

  1. Перепиши слова, вставляя пропущенные буквы.



T _e_tre, _o_pita_, s_at_ _n, _a_é, _os_ of_ice



  1. Напишикоторый часиспользуя словаo’clock, quarter past, quarter to, half past.

10:45 – It’s __________________________.

7:30 – It’s ___________________________.

12:00 – It’s __________________________.

3:15 – It’s ___________________________.



  1. Сделай данные предложения отрицательными.

They have to come to school on Sunday.

He has to do his homework.

She has to get up early on Saturdays.



  1. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения в тетрадь.

it / What / is / time?

do / How / play / soccer / you / often?

a / twice / I / theatre / the / go / to / month.

quarter / to / It’s / twelve.



  1. Расшифруй слова и перепиши их в тетрадь.

Psto foefic, féac, alhopsit, rtehate.



Test 3

  1. Образуй от данных существительных форму множественного числа (слово в ед.ч. записывать не нужно).

Lemon pepper fox tomato



  1. Выбери правильное слово и запиши предложения в тетрадь.

How much/many bananas are there on the table?

How much/many olive oil is there in the bottle?

How much/many apples are there on the table?

How much/many salt is there on the shelf?



  1. Вставь there is или there are и перепиши предложения в тетрадь.

____________ a lot of sugar in the coffee.

____________ some olive oil in the bottle.

____________ some flour in the bag.

____________ a lot of tomatoes in the salad.



  1. Подбери к продуктам соответствующую упаковку/меру веса и запиши словосочетания в тетрадь. Например: cheese – a kilo of cheese

kilo bar bottle carton

Olive oil –

Meat –

Chocolate –

Milk –

Test 4

  1. Выбери правильный вариант и запиши предложения в тетрадь.

Look! The giraffe eats/is eating from the tree!

They always have/is having a lot of fun at the zoo.

The dolphins swim/are swimming in the sea at the moment.

The seals swim/are swimming in the morning.



  1. Раскрой скобки, употребляя Present Simple или Present Continuous.

The monkeys always (climb) trees.

Listen! The crocodile (cry)!

The hippo (have a bath) at the moment.

The seals (swim) in the morning.



  1. Выбери правильное прилагательное и запиши предложения в тетрадь.

Monkeys are clever/cleverer than hippos.

Bananas are tasty/tastier fruit.

In autumn it’s warm/warmer than in winter.



  1. Вставь must, have to, may или can и перепиши предложения в тетрадь.

__________I come in?

Sasha is 4, but he ___________ read very well.

You _____________ do your homework every day.

I have a toothache. I ______________visit a dentist.



Test 5

  1. Напиши порядковые числительные словами.

20th 89th 33rd 45th 61st



  1. Вставь was или were и перепиши предложения в тетрадь.

The day __________ very warm.

He _____________ in the bedroom.

The trees _______________yellow.

My friends _______________ at the theatre.



  1. Напиши, где были эти люди вчера.

Larry / at home.

The children / at the cinema.

Ann and Peter / at the shop.

Alex / at the museum.



  1. Вставь am, is, are, was или were и перепиши предложения в тетрадь.

My father _____________ a teacher. He works at school.

We ______________ at the cinema last week.

I ________________ very hungry.

They _______________ at home now.

She ________________ a doctor 2 years ago.



Test 6

  1. Прочитай текст, вставь пропущенные слова и перепиши его в тетрадь.

weren’t last was wasn’t were

Ann and Jess were in the park __________________ Saturday. It ______________ warm but it was sunny. There were a lot of children there. They _______________ sad, they were happy. The trees _______________green and yellow. It _____________ a nice day!



  1. Напиши глаголы в Past Simple.

Visit, live, hope, listen, cry, start.



  1. Раскрой скобки и напиши глаголы в Past Simple. Перепиши текст в тетрадь.

Lulu ________(be) at the park yesterday. There ___________ (be) a lot of people and dogs there. They _________ (be) funny. The dogs ______________ (jump) and ____________(play).

The children __________ (laugh).



  1. Выбери нужное слово и перепиши предложения в тетрадь.

We _______(stay/stays/stayed) at the hotel last night.

The children _________(visit/visits/visited) a theatre 2 weeks ago.

They usually _________(watch/watches/watched) TV in the evening.

I __________(play/plays/played) soccer on Sundays.

Test 7

  1. Сделай предложения отрицательными и запиши их в тетрадь.

Tom rode a bike.

Maya went to the zoo.

I saw my friends yesterday.



  1. Задай вопросы к данным предложениям и запиши их в тетрадь.

Kate went to the museum on Wednesdays.

Mike saw a monkey at the circus.

I walked with my friends at the park.



  1. Выбери правильное слово и запиши предложения в тетрадь.

We write/wrote a dictation yesterday.

We sing/sang English songs at our English lessons every day.

They drink/drank milk last evening.



  1. Напиши сравнительную и превосходную степени прилагательных.

Big –

Clever –

Good –

Cold –

Test 8

  1. Напиши, что собираются делать эти люди в воскресенье, используя конструкцию to be goingto.

Nick and Tim / watch an interesting film.

John / go to the river.

Laura and Julia / go to the museum.



  1. Задай вопросы к предложениям, используя конструкцию to be going to.

She is going to watch cartoons.

We are going to paint pictures.

Maya is going to read a book.

I am going to go to the cinema.



  1. Напиши предложения в Future Simple.

I / play football tomorrow.

We / watch an interesting film.

They / walk in the park.



  1. Вставь пропущенные буквы и запиши слова в тетрадь.

T_n_, _lee_i_g b_g, sw_ _s_i_, _un_la_s_s, bo_ _s.


 

Test 1 Расшифруй число и запиши его в тетрадь

Test 1 Расшифруй число и запиши его в тетрадь

It’s ___________________________

It’s ___________________________

Подбери к продуктам соответствующую упаковку/меру веса и запиши словосочетания в тетрадь

Подбери к продуктам соответствующую упаковку/меру веса и запиши словосочетания в тетрадь

Вставь was или were и перепиши предложения в тетрадь

Вставь was или were и перепиши предложения в тетрадь

Выбери нужное слово и перепиши предложения в тетрадь

Выбери нужное слово и перепиши предложения в тетрадь

Задай вопросы к предложениям, используя конструкцию to be going to

Задай вопросы к предложениям, используя конструкцию to be going to
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
16.04.2022